Kvalitet goriva u Srbiji?

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od somi-car » 06 Dec 2012, 11:41

methane.master je napisao:Taj prelaz sigurno ide pre decembra. Jedino ako je nešto baš zaostalo. A pali teže i zbog temperature. Ladno bre :hladno:
Sto bi se reklo pali na pola kljuca to nije problem. Nego kao da malo teze radi prvih 30 sec, tj kao da ima neki otpor. Posle je sve ok. Nekako povezujem da je gorivo lose ili da su dizne prljave. Videcu polako kad jos padne temp.

Sutra idem na put pa cu najverovatnije da sipam na OMV-u pa da vidimo razliku.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13027
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od Saša » 06 Dec 2012, 13:10

Dizelaši... Pih! :sreckovic:

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od NexT » 06 Dec 2012, 14:34

:palica: :palica: :palica:


@somi-car, sa OMV ces bas da se usrecis :kezo:

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od somi-car » 06 Dec 2012, 14:55

Jbg sigurno su bolji nego NIS.

Mada iskreno da ti kazem uvek kad krenem za Hrvatsku ili Bosnu natankam na OMV pre Batrovaca. Po nekoj mojoj racunici sa OMV gorivom predjem skoro 100 km na otvorenom sa punim rezervoarom nego kad natankam na NIS-u.

Npr pun rezervoar, identična vožnja koliko je to moguće
NIS 1000 km
OMV 1100 km

Korisnikov avatar
BojmeNS
Postovi: 31
Pridružio se: 18 Dec 2012, 03:00
Garaža: Fiat Stilo 1.9 JTD
Lokacija: Novi Sad

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od BojmeNS » 18 Dec 2012, 13:19

Ja sam sipao pre na nisu ali sam ubrzo presao na LukOil.Ne mogu da kazem da osetim velike razlike ali mislim da sa crvenom euro dizela sa lukoila predjem malko vise nego sa isto toliko sa nisa.
Jel ima neko neke preporuke za aditive :D
Slika

Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 6885
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od blaugrana » 23 Dec 2012, 07:26

D-2 i BMB-95 do polovine 2013.

IZVOR: TANJUG

Beograd -- Prodaja naftnih derivata dizela D-2 i benzina BMB 95 biće produžena do polovine 2013, najavila je ministar energetike Zorana Mihajlović.

Imajući u vidu da bi prestanak prodaje tih derivata, prouzrokovao nagli skok cena goriva i uzimajući u obzir potrebe snabdevača da potroše zalihe tog goriva i potrebe posebnih kategorija potrošača kojima je neophodan određeni prelazni period, dogovorili smo se da produžimo upotrebu dizela D-2 i benzina BMB 95 do polovine sledeće godine, precizirala je ministar Mihajlović za Tanjug.

"Gledamo da obezbedimo ulaz još nekih derivata koji mogu biti povoljni za vojna vozila, traktore i slično, s nižim procentom sumpora u odnosu na D-2", dodala je Mihajlović.
Domaći dizel D2 i benzin premijum BMB od 95 oktana, koji ne odgovaraju evro 5 kvalitetu, trebalo je pre dve godine da budu povučeni sa tržišta, ali je ranije dogovoreno da bude produžena njihova proizvodnja i prodaja, dok ne bude završena modernizacija Rafinerije Pančevo, a da potom od 2013. budu povučeni sa tržišta.
Pravilnikom o tehničkim i drugim zahtevima za tečna goriva naftnog porekla, Srbija se pre dve godine opredelila za evrokvalitet goriva od 1. januara 2011, od kada je dozvoljen isključivo uvoz benzina i dizela koji odgovaraju evropskom standardu kvaliteta.
U Naftnoj industriji Srbije (NIS) ističu da za tu kompaniju, otvaranje modernizovane Rafinerije nafte Pančevo znači početak proizvodnje goriva evro 5 standarda i prestanak proizvodnje motornog goriva kvaliteta, koji nije u skladu sa evro standardima.
NIS u potpunosti uskladjuje svoje poslovanje sa propisima Evropske unije, ističu u toj kompaniji i dodaju da je, prema zahtevu Vlade Srbije, potrebno da se odredjenim privrednim subjektima, koji ne koriste motorno gorivo evro 5, omogući prelazni period kako bi se prilagodili novonastaloj situaciji.
To se, pre svega, odnosi na one koji su do sada koristili D2 - poljoprivrednike, vojsku, teške gradjevinske mašine, kao i na brodove u unutrašnjem rečnom saobraćaju.
Nadležno ministartsvo predvidja period adaptacije, tokom kojeg bi bile potrošene sve stare zalihe krajnjih korisnika i maloprodavaca, što je i ranije primenjivano u periodima izmene standarda.
Te mere, kako su istakli u naftnim kompanijama, treba da reguliše Pravilnik o tehničkim i drugim zahtevima za tečna goriva naftnog porekla, a predvidjeno je uvodjenje goriva koje će zameniti dosadašnji D2 i koji će zadovoljiti potrebe korisnika sa starim motorima.
Reč je, kako ističu naftaši, o gorivu sa smanjenim sadržajem sumpora u odnosu na dosadašnji D2, do maksimalno 1.000 ppm, što je u skladu sa ekološkim standardima i direktivom EU.
Slično rešenje su primenile i mnoge druge zemlje, na primer, u Hrvatskoj naftna kompanija INA proizvodi "plavi dizel" sa sadržajem sumpora do 5.000 ppm, jer to gorivo zadovolja potrebe učesnika na tržištu koji imaju stare motore, a istovremeno reč je o gorivu koje ima značajno smanjenu količinu sumpora.
Udruženje naftnih kompanija Srbije (UNKS) pozvalo je ranije nadležne državne organe da omoguće dosledno sprovodjenje važećih propisa, koji bi Srbiju u 2013. trebalo da uvedu isključivo sa gorivom evropskog kvaliteta.
To udruženje je konstatovalo da je NIS završio kompleksnu investiciju u pančevačkoj rafineriji, kojom je unapredio svoje kapacitete i spremio se za nove tržišne uslove, što podrazumeva i potpuni prelazak na proizvodnju derivata evro 5 kvaliteta.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od nidza » 24 Dec 2012, 23:29

Sticajem okolnosti u jedan auto moram da sipam ED na OMV (službeni). U svoj privatni auto tamo mi ne bi palo napamet da sipam.

NIS definitivno ima bolje gorivo od njih, a moj favorit (po 100ti put) samo Mol. Ne mrzi me da potežem do BJ iz blokova.

Tapatalk

igorzett
Postovi: 5
Pridružio se: 02 Jan 2013, 18:29
Lokacija: Kovin

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od igorzett » 04 Jan 2013, 10:53

Ja redovno sipam na Nis-ovoj pumpi i mogu da kazem da je manje loše gorivo nego na ostalim pumpama... Ranije sam sipao na Lukoil ali izgleda da su se i oni prodali ili sta vec pa vise nisu tako dobri... Na Omv ne sipam ni vazduh u gume a kamoli ed. Ranije sam imao VW Pola 1.0 Benzin, kad sipam na Omw ventili zvekecu, 'oce da iskoce kad dam preko pola gasa, na ostalim pumpama se to nije desavalo. Bio sam u Becu pre nekih dva meseca, sa nasim gorivom i oko 400kg tereta, auto je sa našim gorivom trosio 2L vise, po bord-u... Parola za nase gorivo: Najskuplje i najgore! :besan:

Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Postovi: 7062
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od DukeNS » 07 Jan 2013, 01:49

Da li neko ima proverenu informaciju (ali 100% proverenu) na koje pumpe dolazi benzin iz uvoza? Meni je svojevremeno radnik na OMV-u tvrdio kako im europremium stize iz uvoza, da bih kasnije cuo kako je to ustvari NIS-ovo gorivo sa nekim aditivima. Na MOL-u mi takodje tvrde da EP dolazi od preko, a neki mi govore kako im je samo eurodiesel iz uvoza, a da EP bukvalno svi uzimaju od NIS-a. U Mazdi mi preporucuju da sipam na EKO pumpama (i oni dodaju neke aditive), ali kontam da je to iz razloga sto imaju neki dil sa njima (oni i sami tamo sipaju u svoja kola).

Ja sam u samom pocetku sipao na OMV-u, kratko na NIS-u, a sada vec dugo vremena na MOL-u (EP u sva tri slucaja) i recimo da sam zadovoljan. Potrosnjom donekle, ali motor prede mnogo mirnije nego na NIS-u svojevremeno, to je sigurno! E sad, da li se na NIS-u situacija promenila u ovih godinu i po dana, to ne mogu da tvrdim i znam.

Mozda sam se malo raspisao, ali me svakako najvise interesuje pitanje iz prve recenice ovog posta...

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od Bax » 07 Jan 2013, 08:58

Dok sam vozio benzinca najbolje gorivo sam sipao na Dejtonci. Sa Mol i Omv, su mi se cule detonacije...

Sto se tice dizela, gde god da sipam isto trosi, ukljucujuci i inostranstvo, probao 20 puta...

Sent from my Commodore 128
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

milosdoktorabs
Banned
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od milosdoktorabs » 07 Jan 2013, 11:56

Vozio sam nove automobile pa odgovorno tvrdim.
dizel je nekad bio zakon na MOL-u dok nisu skinuli onu D5 nalaepnicu od tada djubre.
NIS niti smrdi niti mirise,EKO najvise mi trosio a LUK oil najglasniji a trosio malo vise od MOL-a.Najboleje vukao sa MOL-om i LUK-oilom.
Sto se plina tice vazi isto,MOL dok nisu poskidali ono za plin,sada je djubre.
LUK oil je sada frnsiza,privatnici su pokupovali pumpe.Kvalitet TNG nije svuda isti.Najbolji im je na novim pumpama.Meni se nekoliko puta desavalo da sipam u Nisu i dodojem do NS i vozim se jos nekih 30 km ,dakle cifra je negde oko 350 do 4380 km,dok kada sipam u NS u Aleksincu ostanem bez plina.Uvek isti tempo.
Poslednjih 8000 km sipam iskljucivo i samo na LUK oil-u.
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od somi-car » 07 Jan 2013, 12:50

Mozda bi bilo korisno ali niko od nas ne menja filter goriva 2 x od servisa do servisa. Cena nije velika a mozda bi smo dobili nesto time.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od dragan » 07 Jan 2013, 14:44

milose jel to znaci da kad bi vratili nalepnicu popravili bi kvalitet goriva? :mrgreen:

ja sa tmg-om sa mola imam samo dobra iskustva, evo juce sam bas nasuo pun rezervoar, jeste najskuplji ( u mitrovici je oko 88din/l ) ali mi uvek stane 2-3l manje a predjem isto, cak i vise... juce sam konkretno presao 490km, usuo 43l plina u rezervoar od 48l, dakle potrosnja je bila oko 9l po sipanju, a 7,9l po bordu...
kad god imam priliku sipam na molu, i plin u fokusa, i ep bmb95 u rs-a i nikad nisam imao problema...
sa dejtonke opet imam suprotno iskustvo, vec sam jednom napisao, bord na rs-u mi uvek laze - pokazuje da je potroseno vise nego sto na kraju stane u rezervoar ( uvek sipam pun ) i ta razlika bude 3-10 posto, samo mi se na dejtonci jednom desilo da mi stane goriva vise nego sto je bord rekao da je potroseno...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od dragvorl » 11 Jan 2013, 17:34

Iako nije striktno vezano za kvalitet, nasao sam ovu interesantnu statistiku za strukturu prodaje derivata po vrstama. Koga interesuje vise http://www.wpcserbia.rs/images/PKSBilten/Studija.PDF.
Prikačeni fajlovi
Untitled.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Kvalitet benzina u Srbiji?

Post od nuk » 11 Jan 2013, 17:47

Hehe, evroBMB 98 ipak samo Ogi kupuje :D

Odgovori