Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Pa, ulja sa zvaničnim odobrenjima su primaran izbor, ali ako se u servisnoj knižici izjednačavaju ulja sa odobrenjima u odnosu na ulja kojima stoji da zadovoljavaju neke specifikacije ili određena ACEA norma - onda se može računati da je sasvim u redu birati ulja i bez odgovarajućih zvaničnih odobrenja. Verovatno bi donekle moglo da se kaže da je, a u zavisnosti od navoda servisne knjižice - stvar često/više na nivou formalno/pravnog tumačenja nego što se radi o bitnim upotrebnim razlikama. Ipak, moglo bi se reći da su ulja sa odobrenjima obaveza servisa.
Inače, mislim da ti je izbor INA varijante Ultra PC 5W-30 odličan za tu Corsu ukoliko se za nju eksplicitno traži ulje po Dexos2 , i lično bih je pre birao nego neke druge kojima stoji zvanično odobrenje po Dexos2, pošto je tako koncipirano to ulje da verujem kako eventualno i prevazilazi neke od zahteva Dexos2 (jer npr. ima i zvanično odobrenje po VW 504/507 i MB 229.51).
Koga zanimaju ulja po Dexos2 https://www.gmdexos.com/brands/dexos2/index.html
a inače mislim da nema greške sa tom varijantom INA-e u corsi kojoj treba ulje po Dexos2.
***
U vezi gore Audija - sebekg je već naveo dve odlične varijante, a da je moj ja bih mu uzeo Nisotec Autoline W 504/507
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-30
To bih verovatno uzeo i da imam pomenutu korsu, s tim što bi za nju po specifikaciji odgovarajuće bilo i Nisotec Autoline Sint 5W-30
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-30
Takođe, za korsu je i (za audija) pomenuto Mobil1 ESP 5W-30 odličan, a i jedan od zvaničnih izbora.
Inače, mislim da ti je izbor INA varijante Ultra PC 5W-30 odličan za tu Corsu ukoliko se za nju eksplicitno traži ulje po Dexos2 , i lično bih je pre birao nego neke druge kojima stoji zvanično odobrenje po Dexos2, pošto je tako koncipirano to ulje da verujem kako eventualno i prevazilazi neke od zahteva Dexos2 (jer npr. ima i zvanično odobrenje po VW 504/507 i MB 229.51).
Koga zanimaju ulja po Dexos2 https://www.gmdexos.com/brands/dexos2/index.html
a inače mislim da nema greške sa tom varijantom INA-e u corsi kojoj treba ulje po Dexos2.
***
U vezi gore Audija - sebekg je već naveo dve odlične varijante, a da je moj ja bih mu uzeo Nisotec Autoline W 504/507
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-30
To bih verovatno uzeo i da imam pomenutu korsu, s tim što bi za nju po specifikaciji odgovarajuće bilo i Nisotec Autoline Sint 5W-30
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-30
Takođe, za korsu je i (za audija) pomenuto Mobil1 ESP 5W-30 odličan, a i jedan od zvaničnih izbora.
Re: Motorna ulja
Hvala na odgovoru.
Kada sam malo bolje pogledao u servisnu knjižicu vidio sam da na prvom mjestu piše Dexos 2 ulje u 5w30 gradaciji kao prva preporuka. A ako nema tog ulja onda može za dolijevanje ili najviše jedna litra nekog drugog ulja ACEA C3 standarda u 5w30 garadciji. Kada pogedam ulja drugih proizvođača koja imaju Dexos 2 odobrenje, sva ta ulja su ACEA C3 i 5w30.
Poslušaću tvoj savjet i kupiti navedeno Ina ulje. Po logici ono može samo biti bolje. A i nema bojazni da je falsifikat.
Kada sam malo bolje pogledao u servisnu knjižicu vidio sam da na prvom mjestu piše Dexos 2 ulje u 5w30 gradaciji kao prva preporuka. A ako nema tog ulja onda može za dolijevanje ili najviše jedna litra nekog drugog ulja ACEA C3 standarda u 5w30 garadciji. Kada pogedam ulja drugih proizvođača koja imaju Dexos 2 odobrenje, sva ta ulja su ACEA C3 i 5w30.
Poslušaću tvoj savjet i kupiti navedeno Ina ulje. Po logici ono može samo biti bolje. A i nema bojazni da je falsifikat.
Re: Motorna ulja
Da, upravo tako - sva ulja po Dexos2 su uparena sa normom ACEA C3 (čija je suština minimalni HTHS 3.5 mPa*s, a može i veći, i sastav aditiva takav da ostavlja relativno nisku količinu nesagorelog pepela tj. low/mid SAPS).
Takođe možeš videti da i Dexos2, kao i ACEA C3 - podrazumeva ulja u gradaciji xW-30 i xW-40. U zavisnosti šta piše u tvojoj servisnoj knjižici - dilema može da ti bude da li da izabereš ulje koje je ACEA C3 5W-30, ili ono koje je ACEA C3 5W-40 (ili npr. 0W-40).
Ako servisna knjižica kaže samo 30ice, onda si ograničen na njih. Ako ne precizira, ali daje temperaturnu/klimatsku tabelu po kojoj npr. stoji da do 40 C treba birati 30ice, a do npr. do 45C 40ice - onda bi mogao da razmišljaš da ti je u letnjim uslovima zgodnija 40ica, a i da ti je uopšte zgodnija 40ica ukoliko dinamičnije/oštrije voziš
Međutim, ako taj benzinac ima turbinu, to uglavnom favorizuje tanje ulje tj. računaj 30ice. Takođe međutim, a u korist korišćenja 30ice, možeš da razmišljaš i tako da pošto motor nije previše prešao, onda mu i jeste zgodnije tanje ulje tj. 30ice.
Za onog ko ne želi o ovakvim stvarima da razmišlja, Dexos2 je dao gornji link sa spiskom sertifikovanih ulja, pa čovek uzme bilo šta odatle i mirna mu je duša. Pogotovo mu je u vezi toga mirna - zato što o tome uopšte i ne razmišlja (jer npr. smatra da su celu stvar ionako već smislile najmudrije glave za tu stvar, što naravno nije daleko od istine).
Ja ovakve stvari navodim jer mislim da veću razliku za neki motor prave uslovi eksploatacije - nego što prave slično koncipirana ulja (dakle po ACEA C3), od kojih su jedna sertifikovana od strane Dexos2 a druga slična nisu, tj. sertifikovana su po nekim drugim normama ili su po njima koncipirana.
Međutim, stvar nije jednostavna - u smislu da ACEA C3 po definiciji može zameniti Dexos2, tj. ne može odnosno nije isto
Da bi bilo jasnije - dole je link na kome stručnjaci proizvođača Comma ukazuju na deo suštine. Iz tri grafika (relativnih performansi) se lako vidi da Dexos2 zahtevi prevazilaze tj. striktniji su u odnosu na zahteve ACEA C3 iz 2012.
https://pmmonline.co.uk/technical/can-o ... f-vehicle/
Samo, ova INA Ultra Star 5W-30 koju biraš - ima zvanična odobrenja od VW i Daimlera, po normama 504/507 i 229.51, respektivno.
Takođe možeš videti da i Dexos2, kao i ACEA C3 - podrazumeva ulja u gradaciji xW-30 i xW-40. U zavisnosti šta piše u tvojoj servisnoj knjižici - dilema može da ti bude da li da izabereš ulje koje je ACEA C3 5W-30, ili ono koje je ACEA C3 5W-40 (ili npr. 0W-40).
Ako servisna knjižica kaže samo 30ice, onda si ograničen na njih. Ako ne precizira, ali daje temperaturnu/klimatsku tabelu po kojoj npr. stoji da do 40 C treba birati 30ice, a do npr. do 45C 40ice - onda bi mogao da razmišljaš da ti je u letnjim uslovima zgodnija 40ica, a i da ti je uopšte zgodnija 40ica ukoliko dinamičnije/oštrije voziš
Međutim, ako taj benzinac ima turbinu, to uglavnom favorizuje tanje ulje tj. računaj 30ice. Takođe međutim, a u korist korišćenja 30ice, možeš da razmišljaš i tako da pošto motor nije previše prešao, onda mu i jeste zgodnije tanje ulje tj. 30ice.
Za onog ko ne želi o ovakvim stvarima da razmišlja, Dexos2 je dao gornji link sa spiskom sertifikovanih ulja, pa čovek uzme bilo šta odatle i mirna mu je duša. Pogotovo mu je u vezi toga mirna - zato što o tome uopšte i ne razmišlja (jer npr. smatra da su celu stvar ionako već smislile najmudrije glave za tu stvar, što naravno nije daleko od istine).
Ja ovakve stvari navodim jer mislim da veću razliku za neki motor prave uslovi eksploatacije - nego što prave slično koncipirana ulja (dakle po ACEA C3), od kojih su jedna sertifikovana od strane Dexos2 a druga slična nisu, tj. sertifikovana su po nekim drugim normama ili su po njima koncipirana.
Međutim, stvar nije jednostavna - u smislu da ACEA C3 po definiciji može zameniti Dexos2, tj. ne može odnosno nije isto
Da bi bilo jasnije - dole je link na kome stručnjaci proizvođača Comma ukazuju na deo suštine. Iz tri grafika (relativnih performansi) se lako vidi da Dexos2 zahtevi prevazilaze tj. striktniji su u odnosu na zahteve ACEA C3 iz 2012.
https://pmmonline.co.uk/technical/can-o ... f-vehicle/
Samo, ova INA Ultra Star 5W-30 koju biraš - ima zvanična odobrenja od VW i Daimlera, po normama 504/507 i 229.51, respektivno.
Re: Motorna ulja
Sad si me dodatno naveo na razmišljanje. Dakle, možda je bolje uzeti ulje koje ima GM preporuku.
O Ina ulju sam razmišljao zato što ga ovdje mogu nabaviti. Pouzdano znam da je original. Takođe i G-energy na Gazprom pumpi koje još ima Dexos 2 preporuku. Još sam uzeo u razmatranje i Shell helix ultra ECT 5w30 C3 koje takođe ima Dexos 2 preporuku. U Shell ne bih trebao sumnjati što se tiče originalnosti. Bar se nadam. Shell je tu negdje sa cijenom u odnosu na Ina. Za G-energy ne znam cijenu. Provjeriću ovih dana.
Ostajem na 5w30. To je definitivno. Motor je u odličnom stanju.
Ne vozim oštro. A i rijetko sam na autoputu.
O Ina ulju sam razmišljao zato što ga ovdje mogu nabaviti. Pouzdano znam da je original. Takođe i G-energy na Gazprom pumpi koje još ima Dexos 2 preporuku. Još sam uzeo u razmatranje i Shell helix ultra ECT 5w30 C3 koje takođe ima Dexos 2 preporuku. U Shell ne bih trebao sumnjati što se tiče originalnosti. Bar se nadam. Shell je tu negdje sa cijenom u odnosu na Ina. Za G-energy ne znam cijenu. Provjeriću ovih dana.
Ostajem na 5w30. To je definitivno. Motor je u odličnom stanju.
Ne vozim oštro. A i rijetko sam na autoputu.
Re: Motorna ulja
Odluči kako želiš, jer neće biti greške šta god da odlučiš (sve pomenuto je vrlo odgovarajuće).
Da je moj auto (Opel Corsa E 2015. godište 1.4 66kw), i da sam npr. iz Hrvatske ili BiH, smatrao bih da sam sa INA Ultra Star FE 5W-30 učinio odličnu stvar za podmazivanje tog motora koji zahteva ulje po Dexos2. Mislim, to bi mi bio primaran izbor.
https://www.ina-maziva.hr/ina-ultra-sta ... e-5w-30-p2
Onoga koji se boji da koristi ulje koje nema zvanično odobrenje Dexos2, pa hoće sasvim by the book, tj. ulje sa zvaničnim odobrenjem po Dexos2 - uputio bih na Mobil1 ESP (Formula) 5W-30.
https://www.mobil.com/en-gb/passenger-v ... 1-esp-5w30
Da sebi treba da kupim, dakle u Srbiji - uzeo bih Nisotec Autoline Sint 5W-30 ili Nisotec Autoline W 504/507, pa šta god imaju od ta dva.
https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 0PDS_0.pdf
https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... %20PDS.pdf
U svim slučajevima bih izmenu radio na 350-400 sati rada motora.
Da je moj auto (Opel Corsa E 2015. godište 1.4 66kw), i da sam npr. iz Hrvatske ili BiH, smatrao bih da sam sa INA Ultra Star FE 5W-30 učinio odličnu stvar za podmazivanje tog motora koji zahteva ulje po Dexos2. Mislim, to bi mi bio primaran izbor.
https://www.ina-maziva.hr/ina-ultra-sta ... e-5w-30-p2
Onoga koji se boji da koristi ulje koje nema zvanično odobrenje Dexos2, pa hoće sasvim by the book, tj. ulje sa zvaničnim odobrenjem po Dexos2 - uputio bih na Mobil1 ESP (Formula) 5W-30.
https://www.mobil.com/en-gb/passenger-v ... 1-esp-5w30
Da sebi treba da kupim, dakle u Srbiji - uzeo bih Nisotec Autoline Sint 5W-30 ili Nisotec Autoline W 504/507, pa šta god imaju od ta dva.
https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 0PDS_0.pdf
https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... %20PDS.pdf
U svim slučajevima bih izmenu radio na 350-400 sati rada motora.
Re: Motorna ulja
Jel ima mozda neko iskustva sa ovim "OMV" uljima...koja je prica,treba li eksperimentisati i slicno..?
https://www.omv.co.rs/images/omv/2020-0 ... _5W-30.jpg
https://www.omv.co.rs/images/omv/2020-0 ... _5W-30.jpg
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Nakon dva intervala sa jeftinim Eko Moto 4T sintetikom 5W-40 prešao sam na polusint. Ravenol Motobike 4T Ester 10W-40.
EKO je sa 499 din/l verujem najjeftinije moto ulje kod nas. Ja sam bio baš baš zadovoljan. Zanemarljiva potrošnja od oko 1dl u intervalu, lak start, motor postiže deklarisanu max brzinu što mi govori da je u dobroj kondiciji.
Ravenol je osrednje cene sa 880rsd/l, mada mislim da 1600-2000rsd/l+ koliko traže za Shell, Motorex, Motul, pa i Castrol, nemaju nikakvo realno opravdanje.
Videćemo kako je. Za sada, doduše uz pravilno naštelovane ventile (bili su pretegnuti) motor ide mnogo bolje i lepo i mirno radi.
Inače jedan majstor mi je napljuvao EKO jer je 'reciklirano' kao i sva ulja sa pumpi, a drugi nije nikad čuo za Ravenol.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
EKO je sa 499 din/l verujem najjeftinije moto ulje kod nas. Ja sam bio baš baš zadovoljan. Zanemarljiva potrošnja od oko 1dl u intervalu, lak start, motor postiže deklarisanu max brzinu što mi govori da je u dobroj kondiciji.
Ravenol je osrednje cene sa 880rsd/l, mada mislim da 1600-2000rsd/l+ koliko traže za Shell, Motorex, Motul, pa i Castrol, nemaju nikakvo realno opravdanje.
Videćemo kako je. Za sada, doduše uz pravilno naštelovane ventile (bili su pretegnuti) motor ide mnogo bolje i lepo i mirno radi.
Inače jedan majstor mi je napljuvao EKO jer je 'reciklirano' kao i sva ulja sa pumpi, a drugi nije nikad čuo za Ravenol.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Kako neko uopšte utvrdi da je loše ulje ?
Meni 1.9 mjet nije trošio ulje, ili možda nešto zanemarljivo. Sipao total 9000.
1.8 vtec potrošio nešto ispod 1l na 10000km,nisam ga štedeo, isto total 9000, rekli mi da je to ok.
U 2.0 tdi cr ću isto da sipam total,samo da vidim koje treba
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
Meni 1.9 mjet nije trošio ulje, ili možda nešto zanemarljivo. Sipao total 9000.
1.8 vtec potrošio nešto ispod 1l na 10000km,nisam ga štedeo, isto total 9000, rekli mi da je to ok.
U 2.0 tdi cr ću isto da sipam total,samo da vidim koje treba
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Hemijskom analizom se utvrdjuje, kao i ostalim fiziko hemičkim merenjima.
Dakle, laboratorija i brojke crno na belo.
Pojedinac gledanjem na oko i u pasulj nikako, mitske priče da ovo valja a ono ne valja kada se protrlja kroz prste
Dakle, laboratorija i brojke crno na belo.
Pojedinac gledanjem na oko i u pasulj nikako, mitske priče da ovo valja a ono ne valja kada se protrlja kroz prste
Re: Motorna ulja
Pa, zagrevanje na 250 C iz triput je eventualno zanimljivo za nekog ko zna tačnu formulaciju ulja, pa recimo to upoređuje sa ostalim uljima koje je tako izlagao (ili još bolje - laboratorijski analizirao) - samo što to, osim povišene temperature, nema previše veze sa motornim uljem koje podmazuje ležaje, karike, cilindre, turbinu.... i koje kontinuirano menjaju produkti sagorevanja goriva (i eventualno nesagorelo).
Btw, ovaj Top Tec 4300 je jedno od ulja koje ima zvanični approval/odobrenje po PSA normi B71 2290, dakle za mnoge PSA motore kojima je propisano ulja po B71 2290, odnosno legitimna alternativa totalovom ulju Quartz Ineo ECS 5W-30.
Sad, pošto mi za moj HDI bez FAP i treba baš tako koncipiran ulje - za tu potrebu već devetu izmenu koristim kruševački tj. famov Fenix Energy PSA 5W-30.
Btw, ovaj Top Tec 4300 je jedno od ulja koje ima zvanični approval/odobrenje po PSA normi B71 2290, dakle za mnoge PSA motore kojima je propisano ulja po B71 2290, odnosno legitimna alternativa totalovom ulju Quartz Ineo ECS 5W-30.
Sad, pošto mi za moj HDI bez FAP i treba baš tako koncipiran ulje - za tu potrebu već devetu izmenu koristim kruševački tj. famov Fenix Energy PSA 5W-30.
- Puzo81
- Postovi: 3265
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Majke mu ga taj LM ima odobrenje i za 1.9Jtdm 110ks u alfi 159 pa me bacio u razmišljanje ovih 500km do servisa, ili on ili Total Ineo ECS 5W-30
Seleniu WR PE sam totalno izbacio iz izbora jer je ex vlasnik moje 159 sipao i trošila ga fino dok Castrol Egde i Mogul koji je sada u njoj nije toliko.
Seleniu WR PE sam totalno izbacio iz izbora jer je ex vlasnik moje 159 sipao i trošila ga fino dok Castrol Egde i Mogul koji je sada u njoj nije toliko.
Re: Motorna ulja
Odlican je LM 4300, ali koliko znam dosta je skup... Preporuka jos za Ravenol, Motul, Millers...Puzo81 je napisao: ↑22 Apr 2021, 19:11Majke mu ga taj LM ima odobrenje i za 1.9Jtdm 110ks u alfi 159 pa me bacio u razmišljanje ovih 500km do servisa, ili on ili Total Ineo ECS 5W-30
Seleniu WR PE sam totalno izbacio iz izbora jer je ex vlasnik moje 159 sipao i trošila ga fino dok Castrol Egde i Mogul koji je sada u njoj nije toliko.
- Puzo81
- Postovi: 3265
- Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
- Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Malo skuplji od WR PE, 49jura 5L.
Re: Motorna ulja
ili npr. Yacco Lube P 5W-30maki3661 je napisao: ↑22 Apr 2021, 22:18Odlican je LM 4300, ali koliko znam dosta je skup... Preporuka jos za Ravenol, Motul, Millers...Puzo81 je napisao: ↑22 Apr 2021, 19:11Majke mu ga taj LM ima odobrenje i za 1.9Jtdm 110ks u alfi 159 pa me bacio u razmišljanje ovih 500km do servisa, ili on ili Total Ineo ECS 5W-30
Seleniu WR PE sam totalno izbacio iz izbora jer je ex vlasnik moje 159 sipao i trošila ga fino dok Castrol Egde i Mogul koji je sada u njoj nije toliko.
https://www.yacco.com/upload/media/defa ... 8e98fc.pdf
***
Bixxol ulja OMV-a bi trebalo da su vrlo korektna. Zašto im sajt ne radi kako treba je pitanje, ali koga zanimaju podaci, može ih naći u sledećem katalogu.Koshmar je napisao: ↑19 Apr 2021, 19:31Jel ima mozda neko iskustva sa ovim "OMV" uljima...koja je prica,treba li eksperimentisati i slicno..?
https://www.omv.co.rs/images/omv/2020-0 ... _5W-30.jpg
http://www.optikat.ro/lubrifianti/pdf/omv/OMV_Auto.pdf
Sad, od pumpadžijskih ulja može mnogo toga da se bira, a mislim da ni sa OMV nema greške kada je izabrano odgovarajuće ulje.