Imali smo, nismo znali ...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Imali smo, nismo znali ...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Imali smo, nismo znali ...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Imali smo, nismo znali ...
Po ovome ispada da se islo iz Zagreba do Nemacke, a Surcin da je bio za domaci saobracaj.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Re: Imali smo, nismo znali ...
To su čarter letovi pod nazivom "Air Yugoslavia", pitanje je i da li su postojali još nekad osim te jedne sezone. Ako je tako nacrtano na šemi, verovatno hab jeste bio Zagreb, a logika da je tako kraće u letovima do Nemačke.
JAT-ov hab je bio Beograd, ali i tu se dešavalo da neki letovi budu organizovani kao Beograd-Zagreb-dalje ako su na zapad, ili Zagreb-Beograd-dalje ako su na istok. Ali naravno istim avionom, bez presedanja.
JAT-ov hab je bio Beograd, ali i tu se dešavalo da neki letovi budu organizovani kao Beograd-Zagreb-dalje ako su na zapad, ili Zagreb-Beograd-dalje ako su na istok. Ali naravno istim avionom, bez presedanja.
Ђенерал Јанковић
- Darko
- Postovi: 9065
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Imali smo, nismo znali ...
Gigantski Brod "Berge Istra" ULJANIK Pula (1972)
Dužina: 314m
„Berge Istra” tada najvece plovilo koji je SFRJ napravila za bogatog norveškog brodovlasnika, poznat i kao „jugoslavenski Titanik”.
Priča broda „Berge Istra” počinje sa geopolitičkom situacijom tog vremena, pošto zbog rata Egipta i Izraela nafta iz Persijskog zaliva nije mogla do Evrope Suecskim kanalom, nego dužim putem, oko Afrike, a za to su zbog većih troškova bili potrebni veći tankeri, i od 200.000 tona. U to novo tržište s početkom 1970-ih ulazi i SFRJ, sa pulskim brodogradilištem i izradom takvih tankera za Bergesen, jednu od dve najveće norveške brodovlasničke kompanije
Berge Istra pripadao je klasi kombiniranih ili brodova za prijevoz nafte, sipkih tereta i rude (engl. ore-bulk-oil carrier, OBO carrier) s 227,550 kubičnih metara istisnine (DWT). Brod je nosio građevinski broj 296 u brodogradilištu Uljanik u Puli u Hrvatskoj, gdje je izgrađen 1972.
Brod je bio na putu iz Tubarãoa u Brazilu do Japana prevozivši željeznu rudu kada je 30. prosinca 1975. iznenada izgubljen kontakt s plovilom u Tihom oceanu (blizu otoka Mindanaa, Filipini). Nakon tjedan dana 7. siječnja 1976. brod je proglašen nestalim, a pokrenuta operacija potrage nije donijela nikakva rezultata pa je prekinuta 10. siječnja iste godine. 30 članova posade izgubilo je život. Preživjela su samo dvojica, španjolski državljani Imeldo Barreto Leon (41) i Epifanio Lopez (39), koje je na splavi pronašla japanska ribarica 20. siječnja 1976.
Do današnjeg dana, više od 40 godina poslije, brodarska tvrtka čuva tajnost s obzirom na uzrok nesreće. Najistaknutija teorija tvrdi da su uzrok mogle biti eksplozije uzrokovane ostacima nafte u teretnom odjeljku koji je napunjen željeznom rudom. Berge Istra bio je, poput brod blizanca Berge Vanga koji je nestao pod sličnim okolnostima četiri godine kasnije, brod koji je mogao prevoziti i naftu i željeznu rudu. Nakon ova dva nestanka nikada se više nisu gradili kombinirani brodovi poput ovih, a nafta nikad više nije prevožena zajedno s rudom.
Dužina: 314m
„Berge Istra” tada najvece plovilo koji je SFRJ napravila za bogatog norveškog brodovlasnika, poznat i kao „jugoslavenski Titanik”.
Priča broda „Berge Istra” počinje sa geopolitičkom situacijom tog vremena, pošto zbog rata Egipta i Izraela nafta iz Persijskog zaliva nije mogla do Evrope Suecskim kanalom, nego dužim putem, oko Afrike, a za to su zbog većih troškova bili potrebni veći tankeri, i od 200.000 tona. U to novo tržište s početkom 1970-ih ulazi i SFRJ, sa pulskim brodogradilištem i izradom takvih tankera za Bergesen, jednu od dve najveće norveške brodovlasničke kompanije
Berge Istra pripadao je klasi kombiniranih ili brodova za prijevoz nafte, sipkih tereta i rude (engl. ore-bulk-oil carrier, OBO carrier) s 227,550 kubičnih metara istisnine (DWT). Brod je nosio građevinski broj 296 u brodogradilištu Uljanik u Puli u Hrvatskoj, gdje je izgrađen 1972.
Brod je bio na putu iz Tubarãoa u Brazilu do Japana prevozivši željeznu rudu kada je 30. prosinca 1975. iznenada izgubljen kontakt s plovilom u Tihom oceanu (blizu otoka Mindanaa, Filipini). Nakon tjedan dana 7. siječnja 1976. brod je proglašen nestalim, a pokrenuta operacija potrage nije donijela nikakva rezultata pa je prekinuta 10. siječnja iste godine. 30 članova posade izgubilo je život. Preživjela su samo dvojica, španjolski državljani Imeldo Barreto Leon (41) i Epifanio Lopez (39), koje je na splavi pronašla japanska ribarica 20. siječnja 1976.
Do današnjeg dana, više od 40 godina poslije, brodarska tvrtka čuva tajnost s obzirom na uzrok nesreće. Najistaknutija teorija tvrdi da su uzrok mogle biti eksplozije uzrokovane ostacima nafte u teretnom odjeljku koji je napunjen željeznom rudom. Berge Istra bio je, poput brod blizanca Berge Vanga koji je nestao pod sličnim okolnostima četiri godine kasnije, brod koji je mogao prevoziti i naftu i željeznu rudu. Nakon ova dva nestanka nikada se više nisu gradili kombinirani brodovi poput ovih, a nafta nikad više nije prevožena zajedno s rudom.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Jako uzbudljiva prica oko Jugo Titanika.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Za željeznu rudu nemam pojma, ali npr. ugalj se može samozapaliti.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Za oba broda se pisalo i pričalo da su konstrukcioni promašaji i da se više ne treba praviti po tim nacrtima nijedan.
Oba su prillično brzo (sa vrlo malo godina za jedan brod /tanker tog tipa) završila karijeru tj potonuli sami od sebe.
Nije bilo sudara sa drugim brodom ili predmetom, nije bilo nasukavanja, oba su na otvorenom moru stradala tokom regularne plovidbe.
Bila je mislim neka emisija na HRT o tome gde su detaljnije objasnili u čemu je zez i zašto je jedan od najvećih promašaja brodogradnje.
Koliko se maglovito sećam nešto oko nekih komora, neadekvatno rešene ventilacije, nekog presipanja/prelivanja tereta, tako nešto.
Bilo bi fino ako se bi se negde na YT pronašlo- pojavilo.
Oba su prillično brzo (sa vrlo malo godina za jedan brod /tanker tog tipa) završila karijeru tj potonuli sami od sebe.
Nije bilo sudara sa drugim brodom ili predmetom, nije bilo nasukavanja, oba su na otvorenom moru stradala tokom regularne plovidbe.
Bila je mislim neka emisija na HRT o tome gde su detaljnije objasnili u čemu je zez i zašto je jedan od najvećih promašaja brodogradnje.
Koliko se maglovito sećam nešto oko nekih komora, neadekvatno rešene ventilacije, nekog presipanja/prelivanja tereta, tako nešto.
Bilo bi fino ako se bi se negde na YT pronašlo- pojavilo.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Imali smo, nismo znali ...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Imali smo, nismo znali ...
Ako ima zainteresovanih za kupovinu, šteta bi bilo da odu iz zemlje.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Imali smo, nismo znali ...
Zainteresovan, neki kontakt?
U kom mestu se nalazi sve to?
U kom mestu se nalazi sve to?
Re: Imali smo, nismo znali ...
Ne znam mesto, jedino da pratiš twitter i autora, pa da uletiš sa ponudom kad se odluči za rastanak.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...