Stranica 1 od 434

Novi Sad

Poslato: 26 Mar 2012, 09:55
od Geza
Pošto imamo temu za BG, red bi bio da imamo i za NS :)

Žeželjev most lakši za 1.000 tona!

Šta je sporno u generalnom projektu novog Žeželjevog mosta? Umesto 13.000, most bi trebalo da bude težak oko 12.000 tona, saznaju "Novosti".

Slika

Ukoliko bude građen prema generalnom projektu koji je, krajem prošle godine, izradio špansko-italijanski konzorcijum "Azvi", novi Žeželjev most biće za oko 1.000 tona lakši nego što je to bilo predviđeno idejnim projektom, pišu "Novosti".

Uz to, bočni lukovi će, umesto 32, biti visoki 30 metara. Najzad, ranije predviđene vertikalne, trebalo bi na novom mostu da budu zamenjene kosim zategama.

Ukupna težina mosta prema idejnom projektu je, inače, trebalo da iznosi oko 13.000 tona betona i čelika, a rezervu prema ovoj i drugim pobrojanim izmenama, iznela je Komisija za mostove republičkog Ministarstva za infrastrukturu, potvrdio je našem listu njen predsednik Dejan Kovačević

"Reč je o izmenama na koje, po važećim srpskim propisima, saglasnost može da da samo Državna reviziona komisija Ministarstva za prostorno planiranje", bio je izričit Kovačević.

Toj komisiji, međutim, zahtev za izdavanje saglasnosti na izmene još nije stigao. Tako je stvorena svojevrsna pat pozicija, jer bez odobrenog generalnog projekta ni vojvođanski Sekretarijat za urbanizam ne može da izda odobrenje za početak radova, što je, inače, bilo planirano još za jesen prošle godine.

U celoj priči koja, inače, izaziva sve veće negodovanje Novosađana, izgleda nije nebitna ni činjenica da će, ako pomenute izmene generalnog projekta ipak budu prihvaćene, troškovi gradnje mosta biti manji za otprilike dva miliona evra.

To, naime, otvara i pitanje za koga bi to, zapravo, bila ušteda: izvođača radova koji bi svakako inkasirao ranije ugovorenih 45,3 miliona evra ili investitora kojem bi, za pomenuti iznos uštede, cena bila umanjena?

Formalni investitor je, inače, republička Vlada koja je svoja ovlašćenja prenela na "Železnice Srbije", a novac za gradnju obezbeđuju EU (26,1 miliona) i AP Vojvodina i Grad Novi Sad (zajedno 19,3 miliona evra).

Ugovor sa "Azvijem" koji je posao dobio na međunarodnom tenderu potpisan je još u januaru 2011, a rok za završetak mosta je 30 meseci. Od tada je, međutim, prošlo gotovo 14, a radovi još nisu ni počeli, podseća list.

Re: Novi Sad

Poslato: 26 Mar 2012, 10:55
od Sloba
Za početak teme o Novom Sadu, evo jedne Đanerove tetovaže na tu temu. Žrtva je pripiti dvadesetčetvrogodišnjak na letovanju.

Slika

Re: Novi Sad

Poslato: 26 Mar 2012, 11:37
od dragan
slobo imam utisak da znas coveka :cool!:

Re: Novi Sad

Poslato: 26 Mar 2012, 17:57
od Misha
Đaner je odličan tattoo majstor. :cool!:

Re: Novi Sad

Poslato: 06 Apr 2012, 22:29
od Geza
I POSLE 12 GODINA OD POŽARA BEZ REŠENJA ZA BETONSKI KOSTUR
Nema leka za Radnički
Press

Slika

Neizvesno - Za sada nije poznato kakva će biti sudbina zgrade, ali sagovornici Pressa slažu se da je najgore rešenje doneto aprila 2007. godine, kada se grad odrekao osnivačkih prava u Novosadskom otvorenom univerzitetu i samim tim i zgrade Radničkog univerziteta, koju je NOU koristio do požara

Tačno 12 godina navršilo se juče od velikog požara koji je progutao Radnički univerzitet, a na mestu plave trinaestospratnice i danas stoji betonski kostur kao spomenik tragedije u kojoj je stradala jedna osoba.

Za sada nije poznato kakva će biti sudbina zgrade, ali sagovornici Pressa slažu se da je najgore rešenje doneto aprila 2007. godine, kada se grad odrekao osnivačkih prava u Novosadskom otvorenom univerzitetu i samim tim i zgrade Radničkog univerziteta, koju je NOU koristio do požara, a do danas „privremeno" boravi u objektu u Radničkoj 20.

Gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličić podseća da je odluka o prenosu osnivačkih prava nad NOU sa grada na sam Novosadski otvoreni univerzitet doneta u vreme prethodne radikalske vlasti, jer se NOU tada našao u velikim finansijskim problemima i tadašnja lokalna vlast želela je da ga reši odričući se osnivačkog prava.
Uključiti privatnog partnera

- Zgrada Radničkog je slika i prilika onih koji nam sada pridikuju i govore kako treba raditi. Grad je nekada bio osnivač, a onda se dogodio taj požar. Kada je NOU potom zapao u probleme, umesto da ih reši, grad se odrekao vlasničkog udela, i to je nedopustivo. Digle su se ruke od toga i problem je eskalirao. Mi smo vratili sada deo vlasništva tako što smo deo potraživanja pretvorili u nekretnine, imamo dva sprata, ali problem je sada mnogo teže rešiti jer nema toliko potencijalnih investitora kao onda. Za završetak zgrade potrebno je mnogo novca i to je limitirajući faktor. Ali mislim da to nisu sredstva koja grad u nekom narednom periodu ne može da obezbedi - kaže Pavličić za Press.

On dodaje da bi najbolje rešenje bilo uključivanje i privatnog partnera, ali je sada to mnogo teže jer se grad pita svega 20 odsto.

- Na primeru Radničkog se videlo kako se vlast tada odnosila prema problemima. Obezbedili smo im prostor u Radničkoj ulici, gde se ne plaćaju ni obaveze prema „Poslovnom prostoru", ni prema gradu, reč je ipak o instituciji od velikog interesa za Novi Sad. Svi smo mi vezani za Radnički, neko je išao na jezike, ostali na druge aktivnosti i na nama je da to uradimo - navodi novosadski gradonačelnik.

Hoćemo sami

Direktor Novosadskog otvorenog univerziteta Mirko Karakaš navodi da je, što se zgrade Radničkog univerziteta tiče, u toku proces konverzije, jer je novim zakonom o javnoj svojini omogućeno da preduzeća i ustanove budu vlasnici, a ne samo korisnici objekta.

- Mi smo privremeno u Radničkoj 20, ali to traje već 12 godina. Pored požara, jedan od ključnih momenata za nas je jednostrana odluka Skupštine grada iz vremena radikalske vlasti iz aprila 2007. godine, kojom nam je naloženo da se upisujemo kao osnivači. To je nešto što pravna teorija ne poznaje. Ipak, mi smo se upisali u Trgovinskom sudu 31. maja iste godine i imamo pravo korišćenja devet desetina zgrade - pojašnjava Karakaš.

On ističe za naš list i da su se obraćali i prethodnim i sadašnjim vlastima, ali da nisu naišli na razumevanje, iako je postojalo, kako tvrdi, sijaset rešenja za zgradu u Vojvođanskih brigada 7. Karakaš ipak ne vidi da će sa lokalnim vlastima zajedno pronaći rešenje, već će NOU pokušati da sam da ga reši.

- Mislim da su sve šanse za to propuštene. Mi problem rešavamo na drugom koloseku. Kao vlasnici zgrade tražićemo strateškog partnera, a to sigurno neće biti grad sa megalomanskim projektima. Želimo da se institucija sačuva i da dobije prostor koji zaslužuje - zaključio je Mirko Karakaš.

Re: Novi Sad

Poslato: 04 Maj 2012, 20:21
od Geza
Novi Sad dobija aerodrom do 2015.
Izvor: Beta

Novi Sad -- Predsednik Vlade Vojvodine Bojan Pajtić najavio je da će do kraja 2015. godine biti izgrađen aerodrom na Čeneju u blizini Novog Sada.

Pajtić je na predstavljanju makete tog aerodroma rekao da je Vlada Vojvodine donela danas Predlog odluke o izradi Prostornog plana aerodroma "Čenej" i dodao da će aerodrom biti namenjen za poslovne letove, za jeftine (low cost) letove i za teretni saobraćaj.

Prema njegovim rečima, aerodrom je "dimenzionisan" slično kao aerodrom u Tivtu, u Crnoj Gori.

"On je upodobljen sa onim što su naše potrebe i mogućnosti. Ali, on će biti izvanredno lep, izvanredno funkcionalan i biće i ukras Novog Sada, Vojvodine i Srbije", poručio je Pajtić.

Govoreći o finansiranju izgradnje aerodroma, Pajtić je rekao da je dobro što je donet Zakon o javno-privatnom partnerstvu, pošto se na taj način otvaraju mogućnosti dodatnog načina finansiranja i u kriznim vremenima.

Naveo je da je trebalo dve godine da se reše formalni i svojinsko-pravni problemi u vezi sa aerodromom na Čeneju.

Predstavnici Fakulteta tehničkih nauka predstavili su danas u Vladi Vojvodine maketu budućeg aerodroma.

Re: Novi Sad

Poslato: 04 Maj 2012, 20:51
od nikaragva
Pa tamo vec ima aerodrom :)
A i ovaj kod Surcina je prilicno blizu, da bi se aerodrom isplatio. Jel zna neko koja je racunica?
Hocu da kazem da ljudi pale za Budimpestu zbog putovanja avionom, a kamoli do Surcina.

Re: Novi Sad

Poslato: 04 Maj 2012, 20:56
od dragvorl
Moze li i jedno malo sletaliste za svemirske brodove? :rofl: Inace NS je pocetkom veka imao fabriku aviona i dva aerodroma i tu je bila komanda vazduhoplovstva Kraljevine Jugoslavije, i dan danas postoji pilotsko groblje kao deo katolickog groblja na Futoskoj ulici.

Re: Novi Sad

Poslato: 04 Maj 2012, 20:58
od bane valjevo
Vojme oca i sina!!! :srbin:

Re: Novi Sad

Poslato: 04 Maj 2012, 22:38
od NexT
Ne znam sta vam je toliko problematicno... U svim zemljama postoje manji aerodromi koje koriste low-cost kompanije. Rasterecuje se glavni aerodrom, a njima se smanjuju troskovi poslovanja...

E, sad, to sto meni ovo nece odgovarati, to je druga stvar :kezo:

Ne znam da li je problem u organizaciji i Upravi NT, ali ono je haos... Sleti 3 aviona u 5 minuta i ljudi po 45 minuta cekaju stvari da izadju... :thumbdown:

Re: Novi Sad

Poslato: 04 Maj 2012, 22:43
od Saša
Kad je i ono prč od aerodroma... :)

Sent from my Samsung using Tapatalk

Re: Novi Sad

Poslato: 10 Maj 2012, 07:21
od Geza
Vlasnik ATP Vojvodina dobio spor protiv grada
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/322963 ... otiv-grada

Novosadski Privredni sud doneo je odluku da je Grad Novi Sad dužan da sa oko 1,3 milijardi dinara obešteti Autotransportno preduzeće "Vojvodina" (ATP) u sporu oko izgradnje nove međumesne autobuske stanice.

Presuda obavezuje Grad da obeštećenje isplati s kamatom, ali i da pokrije dva miliona troškova parničnog postupka koje su imali ATP "Vojvodina" i većinski vlasnik Ilija Dević pre odlaska preduzeća u stečaj.

U obrazloženju suda se navodi da se Grad prilikom sklapanja ugovora s Devićem, pozvao na tadašnji Generalni plan, kojim je predviđeno da sadašnja Međumesna autobuska stanica treba da postane prigradska, a da će se nova graditi na placu ATP "Vojvodina".

Pošto se to nije dogodilo, sud je procenio da Grad nije ispunio svoju ugovornu obavezu, zbog čega će morati da nadoknadi štetu.
Obe strane u sporu imaju rok od osam dana da ulože žalbe, o kojima bi u tom slučaju odlučivao Privredni apelacioni sud u Beogradu.
Ugovor o izgradnji nove stanice, Ilija Dević i tadašnja gradonačelnica Maja Gojković, potpisali su 2006. godine.

Re: Novi Sad

Poslato: 10 Maj 2012, 11:02
od dragvorl
Extra, nema sta.

Re: Novi Sad

Poslato: 10 Maj 2012, 11:17
od superboss
Svaki put kada prodjem pored "nove" autobuske pomislim da nije ni cudo sto tu gde smo.

Onoliki objekat da se izgradi i NI JEDAN bus da ne primi?

Posto nisam autenticni N-sadjanin, interesuje me da li ljudima stvarno smeta premestanje AS? Nova je mozda kilometar dalje....

Re: Novi Sad

Poslato: 10 Maj 2012, 11:23
od dragvorl
Radila je ta stanica, ali su sa nje kretali busevi Vojvodine, secam se da sam na more 2007. upravo kretao sa te stanice. E sad, zasto ne odgovara lokacija, pa zato sto je prilicno neprakticno preseliti stanicu koja je vec pored zeleznicke, a ovako bi trebalo da se ide nekim dodatnim prevozom od z. stanice do buske, druga bi bila prica da su stanice od pocetka bile razdvojene. Ogromna prevara, ali nista me ne cudi, samo mi je zao love obicne boranije.