Biciklizam
Re: Biciklizam
Na brdu se moze govoriti o tome da je svaki gram bitan.
Potpuno je druga prica na ravnom i niz brdo gde vozaca vise "vuce" pozicija tj. aerodinamika nego tezina.
I onda kad pricamo o tim gramima, da banalizujem, i ispricam sta rece jedan nas biciklista pre dosta vremena: "A sta ako se ja iserem pred trku? Koliko cu biti laksi od tebe i tvog karbonskog rama?"
Potpuno je druga prica na ravnom i niz brdo gde vozaca vise "vuce" pozicija tj. aerodinamika nego tezina.
I onda kad pricamo o tim gramima, da banalizujem, i ispricam sta rece jedan nas biciklista pre dosta vremena: "A sta ako se ja iserem pred trku? Koliko cu biti laksi od tebe i tvog karbonskog rama?"
Re: Biciklizam
Današnji profesionalni biciklizam se zasniva na hemiji i aerodinamici.
Aerodinamika i čelik ne idu zajedno ne u istu rečenicu, nego ni u isti tekst.
Čelik može da bude materijal bici bogova ali je odavno izgubio bitku s vremenom.
Karbon je materijal današnjice sa vrlo izraženom tendencijom da ga zameni grafen ili nesto slično.
Послато са SM-G928F уз помоћ Тапатока
Aerodinamika i čelik ne idu zajedno ne u istu rečenicu, nego ni u isti tekst.
Čelik može da bude materijal bici bogova ali je odavno izgubio bitku s vremenom.
Karbon je materijal današnjice sa vrlo izraženom tendencijom da ga zameni grafen ili nesto slično.
Послато са SM-G928F уз помоћ Тапатока
- shandu90
- Postovi: 12327
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam
KTM Deore XT, 3 godine star. Drugar ide sutra da ga vidi, vredi li 300e ovo cudo?
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Biciklizam
Vredi, jos samo da je obrnut
- shandu90
- Postovi: 12327
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam
Nisam ni skontao dok nisi spomrnuo. Sto stoji lanac i ceo taj sistem sa druge strane?
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Biciklizam
Jbte englez ovo nisam video do sada.
Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk
Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk
Re: Biciklizam
Slika je u ogledalu.
- shandu90
- Postovi: 12327
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam
Sto je tako slikao, jebo ga patak. Kad ode sutra da vidi bajs nek mozga kako sad sve stoji gde treba
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
- shandu90
- Postovi: 12327
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam
Edit:
Otisao je KTM brzo, dobra ponuda bila. Uzeo je neki focus ltd za 250e.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Otisao je KTM brzo, dobra ponuda bila. Uzeo je neki focus ltd za 250e.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Biciklizam
Dzejms C. Martin, asistent odeljenja za vezbe i sportske nauke na univerzitetu u Juti postavio je interesantne i jasne racunice u vezi tezine.
Pretpostavio je da je u pitanju 7% uspon dug 5 kilometara. To je dobar, jak uspon - legendarni uspon Stelvio u proseku ima 7,5 %.
Zatim je pretpostavio da je u pitanju biciklista koji moze da ostvari 250W (250W je prosek vrhunskog bicikliste u grupi a 400W bicikliste u najvecem naporu uz brdo).
Izracunao je da 73kg teskom biciklisti do vrha treba 19 minuta i 21 sekunda.
Svakih 2.3 kg dodatne tezine produzava uspon 30 sekundi. To znaci da svakih pola kile produzava ovaj tezak, 20-o minutni uspon za 6 sekundi (0,005% prednosti).
Sto je uspon jaci, to je prednost lakseg bicikla ociglednija.
Sta se desava kada se stvari "izravnaju"?
Kako brzina raste, tako aerodinamicki otpor, otpor kotrljanja ili otpor lagera postaju daleko znacajniji od 0,005% prednosti.
E sada, najlaksi karbonski bicikli se krecu tu oko 5,5 kg sa vrhunskom opremom (za sada limit po UCI je 6,8 kg).
Lagani celicni bicikli sa SRAM red su 6,2 kg (sa pedalama i nosacima bidona).
I jedni i drugi su trenutno ispod legalnog tezinskog minimuma.
Razlika izmedju dva je 700 grama.
Pa ko hoce neka racuna koliko razlika u gramima donosi prednosti na usponu kao sto je Stelvio.
Re: Biciklizam
E ovo je vec pravi odgovor
Mora tu postojati jos nesto, u vezi tih tezina i geometrija. Nesto od "druge" strane koja pravi i prodaje karbon.
U vezi pedalanja uzbrdo, kada sam relativno brzo smanjio svoju kilazu za nekih, pa skoro 20kg, na uzbrdicama na kojima sam prethodnu godinu umirao, sada sam se katapultirao uzbrdo. Ljudi koji su otisli isped mene toliko da su me cekali, sad ja njih cekam. I ne samo to, nego se vratim nizbrdo, da se ne 'ladim, pa se onda jos jednom katapultiram.
Promenio sam biciklo, ali i tezinu bicikla, sada je malo teze
Mora tu postojati jos nesto, u vezi tih tezina i geometrija. Nesto od "druge" strane koja pravi i prodaje karbon.
U vezi pedalanja uzbrdo, kada sam relativno brzo smanjio svoju kilazu za nekih, pa skoro 20kg, na uzbrdicama na kojima sam prethodnu godinu umirao, sada sam se katapultirao uzbrdo. Ljudi koji su otisli isped mene toliko da su me cekali, sad ja njih cekam. I ne samo to, nego se vratim nizbrdo, da se ne 'ladim, pa se onda jos jednom katapultiram.
Promenio sam biciklo, ali i tezinu bicikla, sada je malo teze
Re: Biciklizam
Karbon prodaje reklama.
Biciklisti sirom sveta oponasaju svoje idole sa Tura i Djira.
Ako idol vozi karbon, mora da je to nesto dobro - vozicu i ja.
Industrija mora da uzme novac, konzumentima stalno treba uvaljivati nesto novo (diskovi, desetofaz, jedanaestofaz, el. menjaci, karbonske felne, i td. i td.)
Evo sta o nepotrebnom uvaljivanju kaze Majstor Br.1, Dario Pegoretti:
https://www.youtube.com/watch?v=q72EE5zte50
Od 4:32 ko ne zeli da gleda ceo interviju
PS nek ti Bajker kaze kako je izgledao vrhunski hollow tech posle 20000km, a koliko je mogla da izdrzi patrona, ili ne daj Boze klasicna osovina sa soljicama i lagerima.
Biciklisti sirom sveta oponasaju svoje idole sa Tura i Djira.
Ako idol vozi karbon, mora da je to nesto dobro - vozicu i ja.
Industrija mora da uzme novac, konzumentima stalno treba uvaljivati nesto novo (diskovi, desetofaz, jedanaestofaz, el. menjaci, karbonske felne, i td. i td.)
Evo sta o nepotrebnom uvaljivanju kaze Majstor Br.1, Dario Pegoretti:
https://www.youtube.com/watch?v=q72EE5zte50
Od 4:32 ko ne zeli da gleda ceo interviju
PS nek ti Bajker kaze kako je izgledao vrhunski hollow tech posle 20000km, a koliko je mogla da izdrzi patrona, ili ne daj Boze klasicna osovina sa soljicama i lagerima.
Re: Biciklizam
Kako ja gledam na to. Profesionalni biciklista posmatra biciklo kao alat, on ce ga voziti jednu trku, mozda ne ni celu i baciti, npr. To njega ne zanima. Ako moze da ustedi 100g, on ce ustedeti 100g.
A s druge strane kada mu nista nije bitno sem da sedi na biciklu i pedala, onda moze sebi da priusti celicni bicikl kod tog gore coveka i da mu traje do kraja zivota
Voleo bih svakako i ja da posedujem jedan takav rucno pravljeni, pre nego bilo kakav karbon iz planet bajka, da se razumemo, ali to je neka druga liga, za koju mozda necu nikad imati novaca.
Tako da onda kupis scott speedster i prepakujes ga na karbonski ram, koji su uzeo na akciji, pa imas neko vreme biciklo, makar malo slicno nekom vrhunskom celicnom/karbonskom i bilo kom drugom
Da li oni mogu da naprave ram, tako sto na licu mesta mi uzmu meru? Posto ne znamo svi da kazemo kakva nam geometrija odgovara, jer nismo probali 50 biciklova
Bas me interesuje koliko moze kostati jedan takav custom celicni ram, koji ce mi trajati citav zivot.
A s druge strane kada mu nista nije bitno sem da sedi na biciklu i pedala, onda moze sebi da priusti celicni bicikl kod tog gore coveka i da mu traje do kraja zivota
Voleo bih svakako i ja da posedujem jedan takav rucno pravljeni, pre nego bilo kakav karbon iz planet bajka, da se razumemo, ali to je neka druga liga, za koju mozda necu nikad imati novaca.
Tako da onda kupis scott speedster i prepakujes ga na karbonski ram, koji su uzeo na akciji, pa imas neko vreme biciklo, makar malo slicno nekom vrhunskom celicnom/karbonskom i bilo kom drugom
Da li oni mogu da naprave ram, tako sto na licu mesta mi uzmu meru? Posto ne znamo svi da kazemo kakva nam geometrija odgovara, jer nismo probali 50 biciklova
Bas me interesuje koliko moze kostati jedan takav custom celicni ram, koji ce mi trajati citav zivot.
- speedy stikis
- Postovi: 2103
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Biciklizam
Slazem se ja da carbon forsiraju najvise zbog prodaje i reklame.
Takodje se slazem i za bicikliste oni niti to placaju niti ista on vozi, ostavi ovi operu srede nameste on sutra opet sedne i vozi ne razmislja ni o cemu.
Specialized nije hteo nikako da Sagan menja bicikli tj firmu jet su razbijali sa njim u marketingu tj ucestvovali su u novom ugovoru.
Ali isto tako sta rade sa kolima
200-300+ hp a ovamo se propagira sigurna i bezbedna voznja, kakav paradoks
Licno ne mogu da svarim disk na drumasu to je skrnavljavanje lepote bicikla.
Elektricni menjaci nije mi to to, klasicna moda (veliki sam ljubitelj mehanickih)
Nemam nista protiv 10-11 faznih kaseta
Nemam iskustva sa keramickim osovinama, to bi mozda mogla da bude neka osetna razlima?
Takodje se slazem i za bicikliste oni niti to placaju niti ista on vozi, ostavi ovi operu srede nameste on sutra opet sedne i vozi ne razmislja ni o cemu.
Specialized nije hteo nikako da Sagan menja bicikli tj firmu jet su razbijali sa njim u marketingu tj ucestvovali su u novom ugovoru.
Ali isto tako sta rade sa kolima
200-300+ hp a ovamo se propagira sigurna i bezbedna voznja, kakav paradoks
Licno ne mogu da svarim disk na drumasu to je skrnavljavanje lepote bicikla.
Elektricni menjaci nije mi to to, klasicna moda (veliki sam ljubitelj mehanickih)
Nemam nista protiv 10-11 faznih kaseta
Nemam iskustva sa keramickim osovinama, to bi mozda mogla da bude neka osetna razlima?
Re: Biciklizam
Pa ja volim napredak, ali i u trajanju
Ali to jbg, nije imperativ danasnjoj industriji svakako, sto je razumljivo.
Ali to jbg, nije imperativ danasnjoj industriji svakako, sto je razumljivo.