Bax je napisao: ↑02 Nov 2022, 10:32
Da malo razbijem monotoniju, uzeo sam za drugara jednog MTB Scott-a. Bicikl je bio flagship model iz 1993.
Poslednja godina kad su radili celik na najboljim modelima.
Oprema Deore xt, cevi Tange prestige.
Bicikl je sto se tice mehanike malo vozen, fabricke gume na njemu, ali zapusten od stajanja napolju.
Prvi veliki problem je bila zapekla sticna. Resen je sa brute force tehnikom, i polugama od 2 metra.
Potom je reseno sto su propali elastimeri u viljisci, tu je privremeni uradjeno ukrucenje, dok se me nadju odgovarajice opruge, ili elastomeri.
Zatim su razradjene zapekle ruckice menjaca.
Zakrpljeno Vetta sediste, malo podmazan lanac i bicikl doveden u polozaj za voznju. Uradjene trake volana.
Posle probne voznje drugar kome je bicikl inace osnovno prevozno sredstvo i koji je vozio novije alu mtb, je odusevljen koliko je dobar bicikl dobio, i kako prefinjeno radi, i sa kojom lakocom se vozi. Cena svega, reda dve nove gume.
Jos malo zanimljivosti, bajs te klase je kostao reda 1400 dolara pre 30 godina u USA. Preracunato u danasnje pare to je oko 3000 evra.
Znaci nesto sto je imalo lepu vrednost u svoje vreme, stvar za ljubitelje.
Bicikl sa biranim delovima, italijanski kozni sic, vrhunski menjaci, cak i zbice su tanjene, kako bi bile sto lakse, premium kvalitet. Neki alu delovi su oksidovali tokom skladistenja, ali ne i premium celicne zbice, sjaje se kao iz fabrike.
Plus je materijal rama, vrhunski japanski cro-mo prakticno vecan, i pred njim su jos godine voznje.
Naci nesto tako sto nema kilometre u tockovima, i uzivati.
Naravno, bilo je potrebno par dana da se sve to malo pretrese, i osposobi za voznju posle dugogodisnjeg sna.
(pola litre znoja da se otkljuca zapekla sticna....)