Da potvrdim i ja losa iskustva kada jedna banka "pojede" drugu - bio sam korisnik mts banke prakticno od njenog postojanja. U to vreme je postojala Telenor (sada Mobi) banka kao jedina mobilna i bukvalno na putu do otvaranja racuna u Telenor banci rekoh ajde da vidim da li su izmislili konkurentsku mts banku, pa potrazih po netu... Cuveni Racun Plus i "svaki bankomat je tvoj" je fazon koji je zaista prodao ovu pricu i za 100 RSD mesecno za odrzavanje (i to nakon solidnog perioda za "dz") je ova varijanta bila pun pogodak jer je imala sve sto meni treba:
- bukvalno podizanje sa bilo kog bankomata (sto nije postojalo nigde za dzabaka vec jedino ako placas bar 300 kinte odrzavanje u Telenoru i prenese platu tamo tada ili jos vise u drugoj banci, a mts me nije uslovljavao nicim)
- cetvorovalutni racun (RSD, EUR, USD, CHF)
- SMS obavestava o svakom prilivu/odlivu (za to vreme napredna tehnologija
)
- besplatan e-banking i m-banking, nema provizija pri placanju elektronskim uplatnicama
- u svakom momentu moze preko mobilne app da se iskljuci bilo koji vid placanja koriscenjem platne kartice (tipa preko neta ili POS terminala) ili limitira potrosnja po danu, nedelji, mesecu... opet rekoh za to vreme napredna tehnologija koju su imale samo mts i Telenor banke
- master kartica najgoreg moguceg kvaliteta plastike sa kojom sam kupovao svuda, ovde i po inostranstvu, podizao takodje na bankomatima u inostranstvu, placao po avionima...nema gde nije prosla
- ubedljivo najbolji moguci kurs u okviru online menjacnice, verujete da je kurs za EUR i USD bio bolji od bilo koje menjacnice u gradu i ovo sam korostio kako za sebe, tako i za druge
Bukvalno nisam imao potrebe da idem u banku, sem da uplatim nesto nekad na svoj racun, cak sam i racun otvorio online jer su tada prodavali fazon "mobilne banke" u svakoj pogledu, dakle za to vreme je jedina konkurencija bila Telenor banka.
Iako nikada nije dostigla neki ozbiljan broj klijenata (mislim da se spominje brojka od oko 50k sto je sica), interesantno je da su svi zaposleni u MTS-u i Telekomu prakticno morali da imaju otvoren ovaj racun. Znao sam da je previse dobro da bi duze trajalo, ali potrajalo je i vise nego sto sam ocekivao. Na kraju je pukla jer je bilo nemoguce ovo odrzati na duze staze, odnosno pripojena je Poštanskoj stedionici kao jos jedna drzavni projekat koji je propao zbog ko zna kojih sve malverzacija...
Zamislite samo da je vasa banka pripojena Poštanskoj, dakle jedinoj zvanicnoj drzavnoj banci
. Od momenta pripajanja pocinje cirakus jer zapamtite, sve ovo rade ljudi u drzavnoj sluzbi, haos je i kod privatne banke, a tek ovde.Narodna izreka "s' konja na magarca" je prava definicija ove situacije. Mislim da je bar 90% klijenata pobeglo vec nakon mesec dana glavom bez obzira. "Benefiti" famoznog spajanja su sledeci:
- odrzavanje sa 100 skace na 250 RSD
- ukidaju se svi bankomati, ali meni je to bilo ok jer je mreza bankomata i dalje najveca. Mogu da koristim sve bankomate Postanske, Poste i MoneyGet/nekada Multicard bankomate. Ovde nisam osetio neki gubitak
- elektronsko i mobilno bankarstvo prerastaju u ocaj jer "strucnjaci" punih godinu dana pokusavaju da stabilizuju sistem
- novac licno moze da se podigne ili uplati na sopstveni racun u Postanskoj samo ako su salteruse prosle obuku i to na jednom jedinom racunaru na kome postoji posebna aplikacija za rad sa mts klijentima. Inace, salteruse u Postanskoj su visi nivo nezainteresovanosti od bilo koje druge banke, ipak je to drzavna firma
. Mesecima su se desavale situacije da se ljudi ubedjuju sa salterusama da je mts sada deo njihovog bankarskog sistema, a one se zucno borile za to da ipak nije i da jeste one bi to sigirno znale. Ljudi po manjim gradovima su morali da idu u vece gradove da podignu novac ili bar zatvore racun iako ovo moze da se odradi i online oduvek, ali od pripajanja ni to ne radi vise kako valja...
Naravno da sam hteo da pobegnem glavom bez obzira, ali sam u to vreme bio i velikoj guzvi na poslu i bukvalno nisam stizao da odem do banke da zatvorim racun. Posle nekih godinu dana od pripajanja su nam poslali obavestenje da su nas bespravno drali 250 kinte i od tada nam naplacuju 180 kinte odrzavanje. Meni najbitnije da im radi mobilna app i dalje postoje iste opcije jer su samo promenili boje interfejsa u app bukvalno. Sve meni bitne opcije su ostale.
Prosle godine u ovo vreme kada se kurs EUR menjao na dnevnom nivou i bila prava havarija je online menjacnica opet bila najbolji izbor pa sam i sebi i drugima kupovao i prodavao devize po dosta boljem kursu od bilo koje druge menjacnice, a banke da ne pominjem...
U svakom slucaju i dalje koristim isti Racun Plus, nisu menjali ni brojeve racuna kao u slucaju drugih pripajanja evo i 2 godine nakon te procedure. Sada moram cesce do banke, ali opet i tu imam varijantu da i dalje rade salteri bivse mts banke koja je imala svoje prostorije u svakom gradu i za razliku od Poštanske tu bukvalno nikad nema guzve i na svakom salteru moze da se zavrsi posao oko uplata/isplata ili bilo cega drugog. Osecam se kao penzioner ove dve godine bukvalno iako imam jos solidno do toga, ali eto ni kriv ni duzan dodjoh u Postansku iako verovatno nikada ne bih svojom voljom bio klijent ove banke. Dina kartica svakako može da znaci za placanje na rate, pogotovo Dina Postanske koja je ipak rezervisana za penzionere.
Sa druge strane, supruga je par godina na moju inicijativu koristila Osnovni racun Sberbanke dok je ona postojala. On je dvovalutni (RSD i EUR) i odrzavanje joj je bilo 160 RSD na pocetku, pa 190 RSD solidno dugo, pa je Sberbanka prosle godine pripojena AIK banci. Iako je momentalno htela da se prebaci u neku drugu, opet sam joj rekao da se strpi i saceka da prode proces pripajanja. Dobila je vise bankomata iako je bilo zescih fail-ova i blokada. Jedno vreme je bila klijent "Moje AIK" banke dok je ovo trajalo. Promenili su im brojeve racuna i reizdali platne kartice. Sada placa 159 RSD odrzavanje za isti racun i odgovara joj sto ima jedan racun za potrebe rada sa RSD i EUR. Ne podnosi AIK banku, ali je sada definitivno njen klijent i dobila je ono sto ja nemam nigde u zemlji - bankomat gde moze da podize i RSD I EUR, kao i da uplacuje RSD i EUR na istom.
Sve u svemu, ok smo prosli oboje za sada, kod mene je sve to bilo dosta duze i napornije, ali eto na kraju sam zadovoljan, a ona je cini mi se i u plusu zbog dosta vise bankomata na raspolaganju jer i ona moze da koristi AIK + MoneyGet, a Sber banka je imala tipa po jedan svoj bankomat u gradu i po jednu filijalu po gradu. Prednost te banke je bila sto je guzva u odnosu na daleko vece banke bila zanemarljiva i radila je subotom za razliku od glupave AIK banke.
Na kraju samo da dodam da sam u jednom momentu bio klijent mts, Erste, Intesa i Sber banke pa cu nekom drugom prilikom da podelim i ta iskustva, pogotovo vezano za Erste i Intesu koju ja od miloste zovem "Nateza banka"
Sent from my M2101K6G using Tapatalk