Crna Gora kolima
Poslato: 19 Jan 2012, 13:18
Letos sam išao u Herceg Novi pa da podelim iskustva
Prvo, iz Beograda sam išao auto-putem do Mladenovca, pa na Topolu, a odatle na Rudnik. Ukupno oko 100km od Plavog mosta. Ova relacija je za mene bila potpuno otkrovenje i savetujem je svima koji nisu u Žarkovu i tim krajevima. Nema izlaska iz Beograda od bar pola sata pored sajma, Vidikovca... nema samoubica pešaka, nema radara i što je najvažnije nema gužve.
Put je dobar i dosta pregledan osim samog penjanja na Rudnik. Na početku uspona ima jedno mesto gde je klizište, pa se deo puta slegao, ali uz normalnu vožnju lako se uočava i eskivira. Samo pentranje na Rudnik jeste krivudavo, ali i relativno kratko.
Ovim putem se štedi sigurno pola sata vremena.
Na vrhu prevoja preko Rudnika se uključuje na svima dobro poznatu ibarsku, a o njoj, valjda, ne treba pisati. Put ide preko G Milanovca, Čačka, Užica, preko Zlatibora ka Novoj Varoši i Prijepolju.
U Prijepolju sam se odvojio ka graničnom prelazu Jabuka i Pljevljima i novom putu preko ŽAbljaka ka Nikšiću.
Put Prijepolje Jabuka nije bog zna kakav, ali je sasvim podnošljiv i nije dug, možda 20 km. Granični prelaz je u oba pravca i oba puta bio prazan tako da je zadržavanje bilo po desetak minuta. Od granice do Pljevalja je uglavnom nizbrdo, bez udarnih rupa i bez policje.
OD Pljevalja put vodi ka Đurđevića Tari (poznatom mostu nad rekom Tarom) Klasičan magistralni put bez ikakvih specifičnosti.
Čim se pređe most je raskrsnica jedan krak vodi ka kanjonu Morače (tuda idu svi koji su prelaskom preko Jabuke hteli da eskiviraju granični prelaz kod Brodareva), a drugi vodi ka žabljaku. Čim se krene ka Žabljaku kreće uspon koji ima par serpentina. Ništa strašno ali zahteva oprez. Asfalt je doba do Žabljaka.
Od Žabljaka do Šavnika je potpuno nov put, ponegde sa trećom trakom. Letos su ga finiširali. Uglavnom deonica bez zamerki.
Šavnik je selendra kroz koju se prođe za tri minuta i krene ka Nikšiću. Od samog Šavnika kreće potez od 15-ak kilometara serpentina i krivina. Najteža deonica na celom putu. Asfalt je dobar, ali deonica traži pojačanu koncentraciju. Na par mesta ima krivina koje su takve da šleper, ukoliko ide unutrašnjom trakom, mora da uđe u spoljnu da bi mogao da prođe.
Kada se prođe ova deonica dalje do Nikšića je klasičan magistralni put sa trećom trakom ponegde.
Put vodi kroz Nokšić i dalje se ide ka Trebinju. Nakon izlaska iz Nikšića je deonica sa nepreglednim krivinama gde nije lako preteći, mada je kratka. Sledeća bitna tačka je odvajanje za Risan.
Put do Risna i do samog mora je nov, sa trećom trakom ponegde i odličan.
Kad se put spusti do mora levo se ide ka Kotoru, a desno ka H Novom.
Interesantno je da je put od Žabljaka do mora, osin izlaza iz Šavnika, maltene skroz nizbrdo pa je i potrrošnja u skladu sa tim. Meni je ka moru bila 4.8, međutim povratak to kompenzuje. Deo kroz Crnu Goru je dominantno dobrog asfalta, sa jako retkim radarima i bez gužve i šlepera. Meni je trebalo od kuće do H. Novog oko 9h efektivne vožnje Puntom, bez nekog drastičnog jurcanja i bez i jedne incidentne situacije. Što se mene tiče ovaj pravac je za preporuku.
Prvo, iz Beograda sam išao auto-putem do Mladenovca, pa na Topolu, a odatle na Rudnik. Ukupno oko 100km od Plavog mosta. Ova relacija je za mene bila potpuno otkrovenje i savetujem je svima koji nisu u Žarkovu i tim krajevima. Nema izlaska iz Beograda od bar pola sata pored sajma, Vidikovca... nema samoubica pešaka, nema radara i što je najvažnije nema gužve.
Put je dobar i dosta pregledan osim samog penjanja na Rudnik. Na početku uspona ima jedno mesto gde je klizište, pa se deo puta slegao, ali uz normalnu vožnju lako se uočava i eskivira. Samo pentranje na Rudnik jeste krivudavo, ali i relativno kratko.
Ovim putem se štedi sigurno pola sata vremena.
Na vrhu prevoja preko Rudnika se uključuje na svima dobro poznatu ibarsku, a o njoj, valjda, ne treba pisati. Put ide preko G Milanovca, Čačka, Užica, preko Zlatibora ka Novoj Varoši i Prijepolju.
U Prijepolju sam se odvojio ka graničnom prelazu Jabuka i Pljevljima i novom putu preko ŽAbljaka ka Nikšiću.
Put Prijepolje Jabuka nije bog zna kakav, ali je sasvim podnošljiv i nije dug, možda 20 km. Granični prelaz je u oba pravca i oba puta bio prazan tako da je zadržavanje bilo po desetak minuta. Od granice do Pljevalja je uglavnom nizbrdo, bez udarnih rupa i bez policje.
OD Pljevalja put vodi ka Đurđevića Tari (poznatom mostu nad rekom Tarom) Klasičan magistralni put bez ikakvih specifičnosti.
Čim se pređe most je raskrsnica jedan krak vodi ka kanjonu Morače (tuda idu svi koji su prelaskom preko Jabuke hteli da eskiviraju granični prelaz kod Brodareva), a drugi vodi ka žabljaku. Čim se krene ka Žabljaku kreće uspon koji ima par serpentina. Ništa strašno ali zahteva oprez. Asfalt je doba do Žabljaka.
Od Žabljaka do Šavnika je potpuno nov put, ponegde sa trećom trakom. Letos su ga finiširali. Uglavnom deonica bez zamerki.
Šavnik je selendra kroz koju se prođe za tri minuta i krene ka Nikšiću. Od samog Šavnika kreće potez od 15-ak kilometara serpentina i krivina. Najteža deonica na celom putu. Asfalt je dobar, ali deonica traži pojačanu koncentraciju. Na par mesta ima krivina koje su takve da šleper, ukoliko ide unutrašnjom trakom, mora da uđe u spoljnu da bi mogao da prođe.
Kada se prođe ova deonica dalje do Nikšića je klasičan magistralni put sa trećom trakom ponegde.
Put vodi kroz Nokšić i dalje se ide ka Trebinju. Nakon izlaska iz Nikšića je deonica sa nepreglednim krivinama gde nije lako preteći, mada je kratka. Sledeća bitna tačka je odvajanje za Risan.
Put do Risna i do samog mora je nov, sa trećom trakom ponegde i odličan.
Kad se put spusti do mora levo se ide ka Kotoru, a desno ka H Novom.
Interesantno je da je put od Žabljaka do mora, osin izlaza iz Šavnika, maltene skroz nizbrdo pa je i potrrošnja u skladu sa tim. Meni je ka moru bila 4.8, međutim povratak to kompenzuje. Deo kroz Crnu Goru je dominantno dobrog asfalta, sa jako retkim radarima i bez gužve i šlepera. Meni je trebalo od kuće do H. Novog oko 9h efektivne vožnje Puntom, bez nekog drastičnog jurcanja i bez i jedne incidentne situacije. Što se mene tiče ovaj pravac je za preporuku.