Kvalitet goriva u Srbiji?
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Evo ja imam nekih 40-tak litara obicnog ED i gledam da ga sto pre potrosim da bih probao GDrive koji se nedavno pojavio kod mene. Fora je sto je taj GDrive dosao na mesto gde se tocilo Gasno Ulje za traktore/kamione, valjda to nije problem, nafta je nafta.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- carov2
- Postovi: 4116
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Juče sam u Bugarskoj Vpower dizel platio 110 dinara/litar.Ivan je napisao: Shell vpower sam probao nekoliko puta, nisam primetio neku razliku, nisu mi usput pa uglavnom zaboravim da postoje, inace bih verovatno sipao cesce, jer zasad nisam cuo nista lose protiv njih.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Da li to znači da više neće biti gasnog ulja?A170T je napisao: ↑16 Jun 2020, 20:58Evo ja imam nekih 40-tak litara obicnog ED i gledam da ga sto pre potrosim da bih probao GDrive koji se nedavno pojavio kod mene. Fora je sto je taj GDrive dosao na mesto gde se tocilo Gasno Ulje za traktore/kamione, valjda to nije problem, nafta je nafta.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Bice ga, samo na drugom pistolju koji nije bio u funkciji
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Koliko sam upoznat razlika između NISovog G-Drive i Shellovog V-Power je u vrstama aditiva, U G-Drive ima od svakakvih dobrih oaditiva po malo, a kod V-Power to su dva eventualno tri, čišćenje, podmazivanje... E sad šta je bolje ne mogu da tvrdim ali pošto za sada Shell jedini u Srbiji na svoje pumpe dovozi samo svoje gorivo (iz Grčke) dok ostale strane pumpe poput OMW imaju obavezu da bar 30% bude NISovo gorivo što se zbog trensportnih troškova pretvori i u više od 50% te kako vam se zalomi, platite više a sipate NISovo gorivo pa je pitanje šta je bolje ili isplativije i gde sipati. Neki su izračunali da je najisplativije sipati obično gorivo i dokupit idobre aditive, ali oni koji ne žele da dosipavaju i eksperimentišu imaju verovatno drugu računicu. Lično sipam na Shell pumpama V-Power (iako se po boji i bistrini razlijuje od Nemačkog V-Power goriva) po nekad dodajem aditive za podmazivanje Comon Rail pumpe, a kad je zastupljena uglavnom gradska vožnja i aditiv za čišćenje i podmazivanje celog sistema, mada će vam na svakoj pumpi rći da to nije potrebno jer su aditivi dodati u gorivo, što sve u svemu ne znači da je mnogo pametno ali eto.A170T je napisao: ↑16 Jun 2020, 20:58Evo ja imam nekih 40-tak litara obicnog ED i gledam da ga sto pre potrosim da bih probao GDrive koji se nedavno pojavio kod mene. Fora je sto je taj GDrive dosao na mesto gde se tocilo Gasno Ulje za traktore/kamione, valjda to nije problem, nafta je nafta.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
I još da primetim da iako se kod nas gorivo markira te je sada poboljšano, ono je samo poboljšano i ko putuje često napolje i tamo sipa gorivo ipak primeti razliku koja nije u boljim voznim karateristikama, manjoj potrošnji ili ono samo u glavi, nego i u ostacima nečistoće u filteru goriva,
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Gorivo iz grcke na shell pumpi? Koliko se njima isplati da transportuju gorivo u srbiju.
Nema recnog saobracaja sa grckom. A to je najjeftiniji vid transporta derivata. Tako da ne verujem da je iz grcke gorivo.
Nema recnog saobracaja sa grckom. A to je najjeftiniji vid transporta derivata. Tako da ne verujem da je iz grcke gorivo.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Kakvi aditivi za podmazivanje u dizelu, ne vidim nikakvu svrhu kada dizel sam po sebi je mastan i služi za podmazivanje tj kao osnova u raznim sprejevima te namene (wd40 npr).
Ono što sam čuo je da Shell dovlači gorivo Dunavom do centralnog magacina u Smederevu a odatle ide dalja distribucija.
Ono što sam čuo je da Shell dovlači gorivo Dunavom do centralnog magacina u Smederevu a odatle ide dalja distribucija.
- Eskimko
- Postovi: 515
- Pridružio se: 14 Jan 2018, 22:15
- Garaža: Citroën C5 X7 Exclusive 2.0 HDI
- Lokacija: Smederevo
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Tacno je za shell da dovlaci iz SD. Evo upravo je dosla jedna cisterna na punjenje
-
- Postovi: 9
- Pridružio se: 27 Nov 2020, 12:38
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Vidim da svi pisu o Shelovim i Nisovim pumpama a niko o Molovim.
Kao radnik Mola mogu da preporucim sipanje samo na:
Molu i Nisu ili Gaspromu jer su ista firma.
Zato sto Mol ima svoje gorivo kao i Gasprom ili Nis svoje.
Kako znam da Mol ima svoje?
Zato sto menadzer moje pumpe mi je pokazao papire odakle dolazi gorivo i objasnio kako.
Iz Madjarske, preko Dunava, pa ide u Sremske Karlovce i onda tu se siri ka ostalim pumpama.
Ako Dunav zimi zaledi pa ne moze da dodje gorivo iz Madjarske onda kupe gorivo od Shela.
Ali pravog Shela.
Kao radnik Mola jos nisam cuo od musterije ili sa strane da prica da je lose gorivo na Molu.
Ovaj Shel u Srbiji ne znam da li je njihovo gorivo ili kao i ostale strane pumpe kupuju negde sa strane a predstavljaju kao svoje.
Razlika izmedju obicnog dizela i DIzela sa aditivom je ogromna.
Nekome je manja potrosnja nekome je ista.
Ali poenta je da ti je mirniji rad motora.
Cuvas radni vek motora.
Bice ti jaci odziv motora
Cisti motor od nasloga i sprecava koroziju.
Za 7 din po litri skupljeg dizela niko nista nece izgubiti
Na 1000 dinara neko je u plusu neko u minusu zavisi kako ko gleda 2 dl goriva.
Sto je smesno.
Sto se tice benzina 95 oktana i 100 oktana
Ko pita za razliku. Samo mu se kaze
Veca oktanska vrednost.
Ovo nije reklama niti bilo sta, meni kao radniku je da imam sto manje posla
Salu na stranu,komentarisao sam jer vidim da je ova tema i dalje ziva,pa da mogu da pomognem ljudima
Kao radnik Mola mogu da preporucim sipanje samo na:
Molu i Nisu ili Gaspromu jer su ista firma.
Zato sto Mol ima svoje gorivo kao i Gasprom ili Nis svoje.
Kako znam da Mol ima svoje?
Zato sto menadzer moje pumpe mi je pokazao papire odakle dolazi gorivo i objasnio kako.
Iz Madjarske, preko Dunava, pa ide u Sremske Karlovce i onda tu se siri ka ostalim pumpama.
Ako Dunav zimi zaledi pa ne moze da dodje gorivo iz Madjarske onda kupe gorivo od Shela.
Ali pravog Shela.
Kao radnik Mola jos nisam cuo od musterije ili sa strane da prica da je lose gorivo na Molu.
Ovaj Shel u Srbiji ne znam da li je njihovo gorivo ili kao i ostale strane pumpe kupuju negde sa strane a predstavljaju kao svoje.
Razlika izmedju obicnog dizela i DIzela sa aditivom je ogromna.
Nekome je manja potrosnja nekome je ista.
Ali poenta je da ti je mirniji rad motora.
Cuvas radni vek motora.
Bice ti jaci odziv motora
Cisti motor od nasloga i sprecava koroziju.
Za 7 din po litri skupljeg dizela niko nista nece izgubiti
Na 1000 dinara neko je u plusu neko u minusu zavisi kako ko gleda 2 dl goriva.
Sto je smesno.
Sto se tice benzina 95 oktana i 100 oktana
Ko pita za razliku. Samo mu se kaze
Veca oktanska vrednost.
Ovo nije reklama niti bilo sta, meni kao radniku je da imam sto manje posla
Salu na stranu,komentarisao sam jer vidim da je ova tema i dalje ziva,pa da mogu da pomognem ljudima
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Kakva providna samoreklama, kao novinar iz nekog tabloida da je pisao
-
- Postovi: 9
- Pridružio se: 27 Nov 2020, 12:38
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Druze sto se mene tice neka mi ne dodje niko za mojih 12h smene
Meni je ekstra
A i napisao sam dole,video sam na netu da je ova tema i dalje ziva pa sam pomogao ljudima i dao svoje misljenje
Probaj Molovo gorivo pa onda reci
Ako ce ti biti lakse nek bude da je reklama
Meni je ekstra
A i napisao sam dole,video sam na netu da je ova tema i dalje ziva pa sam pomogao ljudima i dao svoje misljenje
Probaj Molovo gorivo pa onda reci
Ako ce ti biti lakse nek bude da je reklama
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Hvala ne pijem, ne znam za ukus molovog
Mol je imao epizode sa lošim gorivom, bila je i tužba. Ranije, no nije bitno za ostalo što je navedeno.
I drugi su imali epizode sa lošim gorivom.
Danas svi imaju gorivo po EN standardima, nema odavno ni kod jednog dobavljača ni iz jedne rafinerije lošeg goriva bilo koje vrste.
Shell ima svoje gorivo, to je daleko veća i ozbiljnija firma od Mola, nije ni za porediti a besmislena je sumnja kada se zna i da je u Smederevu lokacija pa se može i videti ko ne veruje,
Razlika izmedju dizela je koja tačno?
Običan dizel ima paket aditiva kod svih ostalih, to je ujedno i obavezno po zakonu /pravilniku da bi ispuniuo EN590.
Da li hoćete da kažete da Molov običan dizel, euro dizel, nema obavezne aditive i da je zapravo ispod važećeg standarda kvaliteta?
Potrošnja dizela u litrima uglavnom zavisi od njegove gustine, aditivi su po pravilu vrlo malog sadržaja energije i uglavnom prave štetu što se tiče potrošnje.
Što ih je manje to bolje po potrošnju.
Mirniji rad, čuva se radni vek motora... i slično je merljivo kako i u kojim mernim jedinicama izraženo ili je eto tako tek da se nešto piše?
Jači odziv motora??? Šta je to uopšte, i kakve veze ima gorivo sa jačinom odziva bilo kog motora na bilo koje gorivo.
Specijalni dizel pa sprečava koroziju, a običan dizel kao ne sprečava, i to već 100+ godina dokazano
Čisti motor od naslaga, kojih tačno?
I kojom magijom, pošto svaki SUS motor sa direktnim ubrizgavanjem ima problem naslaga, samo je pitanje koliko jako izraženo.
7din/litri svako gubi novac, a dobija koliko tačno dodatno energije u kWh (pošto je to lako merljivo)?
Pre će biti da niko ne dobija ništa za 7 din.
Benzina ima sa 87, 92, 95, 100, pa i 120 oktana. I šta sa time što postoji razlika u OB.
Šta se to samo kaže?
Usput, da za baš stare oldtimere sa karburatorima jeste bilo bitno koji OB benzin ima, štelovao se motor i njegovo pretpaljenje (ugao platinske dugmadi i ugao razvodnika) prema tome.
Od 1982. kod Boša se primenjuje mapirano digitalno paljenje sa senzorom kliktanja (koji prepoznaje osobinu sagoravanja benzina prema OB) i automatski reguliše rad motora na BILO koji oktanski broj.
A tome ima skoro 40godina kako je OB postao nebitan kod modernih motora sa elektronskom kontrolom rada.
Evo mogućeg materijala, pa možeš da pomogneš ljudima konrektnim obrazloženjem, da vidimo da li je reklama ili nije
Mol je imao epizode sa lošim gorivom, bila je i tužba. Ranije, no nije bitno za ostalo što je navedeno.
I drugi su imali epizode sa lošim gorivom.
Danas svi imaju gorivo po EN standardima, nema odavno ni kod jednog dobavljača ni iz jedne rafinerije lošeg goriva bilo koje vrste.
Shell ima svoje gorivo, to je daleko veća i ozbiljnija firma od Mola, nije ni za porediti a besmislena je sumnja kada se zna i da je u Smederevu lokacija pa se može i videti ko ne veruje,
Razlika izmedju dizela je koja tačno?
Običan dizel ima paket aditiva kod svih ostalih, to je ujedno i obavezno po zakonu /pravilniku da bi ispuniuo EN590.
Da li hoćete da kažete da Molov običan dizel, euro dizel, nema obavezne aditive i da je zapravo ispod važećeg standarda kvaliteta?
Potrošnja dizela u litrima uglavnom zavisi od njegove gustine, aditivi su po pravilu vrlo malog sadržaja energije i uglavnom prave štetu što se tiče potrošnje.
Što ih je manje to bolje po potrošnju.
Mirniji rad, čuva se radni vek motora... i slično je merljivo kako i u kojim mernim jedinicama izraženo ili je eto tako tek da se nešto piše?
Jači odziv motora??? Šta je to uopšte, i kakve veze ima gorivo sa jačinom odziva bilo kog motora na bilo koje gorivo.
Specijalni dizel pa sprečava koroziju, a običan dizel kao ne sprečava, i to već 100+ godina dokazano
Čisti motor od naslaga, kojih tačno?
I kojom magijom, pošto svaki SUS motor sa direktnim ubrizgavanjem ima problem naslaga, samo je pitanje koliko jako izraženo.
7din/litri svako gubi novac, a dobija koliko tačno dodatno energije u kWh (pošto je to lako merljivo)?
Pre će biti da niko ne dobija ništa za 7 din.
Benzina ima sa 87, 92, 95, 100, pa i 120 oktana. I šta sa time što postoji razlika u OB.
Šta se to samo kaže?
Usput, da za baš stare oldtimere sa karburatorima jeste bilo bitno koji OB benzin ima, štelovao se motor i njegovo pretpaljenje (ugao platinske dugmadi i ugao razvodnika) prema tome.
Od 1982. kod Boša se primenjuje mapirano digitalno paljenje sa senzorom kliktanja (koji prepoznaje osobinu sagoravanja benzina prema OB) i automatski reguliše rad motora na BILO koji oktanski broj.
A tome ima skoro 40godina kako je OB postao nebitan kod modernih motora sa elektronskom kontrolom rada.
Evo mogućeg materijala, pa možeš da pomogneš ljudima konrektnim obrazloženjem, da vidimo da li je reklama ili nije
-
- Postovi: 9
- Pridružio se: 27 Nov 2020, 12:38
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Standardni benzin je 95 oktana. Nekim motorima odgovara i jaci benzin (100 oktana) nekima ne
zavisi koji motor i koji model automobila.
Shel jeste ozbiljnija kompanija od Mola,generalno zbog imena.
Shel je pre svega poznat po svojim motornim uljima pa tek onda po gorivu.
Obican dizel mora imati aditive da bi ispunio EN590 to jeste tacno. Ali svaka pumpa koja prodaje Dizel sa Aditivima ima vise aditiva.
Za mene postoji razlika izmedju obicnog dizela i dizela sa aditivima.
Svako ima svoje misljenje.Ja sam rekao svoje.
zavisi koji motor i koji model automobila.
Shel jeste ozbiljnija kompanija od Mola,generalno zbog imena.
Shel je pre svega poznat po svojim motornim uljima pa tek onda po gorivu.
Obican dizel mora imati aditive da bi ispunio EN590 to jeste tacno. Ali svaka pumpa koja prodaje Dizel sa Aditivima ima vise aditiva.
Za mene postoji razlika izmedju obicnog dizela i dizela sa aditivima.
Svako ima svoje misljenje.Ja sam rekao svoje.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
MIšljenje je lepo ali informacije su još lepše, kojih aditiva ima i u kojoj količini/ koncentraciji?
Makar 1 (jedan) aditiv po kojem se razlikuju (ili je dodatno ubačen) po nazivu ili funkciji ako može?
Broj oktana ne utiče na jačinu benzina, i šta je to jačina uopšte?
Tačno je da neki motori su konstruisano da optimalno rade uz OB do 95, i takvih je većina i tačno je da ima motora koji su za OB100 optimizovani.
No to nikakve veze nema sa kvalitetom benzina, niti da jedan benzin ima prednost u odnosu na drugi.
Shell je poznat po svom premium gorivu, ulja i maziva su sasvim drugi segment.
Ima više decenija kako Shell ima svoje posebno gorivo, još dok je Mol proizvodio i prodavao benzin od 82 oktana. Neuporedivi su Shell i Mol.
Pa i za mene postoji razlika izmedju dizela sa aditivima i dizela sa aditivima skupljeg 7 dinara.
Razlika od 7 dinara.
Ok za mišljenje, svako ima svoje ali može li konkretnije o pomenutim karakteristikama u ponudjenoj pomoći na osnovu kojih je nastalo izneto mišljenje
Ja sam naveo na osnovu čega imam mišljenje da se radi o reklami, i uglavnom netačnom/neproverljivom deklarisanju navedenih osobina.
Makar 1 (jedan) aditiv po kojem se razlikuju (ili je dodatno ubačen) po nazivu ili funkciji ako može?
Broj oktana ne utiče na jačinu benzina, i šta je to jačina uopšte?
Tačno je da neki motori su konstruisano da optimalno rade uz OB do 95, i takvih je većina i tačno je da ima motora koji su za OB100 optimizovani.
No to nikakve veze nema sa kvalitetom benzina, niti da jedan benzin ima prednost u odnosu na drugi.
Shell je poznat po svom premium gorivu, ulja i maziva su sasvim drugi segment.
Ima više decenija kako Shell ima svoje posebno gorivo, još dok je Mol proizvodio i prodavao benzin od 82 oktana. Neuporedivi su Shell i Mol.
Pa i za mene postoji razlika izmedju dizela sa aditivima i dizela sa aditivima skupljeg 7 dinara.
Razlika od 7 dinara.
Ok za mišljenje, svako ima svoje ali može li konkretnije o pomenutim karakteristikama u ponudjenoj pomoći na osnovu kojih je nastalo izneto mišljenje
Ja sam naveo na osnovu čega imam mišljenje da se radi o reklami, i uglavnom netačnom/neproverljivom deklarisanju navedenih osobina.