Biciklizam

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu » 17 Sep 2017, 13:23

Na brdu se moze govoriti o tome da je svaki gram bitan.
Potpuno je druga prica na ravnom i niz brdo gde vozaca vise "vuce" pozicija tj. aerodinamika nego tezina.
I onda kad pricamo o tim gramima, da banalizujem, i ispricam sta rece jedan nas biciklista pre dosta vremena: "A sta ako se ja iserem pred trku? Koliko cu biti laksi od tebe i tvog karbonskog rama?"

Korisnikov avatar
Paja
Postovi: 14751
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Biciklizam

Post od Paja » 17 Sep 2017, 18:43

Današnji profesionalni biciklizam se zasniva na hemiji i aerodinamici.
Aerodinamika i čelik ne idu zajedno ne u istu rečenicu, nego ni u isti tekst.
Čelik može da bude materijal bici bogova ali je odavno izgubio bitku s vremenom.
Karbon je materijal današnjice sa vrlo izraženom tendencijom da ga zameni grafen ili nesto slično.
Послато са SM-G928F уз помоћ Тапатока



Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12305
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Biciklizam

Post od shandu90 » 20 Sep 2017, 22:42

KTM Deore XT, 3 godine star. Drugar ide sutra da ga vidi, vredi li 300e ovo cudo?Slika

Sent from my LG-H440n using Tapatalk


Korisnikov avatar
jovanns
Postovi: 646
Pridružio se: 04 Nov 2014, 22:26
Lokacija: Novi Sad

Re: Biciklizam

Post od jovanns » 20 Sep 2017, 22:43

Vredi, jos samo da je obrnut

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12305
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Biciklizam

Post od shandu90 » 20 Sep 2017, 22:59

Nisam ni skontao dok nisi spomrnuo. Sto stoji lanac i ceo taj sistem sa druge strane?

Sent from my LG-H440n using Tapatalk



Korisnikov avatar
mića
Postovi: 2217
Pridružio se: 10 Apr 2013, 09:43
Garaža: Corolla
Lokacija: beograd

Re: Biciklizam

Post od mića » 20 Sep 2017, 23:07

Jbte englez ovo nisam video do sada.

Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk


Korisnikov avatar
aviator
Banned
Postovi: 4112
Pridružio se: 24 Nov 2014, 10:41
Garaža: Peugeot 308 1.6 HDI

Re: Biciklizam

Post od aviator » 20 Sep 2017, 23:09

Slika je u ogledalu.

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12305
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Biciklizam

Post od shandu90 » 20 Sep 2017, 23:13

Sto je tako slikao, jebo ga patak. Kad ode sutra da vidi bajs nek mozga kako sad sve stoji gde treba :D

Sent from my LG-H440n using Tapatalk


Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12305
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Biciklizam

Post od shandu90 » 23 Sep 2017, 00:10

Edit:
Otisao je KTM brzo, dobra ponuda bila. Uzeo je neki focus ltd za 250e.Slika

Sent from my LG-H440n using Tapatalk


zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu » 27 Sep 2017, 21:07

nikaragva je napisao:
17 Sep 2017, 08:02
S obzirom da im je svaki gram bitan, nisam siguran da bi neko mogao danas da uzme tdf sa celikom. Mozda gresim.
Dzejms C. Martin, asistent odeljenja za vezbe i sportske nauke na univerzitetu u Juti postavio je interesantne i jasne racunice u vezi tezine.
Pretpostavio je da je u pitanju 7% uspon dug 5 kilometara. To je dobar, jak uspon - legendarni uspon Stelvio u proseku ima 7,5 %.
Zatim je pretpostavio da je u pitanju biciklista koji moze da ostvari 250W (250W je prosek vrhunskog bicikliste u grupi a 400W bicikliste u najvecem naporu uz brdo).
Izracunao je da 73kg teskom biciklisti do vrha treba 19 minuta i 21 sekunda.
Svakih 2.3 kg dodatne tezine produzava uspon 30 sekundi. To znaci da svakih pola kile produzava ovaj tezak, 20-o minutni uspon za 6 sekundi (0,005% prednosti).
Sto je uspon jaci, to je prednost lakseg bicikla ociglednija.

Sta se desava kada se stvari "izravnaju"?
Kako brzina raste, tako aerodinamicki otpor, otpor kotrljanja ili otpor lagera postaju daleko znacajniji od 0,005% prednosti.

E sada, najlaksi karbonski bicikli se krecu tu oko 5,5 kg sa vrhunskom opremom (za sada limit po UCI je 6,8 kg).
Lagani celicni bicikli sa SRAM red su 6,2 kg (sa pedalama i nosacima bidona).
I jedni i drugi su trenutno ispod legalnog tezinskog minimuma.
Razlika izmedju dva je 700 grama.
Pa ko hoce neka racuna koliko razlika u gramima donosi prednosti na usponu kao sto je Stelvio.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Biciklizam

Post od nikaragva » 28 Sep 2017, 09:16

E ovo je vec pravi odgovor :)

Mora tu postojati jos nesto, u vezi tih tezina i geometrija. Nesto od "druge" strane koja pravi i prodaje karbon.


U vezi pedalanja uzbrdo, kada sam relativno brzo smanjio svoju kilazu za nekih, pa skoro 20kg, na uzbrdicama na kojima sam prethodnu godinu umirao, sada sam se katapultirao uzbrdo. Ljudi koji su otisli isped mene toliko da su me cekali, sad ja njih cekam. I ne samo to, nego se vratim nizbrdo, da se ne 'ladim, pa se onda jos jednom katapultiram.
Promenio sam biciklo, ali i tezinu bicikla, sada je malo teze :)

zuzazu
Postovi: 4606
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Biciklizam

Post od zuzazu » 28 Sep 2017, 11:19

Karbon prodaje reklama.

Biciklisti sirom sveta oponasaju svoje idole sa Tura i Djira.

Ako idol vozi karbon, mora da je to nesto dobro - vozicu i ja.

Industrija mora da uzme novac, konzumentima stalno treba uvaljivati nesto novo (diskovi, desetofaz, jedanaestofaz, el. menjaci, karbonske felne, i td. i td.)

Evo sta o nepotrebnom uvaljivanju kaze Majstor Br.1, Dario Pegoretti:

https://www.youtube.com/watch?v=q72EE5zte50

Od 4:32 ko ne zeli da gleda ceo interviju

PS nek ti Bajker kaze kako je izgledao vrhunski hollow tech posle 20000km, a koliko je mogla da izdrzi patrona, ili ne daj Boze klasicna osovina sa soljicama i lagerima.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Biciklizam

Post od nikaragva » 28 Sep 2017, 14:00

Kako ja gledam na to. Profesionalni biciklista posmatra biciklo kao alat, on ce ga voziti jednu trku, mozda ne ni celu i baciti, npr. To njega ne zanima. Ako moze da ustedi 100g, on ce ustedeti 100g.
A s druge strane kada mu nista nije bitno sem da sedi na biciklu i pedala, onda moze sebi da priusti celicni bicikl kod tog gore coveka i da mu traje do kraja zivota :)
Voleo bih svakako i ja da posedujem jedan takav rucno pravljeni, pre nego bilo kakav karbon iz planet bajka, da se razumemo, ali to je neka druga liga, za koju mozda necu nikad imati novaca.
Tako da onda kupis scott speedster i prepakujes ga na karbonski ram, koji su uzeo na akciji, pa imas neko vreme biciklo, makar malo slicno nekom vrhunskom celicnom/karbonskom i bilo kom drugom :)

Da li oni mogu da naprave ram, tako sto na licu mesta mi uzmu meru? Posto ne znamo svi da kazemo kakva nam geometrija odgovara, jer nismo probali 50 biciklova :)
Bas me interesuje koliko moze kostati jedan takav custom celicni ram, koji ce mi trajati citav zivot.

Korisnikov avatar
speedy stikis
Postovi: 2103
Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27

Re: Biciklizam

Post od speedy stikis » 28 Sep 2017, 14:22

Slazem se ja da carbon forsiraju najvise zbog prodaje i reklame.
Takodje se slazem i za bicikliste oni niti to placaju niti ista on vozi, ostavi ovi operu srede nameste on sutra opet sedne i vozi ne razmislja ni o cemu.

Specialized nije hteo nikako da Sagan menja bicikli tj firmu jet su razbijali sa njim u marketingu tj ucestvovali su u novom ugovoru.

Ali isto tako sta rade sa kolima
200-300+ hp a ovamo se propagira sigurna i bezbedna voznja, kakav paradoks

Licno ne mogu da svarim disk na drumasu to je skrnavljavanje lepote bicikla.

Elektricni menjaci nije mi to to, klasicna moda (veliki sam ljubitelj mehanickih)

Nemam nista protiv 10-11 faznih kaseta

Nemam iskustva sa keramickim osovinama, to bi mozda mogla da bude neka osetna razlima? :think:

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Biciklizam

Post od nikaragva » 28 Sep 2017, 15:37

Pa ja volim napredak, ali i u trajanju :)
Ali to jbg, nije imperativ danasnjoj industriji svakako, sto je razumljivo.

Odgovori