Sto se hladjenja turbina tice ovo su neki od komentara koji se mogu naci na netu i skroz su mi logicni....
Skoro sam citao u uputstvu novog passata b7 da nakon duze voznje pod opterecenjem treba pustiti auto 2min da odradi na leru. Probao,drzao ga 5min i temperaturu ulja je spustio za 12 stepeni, ovo se radi bas zbog hladjenja turbine, u suprotnom ako se odmah ugasi auto ulje koje ostane u turbini koksira i taj koks vremenom razbija turbinu.
Nije toliko bitno hladjenje koliko je podmazivanje, kad vozis duze na vecim obrtajima zagreje se turbina na 500-600-700c i vrti se zavisno od konstrukcije 60,80,100 hiljada obrtaja u minuti neke i vise tako da joj za pad obrtaja treba vremena.Ako ugasis auto odmah ona nastavlja da se okrece usled inercije jos neko kratko vreme na suvo(bez pritiska ulja).Posto turbokompresor nema lezajeve nego je osovina u biksni to za istu nije zdravo tako da nista ne kosta ako se cepa da minut dva odradi u leru.Malo obori temperaturu turba preko kompresora,malo ulje skine temperaturu sa biksne i osovine i to joj poprilicno produzi vek.
Isključivanjem vrućih izduvnih gasova, odmah nakon zaustavljanja automobila prekida se dovod maziva u turbinu koja još uvijek radi u praznom hodu (za klizne i potisne ležajeve), usljed čega joj se temperatura brzo povećava, što uzrokuje sagorevanje ulja, začepljenje čađi u uljnim kanalima i začepljenje ležajeva. Zato, nakon duže vožnje velikom brzinom ili sportske vožnje, pričekajte barem 90 sekundi, držeći motor u praznom hodu, da bi se turbinsko kolo usporilo, a radna temepratura ulja smanjila na temperaturu motora prije gašenja. Nakon vožnje na kraćim udaljenostima, npr. u dinamičnim gradskim područjima, treba približno 30 sekundi da se turbopunjač ohladi.
Ako putujete autocestom i idete do benzinske pumpe ili parkirališta, vrijedi usporiti oko 1-2 kilometra ranije. Tako da motor radi pri maloj brzini, pod malim opterećenjem, ali ulje je u cirkulaciji. Nakon vožnje i zaustavljanja automobila, više nije potrebno dugo hlađenje motora.
E sad to hladjenje nije obavezna stvar i nece crci turbina ako se to ne uradi (iako kazu da u nekim prirucnicima za odredjene automobile pise da se treba motor ostaviti malo da radi), ali je svakako pozeljno i produzava vek turbini a ne oduzima previse vremena da sacekas tipa 20ak sekundi ne mora bas 2-3min to je previse, jer svakako niko od nas ne vozi na 4000-5000rpm, koci u mestu i ugasi motor pa sve i da si na stazi.