Dobro veče
Re: Dobro veče
Nažalost, nije ni prvi ni poslednji put da vojska u povlačenju uništava svoju infrastrukturu kako neprijatelj ne bi mogao koristiti, niti da pokušava naknadno da je uništi, ako ju je neprijatelj već zauzeo.
Po meni se najdrastičniji primer u istoriji dogodio upravo tu u blizini, kada je sovjetska vojska u povlačenju pred Nemcima 1941. u Dnjepropetrovsku minirala branu Dnjeprovske hidroelektrane. To je bio ponos SSSR i simbol sovjetske industrijalizacije, u to vreme najveća hidroelektrana u Evropi i treća najveća na svetu (postojale su dve malo veće u SAD). Pa su ipak oštetili branu i time onesposobili hidroelektranu. Za evakuaciju ljudi nije bilo vremena i u poplavnom talasu se utopilo par desetina hiljada civila i vojnika.
Nemci su u povlačenju 1943. minirali i branu i elektranu sa ciljem da ih dokrajče i onemoguće obnovu. Ipak, obnova je počela 1944, u elektrani su instalirani novi, veći generatori i proizvodnja struje je nastavljena 1950. godine.
Po meni se najdrastičniji primer u istoriji dogodio upravo tu u blizini, kada je sovjetska vojska u povlačenju pred Nemcima 1941. u Dnjepropetrovsku minirala branu Dnjeprovske hidroelektrane. To je bio ponos SSSR i simbol sovjetske industrijalizacije, u to vreme najveća hidroelektrana u Evropi i treća najveća na svetu (postojale su dve malo veće u SAD). Pa su ipak oštetili branu i time onesposobili hidroelektranu. Za evakuaciju ljudi nije bilo vremena i u poplavnom talasu se utopilo par desetina hiljada civila i vojnika.
Nemci su u povlačenju 1943. minirali i branu i elektranu sa ciljem da ih dokrajče i onemoguće obnovu. Ipak, obnova je počela 1944, u elektrani su instalirani novi, veći generatori i proizvodnja struje je nastavljena 1950. godine.
Ђенерал Јанковић
Re: Dobro veče
Slična je priča i u vezi sa potopljenim brodovima na Dunavu kod Prahova. Nemci, povlačenje na kraju 2. svetskog rata.
- grujicd
- Postovi: 8366
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Išli sad sa drugarovim Volvom XC60 do Italije, u petak tamo, u nedelju nazad, a opet nam nije teško pao put. Adaptivni tempomat i držanje putanje (pilot assist kod Volva) čine ogromnu razliku na tako dugim deonicama autoputa. Pogotovo kad je gužva u saobraćaju i uske trake, kao u Italiji. Nije to da ti pustiš ruke i spavaš, ali i ovo što radi auto je sasvim dovoljno da nisi onako mentalno napet svake sekunde kao što bi inače bio. Baš velika razlika u takvim uslovima, gde sam sa mojim autom obično isceđen na kraju. Nemam pojma kakvi su ti sistemi kod drugih brendova i da li to svuda tako dobro radi, ali ja ne bi više razmatrao auto bez toga za duga putovanja. Što sam matoriji, sve mi više treba sva pomoć. Od negativnih strana problem su samo svetla. Ima on neku matriks varijantu da pali ove ili one segmente, ali to ne radi baš tako dobro. Nekad i opali dugačka kad ne bi trebao. Drugar kaže da bolje radi na magistrali ali na autoputu ne radi kao dobro kao što sam se nadao da će.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Dosta smetaju u retrovizoru i u susret matrix svetla, tacno se vidi kada su upaljena.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Dobro veče
Svakako nije namenjeno za autoput, tj na autoputu nema puno svrhe pokusavati duga svetla.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dobro veče
I na AP se primeti kad su aktivirana, ne moze tako lepo da "isece" snop da ne smeta.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- grujicd
- Postovi: 8366
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Baš sam se nadao da će na autoputu moći da drži npr. dugačko sa desne strane kad nemaš nikog ispred, a kratko sa leve, zbog ovih iz suprotnog smera. To bi bilo baš korisno. I mislim da to i može u teoriji, ali je loša detekcija, kola se malo pojave malo nestanu iza znaka, ograde, žbuna, krivine... Ne zavisi sve od situacije koju kamera vidi u toj sekundi, mora neki AI da prati situaciju u dužem periodu i da predvidi da će farovi koji su malopre nestali da se pojave čim prođe rastinje. A i sigurno sama kamera lošije radi noću kad treba da uhvati i farove i muljava štop svetla sa istom ekspozicijom.
Dobro veče
Najteza situacija za to je kad postoji jaca barijera izmedju traka pa nikakvo svetlo ne dopire iz suprotnog smera i on onda ukljuci dugo svetlo, medjutim u tom slucaju u fulu zaslepi vozace kamiona koji sede visoko. Tad cesto ni ljudi ne ugase duga a tek ti sistemi nece.
Inace dosta se razlikuju ti sistemi od proizvodjaca do proizvodjaca, sigurno da neki rade bolje od drugih. Sa bmwom mi se desi ponekad da mi na magistrali ablenduju, sasvim dovoljno da nemas puno poverenje al generalno nije los sistem.
Inace dosta se razlikuju ti sistemi od proizvodjaca do proizvodjaca, sigurno da neki rade bolje od drugih. Sa bmwom mi se desi ponekad da mi na magistrali ablenduju, sasvim dovoljno da nemas puno poverenje al generalno nije los sistem.
Re: Dobro veče
Nemam mnogo iskustva sa tim sistemima, ali sam jednom prilikom išao na Kopaonik sa Q7icom koja je imala automatska duga svetla. Sistem je dobro funkcionisao, bukvalno je u trenucima kada se auto pojavi iza krivine, iste sekunde je obarao svetla. Mnogo korisna stvar za te situacije, gde se vozi po krivinama, trebaju duga-kratka svetla svako malo.
Re: Dobro veče
Jel to isto kao na mom mercedesu? Ali meni nisu samo duga svetla matrix - druga i nemam. Stvarno rade skoro pa savrseno u skoro svim okolnostima. Mada nisam primetio da se neko bunio iz drugog smera, a iskustva su mi 95% po auto putu ....
PS; Nasao - kod Mercedesa se zovu MULTIBEAM LED
PS; Nasao - kod Mercedesa se zovu MULTIBEAM LED
Re: Dobro veče
Što nema?
130km/h = 36m/s
Zaustavni put za 130km/h je jedno 60m
U idealnim uslovima sa vozačem koji je spreman i očekuje prepreku je to 100m, a koliko oboreno svetlo jasno i kvalitetno osvetljava? Ni toliko.
Šta matrix far radi, bar implementacija na O4, zamračuje delove gde su vozila, a osvetljava punim svetlom sve okolo. Spusti ih kad se uđe u zonu gde je rasveta na sve strane. Takođe osvetljava jako daleko saobraćajne znake pored i iznad puta, koje lako možeš ne videti dovoljno dobro da pročitaš šta piše tačno, kad su tekstualni, sa običnim svetlima.
Re: Dobro veče
Naravno uvek je bolje da vidis bolje nego losije, moja opaska se odnosi na to da na autoputu moras suvise cesto da palis i gasis duga jer ce ti jako brzo neko nailaziti u susret.
Znamo svi sta pokusava matrix funkcija al u praksi nije bas 100% funkcionalna, bar na autoputu i bar ne kod svih proizvodjaca. mercedes to izgleda najbolje hendluje za sad.
Znamo svi sta pokusava matrix funkcija al u praksi nije bas 100% funkcionalna, bar na autoputu i bar ne kod svih proizvodjaca. mercedes to izgleda najbolje hendluje za sad.
Re: Dobro veče
Na x6 prethodne generacije matrix svetla baš dobro rade. Čak i prepozna znake i iako u nekim delovima ugasi duga odlično obasja znake.
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Re: Dobro veče
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...