Novi Sad
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Novi Sad
Zapravo, nista bez metroa.
Siri centar grada, a tu ce svako ko poznaje NS prepoznati neki kvart ili ulicu, je zakrcen automobilima vlasnika koji su zapravo dosli ne tu, vec u centar grada, da li zbog posla, kupovine, setnje, pozorista, bioskopa... U sam centar ne ulaze jer je mala sansa da ce naci mesto, jer je crvena zona i, bitno, jer je u nekim ulicama u sirem centru besplatan parking. Tako dolazimo do toga da su dvorisni parkinzi stanara, ako nisu potpomognuti rampom ili dedom sa tandzarom uvek spremnim za svadju, zauzeti automobilima ljudi koji su dosli na posao i ostavili kola ceo dan, a o ulicama da ne pricamo. Ja sam u Kosovskoj i tu je bas izrazena pomenuta stvar. Besplatan parkig, a pesacka zona i centar na par stotina metara. Setimo se kako i zasto je Merkator uveo kontrolu ulaska i izlaska iz garaze, naplatu i sve ostalo - tako sto je ceo NIS i pola Bulevara Oslobodjenja parkirao u garazi Merkatora. Dodju ljudi, mesto iz prve, parkiraju se, suvo, toplo, ne kisnu kola i onda peske na svoj posao. A, onda dodjes kao kupac i kruzis 15 minuta po garazi. Isti problem sada imaju mnogi stanari sireg centra, samo je resenje slozenije od toga kada trzni centar stavi rampu u svojoj garazi. Ako bi buduce garaze imale povoljne cene koriscenja, povlastice za zaposlene u centru itd, stanje bi se moglo popraviti, ubedjen sam.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Siri centar grada, a tu ce svako ko poznaje NS prepoznati neki kvart ili ulicu, je zakrcen automobilima vlasnika koji su zapravo dosli ne tu, vec u centar grada, da li zbog posla, kupovine, setnje, pozorista, bioskopa... U sam centar ne ulaze jer je mala sansa da ce naci mesto, jer je crvena zona i, bitno, jer je u nekim ulicama u sirem centru besplatan parking. Tako dolazimo do toga da su dvorisni parkinzi stanara, ako nisu potpomognuti rampom ili dedom sa tandzarom uvek spremnim za svadju, zauzeti automobilima ljudi koji su dosli na posao i ostavili kola ceo dan, a o ulicama da ne pricamo. Ja sam u Kosovskoj i tu je bas izrazena pomenuta stvar. Besplatan parkig, a pesacka zona i centar na par stotina metara. Setimo se kako i zasto je Merkator uveo kontrolu ulaska i izlaska iz garaze, naplatu i sve ostalo - tako sto je ceo NIS i pola Bulevara Oslobodjenja parkirao u garazi Merkatora. Dodju ljudi, mesto iz prve, parkiraju se, suvo, toplo, ne kisnu kola i onda peske na svoj posao. A, onda dodjes kao kupac i kruzis 15 minuta po garazi. Isti problem sada imaju mnogi stanari sireg centra, samo je resenje slozenije od toga kada trzni centar stavi rampu u svojoj garazi. Ako bi buduce garaze imale povoljne cene koriscenja, povlastice za zaposlene u centru itd, stanje bi se moglo popraviti, ubedjen sam.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
- srdjanyo
- Postovi: 3259
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Novi Sad
Predlozi su odlični. Beč je strukturno sličan grad Novom Sadu, ali i grad sa najorganizovanijim gradskim službama, samim tim i prevozom.Joker je napisao:Možda je trebalo poboljšati gradski prevoz. Nabaviti nove autobuse, povećati broj autobusa kao i polazaka, uz jeftine karte. U strogom centru grada cenu parkiranja ograničiti na 2 sata i povećati cenu parkiranja. Na obodu grada napraviti jednu...dve... tri velike garaže sa niskom cenom parkiranja i te garaže dobro povezati sa centrom.
Tako nekako je beč rešen. Dnevna karta u garaži je oko 3.50€, a toliko mislim da je sat parkiranja u centru. Kada sam u beču, budimpešti ne pada mi na pamet da vozim po gradu. jeftine cene karata, dobro organizovan gradski saobraćaj i sve to ok funkcioniše.
Naravno da to u ns (ili bilo kojem našem gradu) ne bi moglo od danas do sutra da profunkcioniše, ali jednom treba krenuti u rešavanje problema gužvi i parking mesta.
Samo, ovde je, kao i u svim strukturama problem jedan - korupcija.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Novi Sad
Slicni kao Stara Pazova i Cikago.
Segedin, Osijek ili Banjaluka su primereniji sa poredjenje. Koji crni Bec
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Segedin, Osijek ili Banjaluka su primereniji sa poredjenje. Koji crni Bec
Sent from my MI 9 using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Novi Sad
Evo kako koncesija izgleda u KCS, po dokumentaciji/tenderu:
Grad daje zemljište (mnogo zemljišta, na dobroj lokaciji)
Koncesionar mora da uloži 27mil€ da izgradi tri garaže. Da li će koštati toliko, ko zna. Po toj računici, jedno parking mesto košta ~15.000,00€
Ulazna naknada je 500k€, i to se ne plaća, već koncesionar mora da izgradi heliodrom za potrebe KCS.
Godišnja naknada je oko 150k€, ali to ne moraju da plate, ukoliko KCSu daju 5%, odnosno oko 95 parking mesta na korišćenje.
Procenjeni prihod je oko 3mil€ godišnje (oko 22% max zauzeća garaže).
Koncesija je na 35 godina.
Rezime, ako sam dobro razumeo:
Grad/KCS daje svoje zemljište, za koje neće dobiti nikakvu naknadu, jer će na istom parkirati svojih 90ak vozila, tokom 35 godina.
Nakon toga ostaje garaža. Verujem u ne baš sjajnom stanju. Potražiće novu koncesiju, nakon što je verovatno renovirati iz budžeta.
Isti taj grad procenjuje da će koncesionar imati priliv od preko 100mil€, tokom tog perioda. Od toga odbiti iznos izgradnje i dolazimo na oko 80milki. To je oko 100.000€ mesečno, da se plate troškovi, radnici, održavanje, za tri garaže.
Da li će šta ostati mučenom koncesionaru? Ne znam.
Da li je država mogla da uloži 27miliona i da zaradi, čak i sa nižom cenom parkiranja? Čak i da bude na nuli, posle 35 godina, dolazi na isto, imaće garažu posle 35 godina, a narod zadovoljniji, na svu muku zbog koje dolaze u KCS.
TapaT
Grad daje zemljište (mnogo zemljišta, na dobroj lokaciji)
Koncesionar mora da uloži 27mil€ da izgradi tri garaže. Da li će koštati toliko, ko zna. Po toj računici, jedno parking mesto košta ~15.000,00€
Ulazna naknada je 500k€, i to se ne plaća, već koncesionar mora da izgradi heliodrom za potrebe KCS.
Godišnja naknada je oko 150k€, ali to ne moraju da plate, ukoliko KCSu daju 5%, odnosno oko 95 parking mesta na korišćenje.
Procenjeni prihod je oko 3mil€ godišnje (oko 22% max zauzeća garaže).
Koncesija je na 35 godina.
Rezime, ako sam dobro razumeo:
Grad/KCS daje svoje zemljište, za koje neće dobiti nikakvu naknadu, jer će na istom parkirati svojih 90ak vozila, tokom 35 godina.
Nakon toga ostaje garaža. Verujem u ne baš sjajnom stanju. Potražiće novu koncesiju, nakon što je verovatno renovirati iz budžeta.
Isti taj grad procenjuje da će koncesionar imati priliv od preko 100mil€, tokom tog perioda. Od toga odbiti iznos izgradnje i dolazimo na oko 80milki. To je oko 100.000€ mesečno, da se plate troškovi, radnici, održavanje, za tri garaže.
Da li će šta ostati mučenom koncesionaru? Ne znam.
Da li je država mogla da uloži 27miliona i da zaradi, čak i sa nižom cenom parkiranja? Čak i da bude na nuli, posle 35 godina, dolazi na isto, imaće garažu posle 35 godina, a narod zadovoljniji, na svu muku zbog koje dolaze u KCS.
TapaT
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Novi Sad
Ispravka računice iznad
Oko 200000€ mesečno.
TapaT
Oko 200000€ mesečno.
TapaT
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7070
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Novi Sad
Kao i sve ostale stvari u drzavi na kojima se moze zaraditi. Zbog cega bismo profit ubirali sami?
- Gazu
- Postovi: 2118
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Novi Sad
Malo kasnim s ovim konkretno komentarom, ali da se složim s vama: u odnosu na nedavno je baš vidno teže naći u Centru parking. Poslednjih nekoliko puta kružio iz pravca Pezosa bulevarom Mihajla Pupina, pa polukružno kod Norka, pa desno kod Poreske, pa polukružno kod Isidorine, pa opet levo prema Bazaru... I nigde parking mesto. Tako da baš nije bilo druge nego ići u tu garažu iza Uspenske crkve.
Možda je to sad čak drastično pogoršanje i u odnosu na prethodnu godinu!
I šta znam, važnije bi bilo da se dovede u red gradski prevoz, pa da brzo svako dođe i busem do posla, nego da neko u centar ide na posao. Mada čak i ovako, ja kad idem na posao kolima, parkiram se, i dodatnih 15 minuta šetnje do posla. Čak ni ovako ne ispadne to jako velika razlika u odnosu na bus. A da javni prevoz postane bolji, tu realno nema nade. To za odlakaz na posao pišem na konto nekih mesečnih ili kakvih popusta za zaposlene za parking.
Možda je to sad čak drastično pogoršanje i u odnosu na prethodnu godinu!
I šta znam, važnije bi bilo da se dovede u red gradski prevoz, pa da brzo svako dođe i busem do posla, nego da neko u centar ide na posao. Mada čak i ovako, ja kad idem na posao kolima, parkiram se, i dodatnih 15 minuta šetnje do posla. Čak ni ovako ne ispadne to jako velika razlika u odnosu na bus. A da javni prevoz postane bolji, tu realno nema nade. To za odlakaz na posao pišem na konto nekih mesečnih ili kakvih popusta za zaposlene za parking.
Re: Novi Sad
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
- shandu90
- Postovi: 12319
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Novi Sad
Mene su davnih dana hteli da kazne, al sam im utekao
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10571
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Novi Sad
Negde 2003-04. su isto radili, samo 50m dalje, ispred gradske biblioteke.
Sent from my MI 9 using Tapatalk
Sent from my MI 9 using Tapatalk
- Darko
- Postovi: 9069
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Novi Sad
Dostavljaci glovo/wolt voze elektro bicikle velikom brzinom kroz pesacku zonu. Cak se i ljute kad neko nece da im se skloni.
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7070
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Novi Sad
Ja nesto nisam siguran da je zabranjena voznja. Bila je kampanja kaznjavanja pre nekog vremena i onda su valjda dozvolili da se ipak vozi…
- shandu90
- Postovi: 12319
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Novi Sad
Oni se ljute na sve zivo. Malo je dzukacki mrstiti se pesacima (medju gomilom njih).Darko je napisao:Dostavljaci glovo/wolt voze elektro bicikle velikom brzinom kroz pesacku zonu. Cak se i ljute kad neko nece da im se skloni.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14196
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Novi Sad
U pešačkim zonama je obično zabranjena vožnja bicikala. Tamo gde je dozvoljena (a u NS delom jeste) postoji znak i obično je ograničena brzina, na brzinu kretanja pešaka.
TapaT
TapaT
Re: Novi Sad
Svake godine napravr akciju pisanja kazni. Ali je to jako glupo definisano "brzinom kretanja pesaka". Pesak je i čovek koji trci npr.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk