Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Za Krakow sam se odlucio, jer sam vec dugo godina planirao da obidjem Ausvic, takodje do sada nisam imao tu srecu da posetim Poljsku.
Planirnje puta se sastojalo od izbora marsute, kupovine medjunarodne dozvole, osiguranja, nesto klope da se nadje.
Odabrao sam da putujem preko Budimpeste, jer je to najkraci put, i duzina put je oko 765 km, auto putem se putuje do Budimpeste, posle se vozi uglavnom putevima koji su nesto brzi od nasih magistralnih. Put je podeljen u dve etape, sa nocenjem u Budimpesti, tako je lakse, i prakticno ne dodje do veceg zamora vozaca. Alternativa je bila da se ide preko Ceske, i tu bi mahom bio auto put, ali i 250km vise, i jos nekoliko vinjeta, pa je to ispalo iz kombinacije.
------------------
Polazak u subotu i dolazak u Budimpestu u ranim popodnevnim casovima, poseta Citadeli u Budimu. U podnozju tvrdjave ima mnogo free parkiga, tako da nije problem za kola.
------------------
Posle setnje odlazak do omiljene radnje sportske opreme Decathlon. Radnja je ogromna, sve moze da se isproba, pa je unutra vrlo zivo, svi voze neke rolere, bicikle, pikaju lopte
------------------
Nocenje u hotelu http://www.hotel-luna.hu/index_en.html , hotel je u predgradju Budima, nekih 6-7km od Citadele, cena je povoljna oko 15e po glavi sa super doruckom. Parkin se placa dodatno 5e, ali nije problem, posto je parking moguc svuda u kraju free. Hotel je noviji, cist, pristojan, malo je buka pa je bolje traziti stranu kontra ulice.
------------------
Nedelja, polazak za Poljsku. Jos prilikom analize putanje uocio sam da me Igo vodi drugim putem nego Michelin, tj. da ima jedan krak puta koji predlaze Igo, malo kraci par km. Odlucujem se da slusam Igo, kontam do sada se nisam preterano ispalio oko toga. I to se ispostavlja kao veliki zajeb...
Naime Igo me je vodio kao sto sam nacrtao na strelicama, i taj deo puta je preko nekih prevoja, bukvalno unisten, ne moze da se predje preko silnih rupa, delove od nekoliko stotina metara sam vozio u prvoj...
Znaci ovuda NIKAD (obelezeno crvenim strelicama):
------------------
Ako stavim po strani, da je put kroz Slovacku relativno los (u povratku sam isao Michelinovom rutom koja je mnogo bolja), da su me klepili za brzinu 20e kaznu, da su im panduri na svakom koraku, i da se poprilicno mili zbog ogranicenja, sta dobro reci?
Paaa, vrlo je zivopisan, prolaze se divni planinski predeli Tatri, snega je bilo u izobilju cak i na visinama od 700 m. Zao mi je sto nisam imao opremu da probam par zica...
------------------
IZRADA U TOKU...
Gorivo u Slovackoj oko 1,35e dizel, vinjeta 10e, 7 dana.
------------------
Prelazak granice sa Poljskom je oznacio i kraj losih puteva, u Poljskoj su putevi odlicni, vinjeta se ne kupuje, gorivo je oko 1,4e.
Posle 100nak km dolazak do naseg hotela u Krakowu.
Hotel je: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... oland.html .
Par reci o hotelu, nalazi se jugo istocno od "starog grada" , negde na pola puta izmedju njega i rudnika soli Vjelička (Wieliczka).
Prevozom treba oko 15m, do obe bitne destinacije, bus karta je oko 80 din. Hotel je star, malo oronuo, mada se trude da ga renoviraju, sobe su bile ciste i komotne. Dobre stvari su dobar hotelski parking, kao i cena od 9e za nocenje, prijatno osoblje.
------------------
Krakow:
Grad na reci Visli, velicine oko 750.000 stanovnika, stara prestonica, ukratko prepun istorijskih spomenika i zanimljivih lokacija, grad studenata, sa mnogo mesta za izlaske.
Zanimljive lokacije koje bih naveo i obavezne su za obilazak su svakako staro jezgro grada, koje je pozicionirano uz reku severno od Dvorca Vavel. Neke od atrakcija tog dela su veliki centralni trg, sa jednom od najstarijih trznica koja je i dalje aktivna, zatim ostatke zidina koje su nekada opasavale grad nalaze se na severnom ulazu, te zaista ogroman broj ckvi, autenticnih zgrada i ulicica( Kanonicza ) starih i vise od pola milenijuma. Sam dvorac Vavel, ima muzejske postavke, mi smo obisli postavku trezora i oruzarnice.
------------------
Pored "starog grada" sledeci bitan lokalitet je Kazimirec, jevrejska cetvrt, danas je to centar nocnog zivota, mozda da uporedim sa Skadarlijom. Za vreme WW2 stanovnistvo je prebaceno u ogradjeni deo juzno od cetvrti, preko Visle, geto. Vecina ih je odatle deportovna u logore smrti Ausvic i ostale.
------------------
Na red je dosao i obilazak cuvenog rudnika soli Vjelicka, karta je 12 evra, za Poljke, 20 evra za Engleze, mi smo naravno uzeli poljsku, pa se kasnije malo prislepali engleskoj grupi.
Sta reci lokalitet potseca na nase pecine ko ih je obisao,ali recimo puta 5. Obilazak traje oko 2 sata. Rudarima je bilo dosadno pa su tokom vekova klesali skulptue u soli, i danas je to zaista zanimljivo i spektakularan dozivljaj. Pa je tu 130 metra pod zemljom, jezero, balska dvorana, crkve, prizori iz biblije, statue vladare, prizori iz zivota, i sve je to naravno isklesano u soli, evo malo slika, pa ne propusite da vidite
------------------
Poljaci su jedan fin narod, prijatni su u komunikaciji, ljubazni, trude se da pomognu, osecao sam se dobrodosao, i zaista nisam imao ni jedno lose iskustvo. Sama fizionomija ljudi je malo drugacija nego kod nas, ali mogu reci da tamo po najmanje odskacem kad se setam gradom
Moze da se probere i pravih lepotica sto se tice devojaka, jedino sto su im crte lica malo mekse nego kod nasih devojaka, i malo su svetlije. Sto se tice jezika, u svakodnevnoj komunikaciji, cete se sporazumeti i na srpskom, dokle ste na nivou prostih recenica
Ostaje jos prilog iz Ausvica, njega cu da uradim malo kasnije.
Planirnje puta se sastojalo od izbora marsute, kupovine medjunarodne dozvole, osiguranja, nesto klope da se nadje.
Odabrao sam da putujem preko Budimpeste, jer je to najkraci put, i duzina put je oko 765 km, auto putem se putuje do Budimpeste, posle se vozi uglavnom putevima koji su nesto brzi od nasih magistralnih. Put je podeljen u dve etape, sa nocenjem u Budimpesti, tako je lakse, i prakticno ne dodje do veceg zamora vozaca. Alternativa je bila da se ide preko Ceske, i tu bi mahom bio auto put, ali i 250km vise, i jos nekoliko vinjeta, pa je to ispalo iz kombinacije.
------------------
Polazak u subotu i dolazak u Budimpestu u ranim popodnevnim casovima, poseta Citadeli u Budimu. U podnozju tvrdjave ima mnogo free parkiga, tako da nije problem za kola.
------------------
Posle setnje odlazak do omiljene radnje sportske opreme Decathlon. Radnja je ogromna, sve moze da se isproba, pa je unutra vrlo zivo, svi voze neke rolere, bicikle, pikaju lopte
------------------
Nocenje u hotelu http://www.hotel-luna.hu/index_en.html , hotel je u predgradju Budima, nekih 6-7km od Citadele, cena je povoljna oko 15e po glavi sa super doruckom. Parkin se placa dodatno 5e, ali nije problem, posto je parking moguc svuda u kraju free. Hotel je noviji, cist, pristojan, malo je buka pa je bolje traziti stranu kontra ulice.
------------------
Nedelja, polazak za Poljsku. Jos prilikom analize putanje uocio sam da me Igo vodi drugim putem nego Michelin, tj. da ima jedan krak puta koji predlaze Igo, malo kraci par km. Odlucujem se da slusam Igo, kontam do sada se nisam preterano ispalio oko toga. I to se ispostavlja kao veliki zajeb...
Naime Igo me je vodio kao sto sam nacrtao na strelicama, i taj deo puta je preko nekih prevoja, bukvalno unisten, ne moze da se predje preko silnih rupa, delove od nekoliko stotina metara sam vozio u prvoj...
Znaci ovuda NIKAD (obelezeno crvenim strelicama):
------------------
Ako stavim po strani, da je put kroz Slovacku relativno los (u povratku sam isao Michelinovom rutom koja je mnogo bolja), da su me klepili za brzinu 20e kaznu, da su im panduri na svakom koraku, i da se poprilicno mili zbog ogranicenja, sta dobro reci?
Paaa, vrlo je zivopisan, prolaze se divni planinski predeli Tatri, snega je bilo u izobilju cak i na visinama od 700 m. Zao mi je sto nisam imao opremu da probam par zica...
------------------
IZRADA U TOKU...
Gorivo u Slovackoj oko 1,35e dizel, vinjeta 10e, 7 dana.
------------------
Prelazak granice sa Poljskom je oznacio i kraj losih puteva, u Poljskoj su putevi odlicni, vinjeta se ne kupuje, gorivo je oko 1,4e.
Posle 100nak km dolazak do naseg hotela u Krakowu.
Hotel je: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... oland.html .
Par reci o hotelu, nalazi se jugo istocno od "starog grada" , negde na pola puta izmedju njega i rudnika soli Vjelička (Wieliczka).
Prevozom treba oko 15m, do obe bitne destinacije, bus karta je oko 80 din. Hotel je star, malo oronuo, mada se trude da ga renoviraju, sobe su bile ciste i komotne. Dobre stvari su dobar hotelski parking, kao i cena od 9e za nocenje, prijatno osoblje.
------------------
Krakow:
Grad na reci Visli, velicine oko 750.000 stanovnika, stara prestonica, ukratko prepun istorijskih spomenika i zanimljivih lokacija, grad studenata, sa mnogo mesta za izlaske.
Zanimljive lokacije koje bih naveo i obavezne su za obilazak su svakako staro jezgro grada, koje je pozicionirano uz reku severno od Dvorca Vavel. Neke od atrakcija tog dela su veliki centralni trg, sa jednom od najstarijih trznica koja je i dalje aktivna, zatim ostatke zidina koje su nekada opasavale grad nalaze se na severnom ulazu, te zaista ogroman broj ckvi, autenticnih zgrada i ulicica( Kanonicza ) starih i vise od pola milenijuma. Sam dvorac Vavel, ima muzejske postavke, mi smo obisli postavku trezora i oruzarnice.
------------------
Pored "starog grada" sledeci bitan lokalitet je Kazimirec, jevrejska cetvrt, danas je to centar nocnog zivota, mozda da uporedim sa Skadarlijom. Za vreme WW2 stanovnistvo je prebaceno u ogradjeni deo juzno od cetvrti, preko Visle, geto. Vecina ih je odatle deportovna u logore smrti Ausvic i ostale.
------------------
Na red je dosao i obilazak cuvenog rudnika soli Vjelicka, karta je 12 evra, za Poljke, 20 evra za Engleze, mi smo naravno uzeli poljsku, pa se kasnije malo prislepali engleskoj grupi.
Sta reci lokalitet potseca na nase pecine ko ih je obisao,ali recimo puta 5. Obilazak traje oko 2 sata. Rudarima je bilo dosadno pa su tokom vekova klesali skulptue u soli, i danas je to zaista zanimljivo i spektakularan dozivljaj. Pa je tu 130 metra pod zemljom, jezero, balska dvorana, crkve, prizori iz biblije, statue vladare, prizori iz zivota, i sve je to naravno isklesano u soli, evo malo slika, pa ne propusite da vidite
------------------
Poljaci su jedan fin narod, prijatni su u komunikaciji, ljubazni, trude se da pomognu, osecao sam se dobrodosao, i zaista nisam imao ni jedno lose iskustvo. Sama fizionomija ljudi je malo drugacija nego kod nas, ali mogu reci da tamo po najmanje odskacem kad se setam gradom
Moze da se probere i pravih lepotica sto se tice devojaka, jedino sto su im crte lica malo mekse nego kod nasih devojaka, i malo su svetlije. Sto se tice jezika, u svakodnevnoj komunikaciji, cete se sporazumeti i na srpskom, dokle ste na nivou prostih recenica
Ostaje jos prilog iz Ausvica, njega cu da uradim malo kasnije.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Super ti je putovanje. Imao sam srecu da zivim 6 meseci u Krakowu i vozim do njega.
Najopusteniji grad za zivot meni....Slican Yugi...
Inace, vinjeta ti za Slovacku nije potrebna ako ne koristis auto puteve. Uvek sam vozio tom rutom bez vinjete.
Sent from my GT-S7562 using Tapatalk 2
Najopusteniji grad za zivot meni....Slican Yugi...
Inace, vinjeta ti za Slovacku nije potrebna ako ne koristis auto puteve. Uvek sam vozio tom rutom bez vinjete.
Sent from my GT-S7562 using Tapatalk 2
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Sutra cu deo sa Ausvicem da postavim...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Bravo Bax! Skaka čast i za turu i za organizaciju i za prikaz.
Off topic
Nego Baxe, na drugoj slici iz Krakova, jel ono lokalna snaša slučajno uhvaćena, ili te zapazlia pa pozira
Off topic
Nego Baxe, na drugoj slici iz Krakova, jel ono lokalna snaša slučajno uhvaćena, ili te zapazlia pa pozira
Širim haos!
- Misha
- Postovi: 3689
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
- Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
- Lokacija: Novi Sad
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
methane.master je napisao:Bravo Bax! Skaka čast i za turu i za organizaciju i za prikaz.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
-
- Banned
- Postovi: 1259
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
- Lokacija: Srb
- Day Walker
- Postovi: 23306
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Prosle nove godine, Nixa i ja na Tatrima, a snega nigde
Inace Krakow je prelep, samo nam je bilo krs vreme
Inace Krakow je prelep, samo nam je bilo krs vreme
Brzine idu u H-a !!!
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Volim ovakve foto-putopise, spojis lepo i korisno naravno i edukativno a pogotovo sto to podelis sa forumasima
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Voleo bih da se pridruzim takvoj turi na dva tocka
- mljacko
- Postovi: 277
- Pridružio se: 24 Jan 2012, 08:09
- Garaža: Fiat Punto s 55, K2 rolericu i Scout biciklicu
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Super!!!
http://www.facebook.com/rokovnici" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Ostao sam duzan da vam kazem par redova i o Ausvicu.
Necu mnogo da vas davim sa istorijskim podacima vec vise o prakticnim savetima kako da sprovedete posetu.
Sama lolacija je oko 70 km od Krakowa vozi se na zapad, putarina je par evra, kao i celodnevni parking, lako se stize. Poseta turista je ogromna, prosle godine oko 1.5 milion.
Mozda da napomenem da nije za osetljive ljude, ali treba videti.
Kompleks se sastoji iz dva bitna dela, prvog logora, Ausvic koji je nastao na temeljima poljske kasarne, i drugog par km udaljenog dela, novijeg logora Ausvic Birkenau- fabrike smrti.
Potrebno je bar 4-5 sati za posetu.
E sad poseta muzeju je navodno besplatna, ali je ulaz dozvoljen od 3 do 6 popodne, mimo tog termina zahteva se vodic, koji je oko 20 evra po glavi.
Stoga smo mi obrnuli redosled i prvo otisli u Birkenau.
Tamo smo usli bez problema, i prikacili se jednoj od engleskih jezickikih grupa.
Standardni obilazak traje oko dva sata, logor je nepojmljivo veliki, dokle god oci vide prostiru se ostaci baraka za zatvorenike.
Lokacije koje se obilaze su platforma na koju su dolazili vozovi, gasne komore sa krematorijumima, zatvorenicke barake, sanitarne prostorije.
Sent from my ZTE-SKATE
Necu mnogo da vas davim sa istorijskim podacima vec vise o prakticnim savetima kako da sprovedete posetu.
Sama lolacija je oko 70 km od Krakowa vozi se na zapad, putarina je par evra, kao i celodnevni parking, lako se stize. Poseta turista je ogromna, prosle godine oko 1.5 milion.
Mozda da napomenem da nije za osetljive ljude, ali treba videti.
Kompleks se sastoji iz dva bitna dela, prvog logora, Ausvic koji je nastao na temeljima poljske kasarne, i drugog par km udaljenog dela, novijeg logora Ausvic Birkenau- fabrike smrti.
Potrebno je bar 4-5 sati za posetu.
E sad poseta muzeju je navodno besplatna, ali je ulaz dozvoljen od 3 do 6 popodne, mimo tog termina zahteva se vodic, koji je oko 20 evra po glavi.
Stoga smo mi obrnuli redosled i prvo otisli u Birkenau.
Tamo smo usli bez problema, i prikacili se jednoj od engleskih jezickikih grupa.
Standardni obilazak traje oko dva sata, logor je nepojmljivo veliki, dokle god oci vide prostiru se ostaci baraka za zatvorenike.
Lokacije koje se obilaze su platforma na koju su dolazili vozovi, gasne komore sa krematorijumima, zatvorenicke barake, sanitarne prostorije.
Sent from my ZTE-SKATE
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Postavicu nekoliko fotografija Birkenau , mislim da su prizori i dalje jezivi, pa govore vise od reci.
Ubijeno oko 1.500.000 ljudi, zapovednik logora Rudolf Hes, na saslusanju izjavljuje ne vise od 2.500.000.
Poslovicno pedantni Nemci su pokusali sto vise dokaza da uniste pred najezdom crvene armije, ali ipak nisu do kraja uspeli u svom cilju.
Posle prvog dela i posete Birkenau, vracamo se do Ausvic muzeja, tj prvog lokaliteta, gde je logor inicijalno i formiran.
Ta pozicija je odabrana iz vise razloga, blizina zeleznickog cvora, postojanje vec neke infrastrukture(poljska kasarna), i sama cinjenica da je u pitanju pustara.
Muzej ima mnogo postavki, koje su organizovale zemlje cije je stanovnistvo stradalo, pa tu je ruska, italijanska, poljska, jevrejska postavka...
Takodje tu su postavke koje opisuju svakodnevni "zivot" u logoru, materijalni dokazi istrebljenja, deo logora gde su vrsene egzekucija, kao i prve gasne komore, i krematorijumi, ubrzo po formiranju ovog inicijalnog logora Ausvica, shvatili su da im to nije dovoljno i pristupili su formiranju monstruoznog gigantskog Birkenau...
Pusticu jos nekoliko fotografija iz muzejske postavke:
Nadam se da je ovo dovoljno da vas zainteresuje, i pomogne prilikom organizacije slicnog putovanja. Nije skupo, nije komplikovano, zanimljivo je. Uvek je zanimljivo krenuti mimo agencija u svojoj reziji, danas uz GPS, internet i kreditne kartice, nikad lakse
PS. fotke su malo losije, volim da slikam sa prastarim vernim Canonom...
Ubijeno oko 1.500.000 ljudi, zapovednik logora Rudolf Hes, na saslusanju izjavljuje ne vise od 2.500.000.
Poslovicno pedantni Nemci su pokusali sto vise dokaza da uniste pred najezdom crvene armije, ali ipak nisu do kraja uspeli u svom cilju.
Posle prvog dela i posete Birkenau, vracamo se do Ausvic muzeja, tj prvog lokaliteta, gde je logor inicijalno i formiran.
Ta pozicija je odabrana iz vise razloga, blizina zeleznickog cvora, postojanje vec neke infrastrukture(poljska kasarna), i sama cinjenica da je u pitanju pustara.
Muzej ima mnogo postavki, koje su organizovale zemlje cije je stanovnistvo stradalo, pa tu je ruska, italijanska, poljska, jevrejska postavka...
Takodje tu su postavke koje opisuju svakodnevni "zivot" u logoru, materijalni dokazi istrebljenja, deo logora gde su vrsene egzekucija, kao i prve gasne komore, i krematorijumi, ubrzo po formiranju ovog inicijalnog logora Ausvica, shvatili su da im to nije dovoljno i pristupili su formiranju monstruoznog gigantskog Birkenau...
Pusticu jos nekoliko fotografija iz muzejske postavke:
Nadam se da je ovo dovoljno da vas zainteresuje, i pomogne prilikom organizacije slicnog putovanja. Nije skupo, nije komplikovano, zanimljivo je. Uvek je zanimljivo krenuti mimo agencija u svojoj reziji, danas uz GPS, internet i kreditne kartice, nikad lakse
PS. fotke su malo losije, volim da slikam sa prastarim vernim Canonom...
Poslednja izmena od Bax u 25 Apr 2013, 21:20, izmenjeno 3 puta ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- BAJKER
- Postovi: 6087
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Putovanje Krakow solo rezija - mini putopis
Da li su nasli originalna slova koja su ukradena na ulazu "Arbeit mach frei"