steva_anya napisao: 05 Apr 2020, 01:13
Nije sediste nuklearna fizika niti je bajs raketa, znam oko toga.

Nema tu mudrolije previse.
Ima, ima.

Par milmetara u pogrešnom smeru može prijatnu vožnju pretvoriti u mučenje. I obrnuto.
- Što si u boljoj formi i želiš razviti veću snagu, sedište se sve više podiže. Ali noga nikada ne sme biti potpuno ispružena, inače se javljaju bolovi u kolenima, u ekstremnom slučaju i kukovima. Za rekreativce koji nisu u formi je uvek bolje i bezbednije malo više spustiti sedište.
- Kada se fiksira visina sedišta, onda se podešava njegov položaj napred-nazad. Grubo pravilo kaže da najistureniji deo kolena treba da bude otprilike iznad osovine pedale, kada je ona skroz napred u horizontalnom položaju. Ovo je takođe veoma kritično podešavanje za kolena, kukove i opšti osećaj u vožnji. Mnogo "povremenih rekreativaca" povuče sedište suviše unazad. S obzirom da se ovo podešavanje menja sa visinom sedišta, nju treba prvo fiksirati.
Sve ostalo je manje bitno. Npr. ako ti lakat udara u koleno, potrebna je duža lula volana, ili je možda ram suviše mali. Nije rešenje da se sedište pomeri unazad, jer se onda kvari položaj nogu u odnosu na pedale. Ili ako je nekome volan neprijatno nisko u odnosu na sediše, potrebna je lula sa većim uglom. Ima tu još mnogo stvari, ali ove dve su najbitnije.
Evo šta kaže čuveni Sheldon Brown:
https://www.sheldonbrown.com/saddles.html
Inače, pomenuti položaj kolena u odnosu na pedale je samo "gruba mera" da je sedište otprilike gde treba i ne znači da odgovara svakome i da ga se treba držati po svaku cenu. Tekst na tu temu, ali možda previše komplikovan sa stanovišta običnog rekreativca:
https://www.sheldonbrown.com/kops.html