Ratna tehnika

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Ratna tehnika

Post od nikaragva » 27 Nov 2012, 15:17

Evo malo i o našim podmornicama:

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
NEIZVESNA SUDBINA ELITNIH MORNARIČKIH JEDINICA: SVE NAŠE
PODMORNICE

Nečujni za Šestu flotu
U godini u kojoj se obeležava sedam i po decenija podmorničarstva, šest podmornica Ratne mornarice pluta privezano u tivatskoj luci
U slavnim danima bili su nečujni i za Šestu flotu. Vladimir Milatović, penzionisani kapetan bojnog broda, seća se kako je kada je bio mladi potporučnik, u podmornici "Heroj " 1974. godine, čekao na
dnu Jadrana moćni američki konvoj. Iznad jugoslovenske podmornice plovio je nosač aviona mornarice SAD, okružen impozantnom pratnjom. U mnogo slučajeva jugoslovenske podmornice čekale su na dnu međunarodnih teritorijalnih voda, znajući da će proći sovjetske, nemačke,
britanske ili francuske flote. Specijalisti hidroakustičari snimali su "šumove" stranih brodova. Svaka zategnutost u Mediteranu, ili bilo gde u svetu, bila je signal za uzbunu u 88. flotili podmornica:
kada je ubijen Aldo Moro, kada je tršćanska kriza bila na vrhuncu, u vreme egipatsko-izraelskog rata. Staviš glavu u vodu i čuješ šta se dešava u Sueckom kanalu. Gledali su kroz periskop i teretne
brodove koji plove ka Pločama ili Puli, natovareni oružjem za Hrvate ili muslimane. Ali, upotreba podmornica u borbenim operacijama je, pre svega, politička odluka. Tokom rata protiv NATO-a, jugoslovenske podmornice takođe nisu isplovljavale. Procenjeno je da bi eventualni podmornički napadi na brodove NATO-a bili samoubilački.
Nema ronjenja
Dok se ove godine obeležava 75 godina podmorničarstva u Srbiji i Crnoj Gori, šest podmornica Ratne mornarice plutaju u pomorskoj bazi u Tivtu, dok su još dve konzervisane. Hrvati su se domogli samo podmornice "Zeta" koja se nalazila na generalnom remontu u hali brodogradilišta
specijalnih objekata u Splitu, gde su i građene sve naše podmornice od 1966. godine. "Nema ronjenja, nema kvalitetne obuke, nema napredovanja, nema usavršavanja. Jedinica se lagano gasi,
iako je najstarija u mornarici", kaže penzionisani pukovnik Milan Komar o trenutnom stanju u podmorničkoj flotili. Komar je proveo 6.800 časova pod vodom, preplovio 34.000 milja u podmornici za 10 godina, plus pet godina u komandi flotile. U "rubinovoj" flaši čuva morsku vodu
sa dubine od 303 metra. Popili su vinjak negde na dnu, a onda su ga natočili vodom, za uspomenu.
CCVO Beograd Press Clipping – 26.decembar 2003. – 2.januar 2004.
12
Milatović je bio dugogodišnji komandant odreda diverzantskih podmornica. On je čovek za koga može da se kaže da je bukvalno preko glave preturio nekoliko nosača aviona, razarača i krstarica.
Dvojica penzionisanih pukovnika su nosioci podmorničke "zlatne značke", prestižnog znaka pripadnika elitnih mornaričkih jedinica. Nedavno su na jednom beogradskom splavu proslavljali Dan podmorničarstva, sa još šezdesetak kolega. Oni su zabrinuti za budućnost slavne jedinice.
Pukovnici Milatović i Komar tvrde da od sredine devedesetih počinju problemi sa neredovnim održavanjem podmornica, da su tadašnji referati čelnih ljudi mornarice, puni priča o borbenoj moći podmornica, zapravo, "bili lažni izveštaji i lakirovka". Prema njihovim rečima, admirali su
svojevrstan performans 2000. godine priredili i tadašnjem načelniku Generalštaba, kada su organizovali ronjenje podmornicom, a ovaj obećao da će se lično angažovati da za godinu dana podmornice budu u top formi.
Sada se, međutim, ne zna čak ni da li su nam potrebne podmornice! General u penziji Blagoje Grahovac, savetnik predsednika državne zajednice SCG, zalaže se za ukidanje Ratne mornarice.
Može da prođe i obalska straža. Komar podseća da više admirala, komandanata i načelnika, takođe penzionera, mirno drema po elitnim beogradskim naseljima. Dok uživaju u svojoj harizmi morskih
vukova, podmornice prepuštaju njihovoj sudbini. "Postojeći kadar u 88. flotili podmornica je odan,požrtvovan i veoma profesionalan, željan zadataka na moru, ali te njihove želje nemaju odjeka dalje
od Lovćenskih strana. Obim zadataka koje trenutno izvršavaju i obučenost su na krajnjoj granici tolerancije zbog opšte neispravnosti pogona nastale potpunom istrošenošću akumulatora. Niko od članova posade nije obučen za spasavanje bilo kojim postupkom iz zaronjene podmornice, a
poligona za ovu vrstu obuke nema u Srbiji i Crnoj Gori", kažu pukovnici. Milatović upozorava:"Podmorničari su realno jedina pomorska i uopšte vojna jedinica koja može da se upotrebi na daljinama gde ni jedna druga jedinica koju poseduje ova država ne može".
Doček u Boki
Bivša Jugoslavija je bila jedna od 11 zemalja u svetu koja je proizvodila podmornice. Kada su,deset godina nakon stvaranja Kraljevine Jugoslavije, u Engleskoj sagrađene prve dve naše podmornice koje su dobile ponosna imena: "Hrabri" i "Nebojša", predstavljale su najmoderniju i
najelitniju snagu Kraljevske mornarice. Podmornice nisu bile "oklopna korita".Naše prve podmorničare je iz Tivta za Englesku odvezao jedan pomoćni brod Kraljevske ratne mornarice, a burno su ih sa obale u Tivtu pozdravile i druge jedinice. Posle uspešne obuke i prvih vožnji i ronjenja naše podmornice i matični brod su 11. marta 1928. godine napustile engleske vode.Doček u našim vodama, u Boki 8. aprila 1928. godine, bio je veličanstven. Prve pozdrave podmorničarima "doneo je" hidroavion, a zatim je došla u susret flota, pa Eskadra hidroaviona, uz veliko oduševljenje čitavog naroda Boke Kotorske.Obe podmornice su sa matičnim brodom činile prvu podmorničku grupu koja je poslužila za obuku više generacija podmorničara. Odmah posle nabavke ovih podmornica iz Engleske ugovorene su i izgrađene još dve modernije u Francuskoj. Bile su to podmornice "Smeli" i "Osvetnik" koje su sa
svojim matičnim brodom uplovile u Boku četvrtog decembra 1929. godine i činile drugu podmorničku grupu. Od četiri podmornice koje je imala Kraljevska mornarica, samo je podmornica "Nebojša" preživela rat. Tokom prvih dana rata ona je zatečena na krstarenju koje se po naređenju Vrhovne komande prekida 12. aprila 1941. godine, da bi već uveče 17. aprila isplovila iz Kotora za Grčku, a zatim i za Aleksandriju. U toku rata je plovila pod jugoslovenskom zastavom i pod komandom britanske mornarice. Služila je za obuku savezničkih protivpodmorničkih brodova i aviona. Ostale tri podmornice su tokom rata zaplenili neprijatelji, pa je jedna raspremljena, a dve potopljene.
Posleratno podmorničarstvo počinje povratkom podmornice "Nebojša" u zemlju 1946. godine, koja je iste godine delimično remontovana i uvršćena u flotnu listu. Zbog dotrajalosti vitalnih uređaja i mehanizama, podmornici je bilo zabranjeno zaronjavanje, pa je samo služila za specijalističku obuku podmorničkih kadrova i posada površinskih brodova. Pod imenom "Tara" izbrisana je iz flotne liste i rashodovana 1953. godine. "Svaki podmorničar je u karijeri imao bar jednu kritičnu situaciju u toku podvodnih zadataka", kaže Komar. Ova situacija, međutim, može biti najopasnija.
Da li će podmornice zauvek ostati na suvom?
Aleksandar Apostolovski

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6231
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ratna tehnika

Post od Heineken » 27 Nov 2012, 16:28

Maticna podmornica mog caleta je 832 "Drava" :doubleup: ceo svoj radni vek, od prvog do poslednjeg dana je proveo na podmornicama..
Imao sam priliku da ulazim u ove vece, a i u diverzantske...kakav je to bio dozivljaj bio za mene kao klinca.. :sreckovic:

Tek sam sada procitao ceo tekst....

Tokom rata protiv NATO-a, jugoslovenske podmornice takođe nisu isplovljavale. Procenjeno je da bi eventualni podmornički napadi na brodove NATO-a bili samoubilački.

Ovo je netacno, nisu izvrseni nikakvi napadi ali su ceo rat proveli van maticne luke..matorog sam cuo telefonom samo jednom tokom bombardovanja...

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER » 27 Nov 2012, 16:54

Gde su za vreme rata bili locirani? Da li su koristili podzemna sklonista na ulazu u Boki Kotorskoj?
Slika

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6231
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ratna tehnika

Post od Heineken » 27 Nov 2012, 17:15

^
Posle plovidbe su bili u podzemnim sklonistima, zadaci tokom rata su bili izvidjacki...jednom je malo falilo da ih potope ali izgleda da "mirovnjaci" nisu hteli da dejstvuju..

Korisnikov avatar
Jumbo
Postovi: 647
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:34
Garaža: Kia ceed 1,4; Renault Clio 1,2 TCe; Dacia Logan 1,4
Lokacija: Novi Beograd

Re: Ratna tehnika

Post od Jumbo » 27 Nov 2012, 20:08

Nema baš mnogo veze sa temom (a mozda i ima)

Slika

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29864
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Ratna tehnika

Post od trojanac » 27 Nov 2012, 20:12

Već viđeno, al ajde nek ostane. Samo da ostanemo u okviru teme, bez prepucavanja.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ratna tehnika

Post od kvcali » 28 Nov 2012, 16:23

Evo sad Vucic, rece da je dogovorio sa Rusima, proizvodnju Nore jos do kraja godine, i novu fabriku za finalizaciju borbenih vozila cak 2 tipa ? Detalji za njih se ne navode !
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6231
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ratna tehnika

Post od Heineken » 28 Nov 2012, 17:14

Nadam se da ce za razliku od proslog ministra odbrane ovaj nesto uraditi kako treba, hmmmm spominju se dva vozila, jedan ce sigurno biti na sasiji BTR-a...

edit:

U danasnjoj poseti bili su i direktori Suhoja i Mig-a.. :mrgreen:

Korisnikov avatar
kvcali
Postovi: 3008
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Ratna tehnika

Post od kvcali » 28 Nov 2012, 18:02

Ma "uvalice" nam jednu eskadrilu tu nema price, pa jedno bez drugog ne ide, ocete fabriku, uzimate i avione...
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29864
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Ratna tehnika

Post od trojanac » 28 Nov 2012, 18:58

Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Ratna tehnika

Post od nikaragva » 28 Nov 2012, 19:40

Uništavaju jedne puške da bi ih zamenikli drugim. Da li su te drugi išta bolje?
Kalašnjikov se bar pokazao širom sveta.

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER » 28 Nov 2012, 21:07

Застава M21
Slika

М21 са монтираним бацачем граната и оптичким нишаном.
Врста: Јуришна пушка
Порекло: Србија
Употреба
Употреба у:
Бојно деловање: Рат у Ираку
Производња
Произвођач: Застава Оружје
Произведено: 18.000 + комада
Варијанте: M21,
М21А,
М21С
Спецификације
Тежина: М21 - 3,85 kg
М21С - 3,8 kg
М21Ц - 3,59 kg
Дужина: М21 - 1000 mm
М21С - 925 mm
М21Ц - 856 mm
Дужина цијеви: M21 - 460 mm
M21С - 375 mm
М21Ц - 325 mm
Калибар: НАТО 5.56 x 45 mm
Врста операције: гас
Начин дејства: аутоматски, полуаутоматски
Брзина паљбе: мет/мин
Брзина зрна: 925 m/s
Макс. еф. домет: 450 m до 600 m
Одвојиви магацин: 30 ком.
Нишан: механички са могућношћу монтирања телескопа


Припадници Жандармерије са јуришном пушком Застава М21.
Застава М21 је савремена јуришна пушка, која се производи у фабрици наменских производа Застава оружју у Крагујевцу, први пут је представљена јавности августа 2004. године. Јуришна пушка М21 калибра 5,56 мм намењена је за уништавање незаштићених и балистичким прслуком заштићене живе силе на даљинама до 500 метара. Коришћењем потцевног бацача граната врло успешно се могу уништавати лакше оклопљена борбена и неборбена возила, задимљавати и осветљавати бојиште. Јуришна пушка М21 је предвиђена да замени Заставу М70 која је стандардна аутоматска пушка Војске Србије, која је постепено почела да уводи нову јуришну пушку у наоружање својих јединица 2008.[1] Пушка постоји у верзији са дужом цеви М21 и са краћом цеви М21С, за специјалне јединице војске и полиције.[2] Најновија варијанта је М21Ц (Ц за Carbine). Постоје оптички и ласерски нишан, дневни и ноћни.


Управа пешадије Генералштаба Војске Југославије је још 1997. године, у складу са савременим кретањима у развоју пешадијског наоружања и војне опреме за војника 21. века, почела да реализује нови модел јуришне пушке. Након петооктобарских промена 2000. године, Управа пешадије Генералштаба је окупила водећи тим у земљи за израду новог модела јуришне пушке, а на основу уклапања у програм „Партнерство за мир", као и изради домаћег војног програма по узору на студијски програм CRISAT (Collaborative Research Into Small Arms Tehnology) из 1990. НАТО пакта који је заснован на америчком Главном војном плану за развој ручног ватреног оружја (Small Arms Master Plan, SAMP). Овај тим под окриљем Управе пешадије сачињавале су војне и цивилне научне установе и личности. Стручњаци из овог тима су на самом почетку одлучили да нова јуришна пушка буде базирана на аутоматској пушци АК-47, односно моделу Застава М70, која је и требала да се замени у оружаним снагама овим пројектом. Један од главних разлога за ову одлуку стручњака био је што у свету нема ни на видику технологије за наредних педесет година која може успешно да земени гасни повратни механизам система Калашњиков, чије су аутоматске пушке, узгред, биле најпродаваније у прошлом веку, у свету. Међутим, главни задаци који су пред њима постављени били су израда нове цеви калибра 5,56 мм, као могућност постављена опто-електронских уређаја који у суштини представљају стандард НАТО-а, односно опто-електронски уређаји су нове технологије које су постале стандарне за војнике у свим јединицама, без обзира на намену, на почетку 21. века.

Јуришна пушка калибра 5,56 мм функционише у најтежим климатским и теренским условима и одликује се највишим перформансама. Застава М21 има уграђену „Пиканти" шину, која омогућава постављање оптичко-електронских уређаја који одговарају НАТО стандарду, а може имати ограничен рафал од три хица. Нова јуришна пушка представља конструкторско комбиновано решење два ранија модела, Заставе М70 и М80, ова последња је рађена у калибру 5,56 мм, и обе су засноване на систему позајмице барутних гасова, брављења и осталих механизама на принципу Калашњикова. Застава М21 направљена је од композитних материјала од којих је направљен оквир и замењени дрвени делови који су присутни код ранијих модела заставиних оружја. Уграђен је обострани регулатор паљбе, као и „вивер" шина, која омогућава постављање оптичко-електронских уређаја који одговарају НАТО стандарду, оптички и ноћни нишан, ласерски обележивач циља (ЛОЦ) у видљивим и невидљивом спектру. Такође, омогућена је уградња потцевног бацача граната БГП-40, који се прави по узору на руско решење 40 мм „Кастјор", БГ-15 и БГ-30. Поред класичног регулатора паљбе, који се налази са десне стране пушке, постављен је још један са леве стране пиштољског рукохвата, а међусобно су повезани. Кундак је преклопан и направљен је од чврстог полимера, а на задњи део се поставља гумени амортизер који служи код коришћења бацача граната. Предњи поткундак је направљен од полимера са вертикалним ребрима. Пиштољски рукохват је такође израђен од полимера.

Цев
Цев код заставине јуришне пушке калибра 5,56 мм се производи у две варијанте, класично ожљебљена цев која носи ознаку М21 и полигонална цев М21Б. Цев је тврдо хромирана што обезбеђује дужи век цеви.
Класична цев (КЦ) и
Полигонална цев (ПЦ).
Нишани
Застава М21 је оружје модуларног типа на коју је постављен носач на коме се налази „Пиканти" шина и зависно од борбеног задатка могу се поставити одговарајући опто-електронски уређаји по НАТО стандарду. Код заставине јуришне пушке М21 постоји предњи и задњи отворени металан нишан, као и основни оптички нишани (ОН), који се монтирају и служе за гађање циљева дању, и то:
ОН М04 „ТЕЛЕОПТИК" и
ОН М04А „ЗРАК
Поред њих на „Пиканти" шину се могу монтирати рефлекси нишан М04 „МАРС, ласерских обележивачи циља М04 „ИНФИЗ“ и М04А-АИМ2000, пасивни монокулар и нишани.
БГП-40
На пушку се може поставити подцевни бацач граната 40 мм (БГП-40) са којим се могу гађати циљеви од 50 до 400 м. Употребом БГП 40 мм постиже се ефикасна ватрена моћ на појединачне и групне циљеве, лако оклопљена борбена и неборбена возила, користећи димне граната може се створити димна завеса до 400 м.
Варијанте
У серијској производњи Застава оружје прави четири варијанте М21, снајперска, дуга и средња цев као и аутомат.
M21 - дуга цев (460мм)
M21A - средња цев (375мм)
M21С - аутомат
Тактичко техничке карактеристике.
М21
Застава М21
Параметер Подаци
Калибар 5.56 мм (.223)
Метак 5.56 x 45 мм
Почетна брзина зрна 914 м/с
Дужина цеви 460 мм
Корак увијања жљебова 177,8 мм
Дужина пушке 750 / 988 мм
Број жљебова у цеви 6 класична / 4 полидијагонална
Тежина пушке (са празним оквиром) 3,80 кг
Тежина оквира (празан) 250 гр
Капацитет оквира 30 метака
Ефикасан домет 500 м
Теоријска брзина гађања 560-680 мет/мин
Практична брзина гађања 120 мет/мин
Принцип рада Позајмица барутних гасова
[уреди]Главни делови
Застава М21
Делови
Цев
Гасна комора
Гасни цилиндар
Композитна облога
Скривач пламена
Сандук са рукохватом
Поклопац сандука
Повратни механизам
Носач затварачаа са клипом и затварач
Механизам за окидање
Преклопни кундак
Оквир
Нож са ножницом
Нишани
Slika

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Ratna tehnika

Post od superboss » 28 Nov 2012, 21:14

Ovaj 5,56 je meni uvek bio tesko njesra. Ok ima vecu probojnu moc od 7,62, ali mu je zaustavna mnogo manja.

Inace prilicno su "nehumani"(kakav glupav izraz za metak, a svaki te ubije k'o zeca): ako udari u kosku, 'oce malo da zaluta, i fragmentira.

Inace, bez guglanja pitanje: kako je DUM DUM metak dobio ime?
What i do for the livin'? I live for the livin'.

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Ratna tehnika

Post od BAJKER » 28 Nov 2012, 21:22

Ne znam kako je dobio ime ali ne dao ti Bog da te strefi, ulazna rana je rupa ali kada se metak rasprsi iznutra pravi takvu devastaciju organa da te ni 5 VMA ne moze sastaviiti.
Slika

Korisnikov avatar
Heineken
Postovi: 6231
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150
Lokacija: Šid, Srbija

Re: Ratna tehnika

Post od Heineken » 28 Nov 2012, 21:43

superboss je napisao:Ovaj 5,56 je meni uvek bio tesko njesra. Ok ima vecu probojnu moc od 7,62, ali mu je zaustavna mnogo manja.
:plusone:

Odgovori