snork je napisao: ↑23 Apr 2022, 13:06
Inače, sve Lybre i Kappe karavani (nezavisno od opreme) su imale "nivomat" - regulaciju visine auta po uzdužnoj osi (da bude ista napred i nazad). I ovo je bio pasivni sistem u smislu da nije imao pumpu i nisam siguran kako je tačno funkcionisao. Ali svakako je služio svrsi i mislim da je ovako nešto vrlo dobro za natovarene karavane sa prednjim pogonom.
Nivomat je aktivni sistem i ima pumpu naravno, koja i omogučuje da se povećanjem pritiska u komori podiže auto.
Pumpa nije spolja vidljiva, integrisana je unutra. (tako da ima 2 pumpe nezavisno za svaki točak, tj amortizer da tako nazovem ceo taj sklop)
Način funkcionisanja je prilično jednostavan, hidraulična pumpa se pokreće vertikalnim kretanjem vozila (prelaskom preko neravnina na putu) uz nepovratni ventila na komori i tako povećava radni pritisak dok se auto vozi, kada naidje visina na predefinisani nivo otvara se drugi ventil i vraća višak ulja nazad u usinu komoru.
I tako ukrug.
Kada auto stoji parkiran, polagano se prazni komora sa uljem i auto se ponovo spusti.
Ovako radi originalni "Nivomat by Sachs" sistem.
Inače standardni način regulacije kod Volvoa posle 1982. godine (700/,900 limuzine i karavani kasnije od 1991 800 serija), dok je pre toga Volvo koristio vazdušne opruge (vešanje) made by Monroe (od 1976. 1993 240 limuzinei karavani).
Nivomat ima manu da mora da ima tačno predefinisan radni hod i relativno je osetljiv na opterećenje- pretovar tipa da se napuni gepek sa težim stvarima od predidjene nosivosti. Može trajno da se ošteti i za kratko vreme vožnje.
Druga mana je relativno kratak radni vek, običnio ne više od 150,000-200,000km izdrži a onda moraju da se menjaju, i to ovavezno u paru.
* relativno kratak radni vek pri poredjenju sa oprugama*.
Nivomat nema popravke, baca se ako ne održava visinu.