Stigla zima...
Re: Stigla zima...
Tire grip circle ili traction circle. Potražiti tekstualno, grafički ili video klip koga zanima da sazna uzroke zbog čega se dešava ono što je zadesilo tog nekog vozača BMW koji se izokretao na pravcu po snegu.
Let's do another example. You are driving a two wheel drive car down a straight. The car is accelerating at the maximum grip the tires will hold, hence the acceleration force extends to the circle. Question: How much steering can you apply? Answer: None. Whatever you do to the steering will make the tires break loose. Figure below shows "b" to be the maximum acceleration force, because it extends to the circle. The modified steering position is shown by line "a", it sums with "b" to make force "c", which is clearly outside of the circle. Therefore the tire slips. The car will spin nearly instantly.
https://www.formula1-dictionary.net/tra ... ircle.html
https://www.youtube.com/watch?v=dZ33KJ1cl_c
Što veća brzina i što klizavija podloga sve se znatno brže odvija, i očas posla eto piruete i/ili izletanja a što se najviše vidja po snegu. Prosto nema vremena za korekciju volanom koja može da spasi situaciju.
Kada zadnji kraj izgubi trenje sa podlogom pritiskanje kvačila kod manuelaca je dobra tehnika umanjivanja problema otklizavanja zadnjih pogonskih točkova jer je tada sila po osi Y nula. To obezbedjuje da je maksimalni mogući grip gume raspoloživ za bočnu stabilizaciju po osi X, i tada je naravno najlakše volanom ispratiti promenu putanje tj otklizavanje.
Automatski menjači taj prelaz rade automatski pri dizanju noge sa pedale gasa dok su u Drajvu, barem klasično sa hidro kontrolom bez elektronike tako rade.
A pretpostavljam i da oni sa elektronskom kontrolom bi trebalo isto (usled istih zakona fizike koji diktiraju takvo ponašanje).
Isto i pri nizbrdici automatik sam otpusti prenos i vrti se u prazno, nema kočenja motorom u D. Ilio je baš baš slabo i jedva primetno.
Zato postoji prebacivanje u mod namenjen baš za brdsko planinsku vožnju, tada je aktivno i prilično jako kočenje motorom. To piše i u uputstvu za upotrebu menjača a tako se i ponaša u praski u takvoj vožnji.
Let's do another example. You are driving a two wheel drive car down a straight. The car is accelerating at the maximum grip the tires will hold, hence the acceleration force extends to the circle. Question: How much steering can you apply? Answer: None. Whatever you do to the steering will make the tires break loose. Figure below shows "b" to be the maximum acceleration force, because it extends to the circle. The modified steering position is shown by line "a", it sums with "b" to make force "c", which is clearly outside of the circle. Therefore the tire slips. The car will spin nearly instantly.
https://www.formula1-dictionary.net/tra ... ircle.html
https://www.youtube.com/watch?v=dZ33KJ1cl_c
Što veća brzina i što klizavija podloga sve se znatno brže odvija, i očas posla eto piruete i/ili izletanja a što se najviše vidja po snegu. Prosto nema vremena za korekciju volanom koja može da spasi situaciju.
Kada zadnji kraj izgubi trenje sa podlogom pritiskanje kvačila kod manuelaca je dobra tehnika umanjivanja problema otklizavanja zadnjih pogonskih točkova jer je tada sila po osi Y nula. To obezbedjuje da je maksimalni mogući grip gume raspoloživ za bočnu stabilizaciju po osi X, i tada je naravno najlakše volanom ispratiti promenu putanje tj otklizavanje.
Automatski menjači taj prelaz rade automatski pri dizanju noge sa pedale gasa dok su u Drajvu, barem klasično sa hidro kontrolom bez elektronike tako rade.
A pretpostavljam i da oni sa elektronskom kontrolom bi trebalo isto (usled istih zakona fizike koji diktiraju takvo ponašanje).
Isto i pri nizbrdici automatik sam otpusti prenos i vrti se u prazno, nema kočenja motorom u D. Ilio je baš baš slabo i jedva primetno.
Zato postoji prebacivanje u mod namenjen baš za brdsko planinsku vožnju, tada je aktivno i prilično jako kočenje motorom. To piše i u uputstvu za upotrebu menjača a tako se i ponaša u praski u takvoj vožnji.
Re: Stigla zima...
Odakle ovo iskopa. Fenomenalan dokument.
Re: Stigla zima...
Meni ga ne otvara, o cemu pise u kratkim crtama?
Re: Stigla zima...
Ako si završio tehnički fakultet, moćićeš da se zabaviš par dana.
Re: Stigla zima...
Jok, ekonomista jbg, otvorilo mi sad, zanimljivo citanje..
Re: Stigla zima...
Tyre circle se kod nas na faxu uči kao elipsa prianjanja.
Michelin ću da pogledam kasnije.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Michelin ću da pogledam kasnije.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23812
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Ono sto je ljubitelj tacno rekao je da prilikom skretanja guma gubi kapacitet za prenos sila uzduznog ubrzanja vozila (ubrzanje/kocenje). Kad nema pogona ili kocenja na gumi, moguce je proci brze kroz krivinu, jer se svo prijanjanje koristi za to. Zato se na trkama pri prolasku kroz krivinu u jednom trenutku pusta gas.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dag81
- Postovi: 7265
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Ne znaju oni, bolje zna forum.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Stigla zima...
Evo januar ponovo prolazi, kolicina snega ponovo smesna, nema ni za skijanje na planinama
Mrzim globalno otopljavanje....
Mrzim globalno otopljavanje....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Stigla zima...
Al zato jutros u beogradu led po putevima, vidim slabo se bilo gde pominje. Bukvalno mi je auto proklizao kroz raskrsnicu, doduse nije bilo nikog pa se nisam nesto iscimao al opet nije bilo prijatno.
Re: Stigla zima...
Ja sam isto klizao par puta, na smešnim brzinama.
Re: Stigla zima...
Sneg ponovo od druge polovine februara.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Stigla zima...
Ja mislio samo ove moje Matador AS boolja, klizao sam se ko bambi ovih dana....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.