Preporuke za sve i svašta
Re: Preporuke za sve i svašta
Posto se bavim raznim farbarijama i kola i namestaja i svega ostalog odmah da ti kazem to sa sprejevima na ovu povrsinu zaboravi, bez pistolja i kompresora nema farbanja, em ces potrositi dosta sprejeva em ce ispasti sareno jer sprej niti lepo rasprskava boju niti ima siroku lepezu, bolje ce ispasti valjkom i farbom nego sprejom.
Inace ovo sto ljubitelj pise za prajemere nema potrebe, Ič (etch) ili Voš (wash) prajemri se uglavnom koriste za gole metalne povrsine kao prva ruka sto ovde nije slucaj jer podloga vec postoji, na ovu povrsinu je dovoljno samo spric kit i boja ali ne baza-lak varijanta nego obicna akrilna boja u spreju, naravno uz prethodno smirglanje nekom finijom smirglom npr. vodena p360.
sprejeve koristim samo za manje detalje cca 20x20cm velicine posebno kad je lak u pitanju, cak ni krilo od auta ne mozes sprejom da ofarbas a da lici na nesto niti ima kvalitetnih bezbojnih lakova u spreju, isprobao sam razne. Za iole ozbiljnije farbanje i ovolike povrsine sprejeve zaboravi, em ce te kostati mnogo skuplje em ce ti trebati mnogo vise vremena i rezultat na kraju nece biti dobar ali izbor je na tebi.
Inace ovo sto ljubitelj pise za prajemere nema potrebe, Ič (etch) ili Voš (wash) prajemri se uglavnom koriste za gole metalne povrsine kao prva ruka sto ovde nije slucaj jer podloga vec postoji, na ovu povrsinu je dovoljno samo spric kit i boja ali ne baza-lak varijanta nego obicna akrilna boja u spreju, naravno uz prethodno smirglanje nekom finijom smirglom npr. vodena p360.
sprejeve koristim samo za manje detalje cca 20x20cm velicine posebno kad je lak u pitanju, cak ni krilo od auta ne mozes sprejom da ofarbas a da lici na nesto niti ima kvalitetnih bezbojnih lakova u spreju, isprobao sam razne. Za iole ozbiljnije farbanje i ovolike povrsine sprejeve zaboravi, em ce te kostati mnogo skuplje em ce ti trebati mnogo vise vremena i rezultat na kraju nece biti dobar ali izbor je na tebi.
Re: Preporuke za sve i svašta
Samo se lepo raspitaj u specijalizovanoj auto farbari šta da koristiš za oksidiranu površinu aluminijuma, verujem da će ti dati to što sam napisao, nagrizajući prajmer.
A možeš i koncentrat limunske kilseline za obradu oksida, ali nije toliko delotvorno kao namenski sprej.
Imaš na YT kako se jako lepo i fino može uraditi sprejevima, pogledaj pre odluke o metodi nanošenja.
A možeš i koncentrat limunske kilseline za obradu oksida, ali nije toliko delotvorno kao namenski sprej.
Imaš na YT kako se jako lepo i fino može uraditi sprejevima, pogledaj pre odluke o metodi nanošenja.
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3810
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Preporuke za sve i svašta
OMP kako mislis da treba "obicna akrilna boja u spreju" a ovamo nemoj sprej ? Daj neke primere tih proizvoda sto pominjes da znam sta je kad budem kupovao, ili da narucim preko neta.
Ljubitelju gde ima po Bg tih specijalizovanih auto farbara?
Ljubitelju gde ima po Bg tih specijalizovanih auto farbara?
Poslednja izmena od Kornjaca Rade u 05 Feb 2021, 18:29, izmenjeno 3 puta ukupno.
- sasa lbg
- Postovi: 1569
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
- Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Preporuke za sve i svašta
Ljubitel
Nema ovde oksidirane povrs. Aluminijuma vrata su farbana tj plastificirana.
Послато са SM-N970F помоћу Тапатока
Nema ovde oksidirane povrs. Aluminijuma vrata su farbana tj plastificirana.
Послато са SM-N970F помоћу Тапатока
Re: Preporuke za sve i svašta
to sam rekao ako bas hoces sprej, onda uzmes akrilnu boju u spreju (isto se tonira kao i svaka druga a kvalitetnija je od klasicnih gotovih boja u spreju tipa happy color) posle koje ne ide lak vec je ona sama po sebi zavrsna boja, zasto bi se zezao sa baza+lak varijantom kad ne mora.Kornjaca Rade je napisao: ↑05 Feb 2021, 18:29OMP kako mislis da treba "obicna akrilna boja u spreju" a ovamo nemoj sprej ?
ako krenes da se raspitujes u radnji sta ti treba od materijala a provale da ne znas uvalice ti i sta treba i sta ne treba pod pricom da je to obavezno
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3810
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Preporuke za sve i svašta
Ok hvala. Al aj jos jednom po redosledu ako ti nije tesko ako hocu valjkom. Pises izmesano sta treba i za sprej i za valjak pa ne mogu da pohvatam . Osmirglam prvo vodenom smirglom 360, ne treba posle neka finija, to je to. Posle jel ide neka podloga ili direktno mazem akrilnu boju, i jel ide u vise slojeva ili jednom samo ?
Da probam ja to da zamazem pa ako ne valja, lako cu posle nekog profesionalca da angazujem .
Po youtube ima svasta i svi razlicito pricaju.
Da probam ja to da zamazem pa ako ne valja, lako cu posle nekog profesionalca da angazujem .
Po youtube ima svasta i svi razlicito pricaju.
Re: Preporuke za sve i svašta
nisam ti pisao nista za valjak, samo sam rekao da bi valjkom vrv bolje ispalo nego sprejom za nekog ko prvi put farba....
u svakom slucaju moras da osmirglas, imas dve opcije suvo i mokro i masinsko i rucno, u ovom slucaju veci deo vrata mora rucno da se trlja tako da ako zelis da radis sa vodom onda uzmes vodenu p360 ili p400 nebitno ali nema potrebe ni grublja ni finija i neku fajtalicu, prskaj vodom i smirglaj, ako neces vodom vec hoces na suvo predlazem da onda kupis skoč brajt (to ti je ona da kazemo krpa, slicno onoj zelenoj strani na sundjeru za pranje sudova, kupuje se na metar, odlicna je za ovakve povrsine i suvo smirglanje, ne risuje i prijanja lako po svim neravninama gde klasicna smirgla ne bi mogla, moze i ona da se koristi za mokro smirglanje ali nema potrebe) , druga opcija za suvo smirglanje je smirgla na sundjeru koja je takodje pogodna za ovakve neravnine i coskove jer klasicna papirna smirgla bi se lako cepala, izbor smirgli i metoda je na tebi....
kad sve osmirglas ako ces valjakom da farbas onda ti ne treba nikakva podloga, ako bas zelis moze ali ne mora jer ces raditi uljanom ili nitro bojom koja je postojana i valjkom se nanosi dovoljno debeo sloj.... kupis kutiju uljane ili nitro boje za metal i picis valjkom, bitno je da kupis odgovarajuci valjak shodno boji, sundjerasti valjak ne moze u nitro boju, on je samo za uljanu ili vodenu a za nitro boju ima poseban moher valjak. Prednost nitro boje je brzo susenje, cca 15ak minuta posle farbanja vrata mozes da diras rukom dok uljanu boju moras da cekas ceo dan, naravno sve shodno vremenskim uslovima tj spoljnojj temperaturi. Izbegavati farbanje direktno na suncu.
Imas i opciju boje na vodenoj bazi (negde se zovu i akrilne ali neamju veze sa ovim akrilom u auto industriji) ali sa njima nisam radio nista sto je splja i sto je izlozeno atmosferalijama, farbao sam unutrasnja vrata i ok je, Njena prednost je takodje brzo susenje i sto ima prijatan i blag miris ne smeta kad radis sa njom i sto je ekoloska.
Farbanje valjkom ispadne veoma solidno i kad pocetnik radi tako da mozda je to najbolja opcija za tebe.
Ako ces sprej varijantu, onda je postupak smirglanja isti stim sto posle smirglanja ides spric kit koji takodje moras opet da osmirglas istim postupkom (mokro ili suvo) pa onda sprej farba...za ovu dimenziju vrata mislim da bez 4 boce spreja ne mozes da uradis ali ne klasican sprej tipa happy color, beorol i sl. od 300-400din nego trazis da ti naprave akrilnu boju u spreju kao za auto kad bi farbao a ona kosta od prilike 700-800din po boci. Ako bi isao na varijan tu baza+lak to je i skuplja opcija jer lak dodatno kosta oko 500-600din po boci, znaci treba juti ti onda 3 boce baze recimo a lak ti trba bar jedna boca vise jer njega bi radio u dva sloja, zato sam i rekao da baza+lak nije opcija u ovom slucaju iz vise razloga, cena, postupak farbanja, vreme i konacan ishod za neko ko to nije radio.
To bi od prilike bilo to i nacin na koji sam ja radio ili radim tako neke stvari, a svako ima neke svoje metode tako i na YT ima raznih varijanti
u svakom slucaju moras da osmirglas, imas dve opcije suvo i mokro i masinsko i rucno, u ovom slucaju veci deo vrata mora rucno da se trlja tako da ako zelis da radis sa vodom onda uzmes vodenu p360 ili p400 nebitno ali nema potrebe ni grublja ni finija i neku fajtalicu, prskaj vodom i smirglaj, ako neces vodom vec hoces na suvo predlazem da onda kupis skoč brajt (to ti je ona da kazemo krpa, slicno onoj zelenoj strani na sundjeru za pranje sudova, kupuje se na metar, odlicna je za ovakve povrsine i suvo smirglanje, ne risuje i prijanja lako po svim neravninama gde klasicna smirgla ne bi mogla, moze i ona da se koristi za mokro smirglanje ali nema potrebe) , druga opcija za suvo smirglanje je smirgla na sundjeru koja je takodje pogodna za ovakve neravnine i coskove jer klasicna papirna smirgla bi se lako cepala, izbor smirgli i metoda je na tebi....
kad sve osmirglas ako ces valjakom da farbas onda ti ne treba nikakva podloga, ako bas zelis moze ali ne mora jer ces raditi uljanom ili nitro bojom koja je postojana i valjkom se nanosi dovoljno debeo sloj.... kupis kutiju uljane ili nitro boje za metal i picis valjkom, bitno je da kupis odgovarajuci valjak shodno boji, sundjerasti valjak ne moze u nitro boju, on je samo za uljanu ili vodenu a za nitro boju ima poseban moher valjak. Prednost nitro boje je brzo susenje, cca 15ak minuta posle farbanja vrata mozes da diras rukom dok uljanu boju moras da cekas ceo dan, naravno sve shodno vremenskim uslovima tj spoljnojj temperaturi. Izbegavati farbanje direktno na suncu.
Imas i opciju boje na vodenoj bazi (negde se zovu i akrilne ali neamju veze sa ovim akrilom u auto industriji) ali sa njima nisam radio nista sto je splja i sto je izlozeno atmosferalijama, farbao sam unutrasnja vrata i ok je, Njena prednost je takodje brzo susenje i sto ima prijatan i blag miris ne smeta kad radis sa njom i sto je ekoloska.
Farbanje valjkom ispadne veoma solidno i kad pocetnik radi tako da mozda je to najbolja opcija za tebe.
Ako ces sprej varijantu, onda je postupak smirglanja isti stim sto posle smirglanja ides spric kit koji takodje moras opet da osmirglas istim postupkom (mokro ili suvo) pa onda sprej farba...za ovu dimenziju vrata mislim da bez 4 boce spreja ne mozes da uradis ali ne klasican sprej tipa happy color, beorol i sl. od 300-400din nego trazis da ti naprave akrilnu boju u spreju kao za auto kad bi farbao a ona kosta od prilike 700-800din po boci. Ako bi isao na varijan tu baza+lak to je i skuplja opcija jer lak dodatno kosta oko 500-600din po boci, znaci treba juti ti onda 3 boce baze recimo a lak ti trba bar jedna boca vise jer njega bi radio u dva sloja, zato sam i rekao da baza+lak nije opcija u ovom slucaju iz vise razloga, cena, postupak farbanja, vreme i konacan ishod za neko ko to nije radio.
To bi od prilike bilo to i nacin na koji sam ja radio ili radim tako neke stvari, a svako ima neke svoje metode tako i na YT ima raznih varijanti
Re: Preporuke za sve i svašta
Ja sam uzimao u Žarkovu, odmah paralelna uličica iza NIS pumpe u smeru ka gradu. Max Meyer ima veliku reklamu.
Zavučena je uličica, skreće se iz Jablaničke pa beše druga levo dole, pa desno.
Imaju različite nivoe kvaliteta, pa time i cene.
Na licu mesta naprave sprej, imaju mašinu za punjenje sprej doza.
Kao i mašinu za miksovanje boja.
Uzimao sam i na drugim mestima, ovi su mi se pokazali najbolje što se tiče pravljenja sprejeva.
Evo gledam ponovo sliku, meni deluje da je boja nabubrila tu gde se odvaja, a to je siguran znak da je ispod oksidirao aluminijum površinski.
Možda ja ne vidim dobro sa slike, treba proveriti.
Ako jeste, treba nečim ecovati, nagrizati kiselinom pre nanošenja boje.
Postoje gotovi prajmeri (grundovi) sa aditivima za ecovanje, zovu ih ečprajmer (po originalnom nazivu ečing -nagrizati) u radnjama.
Bez saniranja tog oksi sloja vrlo brzo se ponovo podigne farba, bilo da je sprej bilo da je četka ili sundjer rolna.
kod farbanja 90% uspeha završnog izgleda je priprema podloge. To je najteže i najduže vremenski u celom poslu farbanja..
Samo farbanje bilo sprejem bilo pištoljem ja laganica, i lako ispadne perfektno na izgled ako je podloga adekvatno pripremana. Inače se vide i najsitniji nedostaci.
Opisao sam kako ja radim, dobijeni rezultat je odličan.
Svakako je potrebna praksa, iz prvih nekoliko puta neće ispasti perfektno bez obzira na kvalitet mateirijala bilo boje bilo spreja, dok se ne uvežba brzina i rastojanje sa koga se nanosi.
Da ne zaboravim, na sajtu proizvodjača Helios ima sasvim fino opisano kako se radi, kao i tabela slaganja materijala za pojedine slojeve a sve prema vrsti podloge koja se obradjuje.
Zavučena je uličica, skreće se iz Jablaničke pa beše druga levo dole, pa desno.
Imaju različite nivoe kvaliteta, pa time i cene.
Na licu mesta naprave sprej, imaju mašinu za punjenje sprej doza.
Kao i mašinu za miksovanje boja.
Uzimao sam i na drugim mestima, ovi su mi se pokazali najbolje što se tiče pravljenja sprejeva.
Evo gledam ponovo sliku, meni deluje da je boja nabubrila tu gde se odvaja, a to je siguran znak da je ispod oksidirao aluminijum površinski.
Možda ja ne vidim dobro sa slike, treba proveriti.
Ako jeste, treba nečim ecovati, nagrizati kiselinom pre nanošenja boje.
Postoje gotovi prajmeri (grundovi) sa aditivima za ecovanje, zovu ih ečprajmer (po originalnom nazivu ečing -nagrizati) u radnjama.
Bez saniranja tog oksi sloja vrlo brzo se ponovo podigne farba, bilo da je sprej bilo da je četka ili sundjer rolna.
kod farbanja 90% uspeha završnog izgleda je priprema podloge. To je najteže i najduže vremenski u celom poslu farbanja..
Samo farbanje bilo sprejem bilo pištoljem ja laganica, i lako ispadne perfektno na izgled ako je podloga adekvatno pripremana. Inače se vide i najsitniji nedostaci.
Opisao sam kako ja radim, dobijeni rezultat je odličan.
Svakako je potrebna praksa, iz prvih nekoliko puta neće ispasti perfektno bez obzira na kvalitet mateirijala bilo boje bilo spreja, dok se ne uvežba brzina i rastojanje sa koga se nanosi.
Da ne zaboravim, na sajtu proizvodjača Helios ima sasvim fino opisano kako se radi, kao i tabela slaganja materijala za pojedine slojeve a sve prema vrsti podloge koja se obradjuje.
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3810
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Preporuke za sve i svašta
Hvala na predlozima . Sacekace to sve do proleca verovatno.
A ovi crni gumeni delovi, to isto da zamazem, sta im mogu drugo?
Nije nabubrilo nigde, sad sam zagledao, mozda izgleda samo na slici. Ima ovaj mali deo dole desno sto sam zaokruzio gde je otpala skroz do alumunijuma. Mada to je moguce da je necim zakaceno i obijeno.
A ovi crni gumeni delovi, to isto da zamazem, sta im mogu drugo?
Nije nabubrilo nigde, sad sam zagledao, mozda izgleda samo na slici. Ima ovaj mali deo dole desno sto sam zaokruzio gde je otpala skroz do alumunijuma. Mada to je moguce da je necim zakaceno i obijeno.
Re: Preporuke za sve i svašta
Ma nije nabubrelo vidi se na slici samo malo matirala boja tako da postupak koji sam pisao je dovoljan a gumene delove zastiti trakom ako moze posto njih ako farbas a guma radi brzo ce farba ispucati i otpasti i bice ruzno
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3810
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Preporuke za sve i svašta
Dobra stvar ovaj selektor radova i proizvoda na Helios sajtu. Predlazu manje vise ovo sto si ti napisao
Re: Preporuke za sve i svašta
Ja bi tu nalepio foliju za auto.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Preporuke za sve i svašta
Gde u Bg da kupim pertle? Trebaju mi za jedne HTZ čizme, malo duže od standardnih ali da su jake jer ja volim da zatežem kao konj pertle kad ih vezujem (zato su i pukle). I trebaju mi jedne normalne duzine za patike, ne bih da kupujem kod kineza, nego nešto da traje malo duže.
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
Sent from my SM-G985F using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14178
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Preporuke za sve i svašta
Onaj na ulici (kod Beograđanke) je uvek imao dobar izbor. Ima i u Decathlonu. Imaš i online prodavnice.
TapaT
TapaT
Re: Preporuke za sve i svašta
Bili su i kod Meka u Bulevaru