Ako želimo da sve na kraju bude u najboljem/maksimalno mogućem redu, a obzirom da je auto bio dugo i verovatno potpuno potopljen - ima dosta posla. Evo nešto oko same procedure (iz mog ugla - sve što sam se setio
), čisto da se sagleda obim posla:
- pranje auta spolja, makar ovlaš - da tu prljavštinu ne širimo dalje, ne oštećujemo lak na autu, a i lakše i prijatnije će se raditi.
Motorni prostor:
- otkačiti kleme i skinuti akumulator
- skinuti ECU, alarm i drugu "elektroniku" koja se eventualno nalazi u motornom prostoru - ide na rastavljanje (šta se već može rastaviti i otvoriti), produvavanje, čišćenje, prskanje kontakt sprejem.
- izvaditi filter vazduha (skinuti celo kućište - još bolje), zatvoriti usis vazduha nečim pa aparatom za pranje pod pritiskom (poželjno) oprati motorni prostor da se istera blato i druga prljavštinu, a zatim pustiti da se sve osuši toliko da može dalje da se radi.
- zatim ide skidanje filtera ulja, ispuštanje ulja iz motora i menjača
- skinuti dizne (svećice kod benzinca), ubaciti u treću ili četvrtu brzinu i guranjem par metara lagano isterati sve što potencijalno ima u cilindrima, potom naprskati malo ređeg ulja u svaki i isto ponoviti. Zatim vratiti dizne nazad.
- skinuti anlaser - čišćenje i reparacija (po potrebi)
- skinuti alternator - isto kao i sa anlaserom
- proveriti kompresor klime, produvati ga, i isprskati kontakt sprejem kontakte.
- kada smo već čačkali alternator i kompresor klime - lako je moguće da će biti potrebno promeniti i sve kaiševe (vrlo poželjno, obzirom da je auto bio u vodi, prljavština i ostalo)...
- očistiti kutiju sa osiguračima u motornom prostoru, naprskati kontakte kontakt sprejem.
- pregledati hladnjake u kakvom su stanju, da li je saće zapušeno, odnosno da li je aparat sa pritiskom uspeo da sve istera. Ako između njega i hladnjaka klime ima svega i svačega, verovatno će se morati i to skidati da se sve to očisti, a to znači i novi antifriz.
- skinuti farove, isterati vodu iz njih, oprati ih i osušiti, očistiti i proveriti sirenu
- vratiti sve nazad, sipati ulje u motor i menjač, staviti nove filtere ulja i vazduha, proveriti antifriz.
Ostalo van motornog prostora:
- proveriti prednje čeljusti, pločice, diskove...
- pozadi poskidati dekle doboša, očistiti sve unutra (ako su pakne zarđale a jesu verovatno - zameniti)
- proveriti i podmazati mehanizam ručne kočnice (sajle i ostalo)
- ispuštanje i zamena kočionog ulja, ozračivanje i podešavanje kočnica (nije neophodno ali bi bilo poželjno)...
- skidanje i pranje rezervoara goriva, uliva goriva i ostalog.
Unutrašnjost auta:
- povaditi sedišta, skinuti tepih sa poda, iz gepeka, "nebo" i ostale obloge - sve ide na detaljno pranje i dobro sušenje (zadnja sedišta i naslon imamo - manje posla oko svega).
- skinuti kvake i obloge sa svih vrata, izvaditi motoriće elektropodizača, motoriće brava, motorić brisača pozadi, same brave - sve takođe ide na detaljno sušenje/produvavanje (sa rastavljanjem po potrebi), podmazivanje i prskanje odgovarajućim sprejevima. Brave možda i neće biti potrebno da se vade, moguće da će biti dovoljno samo podmazivanje (videćemo).
- skinuti sve pojaseve, njihove mehanizme - isto sledi pranje, čišćenje, podmazivanje (zadnje imamo nove - manje posla)
- skinuti kilometar sat - biće i tu verovatno neophodno, rastavljanje, čišćenje, sušenje i podmazivanje kontakt sprejom.
- izvaditi radio/CD plejer - otvaranje, čišćenje...
- skinuti obruč volana (proveriti airbag i njegove kontakte), polugice prekidača, antena kod ključa - čišćenje i podmazivanje...
- skinuti kompletnu komandu tablu - i to mora sve da se čisti i pere, ko zna šta sve ima ispod, smrdeće kasnije.
- proveriti airbag za suvozača
- usput skinuti ili bar očistiti unutrašnju kutiju sa osiguračima (i tu ima dosta elektronike, dve štampane ploče jedna na drugoj pune elemenata).
- skinuti ventilator klime i sve ostale sklopove oko njega - čišćenje, podmazivanje... Izvaditi filter klime. Kada se to skine onda se može pristupiti i radijatoru grejanja, celom sklopu klime i svemu što bude dostupno. Očistiti... To ne skidati sa auta bez velike potrebe, sistem klime je pod pritiskom, freon je unutra.
- pozadi poskidati i očistiti štopove (stop svetla), treće kočiono svetlo i proveriti kompletu svetlosnu signalizaciju
- usput ide i naravno, i detaljno pranje tako ogoljene unutrašnjosti...
Od potrošnog materijala za sam auto biće potrebno:
- 3 litre motornog ulja
- 2 litre ulja za menjač
- 0.5 l ulja za kočnice
- filter ulja
- filter vazduha
- filter klime
- akumulator
- kaiševi (PK, zupčasti)
- ležaj španera
- antifriz (možda i ne bude trebao)
- pakne (možda ne budu trebale)
- za rad: par sprejeva (WD40, kontakt sprej, ulje za podmazivanje - najbolje u spreju), krpe, sunđeri.... puno raznog alata... kompresor za pranje i kompresor sa vazduhom...
A zatim sve to treba i sklopiti kada se osuši...
Trebaće nam takođe i neka dijagnostika (i neko ko se razume u nju), da se isprate greške i problemi koji će se sigurno javiti... Od "elektronike" lako je moguće da se nešto i neće moći spasti, odnosno da je crklo...
Ako sam što zaboravio, dodajte ili ispravite...