Sad vidim da se opet pojavila Selenija 20K, samo pakovanje je drugačije.
Nadam se da neću zajebati nešto motor u Puntu sa onim Castrolom Magnatec 10W-40 A/B što sam sipao.
Motor u Z10, na 160000km, izgleda povecao potrosnju ulja. Kaze rodja sipao 2.5 litra ulja od malog servisa. Sledeci mali servos ide Eneos 10w40, ako se ne unormali potrosnja, izgleda peva labudovu pesmu
Ps. Sad je unutra Total 10w40, ali je bio ostao bez ulja,tj palio je lampicu za slab pritisak ulja, e sad sta je uzrok a sta posledica, ko ce ga znati....
Probao sam ga normalno radi.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Moj troši ulje isto kao od prvog dana, za sada nema promena a na preko 235.000 je (istina, većinom napravljenih na otvorenom putu). Ali zato pomalo troška antrfriz (srećom vrlo malo).
Prelazimo oko 20-25kkm godišnje ali ta navika mi je ostala da menjam na toliko. Mislite da je bolje držati se fabričog termina na 20kkm?
Ja se drzim fabrike, ionako menjam ulje na 6 meseci, ovako bi na 3 meseca. A posto me servis kosta 300€ ne bi bas bacao pare za bzvz. Naravno svako radi po svome, ali 10kkm je bas premalo za zamenu ulja ako iole normalno vozis auto.
Koliko nije premalo ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Znam da je provokacija pitanje, ali generalno se drzim fabrike i to je to, doduse na jednom autu imam ionako variabilni interval pa je obicno zamena ulja i pre intervala. Zavisi dosta i od rezima voznje, nije isto ako upalis auto i predjes 100km ili palis i gasis auto vise puta dnevno.
Valvoline highmileage za visoku kilometražu kod vozila 10w40 da li neko ima iskustva. Malo izgleda čudno sa crvenkastom bojom. Ili je sve to šarena laža ili ima neku funkciju.
Valvoline highmileage za visoku kilometražu kod vozila 10w40 da li neko ima iskustva. Malo izgleda čudno sa crvenkastom bojom. Ili je sve to šarena laža ili ima neku funkciju.
Zavisi šta čovek očekuje odnosno podrazumeva. Ta polusintetika nije šarena laža - a sasvim je druga priča kako će neko shvatiti navode proizvođača ulja, koji za laike naglašava nešto što se ionako podrazumeva, uz činjenicu da jeste donekle izmenjena formulacija (manja koncetracija jednog tipa aditiva, veća koncentracija drugog tipa).
Mobil takođe ima ulja koja slično naziva tj. reklamira da su za motore koji su prešli preko npr. 100000 km ili milja. Teško se za mobilova ulja može reći da su šarena laža, ali se može reći da se sličan efekat po motor može dobiti i sa uljem nekog proizvođača koji nije imao nobelovce u svom R&D kao Mobil (ili koji nema tolike mogućnosti da utiče na kreiranje i razvoj po nekih ratnih dešavanja u svetu, kao što to može Mobil.).
Kao što se vidi iz specifikacije, reklo bi se odlično koncipirana 10W-40ica, osim toga može biti interesntno za fiatove motore er stoji valvolajnova preporuka za njih.
Treća je priča da li će to ispuniti očekivanja kupca, a četvrta je da bi kad bi mi trebalo tako koncipirano ulje otišao na NIS pumpu i uzeo Nisotec Autoline PS 10W-40, ukoliko bi mi pre toga iz Valvoline-a u Kruševcu potvrdili da nigde ne mogu da nabavim FAM Fenix BM Extra 10W-40, sa godinom proizvodnje 2022. ili 2023.
Treba imati u vidu da je tu naglašeno da se ta praksa (izmena na svakih 3000 milja tj. 5000 km) odnosi ukoliko se želi maksimalno produžiti vek motoru.
Fino, ne dozvoljava se nakupljanje/zadržavanje produkata sagorevanja, koji po pravilu dovode do većih problema.
Ovako nešto sasvim ima rezon, za određene uslove eksploatacije i određenu ekonomsku računicu.
U slučaju mog auta, Citroen C3 1,4 HDI, 2006. dostavni, kupljen/uvežen iz Francuske 2011. sa nepoznatom kilometražom (najverovatnije prešao 180000-240000 km, tj. pred tzv. veliki servis) koji je do sada, za ovih 12 godina prešao 140,000 km, uglavnom po Beogradu - umesto 12 izmena ulja,, trebao je imati preko 24 izmena (koriščeno je ulje u prvoj izmeni Total Quartz 9000 5W-40, u drugoj izmeni FAM Fenix Premium 10W-40, u sledećih deset izmena FAM Fenix Energy PSA 5W-30).
Tom autu je svašta falilo, tj. primećeno da mu fali nakon što je kupljen polovan - al` mu i sada ono od pokretnih delova što dolazi u kontakt sa motornim uljem (uljna pumpa, turbina i unutrašnji delovi motora) rade sasvim korektno/očekivano/neproblematično.
Tu je praksa pokazala da se može doterati (preko 300,000 km, možda i više) i sa izmenama ulja na više od 10,000 km, a naravno da ima dosta onih sa sličnim iskustvom.
Ko voli vrlo čist motor poslušaće Kurosavu. Ja činim ono što je meni najzgodnije i što me ispunjava zadovoljstvom.
u drugoj izmeni FAM Fenix Premium 10W-40, u sledećih deset izmena FAM Fenix Energy PSA 5W-30).
Izvinjavam se, greška u kucanju jer sam ćorav.
Treba da stoji Premium 5W-40, a ne 10W-40 (BM Extra).
Inače, oba ta ulja su (ili su bila, ukoliko se više ne proizvode) jedina famova automobilska
ulja u tim gradacijama (ne računajući ona za mešovite vozne parkove)
Brat me ubeđuje da sipam Nisotec 10w-40, on ga sipa u svoju lagunu 1,8 16V. Kaže da je zadovoljan, motor mu je tih. Ima ugrađen plin i nema problema za sad.
Za tu Lagunu (ako je starija od oko 2014. godišta) je to ulje by the book, sa obzirom da renault za benzinske motore (i dizele bez dpf) nije eksplicitno zahtevao ulja po svojim normama, nego ih je izjednačavao sa ACEA normama.
Kako to ulje zadovoljava ACEA A3/B4, a u servisnoj knjižici stoji da je to odgovarajuće za taj motor - sa tim nisotecom u tom motoru nema greške.
DS9 je napisao:Za tu Lagunu (ako je starija od oko 2014. godišta) je to ulje by the book, sa obzirom da renault za benzinske motore (i dizele bez dpf) nije eksplicitno zahtevao ulja po svojim normama, nego ih je izjednačavao sa ACEA normama.
Kako to ulje zadovoljava ACEA A3/B4, a u servisnoj knjižici stoji da je to odgovarajuće za taj motor - sa tim nisotecom u tom motoru nema greške.
2003 god. laguna 2. I meni preporučuju za Clio 1.2 16V 2006 god isto ulje jer još 5hiljada izlazi na 200k km. Nema hidropodizače, dinosaurus motor, prostak.
Ja sam sad u jedan fiatov motor sipao Wolf 5w40 ulje, povoljna cena a kako ovde procitah, kod stalkera kao i na jos nekim mestima ozbiljna firma, kontam i da je najmanja sansa da se kopira, mislim da ga samo Gazela uvozi. Taj motor je presao pravih 140k km ali je imao kuckanje hidropodizaca (simptomaticno za taj motor), ulje nije menjano vec nekih 15-16k km i bilo je prilicno crno, odmah po sipanju novog zvuk kuckanja je prestao i motor je lepse radio pogotovo kad se malo ugreje. Nije to do wolf ulja sigurno, sa svakim novim bi se resio problem kuckanja jer sam i ranije imao takve slucajeve, jednom doduse nije ulje resilo kuckanje ali jeste wynns-ov aditiv, svakako odlucih se za wolf zbog odnosa cena-kvalitet i na sledecoj zameni cu i kod mene da ga sipam.
Koje ulje kupiti za VW 1.5 TSi 2018 god. 130 000 km. presao ?
- Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 (VW504.00/507.00)
- Castrol Edge Professional LLIII 0w30 (VW504.00/507.00)
- VW LongLife III FE 0w30 (ovde me brine originalnostovog ovog ulja po radnjama)
Trazio sam Fuchs TITAN GT1 LONGLIFE III SAE 0W-30, koliko sam cuo oni pakuju OEM ulja za VW, ali ga nisam naso kod nas.