Post
od ljubitelj » 05 Feb 2021, 17:35
Skineš šta se ne drži mehanički, nežnije da ne ide duboko u alu. Obrusiš da se skine bela skrama od oksida aluminijuma.
Vodenom šmirglom 800 pa 1200 pa 2000 obradiš uz prskanje dosta vode. Paziš da ne ostanu brazde, da ne napraviš udubljenja, znači bez mnogo pritiska i sporom brzinom (ako je mašina) ili rukom.
Kupiš u prodavnici boja za auto nagrizajući alu prajmer (etching primer) u spreju i alu grund u spreju.
Kupiš filer sprej, ponovo vodenom šmirglom predješ vrlo lagano, da se izjednači površina.
Kupiš akril sprej u željenoj boji, namiksuju ti oni.
1+ 2 sloja, sa sušenjem izmedju.
Kupiš providni lak u spreju.
1 sloj, kada je skoro suv, još 1 sloj.
Ostaviš da se osuši, pregledaš i po potrebi poravnaš vodenom šmirglom 2000.
Ponoviš 1 srednje deblji +1 tanki sloj.
Počastiš sebe omiljenim pićem, hranom, pogledom, uživanjem na sopstvenih ruku delo, šta god.
Deluje ovako napisano kao da je mnogo posla, ali nije zapravo. Samo ne treba preskakati faze i ne treba navrat nanos žuriti.
Umesto akrila možeš i poliuretansku boju koja je kvalitetnija, otpornija na UV, ali i skuplja a za nju treba da podloga bude kompatibilna.
Šta god da uzimaš gledaj ako može svaka komponenta (svaki sloj) da bude od jednog proizvodjača, u istom sistemu. Onda je sigurno medjusobno uskladjeno i neće doći do ljuštenja, bubrenja itd.
Opciona varijanta je da odneseš nekom da ispeskari ovo što je sada boje, i da se eloksira (ako takav izgled odgovara).
Ovo je nastalo jer prethodno nije dobro od starta uradjeno, fali sloj impregnacije pa je vlaga prodrla direktno na aluminijum koji je onda oksidirao i nadigao farbu.
Napisao sam ti kako sam ja radio sanaciju aluminijuma, doduše nisu ulazna vrata već alu vrata od auta, princip je isti a tebi je lakše jer je sve ravna površina i nema krivina pa može i mašinom da se odradi.