Kvalitet goriva u Srbiji?

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori

sasha015
Postovi: 1215
Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
Lokacija: Loznica

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od sasha015 » 28 Nov 2020, 16:04

Ljubitelj#

Jel predlazes sipanje nekog aditiva u rezervoar,pri tocenju obicnog benzina ili dizela.

Ja koristim bocicu jednom godisnje,onaj za ciscenje dizni i sistema.
Realno,to je 700-800 dinara.

Kakvi aditivi se sipaju i u kojoj kolicini na pumpama?
To niko ne zna.
Pumpe forsiraju aditivirano gorivo,normalno.Al koliko je aditivirano?

Ovako,kupis bocicu za 700 dinara i sam aditiviras svaki 2-3 rezervoar.
Evo ovaj za 700 din,moze svako punjenje.
Pa da ga sipas i svako 3+
Prikačeni fajlovi
Screenshot_20201128_160758_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20201128_160758_com.android.chrome.jpg (31.92 KiB) Pogledano 1356 puta

Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Postovi: 7062
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od DukeNS » 28 Nov 2020, 16:19

ringeringeraja je napisao:
28 Nov 2020, 08:26
Kao radnik Mola jos nisam cuo od musterije ili sa strane da prica da je lose gorivo na Molu.

Megan od moje drugarice je skiknuo zbog vode u Molovom gorivu. Povlacilo se i po novinama. Cisto da ne bude kako nije bilo problema. Iako ja licno sipam i dalje na Molu...

ringeringeraja
Postovi: 9
Pridružio se: 27 Nov 2020, 12:38

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od ringeringeraja » 28 Nov 2020, 17:02

Na svakoj pumpi je uvek bilo s******
I na Eko pumpi i na Nisu 2011,2012,2013te
To za tvoju drugaricu nisam cuo,verovatno je bilo bas davno.Uveravam te da je na Molu odlicno gorivo.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10384
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od sebekkg » 28 Nov 2020, 17:11

Ja sam ubeđen.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

ringeringeraja
Postovi: 9
Pridružio se: 27 Nov 2020, 12:38

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od ringeringeraja » 28 Nov 2020, 17:14

Svaka pumpa sipa 2 do 3% aditiva u tank.
Ako kupujes aditiv poseban da ti sipas u rezervoar,mozes naravno.
Winsovi su ti najbolji. Jedan od 325 ml ide na 40l goriva.
Po meni ko ima benzinca i ne mora da kupuje aditiv jer benzinca bukvalno samo idiot moze da zapusi.
Dizeli imaju i Egr i DPF Filter i onda njima aditivi pomazu. Da izadjes na otvoren put pa da ga malo i garis i sve.
ALI ako su tebi dizne otisle,zapekle i svasta nesto... Tu ti moze pomoci samo majstor i nikakav aditiv ne moze.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7256
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od dag81 » 28 Nov 2020, 17:18

ringeringeraja je napisao:Druze sto se mene tice neka mi ne dodje niko za mojih 12h smene
Meni je ekstra :D
A i napisao sam dole,video sam na netu da je ova tema i dalje ziva pa sam pomogao ljudima i dao svoje misljenje :)
Probaj Molovo gorivo pa onda reci :)
Ako ce ti biti lakse nek bude da je reklama :D
Ako ti ne dodje niko za tvojih 12h rada, ti za mesec dana nemas vise posao. Razmisljaj malo glavom.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


ringeringeraja
Postovi: 9
Pridružio se: 27 Nov 2020, 12:38

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od ringeringeraja » 28 Nov 2020, 17:21

Odgovorio sam tako,zato sto covek kaze da reklamiram Mol ili tako nesto.
Niti reklamiram niti bilo sta. Niti ja dobijam bonus neki na predjen target za gorivo ili bilo sta tako.
Samo sam rekao svoje misljenje o gorivu u Srbiji.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od ljubitelj » 28 Nov 2020, 19:08

sasha015, ja sam sipao nekoliko godina Wynns ili STP aditiv za čišćenje dizni jednom godišnje, u benzinca.
Kada idem na odmor, prebacim pogon na benzin i sunem 2 bočice koncentrata pošto rezervoar benzina je 75 litara.
Ne znam da li pomaže, nisam primetio ni pozitivno ni negativno ali onako više preventivno zbog TNG i dizni tematike.

Nijedan drugi aditivi ni za šta ne koristim. Za ispiranje motora koristim sintetičko ulje koje se redovno menja i koje odlično očisti i pokupi sve što treba u sebe. Sintetike imaju dosta detergenata u sebi obično.

Aditivi se ne preporučuju od strane proizvodjača vozila, tako da ni posebno aditivirana goriva nisu za preporuku od strane onih koji prave motore.

Mislim i da nema potrebe za još aditiva u odnosu na postojeće aditive koje ima svako gorivo koje se legalno prodaje na pumpi.

Pitanje za milion dolara u tim reklamama za specijalno aditivirana skuplja goriva na koje se izbegava uvek konkretan odgovor je koje vrste aditiva (za koju namenu) i u kojoj koncentraciji ima dodato u gorivo.

Tehnolozi prerade goriva sa kojima sam pričao kažu da aditivi imaju svrhu samo ako imaju dovoljnu koncentraciju.

Jedan od poželjnih aditiva pogotovu je alkohol, i to bi trebalo da imaju svi benzini već neko vreme i kod nas, 5 % ili 10% zavisno od sezone. Služi da pokupi kondenz u rezerovaru tj vodu.


U dizel motor ne sipam nikakav aditiv. HDI motor ima fabrički prateći automatski sistem aditiviranja koji samostalno dodaje aditiv u gorivo (cerin) a koji služi da smanji temperaturu sagorevanja i time (kao) poboljša efikasnost oksidacije odnosno smanji nesagorele HC.
Koliko sve to pomaže je diskutabilno kada EGR pravi haos/ pogoršava sagorevanje.

Kako EGR već 30+ godina imaju benzinci i dizelaši vidi se u praksi da bez obzira na poboljšanje goriva ostali su isti problemi sa njima koji se rešavaju na isti način kao i tada- čišćenjem ili zamenom.

Korisnikov avatar
OtacMakarije
Postovi: 67
Pridružio se: 02 Apr 2020, 12:36
Garaža: BMW E91
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od OtacMakarije » 28 Nov 2020, 20:11

У упутству које је дошло уз мог бимера стоји да не препоручују употребу адитивираних горива.

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Morse » 28 Nov 2020, 20:26

Alkohol, tačnije etanol se dodaje u gorivo najviše zbog "čistijeg" sagorevanja, tj. ekologije, konkretno manje količine raznih neželjenih čestica i jedinjenja . Dodavanje etanola u gorivo ima i pozitivnih i negativnih osobina - čistije sagorevanje i "sakupljanje" vode su pozitivne osobine, s tim što tu treba biti pažljiv jer u slučaju veće količine vode u rezervoaru može doći do tzv. procesa "phase separation" gde se etanol i skupljena voda talože na dnu jer su teži od benzina. To može naneti potencijalnu štetu motoru iako je vrlo retko. Ovaj efekat je više izražen u rezervoarima na pumpama, nego na samim kolima. Naravno, ne dešava se samo od sebe već voda mora nekako ući u sistem da bi došlo do phase separation efekta. Ilustracije radi, dovoljno je da u rezervoar od 40k litara E10 goriva dospe 160 litara vode kako bi došlo do ovog efekta.

Etanolovo loše svojstvo je niža kalorijska vrednost, zbog čega praktično "raste" potrošnja u poređenju sa čistim benzinom pri istim uslovima eksploatacije. Etanol je takođe korozivnije sredstvo od benzina što na duže staze može biti problem.

Što se tiče ostalih aditiva u gorivu, za čišćenje naslaga je navodno najbolji PEA - polyetheramine - namerno naglašavam navodno jer se rezultati jako razlikuju, dovoljno je pogledati par klipova na Youtube-u i videti da neko ima odlične rezultate dok neko ne vidi nikakva poboljšanja. Aditivi sa PEA su jako retki u Evropi i ja sam našao samo jedan, Liqui Moly 21281 koji je preporučen od strane Opela za čišćenje naslaga. Uzeo sam jednu bočicu da vidim da li će delovati, ali iskreno mrzi me da opet skidam svećice za "pre" i "posle" inspekciju, menjao sam ih pre mesec dana, tako da će to sačekati. Mislim da neće biti nekog efekta, ali ne košt ni 10 EUR pa nije problem da probam.

U aditive za povećanje snage motora, mirniji rad itd. ne verujem niti sam naišao na dokazano poboljšanje. ChrisFix je uradio neki klip sa Hondom čini mi se gde je testirao na dinamometru gorivo sa i bez nekog aditiva (zaboravio sam kog) i navodno je bilo ralzlike u snazi i obrtnom momentu. Bio bih oprezan jer je sve to ipak reklama, koliko god neko tvrdio da klip nije sponzorisan.

Ima i specijalizovanih aditiva za konzervaciju benzina, zamenu olova itd. ali to su sredstva za specifične situacije (i vozila). Ništa ne može zameniti kvalitetno gorivo ili poboljšati gorivo lošeg kvaliteta. Isto tako, aditivi neće pomoći ni kod čišćenja motora sa direktnim ubrizagavnjem, jednostavno takav je dizajn motora.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od ljubitelj » 28 Nov 2020, 23:09

Morse je napisao:
28 Nov 2020, 20:26
slučaju veće količine vode u rezervoaru može doći do tzv. procesa "phase separation" gde se etanol i skupljena voda talože na dnu jer su teži od benzina.
Mislim da si pomešao malo taj efekat.
Etanol (sa ili bez vode u sebi) se apsolutno meša sa benzinom po celoj zapremini rezervoara i ne postoji taloženje- separacija.
To sam više puta proverio praktično sa balonom od 5 litara, doduše nisam nikada radio sa 40,000litara ali je princip i hemija ista pa ne vidim kako bi moglo biti drugačije sa promenom količine.

Postoji separacija benzina i vode, gde se voda ne meša sa benzinom pa se kao veće specifične gustine taloži na dnu rezervoara, i onda je u nekom trenutku povuče pumpa za benzin koja vuče sa dna rezervoara inače.
I eto problema u radu motora, tj ugasi se ili ne može uopšte da upali.

Zato se doda alkohol (bilo koji), recimo etanol koji se pomeša sa vodom homogeno a zatim se ta mešavina homogeno pomeša sa benzinom. I normalno sagoreva u motoru, samo malo poraste potrošnja dok se ne potroši ta mešavina sa vodom.

Običan motor može da guta benzin sa do otprilike 20% alkohola bez ikakvih promena podešavanja mapa.

A voda u rezervoaru je normalna prirodna pojava usled promene temperature vazduha, sa hladjenjem vazduha nastaje kondenz vodene pare iz vazduha u vodu. To se ne može sprečiti i postoji u svakom autu, količina vode zavisi samo od geografskih klimatskih okolnosti.

Etanol je manjeg energetskog sadržaja pa raste specifična potrošnja motora na E10, kao što si opisao.
Metanol je još bolji kao gorivo ali je veoma agresivan i mora komplet instalaciju u autu da bude od kvalitetno otpornih materijala napravljena (i tako deklarisana) što se ekologije tiče ali je veliki problem što metanol jako loše podnosi zimu.
Vrlo lako se zgusne i pravi problem već i na vrlo blagom minusu, to je prevashodno letnje gorivo.

Inače, Brazil je bio ranije šampion korišćenja alkohola kao goriva u saobraćaju, Ne znam kako je sada, ali nekada su iz šećerne trske pravili gorivo za aute, prirodno obnovljiv resurs.

Nego kada si pomenuo aditiv za dugotrajno čuvanje karakteristika benzina nešto nisam vidjao kod nas, gde to ima da se kupi?

Motori sa direktnim ubrizgavanjem bilo benzin bilo dizel su takvi kakvi su, nema im pomoći i imaju skraćeni radni vek ( u odnosu na one sa indirektnim ubrizgavanjem) upravo zbog prljanja usisa i naročito ventila. Aditivi baš ništa ne pomažu bilo samostalno sipani u rezervoari bilo aditivi već u benzinu.

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Morse » 29 Nov 2020, 11:18

Ništa nisam pomešao, efekat je lepo objašnjen, evo citata sa jednog od prvih linkova sa Gugla:

Phase separation is when ethanol in the fuel absorbs too much water, and separates from gasoline by dropping to the bottom of the tank since the ethanol and water mixture that results from phase separation is heavier than gasoline.

https://www.goldeagle.com/tips-tools/wh ... gainst-it/

Kao što sam napisao, ovaj efekat je prisutniji u velikim stacionarnim rezervoarima gde može doći do intruzije većim količinama vode. Slažem se da je voda u gorivu nomalna pojava, kondenzacija, vlaga itd. ali to su male količine.

Metanol je dobro gorivo, video sam da postoje neka ispitivanja goriva na bazi mešavina benzin/metanol i benzin/etanol/metanol ali mislim da je to daleko od neke svakodnevne upotrebe, a sa guranjem BEV i FCEV vozila, ove tehnologije neće imati ni vremena ni interesa da se dalje ispituju. To je šteta jer postoji dosta goriva koja se mogu osloniti na postojeće tehnologije motora, kao i proizvodnje i distribucije goriva (uz određene modifikacije) a koja bi mogla redukovati zagađenja i koristiti obnovljivije izvore, ako ne stoprocentno obnovljive.
ljubitelj je napisao:
28 Nov 2020, 23:09

Nego kada si pomenuo aditiv za dugotrajno čuvanje karakteristika benzina nešto nisam vidjao kod nas, gde to ima da se kupi?
Kod nas sam video da upravo Wynn's ima fuel stabilizer --> https://lavauto.rs/product/wynn-s-fuel- ... 0ml/20373/

Ako mogu da pitam za šta bi koristio fuel stabilizer, za neki eksterni motor ili pumpu...?

Jedina namena u modernim vozilima koju sam video jeste u PHEV vozilima - ako se "pravilno" koriste PHEV mogućnosti, gorivo bukvalno može provesti i pola godine, pa i godinu dana u rezervoaru. Nisam naišao da su ljudi imali problema sa tim, zaključujem da ipak voze na benzin relativno često pa nisu imali slučaj degradacije goriva.

ljubitelj
Postovi: 10570
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od ljubitelj » 29 Nov 2020, 11:22

Da pomognem komšiji pri korišćenju motorne testere, a i meni za auto koji ne vozim pa benzin stoji duže u rezervoaru. Onda ne bi morao da dosipam redovno i da redovno palim auto da se potroši stari.
Pogledaću link oko separacije alkohola i benzina, hvala.

Korisnikov avatar
noodles
Postovi: 946
Pridružio se: 21 Jun 2016, 19:54
Garaža: KIA Sportage 1.6 GDi
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od noodles » 29 Nov 2020, 11:31

ja sam u staru fabiju redovno sipao taj wynn's inj. cleaner, koji se sipao valjda na svakih 4k km ili 3 meseca, ja sam to radio možda jednom godišnje.
Malo pre korone sam u kiju sipao neki "advanced" isto wynn's, fazon "profi formula", crna je flašica ne ljubičasta. Al' od tad što sam ga vozio, do mojeg. ;)
Sa budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo, a onda te dotuku na iskustvo!

Odgovori