Biciklizam
- speedy stikis
- Postovi: 2103
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Biciklizam
Ja jurim novi mtb 29er
HT ili FF jos nisam odlucio tacno relativno skoro sam se navukao na FF stvarno je udoban u pm a kada se zakljuca zadnji amortizer imas HT
Ali gotovo da nema takvog bajsa sa full xt ( ima par ali kombinacija xt, slx) a da je alu ram.
Sve sto mi se svidja je samo u kombinaciji sa carbonom.
Ali to je fora marketinga da ti ne daju izbor a da ga sam sklapas izadje suplje
HT ili FF jos nisam odlucio tacno relativno skoro sam se navukao na FF stvarno je udoban u pm a kada se zakljuca zadnji amortizer imas HT
Ali gotovo da nema takvog bajsa sa full xt ( ima par ali kombinacija xt, slx) a da je alu ram.
Sve sto mi se svidja je samo u kombinaciji sa carbonom.
Ali to je fora marketinga da ti ne daju izbor a da ga sam sklapas izadje suplje
Re: Biciklizam
Čelični ram od firmiranih ali ne najboljih cevi krecu od oko 2000 €. Npr. Battaglin od SL cevi.
Ovaj Pegoretti i od 4500 - 5000 €. U pitanju je Columbus radjen po Pegorettijevim specifikacijama. Tezinu rama majstor ne navodi, jer ko daje te pare dovoljno je edukovan da shvata da tezina nije imperativ.
Mogu se naci ramovi nama nepoznatih manufaktura i majstora, super laki od najboljih Reynolds ili Columbus cevi od 2000 €, bez viljuske.
Glavno, najbitnije, i osnovno, je sto ako se i ne rade po meri (a vecina ih radi po meri), mogu da se kupe sa razlikama od 1cm ili 2cm u velicini.
Kalupi za karbon su skupi, to je sad vec "štanc" industrija. Da malo (ali ne puno) karikiram: vozaci od 165cm visine do 190cm + treba da se uklope u S, M, L, XL...
Kako se menja visina vozaca, tako se menjaju uglovi na ramu. Neki rastu, a neki opadaju. Kod 25cm+ u visini (i broju rama) obesmisljava se cela nauka kada to treba ukalupiti u 4 broja za karbon (ili 5, ili 6, nebitno).
Elektricni menjač kod drumaša. Čemu?
Diskovi. Zasto?
Ajd'' kod MTB pa da razumem. Kod cross country već da se diskutuje.
Razumem da bicikl treba da bude lagan, ali odavno su i losije čeličane od pre 30 godina ispod 10kg. Danas kao što napisah, i čelični idu ispod UCI tezinskih minimuma.
Dokle tako?
Lik je napravio full carbon specijalku od 2,5 kg. Pa daj taj bicikl nekoj zivotinji od profesionalca da ga stisne - da vidimo dokle ce da traje. Cena? 45000 €.
Na YT u nekoliko poduzih emisija ima interviju sa guruom za karbon. Na pitanje koji bi ram vozio, odgovara: "Karbonski..........ali samo zato sto znam sam da ga popravim".
To je sve pržiona za Pališe.
Ovaj Pegoretti i od 4500 - 5000 €. U pitanju je Columbus radjen po Pegorettijevim specifikacijama. Tezinu rama majstor ne navodi, jer ko daje te pare dovoljno je edukovan da shvata da tezina nije imperativ.
Mogu se naci ramovi nama nepoznatih manufaktura i majstora, super laki od najboljih Reynolds ili Columbus cevi od 2000 €, bez viljuske.
Glavno, najbitnije, i osnovno, je sto ako se i ne rade po meri (a vecina ih radi po meri), mogu da se kupe sa razlikama od 1cm ili 2cm u velicini.
Kalupi za karbon su skupi, to je sad vec "štanc" industrija. Da malo (ali ne puno) karikiram: vozaci od 165cm visine do 190cm + treba da se uklope u S, M, L, XL...
Kako se menja visina vozaca, tako se menjaju uglovi na ramu. Neki rastu, a neki opadaju. Kod 25cm+ u visini (i broju rama) obesmisljava se cela nauka kada to treba ukalupiti u 4 broja za karbon (ili 5, ili 6, nebitno).
Elektricni menjač kod drumaša. Čemu?
Diskovi. Zasto?
Ajd'' kod MTB pa da razumem. Kod cross country već da se diskutuje.
Razumem da bicikl treba da bude lagan, ali odavno su i losije čeličane od pre 30 godina ispod 10kg. Danas kao što napisah, i čelični idu ispod UCI tezinskih minimuma.
Dokle tako?
Lik je napravio full carbon specijalku od 2,5 kg. Pa daj taj bicikl nekoj zivotinji od profesionalca da ga stisne - da vidimo dokle ce da traje. Cena? 45000 €.
Na YT u nekoliko poduzih emisija ima interviju sa guruom za karbon. Na pitanje koji bi ram vozio, odgovara: "Karbonski..........ali samo zato sto znam sam da ga popravim".
To je sve pržiona za Pališe.
- starac vujadin
- Postovi: 11401
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Biciklizam
Nisam probao električni menjač, ali ako je kao što kažu da je toliko brži i mekši u menjanju prenosa, onda sam svakako za takav napredak.
Disk na specijalki mi je bezveze. Na biciklu mi je jako bitan taj inicijalni ugriz, a ne toliko doziranost (za razliku od automobila), a disk ne može da se meri sa vrhunskom kočnicom po tom pitanju. Ostale prednosti meni nisu toliko bitne, a to je pre svega vožnja po mokrom je retko vozim po takvom vremenu.
Disk na specijalki mi je bezveze. Na biciklu mi je jako bitan taj inicijalni ugriz, a ne toliko doziranost (za razliku od automobila), a disk ne može da se meri sa vrhunskom kočnicom po tom pitanju. Ostale prednosti meni nisu toliko bitne, a to je pre svega vožnja po mokrom je retko vozim po takvom vremenu.
Re: Biciklizam
@ Zuzazu
Majstore prešao si igricu.
Porediš manufakturne ramove sa velikoserijskim.
Uvek je proizvod rađen po meri od vrhunskog materijala i rukama odličnog majstora neuporediv sa konfekcijom, bilo to odelo, cipele ili ram.
Taj karbonac od 2,5 je show bike i besmisleno je o njemu pričati. Funkcionalni karbonci su od 4,5 kg na više, zavisi od veličine rama, koja opet vuče čvrstinu točkova, a to masu točkova i od količine para koju je vlasnik spreman da izdvoji.... al je sve to potpuno nebitno.
Btw ti si 30 godina u biciklizmu, a poslednjih par si kupio dva bicikla. Ne sećam se da je i jedan čeličnog rama, ni jedan nema 36/36 točkove, jedan ima I-link buržire koje si onoliko pljuvao, alu šrafove na menjaču, jedan ima karbonsku viljušku.... i nijedan nije drumaš.
Što nisi kupio čelični ram po meri?
Majstore prešao si igricu.
Porediš manufakturne ramove sa velikoserijskim.
Uvek je proizvod rađen po meri od vrhunskog materijala i rukama odličnog majstora neuporediv sa konfekcijom, bilo to odelo, cipele ili ram.
Taj karbonac od 2,5 je show bike i besmisleno je o njemu pričati. Funkcionalni karbonci su od 4,5 kg na više, zavisi od veličine rama, koja opet vuče čvrstinu točkova, a to masu točkova i od količine para koju je vlasnik spreman da izdvoji.... al je sve to potpuno nebitno.
Btw ti si 30 godina u biciklizmu, a poslednjih par si kupio dva bicikla. Ne sećam se da je i jedan čeličnog rama, ni jedan nema 36/36 točkove, jedan ima I-link buržire koje si onoliko pljuvao, alu šrafove na menjaču, jedan ima karbonsku viljušku.... i nijedan nije drumaš.
Što nisi kupio čelični ram po meri?
Re: Biciklizam
Majstore,
Odgovor je jednostavan. Nemam novca za ono sto ja hocu.
Ne, nemam i-link jer je glupost neopevana.
Ne, nemam aluminijumdke srafove jer su glupost.
Da. Pravim najbolje moguce KLASICNE 32/32 tockove.
Da. Zajebao sam se za karbonsku viljusku, ali na biciklu koji vozim ima smisla.
Kad budem mogao finansijski da podnesem, a da nije kradena celicana stara XYZ godina (vec radjena po meri), tada cu kupiti i specijalku od vrhunskih cevi o kojoj toliko pisem. Budi siguran.
BTW, i celicni ramovi u velicinama po 1 su nekada bili velikoserijski. To je vreme koje je tebi nepoznato.
Odgovor je jednostavan. Nemam novca za ono sto ja hocu.
Ne, nemam i-link jer je glupost neopevana.
Ne, nemam aluminijumdke srafove jer su glupost.
Da. Pravim najbolje moguce KLASICNE 32/32 tockove.
Da. Zajebao sam se za karbonsku viljusku, ali na biciklu koji vozim ima smisla.
Kad budem mogao finansijski da podnesem, a da nije kradena celicana stara XYZ godina (vec radjena po meri), tada cu kupiti i specijalku od vrhunskih cevi o kojoj toliko pisem. Budi siguran.
BTW, i celicni ramovi u velicinama po 1 su nekada bili velikoserijski. To je vreme koje je tebi nepoznato.
Re: Biciklizam
Celik je ozbiljlna prica,za one koji su obrnuli igricu
Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam
32/32 kažeš?
S tvojim izborom se neće složiti jedan koji je 30 godina u biciklizmu. A neće ni Dragiša Ješić
A da, karbon je nešto najgore što se desilo biciklizmu, al na tvom biciklu ima smisla. Pa LOL
S tvojim izborom se neće složiti jedan koji je 30 godina u biciklizmu. A neće ni Dragiša Ješić
Mada i to je napredak u odnosu na prethodne koji su bili 21/21, ali ti si 30 godina u biciklizmu, tako da nema zime za tebe. Samo mi nije jasno ko te prevario da daš 50€ za to đubre od I-linka, kad ti sve znaš. Za alu i titanium imbuse bolje da ne pitam. Neko te baš izvarao pošteno. Oće to kad si samo 30 godina u biciklizmu, pa ne znaš standarde pogona. Tada se desi da kupiš pogon koji ne može na tvoj ram.
A da, karbon je nešto najgore što se desilo biciklizmu, al na tvom biciklu ima smisla. Pa LOL
Re: Biciklizam
Ako ti tako kažeš.... Ljubomoran sam na tebe jer si mlađi, lepši i žene te vole
Nego, još jedno pravilo je doživelo reviziju. http://www.cyclingweekly.com/news/lates ... ign-281563
Aerodinamika i mogućnosti oblikovanja karbona menjaju pravila. Sledeće koje se očekuje da bude promenjeno je minimalna težina bicikla jer je postojeće odavno postalo besmisleno. Mnogi profesionalci na trkama voze bicikle koji su ispod limita pa ih otežavaju tegovima ubačenim u ramove.
Nego, još jedno pravilo je doživelo reviziju. http://www.cyclingweekly.com/news/lates ... ign-281563
Aerodinamika i mogućnosti oblikovanja karbona menjaju pravila. Sledeće koje se očekuje da bude promenjeno je minimalna težina bicikla jer je postojeće odavno postalo besmisleno. Mnogi profesionalci na trkama voze bicikle koji su ispod limita pa ih otežavaju tegovima ubačenim u ramove.
- speedy stikis
- Postovi: 2103
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Biciklizam
Da malo ozivimo temu
Ozbiljna mahina
Ozbiljna mahina
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Biciklizam
Zanimljiva prica o korisvenju bicikla kao vidu saobracaja u jednoj zemlji u EU, kako oni to gleaju i kakose na to gleda kod nas. Premotati na 13:20 odakle pocinje prica o tome
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... a1zkEI6RcE
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... a1zkEI6RcE
- speedy stikis
- Postovi: 2103
- Pridružio se: 01 Jul 2016, 12:27
Re: Biciklizam
Ma sta oni znaju... sirotinja
Valjda se kod nas bolje i lakse zivi i vozi
Valjda se kod nas bolje i lakse zivi i vozi
Re: Biciklizam
Jedan zimski projekat. Ride From the future
Godina 1983, nove tehnologije se zahuktavaju, postaju popularni aerodinamicni bicikli, Raleigh izbacuje dva Aerospace modela Quasar i Pulsar.
Pulsar je od hi teen celika, dok je Quasar od brendiranog Reynolds 501 Cro-Mo celika.
Par zanimljivosti oko samog modela:
-ceo ram je prvo pravljen po klasicnom principu lemljenjem cevi u mufove, zatim je gotov ram stavljan pod presu da bi dobio aero konture.
-prvi put se pojavljuju Shimano ruckuce kocnica, koje skrivaju rutiranje kablova za kocnice, i tada su popljuvane u stampi, da bi kasnije to postao standard.
Moj komad,:
Godina 1983, nove tehnologije se zahuktavaju, postaju popularni aerodinamicni bicikli, Raleigh izbacuje dva Aerospace modela Quasar i Pulsar.
Pulsar je od hi teen celika, dok je Quasar od brendiranog Reynolds 501 Cro-Mo celika.
Par zanimljivosti oko samog modela:
-ceo ram je prvo pravljen po klasicnom principu lemljenjem cevi u mufove, zatim je gotov ram stavljan pod presu da bi dobio aero konture.
-prvi put se pojavljuju Shimano ruckuce kocnica, koje skrivaju rutiranje kablova za kocnice, i tada su popljuvane u stampi, da bi kasnije to postao standard.
Moj komad,:
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Biciklizam
Novi bajk za ovu godinu