Koje ulje za tfsi 2.0

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
kojot
Postovi: 119
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od kojot » 22 Nov 2021, 18:59

Ja imam servisnu dok nije došao u srbiju iz švajcarske, a to je 240 000 km. Tu ni na jednoj strani nije štiklirano da je išta rađeno oko menjača tako da mislim da i nije.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10494
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Fabia 1.0TSI | Honda CMX500 | Polar Forester
Lokacija: Beograd - Paviljoni

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od Uroš S. » 22 Nov 2021, 23:41

kojot je napisao:I hoću, porše ada ili neki drugi?

Kako da saznam da li je sa suvim ili vlažnim moj menjač? Ako je sa mokrim ja ga ne bih dirao...
Baš ako je sa mokrim onda se servisira na 60k. Suvi ima samo jedan fluid manje. Nije potpuno suv.

Kod tebe bi trebalo da je OB5 oznaka menjača, ide 7l ulja i menja se na svakih 60.000km.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk



kojot
Postovi: 119
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od kojot » 23 Nov 2021, 09:00

To je onda strašna stvar, radi se na 60 000 a ja imam auto na kome 250 000 nije rađen nijednom. Šta da očekujem posle tog servisa :ludilo:

Čuo sam za slučajeve da krene da baguje posle servisa, a pre servisa da lepo radi. Kao novo ulje drugačije i onda problemi...

ljubitelj
Postovi: 8674
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od ljubitelj » 23 Nov 2021, 10:02

Pa ako ima 250,000km već mu je i to dosta da je uspeo da izgura ako nije nikada menjano ulje.
Nije ulja nikada problem samo po sebi već pohabanost mehanički sklopova, koja se privremeno maskira sa mešavinom ulja i opiljaka od trenja koja je gušća od regularnog ulja. To je konstrukciona osobina svih "mokrih" kvačila (i DSG i planetarni automatik i Haldex i...)

Možda da prvo uradiš dijagnostiku postojećeg ulja pa shodno tome imaš 2 opcije, da ništa ne diraš pa dok posluži a nakon toga rešavanje (zamena menjača) i da odmah menjaš ulje pa šta bude.

Ali pre bilo koje akcije da je moj auto ja bih proverio da li je menjač menjan i/ili popravljan. Ne po nekakvim papirima već faktičko stanje, dakle pregledom.

kojot
Postovi: 119
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od kojot » 23 Nov 2021, 12:53

Mozda se ja ne razumem, ali mi deluje da ovaj menjač neće skoro da ode. A i što bih menjao menjač ako se pokvari, zamenim deo koji se pokvario i teram dalje... Lamele, mehatronik, solenoide ili šta već

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 21349
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od dragvorl » 23 Nov 2021, 12:58

Nije bas jeftina menjaza recimo mehatronika, a sa njim bude uglavnom problem, zagadi se ulje od raznoraznih dihtunga i ko zna cega, zapusi kanale. Mozda dok je kod tebe ne zvekne, onda si super prosao. Nije DSG ali drugar ima E39 benzinac iz 1997 kupljen od nekog dede sa ZF 5HP, ima lifetime ulje koje je zamenio pre 3 godine prvi put. Menjac i dalje radi.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

kojot
Postovi: 119
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od kojot » 23 Nov 2021, 13:22

Pa nije jeftina. Ali je sigurno skuplje da se menja ceo menjač. Ne verujem da ima polovan ispod 1500 evra.

To ima smisla da se zaprlja ulje pa da zapuši mehatronik. Onda ipak da se zameni 😏

ftj
Postovi: 11300
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od ftj » 23 Nov 2021, 14:38

Svakako je jeftinija popravka dsg-a nego klasicnog automatskog menjaca. Gledao sam po jutjubu neovlasceni serviser ima nekog lika koji samo dsg-ove radi.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 626
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od DS9 » 23 Nov 2021, 22:02


Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 626
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od DS9 » 23 Nov 2021, 23:30


kojot
Postovi: 119
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od kojot » 24 Nov 2021, 02:13

Da se razumemo, DSG 7 i S tronic 7 su dva potpuno različita menjača. DSG 7 ide u slabije modele vw, skoda... a Stronic 7 ide u najsnažnije audi modele tako da nemaju baš mnogo zajedničkog

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9730
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od Ivan » 24 Nov 2021, 06:35

Zapravo zf8 ide u najsnaznije audi modele, tiptronic ga zovu, kao rs6 tiptronic recimo :)

Trenutno s tronic ide u najslabije audi modele.
Ranije je multitronic isao u najslabije, ali je on izbacen jer se lose pokazao.

Stronic mozemo podeliti na 2 varijante recimo, uzduzni i poprecni, uzduzni nose koliko znam iskljucivo a4/5/6/7 u najslabijim konfiguracijama trenutno, a ranije u srednjim/jacim konfiguracijama.

Poprecni stronic je preimenovano dsg generalno, njega nose automobili nastali na golf modularnoj platformi, kod audija su to a3 i q3 recimo.

Tako ce recimo golf i a3 sa istim motorima nositi isti dsg/stronic samo ce se naziv razlikovati.

A naravno da dsg/stronic na 1.0 golfu/audiju i na 2.0 golfu/a3 nije isti, ali sa istim motorom je isti i menjac.




Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

ljubitelj
Postovi: 8674
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od ljubitelj » 24 Nov 2021, 11:35

kojot je napisao:
24 Nov 2021, 02:13
Da se razumemo, DSG 7 i S tronic 7 su dva potpuno različita menjača. DSG 7 ide u slabije modele vw, skoda... a Stronic 7 ide u najsnažnije audi modele tako da nemaju baš mnogo zajedničkog
2 ista menjača različitog marketinškog naziva.
Oba imaju mali milion podvarijanti tj podmodela pravljenih prema odredjenom potrebnom prenosu obrtnog momenta.
Skoro sve u njima je zajedničko u smislu načina rada i vrste delova, naravno razlikuje se sklop kvačila za 200Nm i kvačila za 500Nm.
Isto kao i kod svih drugih manuelaca (I S tronic i DSG su zapravo manuelni menjači sa robotizovanim kvačilima i viljuškama).

Poenta je da shodno (pod)modelu je potrebno (ili nije) odredjeno periodično održavanje, Ne postoji takav tip menjača bez potrebe da se održava, prosto pitanje konstrukcije i načina rada mehaničkih i hidrualičkih podsistema.

Treba se dobro raspitati o konkretnom modelu, trebao bi da je DL od 500Nm, dati su linkovi već.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 626
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Koje ulje za tfsi 2.0

Post od DS9 » 24 Nov 2021, 14:32

Da, upravo tako, zato sam dao par linkova jer po selektorima maziva rekao bih da se radi o menjaču koji je obeležen DSG-7 odnosno DL501, 0B5 S-tronic, iako naravno u to ne mogu da se zakunem.

Potreba, tj. navodi o tome da transmisiono ulje (ili ulja, kada ih je više različitih varijanti za jednu transmisiju) treba da se menja ili da ne treba da se menja su uvek bili diskutabilna priča.

Ako bi neko pitao hemičara/tribologa da li su fizičko-hemijske karakteristike fluida koji je prošao 250,000 km ili 5,000 radnih sati (tj. prosek brzine od 50 km/h) identične kao kada je taj fluid nov uliven - teško da bi ovaj odgovorio sa DA.

Jedna je priča šta kaže navod korisničke i/ili servisne knjižice, preko koje proizvođač automobila (između ostalog) za nekakav period garantuje ispravnost o svom trošku (doduše i o nezanemarivom trošku korisnika), a prilično druga priča ispravnost istog nakon isteka perioda garancije.

Tek je treća priča postojanost transmisionih maziva, a četvrta pouzdanost/otpornost nekakvog mašinskog sklopa nakon što je on korišćen oko projektovanog vremena svog (polu)_života.

Neke stvari su u životu neprocenjive, a za ostale bi neki rekli da postoji mastercard tj. novac (od kako su ga fenićani izmislili). Pokojni Stiv Džobs, kao i mnogi ljudi koji su raspolagali sa enormnom količinom novca su to dobro saznali poslednjih trenutaka svesnosti svog života.

U tom smislu, automobil je mašina koja nam omogućava da nešto učinimo (za nas) jeftinije, pa dokle god nam je to iz raznoraznih razloga odgovarajuće. Ako bi smo znali (tj. bili uvereni/sigurni) da će nekom servisnom intervencijom naš automobil još uvek biti isplativ (sa sve intervencijom) vrlo verovatno bi smo platili tu intervenciju.

***

Btw, iako nema (ič) previše veze sa konkretnom temom - npr. PSA je za svoje manuelne menjače MA5 propisala kontrolu nivoa transmisionog ulja na 40.000 odnosno 60,000 km (u zavisnosti od uslova eksploatacije), i nijednim navodom nije precizirala izmenu tog ulja.

U praksi, namensko ulje je korektno nekih do 120,000 km i to pod uslovom da neki semering ne procuri pa tog ulja bude i manje.
Onima koji su se osvedočili u izgled tog ulja (crnje nego iz dizela) nakon oko 200,000 km verovatno je bilo žao što ulje nije bilo promenjeno ranije.

Jednog takvog znam da mu je sigurno bilo žao, a taj neko sam ja, lično&personalno.

***

E` da, striktno u okviru teme, nema greške sa motornim uljem koje ima odobrenje po normi VW 504/507.

Eventualno, usled prekomerne potrošnje motornog ulja - moglo bi da se razmišlja o korekcijama norme i gradacije (al` tek kada se utvrdi da postoji prekomerna potrošnja ulja kod konkretnog motora).

Odgovori