Za ne ide FIAT 9.55535-M2?Mehaničar je u pravu, dakle (za 1.9 JTDM 8v, 1.9 JTDM 16v i 2.0 JTDM) ide ulje po normi FIAT 9.55535-S1 odnosno Selenia WR P. E.
Sem ako nesto nije menjano zadnjih par godina.
Za ne ide FIAT 9.55535-M2?Mehaničar je u pravu, dakle (za 1.9 JTDM 8v, 1.9 JTDM 16v i 2.0 JTDM) ide ulje po normi FIAT 9.55535-S1 odnosno Selenia WR P. E.
Heh, posledice mogu biti negativne i pozitivne.
Svaka cast na detaljnom objasnjenjuDS9 je napisao: ↑24 Sep 2020, 00:02Heh, posledice mogu biti negativne i pozitivne.
Jer, Izbor/upotreba motornog ulja (i uopšte maziva) je kompromis suprotstavljenih zahteva.
Suštinski (tj. za konkretan slučaj) to znači da sve zavisi od uslova eksploatacije, opšteg stanja konkretnog motora i npr. potrošnje ulja.
Recimo, ako će sa tom alfom da se ode na reli lako bi moglo da se desi da bi se VST pokazao zgodnijim nego npr. Selenia WR P.E., tj. da bi prvo bolje zaštitilo motor. Međutim, vrlo verovatno čovek hoće kao i većina nas da uobičajeno koristi auto.
Sa tečljivijim uljem (dakle npr. Selenia WR PE, ) se ima niža potrošnja goriva, zatim manje habanje pri hladnom startu, i vrlo verovatno adekvatnije (jer je tečljivije) ulje za turbinu, i najverovatnije manje nesagorelog ostatka u DPF-u i npr. EGR-u.
Sa viskoznijim uljem (5W-40) se ima veća margina u zaštiti motora ukoliko se motor (često) forsira i uglavnom niža potrošnja ulja. Takođe, zbog većeg viskoziteta 5W-40ica će pri eventualno nezavršenim regeneracijama biti manje kritično razređena dizelom nego tečljivija 30ica (što ume da bude vrlo bitan momenat jer značajno razređivanje ulja gorivom ubrzano dovodi do habanja motora).
Ovo oko potrošnje ulja ima veze sa (laganim) zapušivanjem DPF-a. Recimo, ako se 30ica (po ACEA C2 ili ACEA C3) bitnije više troši od 40ice (po ACEA A3/B4) može se desiti da u ukupnom zbiru (nakon više izmena) sa 30com DPF bude imao više pepela nego sa 40icom. Ovo je samo po nešto od tipičnog...
Šta uraditi?
Po svemu sudeći, tebi će sasvim odgovarati taj VST, a čovek sa alfom nek uzme neku 30icu po ACEA C2 ili ACEA C3. Ako će striktno (by the book) da se drži (fiatove) preporuke onda mu ne preostaje ništa drugo nego Selenia WR P. E.
Ako će eventualno slobodnije da tumači preporuku, a želi da ima osećaj da je sipao jedno od (verovatno) najboljih ulja na tržištu Mobil1 5W-30 ESP bi trebalo da zadovolji takvu želju.
Definitivno će imati osećaj zadovoljstva ako nađe ovo za fiate po S1 namensko motulovo ulje.
https://www.motul.com/mx/en/products/specific-s1-5w30
***
Inače, biće zanimljivo kakav će izraz napraviti kada mu kažeš da ovaj što je napisao traktat o izboru ulja za njegovu alfu, kada bi je imao - u nju sipao Nisotec Autoline Sint 5W-30 https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-30
i sa tim uljem završio razmišljanje o pogodnom joj ulju, sebi na sreću i radost. Najozbiljnije.