Koliko troši?
- Saša
- Postovi: 13135
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko troši?
Do Karlovca je ravno a onda se polako penješ na veću nadmorsku visinu, kreću uzbrdice i nizbridice, krivine (posebno kroz Dalmaciju)… Nije baš idealno za potrošnju.
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7092
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Koliko troši?
Stajanje u mestu i deo od Zg do granice su podigli potrošnju zbog veće brzine, ali svakako da ne može to puno manje. Kao što se na slici vidi, motor je prilično rasterećen na AP, ali verovatno drugi faktori utiču na potrošnju. Jedino da ga vozim stalno 120...
Re: Koliko troši?
Moj utisak od kako vozim turbo benzinca (od 2017.) je da on na niskim obrtajima troši čak i više nego kada se vozi kao atmosferac. To sam prvi put primetio kada ga je moj otac vozio. On ne ubacuje što pre u viši stepen, uzbrdo vozi na višim obrtajima iako auto može i u većem stepenu da ide. Sa takvom njegovom vožnjom, Tucson troši čak i ispod 6 litara. Isprobano više puta na relacijama od preko 400km.
Onda sam i ja malo prilagodio stil vožnje u tom smeru i zaista se pokazuje da troši manje. Dakle, nije to sad sportska vožnja, teranje do crvenog itd. Samo šaltanje dosta kasnije od trenutka kad auto pokaže da može u višu. Inače on kad to pokaže, zaista se nikada ne zezne ali imam utisak da tada ulaže znatno veći napor da bi održao tempo i onda se to odražava na potrošnju.
Tako da benefit od vožnje na niskim obrtajima je nešto manja buka motora.
Kakvi su vaši utisci?
Onda sam i ja malo prilagodio stil vožnje u tom smeru i zaista se pokazuje da troši manje. Dakle, nije to sad sportska vožnja, teranje do crvenog itd. Samo šaltanje dosta kasnije od trenutka kad auto pokaže da može u višu. Inače on kad to pokaže, zaista se nikada ne zezne ali imam utisak da tada ulaže znatno veći napor da bi održao tempo i onda se to odražava na potrošnju.
Tako da benefit od vožnje na niskim obrtajima je nešto manja buka motora.
Kakvi su vaši utisci?
Re: Koliko troši?
Taj indikator samo po ravnom i pravom treba gledati.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 14256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Koliko troši?
Zavisi i od automobila.
Sa Turanom, na ravnom, gura u šestu taman da se ugasi...
TapaT
Sa Turanom, na ravnom, gura u šestu taman da se ugasi...
TapaT
Re: Koliko troši?
Da, nije on fiksan. Zavisi od opterećenja, pa i od nagiba.
Ako bi na ravnom pokazivao 5. uzbrdo će biti 3. Na RS dobro pokazuje, na O4 ima potpuno neusklađeno pokazivanje sa gašenjem cilindra i više troši goriva kada se vozi kako pokazuje, umesto u jednom stepenu brzine ispod, jer neće da gasi cilindre na jako niskim obrtajima. Ako mu DSG šalta po toj preporuci, onda je baš truba.
Ako bi na ravnom pokazivao 5. uzbrdo će biti 3. Na RS dobro pokazuje, na O4 ima potpuno neusklađeno pokazivanje sa gašenjem cilindra i više troši goriva kada se vozi kako pokazuje, umesto u jednom stepenu brzine ispod, jer neće da gasi cilindre na jako niskim obrtajima. Ako mu DSG šalta po toj preporuci, onda je baš truba.
Re: Koliko troši?
Toyota Yaris 1,5 od 125 ks (2022.)
Po aplikaciji MY Toyota, distanca od 850 km (po Srbiji), prosečna brzina 57 km/h, prosečna potrošnja 5,9.
Vezano za gore pomenuti indikator za šaltanje. Ja sam se zaprepastio vozeći malo nedavno MX-5 sa 184 ks da njoj indikator na putu bez nagiba (i pod malim gasom) sugeriše da se u šesti stepen prenosa ubaci već pri brzini od 47 km/h. I u tim uslovima svaki put tako. Za motor koji maksimalnu snagu razvija na 7.000 rpm. Inače, pri 50 km/h u šestoj ima 1.250 rpm. I lepo vuče (nema vibracija ili ružnog zvuka). A od 60 km/h i korektno ubrzava u šestoj. U nekom od prethodnim postova sam napisao iprosečnu potrošnju od 6,3 na oko 350 km mešovite vožnje (prosečnu brzinu ne znam, jer bord to ne pokazuje)
Moje iskustvo je da u šestu brzinu na 47 km/h ne može ni Yaris 1,5 od 111 ks prethodne generacije, koji maksimalnu snagu razvija pri 6.000, a maksimalni moment od 136 Nm pri 4.400 A on je u tim ekstremno niskim obrtajima dosta elastičniji od ovog sadašnjeg 1,5 od 125 ks pri 6.600 rpm i maksimalnog obrtnog momenta 153 Nm pri 4.800-5.000 rpm.
Oba ta Yarisa često vozim, pa sam baš blizak sa njima, u smislu šta im motor može, a šta ne. Troše slično, jedino što ovaj od 125 ks baš dobro ide.
Po aplikaciji MY Toyota, distanca od 850 km (po Srbiji), prosečna brzina 57 km/h, prosečna potrošnja 5,9.
Vezano za gore pomenuti indikator za šaltanje. Ja sam se zaprepastio vozeći malo nedavno MX-5 sa 184 ks da njoj indikator na putu bez nagiba (i pod malim gasom) sugeriše da se u šesti stepen prenosa ubaci već pri brzini od 47 km/h. I u tim uslovima svaki put tako. Za motor koji maksimalnu snagu razvija na 7.000 rpm. Inače, pri 50 km/h u šestoj ima 1.250 rpm. I lepo vuče (nema vibracija ili ružnog zvuka). A od 60 km/h i korektno ubrzava u šestoj. U nekom od prethodnim postova sam napisao iprosečnu potrošnju od 6,3 na oko 350 km mešovite vožnje (prosečnu brzinu ne znam, jer bord to ne pokazuje)
Moje iskustvo je da u šestu brzinu na 47 km/h ne može ni Yaris 1,5 od 111 ks prethodne generacije, koji maksimalnu snagu razvija pri 6.000, a maksimalni moment od 136 Nm pri 4.400 A on je u tim ekstremno niskim obrtajima dosta elastičniji od ovog sadašnjeg 1,5 od 125 ks pri 6.600 rpm i maksimalnog obrtnog momenta 153 Nm pri 4.800-5.000 rpm.
Oba ta Yarisa često vozim, pa sam baš blizak sa njima, u smislu šta im motor može, a šta ne. Troše slično, jedino što ovaj od 125 ks baš dobro ide.
Re: Koliko troši?
NIšta to ne znači kao podatak da se ubaci u šestu brzinu na toj MX5 jer je bitan prenosni odnos /ukupno sa difom), obim točka i moment motora pri tih 47km/h kretanja.
Ako je kratak prenos (tipa 40km/h pri 1,000rpm) onda je to za motor oko 1,200 obrtaja a to je već sasvim dovoljno za benzinca da glatko radi.
Inače, nije to ništa čudno, redni šestaci motori se ubacuju u najviši stepen prenosa već pri 40tak km/h.
Nije bitna maksimalna snaga pri maksimalnim obrtajima, bitno je koliko isporučuje motor snage pri tih 47 km/h što se da relativno lako izračunati.
Ima dovoljno snage sve ok, nema dovoljno snage za tih 47km/h nije dobro kalibrisana indikacije.
Podrazumeva se da nema ubrzavanja, odnosi se potrebna snaga za održavanje ravnomernog kretanja istom brzinom i po ravnom putu.
Ipak nije baš zdravo da se vozi npr tih 47km/h ako su tada obrtaji ispod 1,000, barem ja još nisam svario mentalno takav način korišćenja motora.
Ako je kratak prenos (tipa 40km/h pri 1,000rpm) onda je to za motor oko 1,200 obrtaja a to je već sasvim dovoljno za benzinca da glatko radi.
Inače, nije to ništa čudno, redni šestaci motori se ubacuju u najviši stepen prenosa već pri 40tak km/h.
Nije bitna maksimalna snaga pri maksimalnim obrtajima, bitno je koliko isporučuje motor snage pri tih 47 km/h što se da relativno lako izračunati.
Ima dovoljno snage sve ok, nema dovoljno snage za tih 47km/h nije dobro kalibrisana indikacije.
Podrazumeva se da nema ubrzavanja, odnosi se potrebna snaga za održavanje ravnomernog kretanja istom brzinom i po ravnom putu.
Ipak nije baš zdravo da se vozi npr tih 47km/h ako su tada obrtaji ispod 1,000, barem ja još nisam svario mentalno takav način korišćenja motora.
Re: Koliko troši?
Evo sa sajta https://www.automobile-catalog.com/ dijagrama iz kojih se vidi kod pomenute Mazde koliko obrtaja ima motor pri kojoj brzini kretanja, a zavisno od stepena prenosa, kao i koliku snagu i obrtni moment motor razvija pri odredjenim obrtajima.
Kako ja vidim sa tih dijagrama, u šestoj pri 47 km/h motor ima oko 1.150 rpm, ali, ne mogu da očitam snagu, svakako je ispod 25 ks (možda 22-23 ks ).
p.s. nisam ja „preporučio“ da se pri 47 km/h ubacuje u šestu, već taj automobil
https://www.automobile-catalog.com/perf ... #gsc.tab=0
https://www.automobile-catalog.com/curv ... #gsc.tab=0
Kako ja vidim sa tih dijagrama, u šestoj pri 47 km/h motor ima oko 1.150 rpm, ali, ne mogu da očitam snagu, svakako je ispod 25 ks (možda 22-23 ks ).
p.s. nisam ja „preporučio“ da se pri 47 km/h ubacuje u šestu, već taj automobil
https://www.automobile-catalog.com/perf ... #gsc.tab=0
https://www.automobile-catalog.com/curv ... #gsc.tab=0
- cozmo
- Postovi: 5048
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Koliko troši?
Evo recimo za MX-5 grafikona snage i obrtnog momenta:
Na 1250 obrtaja ima 26KS i 147 Nm. Cenim da je dovoljno za kotrljanje po ravnom.
Na 1250 obrtaja ima 26KS i 147 Nm. Cenim da je dovoljno za kotrljanje po ravnom.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- 123456
- Postovi: 1994
- Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
- Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
- Lokacija: Slovenija
Re: Koliko troši?
Ovo je pravi okrugli sto.
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Re: Koliko troši?
Kratak prenos i 147Nm više nego dovoljno, potrebno je oko 14-15KS i oko 40Nm momenta za kotrljanje po ravnom jer je prilično mali otpor vazduha pri tim malim brzinama.
Pa Jugo 45 je imao jedva 60tak Nm obrtnog i to pri srednjim obrtajima.
Sa 26KS su se vozili Fića, Spaćek, Peglica, Reno 4, Ami...i po ravnom bez problema išli 47km/h a bogami i više uz zalet
Za Mazdu MX5 vezano, baš dobro ispeglan motor za jednog atmosferca.
Pa Jugo 45 je imao jedva 60tak Nm obrtnog i to pri srednjim obrtajima.
Sa 26KS su se vozili Fića, Spaćek, Peglica, Reno 4, Ami...i po ravnom bez problema išli 47km/h a bogami i više uz zalet
Za Mazdu MX5 vezano, baš dobro ispeglan motor za jednog atmosferca.
Re: Koliko troši?
Ljubitelj je u pravu, za kotrljanje je potrebno jako malo.
Evo 3.0tb u limuzini sa 1700+kg, na ravnom vrti na hiljadu rpm i trosi ko upaljac.
Sent from my 2201123G using Tapatalk
Evo 3.0tb u limuzini sa 1700+kg, na ravnom vrti na hiljadu rpm i trosi ko upaljac.
Sent from my 2201123G using Tapatalk