Stigla zima...

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Stigla zima!

Post od cozmo » 09 Feb 2012, 15:03

E toliko lud nisam :mrgreen: 12V je.

Kako proveriti celije na ACCU? Nemam sad novca bas za novi a po merenjima ovaj je u super stanju al nekako slabije vergla nego pre neki dan. Alternator puni (provereno merenjima). Mislim ako sa ovim accu velikim upali na pola kljuca a sa ovim vergla sporije i upali posle 5-6sec verglanja onda je do ACCU. OK, pali sve to stoji nego ne zelim iznenadjenje. Ulje je polusintetika ELF STI Competiton pa nema uticaj na "sporocu" verglanja.

Znaci Black Horse 3 zime i 4 godine baj baj. Izem ti. Jos je od 55 ampera.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11044
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Stigla zima!

Post od Bax » 09 Feb 2012, 15:10

Ulje imam itekekao uticaja...
Sipaj sintetiku pa ces se uveriti.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9215
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Stigla zima!

Post od dragan » 09 Feb 2012, 15:11

Saša je napisao:@Dragan

Našao sam odgovor na za ovaj problem na jednom forumu gde se okupljaju majstori plinadžije i korisnici gasa: Landi Renzo uređaj koji imam je tako podešen i ne dozvoljava po ovako ekstremnom minusu da motor radi na gas, valjda da bi zaštitio kompletnu instalaciju, ali i sam motor. Osim toga, pritisak gasa u boci na ovako niskim temperaturama drastično pada i uglavnom nije dovoljan da bi uređaj pravilno radio. Lako moguće da nam i ove naše pumpadžije i dalje prodaju letnju smešu. :huh: Gore na severu u nekim zemljama se u ovo vreme koristi 100% čist propan, no to je kod nas nezamislivo, nažalost. Dakle, sve je u redu, čim se temperature vrate u normalu - radiće kao i ranije. Ne verujem da će ovo potrajati duže od par dana. Inače, može se to preštelovati da radi kako hoćeš, ali valjda nije preporučljivo. :mig:
i ja imam landi renco uredjaj...na dacia formu je bilo neko nadmetanje par clanova ko ce da nasteluje da mu prebacuje bez gasenja na sto nizoj temperaturi...
posle sam se malo raspitivao kod pametnijih za te stvari, i dobio odgovor da je to kad se ugasi pri prebacivanju stetno za motor iz mnogo razloga ( stetno po membranu isparivaca zbog zaledjivanja, po motor jer kristali leda ulaze kroz usisnu granu do cilindara itd ), i da ako se ne ugasi i ide normalno onda je nastelovano sve kako treba...
iskrneo ne znam, mozda bi mi se na punom gasu i ugasio ili prebacio na benzin ali nisam prelaio 3000rpm zbog same temperature motora...
dag81 je napisao: @dunx81,
Jesa, u petak kad sam isao na Divcibare, ali posto tad nisam sipao put rezervoar nego za 5000din sa rezerve, sprasio sve dok sam se vratio i u petak sto sam vozio po gradu. Tako da je fakticki bilo 7-10l sa aditivom i sipao za 2000din na MOLu u SM, tad nisam sipao aditiv.
mol u sm ima odlicno gorivo... :doubleup:

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Stigla zima!

Post od cozmo » 09 Feb 2012, 15:18

Bax je napisao:Ulje imam itekekao uticaja...
Sipaj sintetiku pa ces se uveriti.
Ovde nema, -33 je tacka tecenja za ovaj ELF. Tako da nije do toga. Inace nema teorije da upali na pola kljuca. Za ELF sinteticko -37, tako da to bi vazilo za sibir. Ako je bilo -21 ulje je savrseno tecno u tom trenutku. Pazi, lampicu za ulje gasi momentalno, samo bljesne i to je to. Isto ko i leti. Cak nije motor ni bucniji nit se cuje ista (podizaci ili sl.), radi ko i uvek.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima!

Post od NexT » 09 Feb 2012, 16:09

Meni zaledilo gorivo :uf:

U 4 sam isao da odradim nesto, vratio se oko 4.45. Normalno auto upalio, neravnomerno radio 5-10 sek, i sve ok. Parkiram ga, odem da spavam, izadjem u pola 12 da upalim, kad ono - cvrc. Vergla normalno al ne moze ni da pokusa da spoji. Dodje majstor, skine crevo sa pumpe u rezervoaru, nista. Sve zaledjeno :glavomuzid:

Probao sam posle jos jednom, i i nista. Onda sam popizdeo, pozvao drugare da dodju sa Land Roverom da me izvuku sa parkinga i odvuku do Usca. Sad je dole auto, pa cemo videti veceras...

Popizdeo sam :besan:

Mercedes je u pola 5 upalio normalno, al on nije gasen od tad...

Inace, niko se nije mrdnuo sa parkinga..
C 220 (w204) je odvucen u O Brigada, a sad su odvuceni Insignia 2.0 CDTI i CRV 2.2 dizel, Freelander 2.0 dizel je bio u garazi i jedva je upalio, pola sata su se zajebavali sa njim. Sad cu da prebacim fotke...
Inace, komsijin 406 - nista, 407 - nista, ix35 - nista...

na prvoj fotki se vidi i Honda, a na drugoj i IX35
Slika Slika

Korisnikov avatar
steva_anya
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima!

Post od steva_anya » 09 Feb 2012, 16:30

cozmo je napisao:
steva_anya je napisao:Ako si Cozmo pre nekog vremena Corolom pomagao da se upale druga dva automobila, sta ce ti kamionski aku? Ne moze paljenje, pa i na -20, da ga unisti. Ionako se dopuni posle u voznji.
Zato sto imam kratku voznju (oko 15 min) sa svim potrosacima, grejanje, svetla, odledjivanje pozadi, a onda 10 sati sam na poslu pa opet 15 minuta voznje nazad. Juce kad sam ga palio verglao sam oko 5s i slabije je verglao. Merio napon, 13,1V ugasen, 15V kad je upaljen auto.

Posto imamo taj kamionski akumulator, to mi je laksa opcija. Znas kako je upalio - na pola kljuca, dok s mojim accu vergla par sekundi. Posao od 5 minuta da ga ukacim, upalim auto i vratim u podrum.

Moguce da je jedna celija gecrkt i zato nem se zezam jer mi treba auto ovih dana.
Iako je kratka voznja, 2x na dan, ne znam kako imas racunicu da radis to sa akumulatorom?
Meni bi to bilo cimanje. Tih 5-10 minuta na -20 sa spajanjem i nosenjem akumulatora mozes provesti u voznji, dopunice se aku, a i da se ne dopuni nece mu biti nista.

Veci ces efekat dobiti, i tako zastiti aku na ovim teskim minusima, ubedjen sam, ako bi ga unosio u kucu, gde bi prenocio na sobnoj temperaturi.
Komsa ima Z101, aku poprilicno star, i to "nocenje aku u kuci" primenjuje poslednjih par dana. Svako vece ga skida, ujutru ponovo vraca, i najbitnije - pali bez problema.

Jos kad bi 8-12 sati na sobnoj temperaturi bio na ispravljacu, ihaaaa :)
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Stigla zima!

Post od Laki021 » 09 Feb 2012, 16:30

Eto, neocekivano dodjosmo ponovo po toga da se ne moz pouzdati u dizel zimi :)
Ne znam dal neki aditivi mogu da pomognu na -25 ili nema pomoci.


@Cosmo

Prvo mi je sumnjivo to tvoje merenje, ne bi trebalo da je moguce da ima preko 13v kad je ugasen, a kad radi trebalo bi da gura oko 14-14.5.
Drugo, nije voltaza jedini parametar, taj kamionski ima vecu struju koju moze da isporuci (na ovako niskim temp se to vise primeti) tako da ne cudi da lakse pali sa njim, brze zavrti alnaser.


Na ovako hladnom vremenu imate dva povezana problema, auto teze pali a akumulator se znatno brze isprazni. Cak iako je potpuno ispravan i pun on na -20 ima duplo manji kapacitet nego na +20, a rekao bih i veci unutrasnji otpor.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima!

Post od NexT » 09 Feb 2012, 16:35

Mislim da ovde nije problem u dizelima vec u nasem gorivu...

On ako nije ispravan, nece upaliti ni na -15... A, na svim je bio problem gorivo... Da je nesto drugo, lakse bi se sredilo, nego ovo odmrzavanje...

Korisnikov avatar
steva_anya
Postovi: 5456
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:29
Garaža: Honda Civic 1.8 Sport 2011
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima!

Post od steva_anya » 09 Feb 2012, 16:37

Meni je jutros oko 8h na -20 upalio kao prethodnih dana, eurodizel sipan na MOL pumpi. :sreckovic:
Nisam, niti cu, sipati aditive, za sada je sve ok.
stomatologija na drugaciji nacin: tomorrow tooth
https://www.facebook.com/LegeArtisDrKopanja

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Stigla zima!

Post od dag81 » 09 Feb 2012, 16:39

@Cosmo,
Tebi prepunjava akumulator, jer su normalne vrednosti u zavisnosti koji je auto od 14.1-14.3.
Pogledaj ti jos jednom regler.
15min nije kratka voznja, po meni. Pa ni ja nemam duzih vuznji od 20ak minuta u cugu, i to bar 3 puta dnevno tako.

@NexT, cije dizlo ti zaledilo.
Cale kaze jutros u ZR na ECO pumpi neje mogao da sipa, kazu zaledilo. U ZRu bilo -27 kako kazu.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Stigla zima!

Post od Laki021 » 09 Feb 2012, 16:42

NexT je napisao:Mislim da ovde nije problem u dizelima vec u nasem gorivu...

On ako nije ispravan, nece upaliti ni na -15... A, na svim je bio problem gorivo... Da je nesto drugo, lakse bi se sredilo, nego ovo odmrzavanje...

Ne znam bas, ni ovde u CH se dizeli ovih dana nisu bas proslavili. Pisao sam vec, kolegina alfa na -15 ne pali, vec na -13-14 pali. Znam ovde vise ljudi kojima su dizeli odbili saradnju, pretpostavljam da je takodje gorivo zaledilo.

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Stigla zima!

Post od NexT » 09 Feb 2012, 16:49

dag81 je napisao: @NexT, cije dizlo ti zaledilo.
Cale kaze jutros u ZR na ECO pumpi neje mogao da sipa, kazu zaledilo. U ZRu bilo -27 kako kazu.
Otkud znam cije je, imao sam skoro pola rezervoara MOLovog, i onda sipao jos 3000 na NISu... Buckuris :)

ovde je bilo nekih -23 jutros u 6, a ja kad isao bilo je -17...

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Stigla zima!

Post od Floyd » 09 Feb 2012, 16:51

Meni na -18 pali bez problema.

Definitiivno ima nesto do goriva ;)

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Stigla zima!

Post od cozmo » 09 Feb 2012, 17:00

dag81 je napisao:@Cosmo, Tebi prepunjava akumulator, jer su normalne vrednosti u zavisnosti koji je auto od 14.1-14.3. Pogledaj ti jos jednom regler.
Probacu sa drugim unimerom - posto je ovo onaj kineski od 500 dindzi. Pokazuje od 12.9 do 13.1 kad je ugasen auto i 14.9-15.0 kad je upaljen na saugu.

(pise u uputstvu da je greska par procenata pri merenju, a nemam "normalan" unimer da probam bas precizno).

Unecu ACCU na gajbu pa cu vidim ujutru.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7234
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Stigla zima!

Post od dag81 » 09 Feb 2012, 17:02

@Cosmo,
Proveri koje vrednosti treba da isporucuje po saugom i gasom, ali mislim da preko 14.3 ajde 14.5 ne sme nikako ako je ispravan regler.

Odgovori