Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 16 Maj 2024, 00:30

guzva je napisao:
14 Maj 2024, 22:19
G energy ulja jos jednom pisem nijednom nisu bila iz Novosadske bledanre vec su sva dolazila iz Italije i bila su dosta kvalitetnija u odnosu na ova nasa "domaca" pod domaca mislim na Nisotec ulja. A ulje iz bledare u Omsku Srbiju nije videlo ni na mapi.
Evo jos jednom da napisem znaci g energy uvek italija i samo italija, nisotec novi sad.
Valjda je sada jasnije.
Hvala na odgovoru, mislim da nije bilo pomena da se G-energy blendira u Novom Sadu.

Međutim, sa obzirom da je Gaspromneft Italia S.P.A pod sankcijama - gde se onda blendira G-energy koji se sada nalazi na NIS-ovim i Gaspromovim pumpama u Srbiji?

Btw, poznato je da je za gasprom ulje blendirao kuvajstski Q8 u antverpenskoj blendari (za evropsko tržište), nakon ugovora 2015, s tim što meni nije poznato da li je to aktuelno, Ukoliko neko zna više, nadam se a će to podeliti.

Korisnikov avatar
Dzona
Postovi: 199
Pridružio se: 16 Nov 2023, 10:01

Re: Motorna ulja

Post od Dzona » 16 Maj 2024, 10:38

gavran je napisao:Evo, uspeo sam da nadjem tehnicki list za OEM VW 0w-30.

Ako dobro citam i tumacim "liferant" im je Shell. Sto razbija mit da Castrol pakuje za njih.
SDB_LongLife_III_FE_0W30mKkmnsL8ZnueR.pdf
Juče sam odradio drugi servis i ostalo je pola itre ulja. I ja sam bio ubeđen da je Castrol, ali je ipak shell
SlikaSlika

Robby
Postovi: 57
Pridružio se: 19 Dec 2020, 19:52

Re: Motorna ulja

Post od Robby » 21 Maj 2024, 15:56

Zdravo, svima.
Samo da razjasnimo nešto oko proizvodnje i prerade. Bilo je u pre par postova zanimljive diskusije pa da se nadovežem na sebe i druge. Jedno je rafinacija koja se vrši tipa za derivate nafte,a drugo je blending ulja. Naša novosadska rafinerija je sirota pretrpela znatna oštećenje prilikom bombardovanja '99 i od tada je praktično polu-upotrebljiva. Da dodam, imali smo jednu od najmodernijih laboratorija u Evropi, ali se to sad umngome izmenilo. Tu se goriva i ne prave, samo nešto dizela, barem dok sam ja radio. Što se tiče proizvodnje, ona jeste u konstantnom padu, na primer, dovoljno da se podmire npr potrebe samo Vojvodine za naftom i gasom, odn nekih 20-22% potreba Srbije.
-Dakle, ona 2 članka od kolege Borisa Kamcheva koja sam podelio su više istiniti od pompeznog Tanjugovog. Nema tu ništa spektakularno. Izbušili 10 razradnih bušotina, ok, ali to je bušenje u već postojećim ležištima N i G, a ne nove bušotine u novim nalazištima. Mi takvih nemamo. Otkrivena su rezidualna nalazišta, ali onog tipa koja mi do sada, u ono vreme državna firma nismo exploatisali. To je taj Iđoš i još po koja na Paliću, ali ta proizvodnja se transportuje kamionskim cisternama, dakle, čim nema naftnog cevovoda da se gradi, to je manjeg karaktera i dok traje, traje. Opet, bolje išta nego ništa. U NS se blendira Nisotec, ali sa smanjenim kapacitetom. Trenutno, ne znam odakle dovlače bazno ulje, ali vrv da je to iz Modriče. Optima i Maxima su super brendovi, njihova blendara spada u sam vrh u Evropi i po kapacitetu, ali su na neodgovarajućoj strani pa tako da evropski bojkot ruskih firmi uzima danak. (izguglajte kompaniju Zarubežnjeft čemu i kako služi, interesantno je).
Dakle, RN Pančevo je novo i sve je renovirano i proizvodi se čak i koks i to spada u duboku preradu i goriva su ok. Novi Sad, tu je samo još Nisotec i ne verujem da će tu biti još nečega više od ovog sada. Od Mol-a bazno ulje uzima Kruševac Valvoline, po mojoj zadnjoj info koju imam. I ta ulja su sada sasvim veoma dobra. Ne znam koliko ima Approvala Nisotec,ali da se osvrnemo na ACEA C3 5W40 i 5W30. Dakle, ako neko ima ove oznake, to znači da MORA da ispuni minimum kvaliteta, da je članica ATIEL-a i da je taj 'marketer' potipsnik tzv. Loc-a, letter of conformance. To znači, da ima njavljenih i nenajavljenih kontrola kvaliteta i da ne možeš samo od sebe na kantici više ni da staviš ACEA - a da to ne ispunjavaš. Korak dalje je, dakle, neko ulje koje je SAE 5W40 i ima ACEA C3 i uz to ima i Approval VW505.01, tj bitno je i dobro je da ulje koje birate ima bar jedan od fabričkih approvala, npr GM Dexos 2 ili MB 229.51 itd, zavisi od tipa vašeg vozila i preporuke isključivo prema tehničkom uputstvu vozila. Za sva ona naša stara vozila, posao može da završi i bilo koje kršteno ulje, ali kod nas inženjera mi biramo strogo 'prema tablici i po PS'. Ljudi moji, kupite što bolje i kvalitetnije ulje za vaš auto, ulja barem sada nisu skupa...ima ulji sada zilion, imate Ravenol u Srbiji, imate Motul (preskup), imate INA, imate Wolf u Gazeli, imate Mannol u Centar-S u BGD, imate brojne pumpare, npr Lukoil Genesis Special C3 SAE 5W40 je ulje koje ima 5-6 fabričkih Approvala i čak zvanični API-jev, da, i to su platili, a uz to na pumpi kod nas je to siguran original Za vw 504-507 ima je dobar Lukoil Genesis Special VN 5W30. Imate i OMV koji je iz Prista Bulgaria, moderna refinerija, pod Texaco 'savetovalištem', zatim i EKO ulja kome odgovaraju. Imate zatim skupi Kroon Oil, Addinol, Mabanol, ...pa u Bačkoj Palanci je ENI bivši Agip, Subotica ima Ravenol, Kragujevac ima Meguin (pod Liqui Molyjem) , imate i Wurth - pogotovo da se kupi preko firme ispadne jeftino (oni su vlasnici Liqui Moly-ja i to je isto), zatim Inoil doo ima INA u Subotici, zvanični distributer; Texaco- Trigema u BGD, Veliko Gradište ima Eurol, itd itd.Kod nas u struci, mi volimo da kupimo da ima zadovljene norme i barem 1 approval, ali da nije cena za šišanje ovaca, jer je sramota plaćati 'porez za budale'. 3-4 firme snabdevaju sve svetske blendare aditivima, Lubrizol, Infineum, Afton, Nynas itd, i kada kupuješ od njih, onda imaš i 'recept', ukratko, ali kao što rekoh, korak više je i dodatni approval, a sa tim korakom je i uvek bolje ulje. Nema tu šta da se priča dalje. Čista hemija i kasniji testing radi potvrde kvaliteta. Ja ću imati da podelim na jesen ovde analizu Wolf Vitaltech PiC3 SAE 5W40 pa ćemo videti kad to bude.
Kao dipl.ing.rudarstva nafte i gasa 6g sam radio kao specijalista na prozvodnji gasa i 9 god kao vodeći inž na višem nivou. Ne radim više u NIS-u, ali imam i dalje znanja i veštine i sve što treba da znam.
Da zaključimo, svako neka kupi za svoje pare šta želi, zato smo i slobodni ljudi, ali ako vozite dobar auto, gledajte da to ulje bude što bolje i da je pouzdan prozvođač i naravno - approvali. Sve ostalo je stepenica niže. Za jednu cenu rezervoara goriva - može da se kupi baš dobro ulje, a to nije skupo. Onda nije ni čudo da ne ide prdaja nekih ulja koja - jednostavno nisu dorasla gore navedenima.

https://atiel.eu/quality-management-sys ... marketers/
https://www.sail-europe.eu/registration ... arketers#n

ljubitelj
Postovi: 11195
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj » 21 Maj 2024, 18:04

Pa sve je to lepo, Nisotec zadovoljava i ACEA norme, i API norme i ima gomilu dozvola/ approval-a/ i to je jasno istaknuto na deklaraciji. Npr MB 229.51 i onda je logično da je adekvatno za primenu isto kao i svi ostali pobrojani brendovi koji imaju identičnu MB 229.51 dozvolu.

Dakle, Nisotec ulja za neku datu normu JESU ili NISU unutra po sadržaju u skladu sa onim što piše u deklaraciji, ??
Tako je prosto, i samo to treba neko od Vas koji radite (radili) u NISU da razjasni, to da je osnovno da ulje zadovoljava odredjenu normu/specifikaciju kao osnovni odabir a da je sam brend sporedna stvar je ovde razjašnjeno stotinu puta.

To oko proizvodnje je jasno, još će se smanjivati i to se odavno zna(lo). Pa je izmedju ostalog u Angoli "naša" bušotina tj nafta. Ali, proizvodnja nije ni tema nego (ne)kvalitet ulja za datu navedenu normu a što je Vaš kolega ubacio kao sumnju.
Da ostavimo po strani medijske napise, šta je istina?

NIS nikada nije podmirivao proizvodnjom domaću potrošnju, ni u 70tim godinama kada je bilo ovde malo privatnih vozila, naftu je oduvek Srbija uvozila a izmedju ostalog zbog toga je i napravljen YUNAF naftovod od Krka gde dolaze tankeri i da bi dovlačio sirovu naftu na preradu do rafinerija u HR, BiH, i Srbiji (sada se zove Jadranski naftovod).

Ako se ne vram mi malo matoriji pamtimo ta vremena kada je "domaće" nafte bilo u raznim aranžmanima od Libije, Kuvajta, Iraka...i to one najkvalitetnije nafte po poreklu a ne ove kao sada pretežno Ruske Ural tipa.

Tada se Castrol proizvodio u SFRJ.

Korisnikov avatar
rage_man
Postovi: 195
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Motorna ulja

Post od rage_man » 21 Maj 2024, 20:48

DS9 je napisao:Da je moj seićento - Nisotec Autoline PS 10W-40 ili Optima HC Power 10W40 ili Galax Sint 10W-40 ili Adeco Extra SAE 10W-40.
Jednu bitnu stvar sam zaboravio da napomenem, desava mi se uglavnom u letnjem periodu kada su visoke temperatue da mi blinka lampica za ulje.
Promenjen je davac pritiska ulja, uljna pumpa i leteci lezajevi, nista od ovoga nije resilo problem da se lampica vise ne pali.
Pretpostavljam da nesto negde i zbog necega gubi pritisak ulja, ako sam se dobro izrazio.
Po recima majstora jedino resenje bi moglo biti da se predje na gusce ulje 15w40 ili 15w50.
Seicento ima samo 120k na satu i siguran sam da je kilometraza tacna, da li bi na kraju to bilo resenje ili da odustanem.
Inace motor gotovo da ne trosi ulje ili nesto malo zanemarljivo.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


Robby
Postovi: 57
Pridružio se: 19 Dec 2020, 19:52

Re: Motorna ulja

Post od Robby » 22 Maj 2024, 21:39

Dobro vece svima,
Da Nisotec se nalazi na listi SAIL Europe i clanica je Atiel-a, ima LoC sve u redu. Ima pravo da navede natpise ACEA. Sto se tice API, tu NEMA zvanicni Approval i to samo teoretski ispunjava. Takodje,npr ako ima navedeno npr MB 229.51 ili VW 505.01, to znaci da ima samo 'nivo kvaliteta', ali ne i da ima zvanican Approval. Primer, MOL Dynamic prima 5W40 ima ACEA C3, Ali i bas Approval od MB 229.51, ili Wolf Vitaltech 5w40 PiC3 ima ACEA C3, ali i zvanicne Approvale vw 505.01 i MB 229.51. Tako da prednost ima u odnosu na ulja koja imaju samo ACEA C3, na primer. Ipak je bolje kad je neko ulje bas testirano i normirano. Ponavljam, zadovoljice Nisotec sva vozila koja su izasla iz garancije, ispunjava minimum kvaliteta i moze da se sipa u ovim nasim voznim parkovima. Naravno, cena u razlici je bas mala, tako da ipak preporuka za nesto jace. *na kilometrazama u zameni ulja na 8-10k km se to skoro i nece primetiti,ali na vise od toga, jednostavno slabi. Onaj Lukoil je korak dalje, oni imaju i placeni API SN approval,uz onih 5-6, Rumuni u Ploestiju nisu stedeli, 2 dobre blendare imaju Lukoil Vienna i ovaj Lukoil Lubricants East Europe u Ploestiju. Izbora ima svakako....
Ima npr i Krusevac, Valvoline Max Life seriju, svakako vredi i to razmotriti za vozila sa > 160.000km....

Robby
Postovi: 57
Pridružio se: 19 Dec 2020, 19:52

Re: Motorna ulja

Post od Robby » 22 Maj 2024, 22:07

Prilazem i jedan zanimljivi performance tool od Lubrizola, tu se mozete graficki poigrati sa razlikama u specifikacijama:

https://online.lubrizol.com/relperftool ... C42MC4wLjA.

I jos jedna slika, sa prikazima, approvali, sve posteno napisano
20240522_220320.jpg
20240522_220320.jpg (35.36 KiB) Pogledano 1077 puta

Robby
Postovi: 57
Pridružio se: 19 Dec 2020, 19:52

Re: Motorna ulja

Post od Robby » 22 Maj 2024, 22:16

@rage_man
..zanimljiv slucaj. Moguce je i da su davaci losijeg kvaliteta, mozda jos 1x zameniti za neki drugi. Ne mora da znaci ali ima tu i do kontakta, cesto se desi da nije do ulja. Ali 10w40 bi sasvim trebalo da je ok, 15w40 je tehnicki inferiornije. Ako se ide na gusce, jedna od alternativa bi bilo 5w50, 10w50, ali ovo 40 je dovoljno.

Robby
Postovi: 57
Pridružio se: 19 Dec 2020, 19:52

Re: Motorna ulja

Post od Robby » 22 Maj 2024, 22:34

...i vezano za Nisotec, moguce je tu svasta, i bilo je tu svasta. Proizvodnja je takva, da npr svakakvog TNG smo mi pustali da izadje iz proizvodnje. I cak sa mnogo vise ppm vlage nego sto je trebalo,ali sta smo mogli da radimo, kada je proizvodnja const proces i nije to slavina,da se zavrne/odvrne vec mora da ide i ti si tamo da ispunis plan, inace sechka.... Potrosaci kupe pa idemo dalje. Bude tu i nezadovoljnih ljudi, nedostatka ljudi, pa jedan isti proizvod da varira u sarzama,nije to uvek stalno, ili bilo je da neki pogoni,radne jedinice gde su inzenjeri bas sa zglavnog univerziteta, dobiju za sefa nekog priucenog sa neke vise skole tipa petak-subota-seminarski radovi...i tek tu nema srece i nema 'leba od posla...video sam i odlazak strucnijih ljudi itd itd, tako da taj kolega od pre par postova, dajem mu dosta za pravo. Generalno, ja u moj Leon 1.4tsi Lpg i Ibizu 1.4Lpg ne bih sipao nista drugo vec samo strikno 5w30, 5w40 onu marku koja ima official approval (prvi vlasnik, novi kupljeni). Nemam poverenja u ovu robu u Srbiji i nas pristup radu i paradigmu koja se jos uvek nastavlja, nismo mi jos u situaciji da smo stalni i stabilni. Tek sa novim autom iz salona se ne bih zezao,a i mnoge kolege moje tamo ne sipaju bilo sta u novi kupljeni Tucson, vec Shell 0w30 Pure Plus je ipak je gas to liquid GTL tehnoligija druga prica...i sto bih/bismo isli na -samo dobro- kad moze - bas odlicno.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 23 Maj 2024, 00:33

rage_man je napisao:
21 Maj 2024, 20:48
DS9 je napisao:Da je moj seićento - Nisotec Autoline PS 10W-40 ili Optima HC Power 10W40 ili Galax Sint 10W-40 ili Adeco Extra SAE 10W-40.
Jednu bitnu stvar sam zaboravio da napomenem, desava mi se uglavnom u letnjem periodu kada su visoke temperatue da mi blinka lampica za ulje.
Promenjen je davac pritiska ulja, uljna pumpa i leteci lezajevi, nista od ovoga nije resilo problem da se lampica vise ne pali.
Pretpostavljam da nesto negde i zbog necega gubi pritisak ulja, ako sam se dobro izrazio.
Po recima majstora jedino resenje bi moglo biti da se predje na gusce ulje 15w40 ili 15w50.
Seicento ima samo 120k na satu i siguran sam da je kilometraza tacna, da li bi na kraju to bilo resenje ili da odustanem.
Inace motor gotovo da ne trosi ulje ili nesto malo zanemarljivo.
Pa, kad je sve to promenjeno - majstor sasvim logično zaključuje (da bi za te uslove bilo zgodnije viskoznije ulje).

Idealno bi bilo upotrebiti neku 50icu za sportske namene, s tim što to ima svoju višestruku cenu Npr. nešto kao ovo
https://www.ravenol.de/en/product/motor ... sae-10w-50
ili npr.
https://www.yacco.com/en/our-products/a ... e-5w50-200

Međutim, kako stoje stvari - sa obzirom da navodite da se povremeno događa, uzrok bi mogao da bude razređenje ulja gorivom, što i favorizuje upotrebu viskoznijeg ulja.

Međutim 2.0.
Koliko vidim, Fiat je u korisničkom uputstvu (strana 28) naveo nešto što što teško da postoji u korisničkim uputstvima bilo kog drugog proizvođača - tj. da lampica za pritisak ulja može blinkati u leru ukoliko je prethodno motor bio jako opterećen.
If the engine has been taxed heavily,
the light might flash when idling but
should go out on accelerating slightly


https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... 015413.pdf

Izleda da ne treba previše brinuti - dakle odgovarajuće ulje, i to je to,
Po korisnićkom uputstvu je to Selenia 20K, odnosno ulje 10W-40 gradacije po ACEA A3/B4. Mislim, kao što rekoh, da je moj seicento ona tri ulja i ne bih razmatrao druga -osim ako ukoliko nađem sasvim povoljno onaj gore ravenol ili yacco.

Eventualno bih, uz prethodna dva, potražio Wolf varijantu u 5W-50 gradaciji. https://www.wolfoil.com/en-us/products/ ... de.eq.5W50

Srećno

Korisnikov avatar
rage_man
Postovi: 195
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Motorna ulja

Post od rage_man » 23 Maj 2024, 06:48

Upravo tako, samo u leru se i desava to blinkanje s tim da povremeno treperenje lampice kasnije predje u konstantno, medjutim cim se nastavi voznja ona se gasi.
Opet napominjem da je to mnogo cesce u letnjem periodu kada su temperature znatno vece u odnosu na zimu kada se retko desava.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 11195
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj » 23 Maj 2024, 07:55

Ako imate mogućnosti (ti ili majstor) postavite manometar i pratite pritisak ulja neko vreme pa ćete videti da li i koliko pada pritisak na leru.
Lampica i ti davači su obično nekalibrisani pa su tek kao pomoćno obaveštenje o tome šta se dogadja.

Korisnikov avatar
MarjanKG
Postovi: 252
Pridružio se: 02 Avg 2022, 15:45

Re: Motorna ulja

Post od MarjanKG » 23 Maj 2024, 10:03

Da li neko zna, kolika je cena za litru Mol 10w40?

Послато са M2101K6G помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 8560
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Motorna ulja

Post od OMP » 23 Maj 2024, 14:40

oko 600din

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11524
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Motorna ulja

Post od Bax » 23 Maj 2024, 20:26

Slika
case converter

Evo dobra ponuda za 5l, kome przi ulje....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Odgovori

Povratak na “Goriva i ulja”