Zamena ležajeva na veš mašini

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od nuk » 04 Mar 2014, 20:38

Moguce da stvarno postoji razlog koji izaziva kvarove modula jer inace, zbog "proste" izrade i nisu poznati kao problematicni. Takodje treba sumnjati u strucnost majstora za koje sam siguran da nemaju znanja, kapaciteta a ni interesa da se bakcu sa tvojom masinom vise od ovoga sto su do sada pokazali.
Nekako sam verovanja da se ponekada naleti na neki baksuzan primerak, ovo je tipican primer jer ove masine stvarno nisu lose s'obzirom koliko kostaju tj. solidno su se pokazale u eksploataciji.

Ono sto posebno upada u oci je nedostatak rezervnog dela odnosno, princip rada jednog ovlascenog servisa u ovom slucaju centralnog za celu Srbiju i njihovom odnosu prema musteriji jer se radi o rezervnom delu koji nije skup u nabavci i na kome je solidna zarada a koji moze da se nabavi u bilo kojoj prodavnici delova za belu tehniku znaci, nikakva egzotika.

Bezobrazluk...

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3263
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od Puzo81 » 04 Mar 2014, 21:13

@ljubitelj U pitanju je zgrada na NDetelinari, novogradnja tj 2007ma.Struju nisu merili ili sta vec treba, nisam strucan po tom pitanju.Prethodna masina je ok radila kao sto rade i sada svi el.uredjaji u stanu.
Kad dodju da zamene programator sta treba da im kazem da izmere u vezi struje?

Prvi put je crkao skroz kao i sada dok je drugi put crkao jedan program u vei pranja na 90valjda, to devojka bolje zna.

@nuk Lokalni elektricari su ovlasceni serviseri Bekoa za NS tj prve dve god je bio neki Erceg a sad Zunic.Sto se tice Zunica sve ok, problem je resavao za dva tri dana od prijave al sada recimo trebuje deo iz Stambola putem aplikacije,pa kad dodje.Znaci nemaju hebeni progr na stanju ni kod njih ni u BG,neverovatno i ne zna kad ce doci i otkloniti kvar.

Koliko znam u novom Zozpotrosaca otklanjanje kvara se podrazumevalo u roku 45dana ili nov uredjaj a sad toga nema vec pise "razuman rok".Po recima servisera nema sanse da dobijem novu masinu nit povrat ni celog nit makar nekog iznosa nit manjeg zbog logicne amortizacije za dve god.

Imam li zakonskog prava da trazim nov uredjaj?Da palim u inspekciju?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23797
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od dragvorl » 04 Mar 2014, 21:19

Bolje im nemoj reci nista u vezi struje, samo ce im pomoci da skinu odgovornost sa sebe.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od nuk » 04 Mar 2014, 21:21

Znam ko radi tamo, zato i kazem. Napon nije problem sigurno i ja sam tu u komsiluku, nemas ti sta da im kazes.

Inspekciju zaboravi, nemas osnova za zamenu uredjaja i kraj price, jedino sto mozes da postignes je da se eventualno ubrza procedura za nabavku rez. dela mada i to je pitanje jer inspekcija ne reaguje bas tako brzo po prijavi.

Guli tako do isteka garancije pa posle prvi veci kvar neka ti bude dovoljan razlog za zamenu masine

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od ljubitelj » 04 Mar 2014, 23:06

Puzo81 je napisao: Kad dodju da zamene programator sta treba da im kazem da izmere u vezi struje?
Ako vec sami nemaju inicijativu da utvrde poreklo kvarova a besplatno resavaju problem bolje nista.
Teraj tako dok je garancija.
Kada se zavrsi taj cirkus istekom garancije i ako zadrzis masinu o tom potom.
Neki uredjaji sa "programatorom" su otporniji na elektro smetnje neki su osetljivi i probirljivi.
Imao sam 2 slucaja u zadnjih godinu dana gde je prljava struja bila uzrok raznoraznih problema sa uredjajima tj njihovim "programatorom".

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3263
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od Puzo81 » 27 Jan 2015, 22:46

Puzo81 je napisao:Dragicka, opet .ebena beko masina gecrken, tacnije za 2 i po godine treci put prekljuce crkao programator :kuku: :glavomuzid:

Ceka se novi from Carigrad!

Jovo na novo, prekljuce deveti put crkla BEKO masina za 3 i po godine.

Konstatacija servisera sa lica mesta je da je otisao ili motor ili programator. Odneli su motor i ako je do njega relativno ce brzo poruciti nov sa lagera a ako je programator (vec je 2x crkao) onda u cekati iz Turske.

Godina i po garancije jos. Verujem da se ovo nikome nije desilo, katastrofa :glavomuzid:

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od Vladapetr » 28 Jan 2015, 04:15

Au brate, baš te hoće taj Beko...

Poslato telepatski
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
Puzo81
Postovi: 3263
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od Puzo81 » 28 Jan 2015, 22:12

Javise, motor ok, crkao programator opet.

Godisnje jednom crkava :kezo:

Korisnikov avatar
Nikolaa
Postovi: 1316
Pridružio se: 09 Feb 2014, 10:58
Garaža: Reasonably Priced Car
Lokacija: Beograd

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od Nikolaa » 28 Jan 2015, 22:21

moji kupili Beko pre tipa 7-8 godina, tek pre jedno mesec-dva menjali lezajeve i to je to...

glasnija je nego kad je bila nova i trese, ali radi...



i bas se secam cale sta je pricao, jurio neku bosch ves masinu i gleda u CBT-u istu, a pored Beko, otvori i unutra potpuno ista... razlika bila dovoljna da se odluci za turcina, ispalo dobar izbor za nas :)

entropija
Postovi: 8
Pridružio se: 31 Mar 2015, 01:33
Lokacija: Srbija

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od entropija » 31 Mar 2015, 15:50

Majstor je zamenio lagere na veš-mašini (Gorenje WA 583). Pošto se ne razumem, pitala sam ga da li lageri dolaze u kontakt sa vodom, rekao je- ne. Popravljenu mašinu sam uključila, radila je dobro, ali primetila sam da, zajedno sa vodom, izbacuje i krupne čestice nečega. Ispostavilo se da u izbačenoj vodi ima ogromne količine metalnih opiljaka i fine metalne prašine, to je ostalo kao trag na mestu gde je voda izbačena. Znači da mi je i rublje zagađeno metalnim česticama. Ne znam ni kako je to moguće, ako lageri ne dolaze u kontakt sa vodom. Ovako ne mogu koristiti mašinu; ima li neko ideju šta bi se moglo učiniti?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23797
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od dragvorl » 31 Mar 2015, 16:22

Pre ce biti da su ti opiljci iz pumpe ili tako necega sto je u dodiru sa vodom. Na lezajima se vrti bubanj, to bi trebalo da je na suvom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

entropija
Postovi: 8
Pridružio se: 31 Mar 2015, 01:33
Lokacija: Srbija

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od entropija » 31 Mar 2015, 17:53

Možda potiču iz pumpe ili nečeg drugog; mada, mislim da majstor nije ništa radio oko pumpe, već je samo zamenio lagere, pa pretpostavljam da nije pumpa uzrok jer bih taj problem primetila i pre zamene lagera. Pre nego što je majstor intervenisao, u izbačenoj vodi nikada nije bilo nikakvih čestica.

Uključila sam sada praznu mašinu bez deterdženta, u nameri da je ispiram... U bistroj izbačenoj vodi lepo se vidi trag od metalnih opiljaka, a pored toga ima i komadića koagulisane masnoće (razmazuje se pod prstima).

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23797
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od dragvorl » 31 Mar 2015, 17:59

Moguce da je menjao lezaj na pumpi. Zasto je uopste menjao lezaj, masina je bila bucna?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
BAJKER
Postovi: 6087
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od BAJKER » 31 Mar 2015, 20:37

Sta se desava kada crknu lezajevi, posledice mogu biti povezane, dakle kada crknu lezajevi osovina na kojoj se nalazi i bubanj jednostavno se spusti od par mm do santimetra a mozda i vise u zavisnosti koliko su lezajevi propali te bubanj nalegne na grejac pa struze po njemu. Na taj nacin se stvaraju opiljci pa ako to potraje veoma uskoro se moze desiti da ces i grejac morati da zamenis jer ce crci. Ovo sam imao dva puta u praksi kod drugara kojima sam menjao lezajeve na ves masini. Oba puta na Gorenje masina. Lezaj na pumpi nije potopljen u vodi nego je sa spoljne strane samog kola pumpe tako da ako i propadne (obicna takozvana biksna) ne moze doci direktno u kontakt sa vodom sve dok je dobar semering. A posto je pumpa najniza tacka ispod bubnja ne postoji mogucnost da se bilo sta kontaminira od opiljaka i da dodje do bubnja koji je dakle iznad pumpe.
Slika

entropija
Postovi: 8
Pridružio se: 31 Mar 2015, 01:33
Lokacija: Srbija

Re: Zamena ležajeva na veš mašini

Post od entropija » 31 Mar 2015, 23:27

Da, tokom centrifugiranja buka je bila nesnosna, lupalo je kao da će da eksplodira, ali samo kad mašina nije potpuno napunjena vešom; kad je bila puna, nije bilo buke. Dakle, bučno centrifugiranje ukoliko masina nije sasvim napunjena rubljem. Poslednji put tokom završnog centrifugiranja na pola procesa bubanj je prestao da se okreće iako se rad pumpe (ili nečeg drugog, ne znam) i dalje čuo. Kad je prestao da se čuje taj zvuk, ostalo je samo tiho zujanje i tada sam isključila mašinu, te zvala majstora, koji je kasnije promenio lagere. Nakon zamene ležajeva, primećujem metalne opiljke i konglomerate masnih čestica u izbačenoj vodi.

Ah, pa ako je u pitanju ovo o čemu govori BAJKER, a vrlo je moguće da jeste, izgleda da onda nema nikakvog rešenja? Osovina na kokoj se nalazi bubanj ne može se mehanički nikako podići (ukoliko se spustila)? Ima li svrhe da zovem majstora? Čini mi se da mi zamena grejača u skoroj budućnosti nije rešenje, jer bi bubanj nalegao i na novi grejač, te i po njemu strugao. To bi značilo da više nikad sa ovom mašinom ne mogu imati čisto rublje, jer će uvek biti kontaminirano metalnom prašinom, što nije bezazleno po zdravlje.

Odgovori