Ovo važi za čitav svet u nekoj meri, ali jedna Francuskinja koju sam pre par godina upoznao, sociolog, se baš čudila što je kod nas danas muzika osamdesetih baš toliko živa i aktuelna. Radila je neku tezu - parafraziram - "Uticaj politike na muziku na Balkanu" pa sam joj malo pomogao oko nekih materijala i objašnjenja, ispostavilo se kako praktično 50% naše muzike višeg kvaliteta pripada Novom valu (~1978, - 1992.), što je prilično neobično. I narodna iz tog perioda je dobro kotirana. Izvori su bili spiskovi nekih žirija, "naj 100" liste muzičkih časopisa, radija...dragvorl je napisao: ↑20 Jan 2023, 19:20Dobro, ali ne vrti se na radiju muzika iz osamdesetih posle 40 godina bez veze, kako strana tako i domaca. Uvek ces poslusati muziku iz svoje mladosti jer te vraca u vreme kada je sve bilo super, ali ja osamdesetih nisam ni u skolu krenuo, pa opet radije slusam onu iz osamdesetih nego noviju. Doduse mozda sam to samo ja.
On je. Bio je moj omiljeni novinar. Nenametljivo a jasno je iznosio kako normalni* tako i svoj lični stav, čvrsto i bez podilaženja, ali uz potpuno poštovanje sagovornika kojima je očigledno umeo da stvori uslove u kojima bi se takođe vrlo slobodno obraćali. Gledaocima su nuđene konkretne informacije na zadovoljavajući i interesantan način. Posebna je priča što je imao osećaj za razgovor i ritam priloga.
(* Noviji novinari, barem ovi čiji su nam radovi dostupni, mahom nemaju kapaciteta da vode ozbiljnije teme, a to što ih oni povremeno otvaraju na kraju samo rezultira potvrdama kako su sebi uzeli slobodu kojoj nisu dorasli. Zato uglavnom taj normalni a ponekad ni sopstveni stav nisu ni kadri izneti, no povlađuju mišljenju sagovornika i čak neretko, ne bez znaka mentalne agonije, samo gledaju da razgovor umrtve i privedu kraju.)
Evo još par Svetolikovih intervjua: