Grčka

Iskustva sa putovanja, razne informacije
Odgovori
Korisnikov avatar
LukaMaletin
Postovi: 1393
Pridružio se: 31 Maj 2015, 23:43
Garaža: Renault Clio 1.5 dci 2015
Lokacija: Novi Sad

Re: Grčka

Post od LukaMaletin » 16 Avg 2019, 07:48

Hvala svima na preporukama, vidim da će biti šta da se obiđe :)

Sent from my XT1635-02 using Tapatalk


Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Grčka

Post od somi-car » 16 Avg 2019, 22:08

Tasos je vredeo 2009-2010 dok nisu unistili ostrvo komercijalizacijom.

Notos je sad truba u odnosu na ono ranije...

Inace, pre nedelju dana uradio sam veliki, mali servis, zamenio neki nosac i lezaj i preventivno na moje insistiranje ocistio dizne ultrazvucno.

Sinoc natankao na NIS-u i jutros po ulasku u MK sipao na prvoj Luk Oil pumpi. Cim sam upalio auto poceo je da trokira, da radi na tdi cilindra i da svetli check engine.

Nisam sme da krenem dalje, uradio dijagnostiku preko mob-a i prijavio je gresku na cilindru u paljenju, bukvalni prevod.

Ne znam ni sam kako uz detonacije, pistanje i sva moguca upozorenja dovukao se do Kumanova. Nasao nekog Viktora majstora. Zajedno isprobali sve i na kraju skinuli razvod dizni.

Pokazao mi je da jedna dizna ne baca lepo gorivo. Skinuli i izduvali je na kompresoru i auto je proradio bez greske.

Ustanovili smo da je dizna nesto povukla ili nije dobro ociscena u servisu.

Imao sam ludu srecu da smo brzo otklonili problem...sad ostaje "misterija" da li je do servisa ili goriva..

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Grčka

Post od Ogi » 16 Avg 2019, 22:32

Koliko ti je uzeo? Je l to bio odlazak na more?

Ja se veceras vratio, samo bih da prokomentarisem nas autoput, ono je sramota epskih razmera, onoliko rupa i kratera na autoputu, konkretno deonica od naplatne rampe Boljevac, pa toga nije bilo ni u najgore vreme MK autoputa. To je neshvatljivo. Dva kratera sam pukom srecom izbegao. Tek nekih stotinak km od BG mozemo da pricamo o kakvom takvom autoputu ali generalno mi od Boljevca imamo zakrpu na zakrpu, nijedna na primer deonica od na primer 10km novog puta u obe trake. Linija uz ogradu je posebna prica, obratite paznju gde je sveze farbana, kao da je pijanica farbao, u krivini, bruka i sramota. I to kosta 10e u jednom smeru. Pa to ne vredi vise od 200 dinara. Cak i deonice novog puta prema granici su se pokvarile, na primer kada se udje u SRB veliki kolotrazi itd.

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3074
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Grčka

Post od havijer » 16 Avg 2019, 22:34

A kakav ti je autoput u Makedoniji?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Grčka

Post od Ogi » 16 Avg 2019, 22:41

U odlasku je dosta bolji nego u povratku. Prema SRB posle D Kapije je los deo, kasnije takodje ima losih delova sa pukotimama ali sam generalno jako zadovoljan jer napreduju kao ludi. Za dve godine ce biti savrsen ako ovako nastave. Generalno, bolji je njihov od naseg, i onaj deo nov prema Dj mi se mnogo vise svidja od naseg kroz Grdelicu. Covece, mi imamo kratere na autoputu, o cemu dalje da pricamo. To sve moze da se zakrpi za jednu noc ali nece bagra.

Da dodam, kod nas znakovi kriminal, najavljuju radove a radova nema, na novoj deonici stari ofucani znakovi itd.

E da, u MK ono sto ne mogu da shvatim je prasuma pored puta i na sredini, siblje koje izlazi na put itd. Varijanta zbun na putu.

Korisnikov avatar
havijer
Postovi: 3074
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Grčka

Post od havijer » 16 Avg 2019, 23:02

Autoput ispred isključenja za Skoplje iz pravca Gevgelije je horor. Neki skokovi, kolotrazi, haos.

A jeste generalno bolje od prošlih godina.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19251
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Grčka

Post od Heinz » 16 Avg 2019, 23:15

D, Doljevac.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Grčka

Post od Ogi » 16 Avg 2019, 23:32

:glavomuzid:

:doubleup:

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grčka

Post od ljubitelj » 17 Avg 2019, 07:23

somi-car je napisao:
16 Avg 2019, 22:08
Zajedno isprobali sve i na kraju skinuli razvod dizni.

Ustanovili smo da je dizna nesto povukla ili nije dobro ociscena u servisu.

Imao sam ludu srecu da smo brzo otklonili problem...sad ostaje "misterija" da li je do servisa ili goriva..
Moderni dizel motor sa 1600-2000 bara pritiska ubrizgavanja. Prema fabrickom uputstvu razvod dizni je namenjen za jednokratnu upotrebu i pri SVAKOM skidanju dizni, otvaranju raila i slicno se MENJA komplet set cevi visokog pritiska.
A dok su dizne izvadjene obavezno se stavljaju zaptivni cepovi u sve otvore koji su nastali u procesu.

To kosta i to slabo ko radi, 99% sam uveren da ni vi to niste uradili pri ovoj intervenciji.

Ovo sto si opisao deluje da je usla prljavstina u sistem, pretpostvaljam nije se radilo to ciscenje dizni kao ni sklapanje na motor u prostoriji sa filitriranim vazduhom, sa natpritiskom,, dobro prethodno ociscenoj, sa podom od keramike itd...uslovi tzv., clean room okruzenja.

U svim uputstvim proizvodjaca ubrizgavanja/dizni stoji napomena da je apsolutno neophodna filtrabilnost kvaliteta 5 mikrona- 0,005mm- za ispravan rad dizni.

5 mikrona se ne vidi golim okom, pa tim ni standardno postojeca prasina i cestice u vazduhu.

Rad sa sistemom ubrizgavanja je zesce pipav, osetljiv i zahteva vrhunsku pedantnost i cistocu.
Sve ono sto o cemu se prilicno retko razmislja, jos manje citaju uputstva za rad a pri tome ide u smeru da popravka kosta sto manje. Tako i to ciscenje dizni sto neki nazivaju /reklamiraju kao reparacija moze da napravi i problem koji uopste nije postojao,.

Nevezano sam napisao za ovaj tvoj konkretni slucaj, po tvom opisu novo sipano gorivo ne moze da bude uzrok jer ono se sipa u rezervoar koji je ISPRED filtera po smeru protoka. I ne moze kako si naveo odmah po gasenju i paljenju motora da utice na bilo kakav rad motora jer se koristi staro gorivo kojeg ima u filteru i dalje.

Sve gore opisano oko cistoce vazi i pri zameni filtera goriva na dizelima, cistoca i pedantnost su 99% uspeha i istovremeno 99% problema koji nastanu kasnije u radu sistema ubrizgavanja.

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8033
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Grčka

Post od OMP » 17 Avg 2019, 08:42

somi-car je napisao:
16 Avg 2019, 22:08


Sinoc natankao na NIS-u i jutros po ulasku u MK sipao na prvoj Luk Oil pumpi. Cim sam upalio auto poceo je da trokira, da radi na tdi cilindra i da svetli check engine.

jos jedan dokaz da treba izbegavati Lukoil u MKD, ti si jedan od mnooogih koji su imali problem kad su sipali gorivo na toj pumpi, kod vecine bilo da su vozili dizel ili benzin su se javljali istii ili slicni simptomi

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Grčka

Post od somi-car » 17 Avg 2019, 09:32

Da ne bude zabune, vozim benzinca. Sumnjam i ja pedantnost majstora koji je radio ciscenje.

Ne znam kako je novo sipano gorivo moglo tako brzo da udje u sistem.

Moje misljenje je da majstor nije odradio kako treba servis ili je ta dizna problematicna.

Majstor nije naplatio nista, vecinu posla sam i sam odradio jer je on neki palamud na izlazu iz Kumanova, Viktor.

U svakom slucaju i za ovo mu hvala, covek je rekao da popijem jedno pivo za njega na moru a on ostaje da radi.

Cist seronja ali ajde zahvalio sam se ljudski coveku.

E sad koja slucajnost u tom servisu je stajao identican auto kao moj sa kog sam mogao da skinem diznu. Medjutim on nikako nije hteo to da radi a auto skrsen skroz.

Nebitno, nisam mnogo vremena izgubio. Za sada je sve ok, tako da nastavljamo odmor.

Ubuduce nosim jednu diznu, rail dizni, bombinu, i tako jos brdo delova u gepeku...jer smesno je da sve mozes da zamenis za 5min ali samo ako imas deo... :)

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grčka

Post od ljubitelj » 17 Avg 2019, 09:46

Benzinac, tek on nije osetljiv na gorivo, nisam ni pomislio da se o njemu radi.
Ako auto ima metalni rezervoar koji je zardjao iznutra može da se desi da pri sipanju goriva se podigne talog sa česticama rdje i onda to proleti kroz pumpu napred i prodje kroz filter (ako ga uopšte ima auto, neki nemaju) skroz do dizni. Ali toje uglavnom kod starijih auta moguće, odltimeri i slično pošto se plastični rezerovari koriste već 40tak godina manje više standardno.

Ja još nisam sreo benzinac kome je bilo potrebno UZ čišćenje dizni, čak i kod vozila koja koriste gotovo iskljičivo TNG dovoljno je sipati aditiv za čišćenje u rezervoar da odradi posao.
Ali jesam vidjao da je potrebno povremeno očistiti/produvati metalno sito na diznama, barem kod Bosovih klasičnih.

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Grčka

Post od somi-car » 17 Avg 2019, 09:52

Desavalo mi se na kadetu pre 15-tak godina ovo sto si napisao, jer je rezervoar bio metalne konstrukcije.

Dizne sam ja insistirao da ocisti i sad se pitam sta mi je to trebalo. Nisam ni primetio neki boljitak.

Majstor u Kumanovu kaze za dizne "kad si znao da budes pametan sad ga sam popravi" :) budala,

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Grčka

Post od grujicd » 17 Avg 2019, 09:57

Uf, ja sam u Z101 nosio u gepeku razvodnu ruku, kapu, el. paljenje, svećice i kablove za svećice, i sve od toga i menjao na putu. Ako je dotle došlo vreme je za noviji auto.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19251
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Grčka

Post od Heinz » 17 Avg 2019, 09:59

Platinsko dugme? :)

Odgovori