Tekst Efektive je u suštini besmislen. Spojili su nekoliko uglavnom tačnih podataka u realno besmislen i prilično ostrašćen zaključak.
Epidemija Korone je počela neposredno nakon Kineske nove godine, kada je uvek haos sa isporukama. Komercijalni letovi su u startu gotovo potpuno stali, sada ih ima ali i dalje u osetno manjem broju.
Osim što letova ima osetno manje, najveći deo tovara su zauzimala medicinska sredstva koja su se poručivala u ogromnim količinama. Poštarina je za cargo transport u jednom momentu bila skoro 3 puta veća nego inače, sada je to mnogo bolje ali i dalje skuplje nego pre epidemije. No, konkretno nas radi manje kompanija i letovi su ređi.
Da ima varijanti sa pokretanjem reklamacije i povraćajem novca, a paket se ipak pojavi, ima itekako. Da nam je carina na pošti jezivo spora, jeste. Ali sumnjam da bi se prodavci (ne jedan, nego svi) tako u glas odrekli ovog tržišta, pogotovo što su to mogli jednostavno da reše produživanjem roka za isporuku sa 45 na 60 ili 90 dana. Ne mogu da tvrdim kao pravilo ali kod par artikala koje sam gledao, za Srbiju nije postojala besplatna ili neka od jeftinih poštarina, ali je nije bilo ni za Hrvatsku i Sloveniju.
Btw, što se tiče procene cene, tu carinik ima apsolutno pravo da odredi prema jednom od dostupnih parametara i tvoju žalbu (sve i kad je 100% opravdana) može ali ne mora da uvaži. Imao sam slučaj pre neku godinu, kada sam sa Xfragrance poručio 4 parfema na adresu u Austriji. I pored toga što je na pošiljci navedena vrednost i unutra stajala faktura sa cenama koje se vide na sajtu, a sve to sam mogao da potvrdim izvodom sa PayPall-a, carinik je odlučio da kao osnovicu računa vrednost tih parfema u Austriji. Tako da me sve skupa izašlo kao da sam ih kupio ovde u parfimeriji
Žalili smo se, ali su odbili.