Koliko troši?

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 20108
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Koliko troši?

Post od Heinz » 10 Jul 2024, 11:13

Dok ne provozaš C-HR ovo se neće završiti.

I da, Civic na 130 GPS sigurno nije na 3000 rpm.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5171
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Koliko troši?

Post od cozmo » 10 Jul 2024, 11:18

Naravno, treba provozati u realnim uslovima svuda neko vozilo. Ja apsolutno verujem Draganu jer isto iskustvo imaju taksisti u NS. Corolla Cross Hibrid tadzari koga znam u gradu max 4,1 L trosi i to u taxi rezimu, a na otvorenom putu (isao je covek na more do Grcke i nazad pun) imao je proseke tipa 5,8 L. Nidje veze sa tih 7L.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

pedalaš
Postovi: 1285
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš » 10 Jul 2024, 11:22

Nije potrebno da provozam CH-R da bih znao koliko troši u praksi. Dovoljno je da mu pogledam WLTP deklaracije. Kao i za bilo koje drugo vozilo. Sa WLTP nema laži i prevare.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9270
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Koliko troši?

Post od dragan » 10 Jul 2024, 11:24

Vidi, ovo sto pisem za C-HR je tako, objasnio sam i zasto, ima ko je i shvatio.
A ti uzmi ili ostavi.

Sent from my 2201123G using Tapatalk


pedalaš
Postovi: 1285
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš » 10 Jul 2024, 12:06

Nema druge nego da se onda Toyoti podnese prijava sertifikacionim telima da deklariše fejk WLTP podatke. :) I to na štetu hibrida, tako što prikazuje da im hibridi troše kao nehibridi u režimu WLTP Extra High Speed.

Potrošnja hibrida u gradu uopšte nije sporna. Ona je uslovno rečeno „nadrealno mala“ ( osim kada su ekstremne hladnoće ). Zato su omiljeni kod taksista.

Sa ZR-V-om u gradu sam imao proseke 4-4,5, kako god da sam ga agresivno vozio. Civic hibrid sam spuštao ispod 4 litra po gradu kada sam god to poželeo. Jazz po gradu može 3,5 litra bez problema. Isto i HRV. 6 litara po gradu za Kugu, za AWD hibrid sa SUS-om od 2,5 litra u SUV-u te klase tokom zime nije loše ( RAV 4 AWD hibrid ima WLTP deklaraciju 5,5, ali, ni njegove baterije ne podnose hladnoću ).

Ali, kada vi „isterate“ sve te hibride na auto put, „dignete“ ih na 130 km/h, eh ... Pa, tada je to sasvim neka druga energetska priča. Tu nema vožnje „bez gasa“. Pa samim time nema ni regenerativnog (besplatnog) punjenja struje. Ima struje samo iz generatora. A koga pokreće - ko? Pa, samo SUS, koji pri tome pokreće i točkove ( bar kod Toyote, Forda i Honde), osim ako je hibridni sklop trenutno u EV modu, a pri 130 km/h EV mod je moguć retko i veoma kratkotrajno ... I tako deo energije SUS-a (deo potrošenog goriva) ode na pokretanje generatora, a deo na pokretanje točkova. I tako troši manje benzina ??? U kojoj to „bajci“ ?

Hibrid će da troši malo ako ga pretežno vozite po gradu ili magistralno uz promenjiv ritam. Ali, ako bi vozio magistralno jednoliko (neagresivno, bez kočenja i bez čestog „oduzimanja gasa“) hibrid i uporediv nehibrid, razlika potrošnje bi im bila „nula“. Opet sa razloga jer u tim uslovima hibrid ne bi mogao besplatno da generiše struju.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9270
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Koliko troši?

Post od dragan » 10 Jul 2024, 13:12

Hahah, koliko si samo uporan.

Koja je trenutna potrosnja na tvoj Jazzu na 130kmh, u uslovima bez koliko-toliko drugih spoljnih uticaja? I na koliko rpm se tad vrti motor?

Sent from my 2201123G using Tapatalk


Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 7218
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Koliko troši?

Post od ljuba » 10 Jul 2024, 13:23

Blago vama vi mozete da vidite na kolko obrtaja vam se vrti motor :) Moj se pri 130km/h vrti od 0 do ko zna koliko obrtaja :)

Korisnikov avatar
ljuba
Postovi: 7218
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Koliko troši?

Post od ljuba » 10 Jul 2024, 13:59

Evo moje zadnje punjenje...

Slika

Sent from my SM-S906B using Tapatalk


Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 31494
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Koliko troši?

Post od trojanac » 10 Jul 2024, 14:09

Ljubo, a po WLTP-u šta kaže?

Sent from my 2201116SG using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1936
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Koliko troši?

Post od zdushan » 10 Jul 2024, 14:36

Pitaš za druga?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21573
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Koliko troši?

Post od nidza » 10 Jul 2024, 14:54

131-141 CO2 tj. 5.6-6.0l/100km WLTP

pedalaš
Postovi: 1285
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš » 10 Jul 2024, 14:54

dragan je napisao:
10 Jul 2024, 13:12
Hahah, koliko si samo uporan.

Koja je trenutna potrosnja na tvoj Jazzu na 130kmh, u uslovima bez koliko-toliko drugih spoljnih uticaja? I na koliko rpm se tad vrti motor?

Sent from my 2201123G using Tapatalk
Honda hibridi nemaju obrtomer, kao što ga nemaju, recimo, ni Ford ili Nissan hibridi, već imaju samo instrument koji pokazuje trenutno angažovanu snagu hibridnog sklopa. Eto ih ispod dve fotografije, Kuga i Honda ( ista je „tabla“ sada kod svih aktuelnih Honda hibrida, osim Jazz-a ). Dakle, pojma nemam za bilo koji od tih hibrida na koliko obrtaja se vrte pri kojoj brzini ( kada im SUS radi ).

Što se tiče „trenutne potrošnje“ kod klasičnog hibrida, čak i pri konstatnoj brzini ona periodično osciluje (zato jer se često menja angažovani nivo SUS-a, jer kada na kratko dodješ u EV mod, SUS je angažovan sa 0%, a kada posle radi i kao generator, tada troši i više nego bi trošio da radi samo kao pokretač točkova, bez da istovremeno pokreće i generator ).

Ja „trenutnu potrošnju“ hibrida pri bilo kojoj konstatnoj brzini merim tako što na odgovarajućim lokacijama ( bez nagiba ) dodjem do željene brzine ( 120-130-140 ), uključim tempomat i tada resetujem bord i onda ga na toj konstantnoj brzini držim što veću distancu ( barem 3-4 km, manje nikada, nekada bude i po 7-8 km, ako uslovi dozvole ). Tokom te distance prosečna potrošnja u početku dosta osciluje ( baš zbog tih čestih paljenja i gašenja SUS-a ), ali, već posle ta oko 2,5-3 km potrošnja postaje skoro konstantna. Posle to izmerim i u kontra smeru, taj isti dan. Pa i par puta u par dana kada imam prilike i volje.

Moj Jazz Crosstar pri 130 bi trebalo da troši 6,2. Tako to kažu WLTP deklaracije, onaj Extra High Speed. A i iskustveno je tu negde. Oko 6. Običan Jazz ( koji nije Crosstar ) bi u istim uslovima trebalo da troši 5,8 ( u najnižem i srednjem paketu opreme ) i 5,9 ( u najvišem ). To je cena nešto lošije aerodinamike Crosstar-a.
Ja nisam Jazz uzeo zbog potrošnje, ni ekonomskih pobuda ( niti mislim da hibrid može da mi se „isplati“ ni za „milion godina“ pošto nisam taksista ), već slučajno, tražio sam neko vozilo koje sme da vozi „mladi vozač“ ( da je do 80 kW, a u saobraćajnoj se za hibrida i vidi samo snaga SUS-a ), a i imao sam od „mladog vozača“ i želju da to bude automatik. Ali, i pre nego mi je ovaj Jazz „uleteo“, imao sam prilike da ga vozim par dana i da se oduševim zbog ugodjaja koji hibrid pruža u gradskim uslovima, kada možeš veći deo vremena gradske vožnje da provedeš u EV modu. Bestrzajno, bez ikakvog cimanja, slušanja rada motora ili osećanja oscilacija rada Start & Stop sistema pri svakom zaustavljanju. Neki EV bi u tim uslovima bio još lagodniji za samu vožnju, ali, bilo koji hibrid ipak ima mnogo veću autonomiju izmedju dve dopune, a i meni logistički lakšu i vremenski kraću dopunu. A sve to i dalje uz dosta vožnje baš u EV modu.

Za mene, hibrid ima istinskog smisla samo u gradskim uslovima. Kako iz perspektive vozačkog ugodjaja, tako i same potrošnje. Van grada je to za moj ukus potencijalno dosta diskutabilno u oba smisla.

Imam poslovno Yarisa 1,5 od 125 ks i ono je meni ( magistralno ) zabavnija čigra od bilo kog hibrida. Ide kao lud, motor sa 3 cilindra voli da se vrti kao nenormalan ( razvija maks. snagu na 6.600 o/min ), a troši relativno malo kako dobro ide. Evo, aplikacija „My Toyota“ na telefonu veli da je u junu imao 1.996 km „u nogama“ uz prosek brzine 60 km/h i potrošnje 6,1. Inače, po WLTP Extra High Speed on troši 5,4. I zaista pri oko 130 kmh i troši samo oko 5,5 litara.

A evo je ispod i jedna slika borda hibridne Kuge, kada sam u nju seo, prosek potrošnje je bio 8,0 uz prosek brzine od oko 33 km/h na prethodnih 3.277 km ( od čega 717 km u EV modu, što znači da je EV mod bio oko 22% ukupne distance, dok je meni EV mod bio blizu 26% ). Prosto, prosečna potrošnja i kod hibrida zavisi od „milion faktora“.
Prikačeni fajlovi
viber_image_2024-07-10_14-46-31-383.jpg
viber_image_2024-07-10_14-46-31-383.jpg (25.22 KiB) Pogledano 442 puta
viber_image_2024-07-10_14-22-47-133.png
viber_image_2024-07-10_13-21-15-195.png
viber_image_2024-07-10_13-19-52-894.png

Korisnikov avatar
zdushan
Postovi: 1936
Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
Lokacija: Beograd

Re: Koliko troši?

Post od zdushan » 10 Jul 2024, 16:27

.Slika

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


pedalaš
Postovi: 1285
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Koliko troši?

Post od pedalaš » 10 Jul 2024, 17:18

Pošto sti ti "Škodista", mogu da ti ovde zalepim i neke podatke o ostvarenoj potrošnji i neke Škode :)

Recimo, mada si ti sada TDI fan, evo je Fobija TSI 95, od Zmajevca na FG do Novog Beograda ( distanca od 76 km ), prosek potrošnje 3,3 :) A nije hibrid ...

Ta visinska razlika izmedju polazne i ciljne tačke je uvek čudo :) Ali je ljudi nekada zanemare.
Prikačeni fajlovi
viber_image_2024-07-10_17-14-51-960.png
viber_image_2024-07-10_17-15-23-297.png

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 20108
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Koliko troši?

Post od Heinz » 10 Jul 2024, 18:26

Kod Honde Civic na 130, koliko sam razumeo sklop, SUS samo pogoni generator, ne i točkove. Točkovi idu samo uz pomoć EM.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Odgovori