Kvalitet goriva u Srbiji?

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od ljubitelj » 05 Okt 2017, 09:46

trojanac je napisao:
05 Okt 2017, 07:25
, pogotovo otkad imamo u ponudi i razne Maxx, Racing, Ecto i slična aditivirana goriva.
U ponudi imamo aditivirane benzine vec 60tak godina samo se nisu zvala supermarketing nazivima.
Ili tacnije, svaki benzin je aditivirani.
Ono sto mi ne znamo i sto se krije je koji aditivi i u kojoj koncentraciji se navodno dodaju tako da se svodi na reklamna obecanja.
Ja na plin vozim 17 godina,, imam preko 250,000km predjenih, sa 4 razlicita vozila.

Plin kod nas je odlican zadnjih 5-6 godina, stabilnih osobina i nisam imao bas nijedan problem. Zadnje 2 kontrole filtera su pokazale da je i izuzetno cist nakon 40,000km.
Sipan 90% kolicine na NISu a u zadnje vreme mi je zgodno pa sipam na Petrol-u.

Pre jedno 2 meseca sam primetio nesto nestabilniji rad motora na leru, gubitak osecaja/ snage motora od ture do ture sipanja TNG, potrosnja se nije nesto bitno promenila.
Radi toga proverio stanje filtera i stanje isparivaca. Cisto.
Onda proverio stanje svecica i ocitavanjem izgleda taloga na svecici primetim da boja nije kako bi trebala.
Pregledam VN kablove, sve ok.
Pregledam i razvodnu kapu i razvodnu ruku i imas sta da vidim, potrosile su se. Pogledam evidenciju predjene kilometraze, i jasno vreme je za zamenu.

Zamenim oba dela, ponovo podesim smesu i odmah se vrati stabilan rad na TNGu, vrati se snaga motora, ponovo sve radi kako treba.

Za ovakve simptome bi vecina trazila izgovore u TNG i radila neko ciscenje i ko zna sta a uzrok problema je bila slaba varnica na svecici.

Rad motora na plin zahteva savrseno ispravan sistem paljenja, a to mnogi zanemaruju.

Znam za jedan slucaj sa slicnom zalbom na TNG, auto je Audi 80 1,8 motor. Pitao sam kada je pregledan i sredjen sistem paljenja, odgovor je sve je ok na benzin pa ne treba.

Znam puno taksista i ne cujem da se zale na kvalitet TNG, naproitv mnogi preskacu redovnu kontrolu i eventualno ciscenje jer im sve radi.
Moje misljenje je da se neki problem sa samim autom prebacuje po navici na gorivo bilo da je TNG, benzin ii dizel. Najlakse je reci uopsteno da gorivo ne valja i pri tome zanemariti stotine hiljada drugih vozila koji koriste isto gorivo bez smetnji.

Da kod nas zaista postoji lose gorivo kao sto je bilo 90tih logika upucuje da bi stotine hiljada vozila bilo u problemu a ne samo izdvojeni pojedinacni slucajevi.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Saša » 05 Okt 2017, 10:22

Daj Ljubitelju, stvarno si neverovatan sa takvim tvrdnjama, kao da ne živimo u istoj zemlji. Ajde pogledaj ovde slike TNG opreme pune nečistoća koje su na domaćem specijalizovanom autogas forumu okačili nedavno majstori (da ne prenosim sve te slike, nadam se da ćeš moći otvoriti link):

https://cbc.rs/threads/47133-(Ne)Čistoća-TNG-a-u-Srbiji

Lično sam imao probleme sa novim Lovato diznama posle svega 4.000 pređenih kilometara, bile su pune te štroke, Trojanac takođe i brojni drugi članovi foruma. Kompanija Renault-Nissan Srbija je čak povukla iz prodaje sve njihove Dacia i druge modele sa 0.9 TCe motorom i pogonom na gas koji su imali silne probleme sa diznama zbog tih istih nečistoća, a ti automobili opet nemaju apsolutno nikakvih problema u Hrvatskoj i drugim okolnim zemljama. I dokle ćemo opet da vrtimo ovu istu priču? Mi u klin ti u ploču... :glavomuzid:

Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Postovi: 10571
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Sloba » 05 Okt 2017, 10:34

Meni posle 15-20 km istresu i pokazu filter gasa... Negde sam i postavljao sliku praha prosutog na drvenu paletu u dvoristu servisa. Bude gomilica, bar 1/4 zapremine filtera. Da je koka, obogatio bih se. Gas je los, to i malo dete zna. Ne znam cemu dokazivanje suprotnog. Posle Nisove afere sa smolom i masovnim crkavanjem dizni, vidim krenuli u kampanju premium tng i ta sranja... Slucajno? Kod njih vise ni gume ne bih doduvao, a ne gas sipao.

Sent from my MI 5s using Tapatalk





invictus
Postovi: 32
Pridružio se: 09 Apr 2017, 14:14
Lokacija: Belgrade

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od invictus » 05 Okt 2017, 11:40

Jeste gas los, meni cima i nece ujutru bas lako da prebaci na gas(prvo prebacivanje/paljenje).
Sa ovim gasom sam i otisao u GR letos, usput posto sam isao preko Bugarske sipao sam tamo na Shell pumpi gorivo, pa u Grckoj par puta posto smo dosta obilazili plaze/mesta gde smo bili i to se nije u tolikoj meri dogadjalo u pocetku lakse se prebacivao na plin, kasnije pri kraju letovanja je bez problema prebacivao, bolje isao, nema trzanja sve u fullu sto bi danasnji klinci rekli.
Al ne lezi vraze, posle 3 sipanja u Srbiji aj Jovo nanovo.
Dakle dok je bilo Bugarsko-Grckog gasa sve bilo OK kako se "uvukao" domaci opet ista prica.
Hoce li da pokusa neko da me ubedi da nije do gasa da meni nesto nije ok sa instalacijom?
Dzabe, jasno je ko dan da je puno smole u nasem TNG-u.

Sent from out of space


Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Velja » 05 Okt 2017, 11:47

Saša je napisao:
05 Okt 2017, 07:33
Ja ne bih, vozio bih opet na njega zbog ekologije, a baš mi prija i činjenica da auto ide na dva goriva. Čak ozbiljno razmišljam da sledeći auto bude na metan.
Tek sad vidim tvoj post... Evo auta na metan koji bi ti bio savršeni naslednik Puntiše :)
https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q= ... Tm7LsW_-xZ

Stjepa
Postovi: 2200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Stjepa » 05 Okt 2017, 12:08

Ček, ček. Sad će priča dobiti obrt i logično objašnjenje. :kezo:

Od 2012 imam poprilično iskustva sa gasom. Jeste da jedno vozilo vozi nas više, ali na pređenih ~130000 km, ima tu poprilično mojih km. A realno sam se najviše i cimao po pitanju održavanja vozila. Suština je da me je neko pitao do pre godinu dana o utiscima o plinu, imao bih samo reči hvale. Ok, natrčavalo se tu i tamo na krdžu pa gledaš što pre da potrošiš dati rezervoar. A onda se od prošle godine, na mom primeru, značajno osetila razlika u padu kvaliteta plina. Češće naletanje na krdžu. Po pravilu uglavnom na NIS-u, al zapadne i na ostalim pumpama (kako se zalomi). Pa menjanje dizni u februaru/martu ove godine. Pa filteri ulepljeni, nikakvi. Pa nekog sitnog peska što ispada iz njih (nakon 2-3 zamene možeš isperdašiti sobu površine 10-12 kvadrata).
Da li postoji ušteda u odnosu na benzin? Svakako.
Di su ti novci od uštede? Na istom mestu gde se dedoše novci od nepušača u odnosu na utošene pušačeve pare.
Da li postoji ušteda u odnosu na dizel? Teška priča. Nisam imao prilike da poredim benzinca sa alternativnim pogonom i dizelaša iste kubikaže i slične konjaže. Iz iskustva i poređenja 1,9tdi i 1,6mpi na tng da bi bili bara-bara po pitanju km/rsd, dizelaša vozim mojim normalnim ritmom a plinaša nešto opreznije (ne teram u obrtaje i ne baš istom prosečnom brzinom - u prevodu: mogu dozvoliti nešto bržu vonju dizelašem). Ako dizelaša vozim "na vr' gasa", računica je u njegovu korist.

Dok sa dizelom, sa dosadašnjim iskustvom, utisak je da je ranije bio lošijeg kvaliteta nego danas. Utisak na osnovu intervala za čišćenje EGR ventila i gašenja turbine (tj prelaska u safe-mode) na istom vozilu sa kojim pređosmo ~250000km. Recimo 2009-2010-2011 sam mislio da je turbina odradila svoj vek na autu koji je iz salona isteran 2004. Toliko mi se često dešavalo da turbina ode u safe mode, da sam ludeo, obilazio servise (natrčavao i na ovakve i na onakve odgovore)... Posle vidiš da je stanje krenulo na bolje. Možeš da forsiraš uzbrdicu a da ne osetiš prekid u radu turbine. Iste one fabričke turbine. Zaboraviš kad si išao u servis da očiste EGR ventil.
Sa DPF-om iskustva nemam puno. Imamo jedno vozilo sa istim od nedavno, pa će vreme pokazati.

Benzin... Vozim, al iz finansijskih razloga ne volEm. Asocijacija na krstarenje drumom i opuštenu vožnju mi je dizel mašina. Plin mu dođe kao lek za budžet kod benzinca. A onda ide priče o skrnavljenju ponosnih predstavnika benzinaca ugradnjom plinske instalacije. Ili pak kojekakvi motori od trimera za travu koji imaju podnošljivu potrošnju, a i ne pređeš previše km godišnje sa njima pa Rate of Return traži dug vremenski period eksploatacije da bi postao pozitivan. Atmosferski motori sa kojima imam iskustva su prostije konstrukcije od turbo dizela pa sama eksploatacija na benzin nije do sad imala nuspojava kao sa plinom danas i sa dizelom ranije.

Edit: Koliko sam foka pobio ovim postom... A imao sam osećaj da sam skucao par rečenica za minut/dva. :)

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Saša » 05 Okt 2017, 12:20

@ Velja

Ma merkam ja njega odavno ali mi je skup, čak i ako bih ga uzeo na firmu i skinuo PDV... Možda kao mlad polovnjak, no gde naći takvoga... :oops:

@Stjepa

Svi ti problemi sa gasom su i počeli pre nekih godinu dana, pre toga se to nije toliko manifestovalo, bilo je i tada prljavština ali nisu crkavale dizne od njih. Dalje, upravo to, ugrađen plin omogućava benzincu ekonomičnu potrošnju jednog dizelaša. Plus je tu i znatno jeftinije održavanje u slučaju nekog kvara (manje je potencijalnih kvarova). Mog Punta kako god da voziš neće preći 9 ili 10 litara gasa a u lovi je to 5 litara benzina (nikad mi nije trošio više od 9 litara u mojim režimima vožnje, da se razumemo). A probaj da ga isto tako maksimalno voziš i gaziš na benzin i sigurno neće trošiti samo 5 litara... Plus, tu je i ekologija, meni lično takođe bitna stavka, dođe mi da povraćam kad moram da vozim iza nekog dizelaša... Samo se nadam da će to sa štrokom u gasu konačno da prestane i da ćemo moći ponovo da se vozimo kao ljudi bez brige.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45801
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Geza » 05 Okt 2017, 14:00

Stjepa je napisao:
05 Okt 2017, 12:08
Di su ti novci od uštede? Na istom mestu gde se dedoše novci od nepušača u odnosu na utošene pušačeve pare.
Off topic
Ja kao nepušač stučem pare na slatkiše. :kokice:
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13038
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Saša » 05 Okt 2017, 14:28

Niko od nas te ušteđene novce od vožnje na gas sigurno neće videti na gomili, ali bar se za svoje pare navozam kao čovek, uvek pun rezervoar imam i ne vodim mnogo računa ni gde idem ni kada idem. Kad mi se negde ide - sednem i raspalim... Dok sam vozio na benzin (srećom kratko) jedno oko uvek bilo na prokletoj lampici od rezerve, uvek si u nekom grču oko te potrošnje... Gas je zato prava milina, makar to bilo više i psihološki nego realno... :)

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19261
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od Heinz » 05 Okt 2017, 14:32

Šta znam, drugačije je bilo početkom 2000-ih drugačije je sada. Sa ovom cenom od 50% benzina, i sa skupljim sistemima (u odnosu na venturi), sa skupljim servisima i zamenama delova (dizne i sl) nije toliko isplativo.
Sa dizelom me manje boli glava, vozilo dve klase veće i 50% teže troši u parama približno isto.

Korisnikov avatar
superboss
Postovi: 3771
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:09
Lokacija: Speck in the Sea

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od superboss » 05 Okt 2017, 17:24

Apropo ove priče mala digresija.

U SRB smo navikli da kuvamo na gas dok smo živeli u Ns. Posle nam to ostalo.

Emajlirano posuđe kada se kuva na gas posle nekog vremena toliko počadi da se ne može oprati. Plamen je uvek bio žućkast, nandžorast u najbolju ruku.

Sada isto kuvamo na gas. Koristimo emjalirano posuđe takođe. Ni č od gareži :-D. Plamen je plav, i samo plav.
What i do for the livin'? I live for the livin'.

ddanijell
Postovi: 1366
Pridružio se: 24 Maj 2017, 23:41
Garaža: SEAT ATECA 2.0 CR TDI 190hp DSG 4Drive XCELLENCE

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od ddanijell » 05 Okt 2017, 20:42

Nisov plin koji stize u bocama nije izgleda istog sastava kao onaj sto toce na njihovim pumpama za automobile. Ovaj u bocama ima znatno vise propana i plamen je odlican/plav i nema cadji, Povremeno kada nema na NIS pumpi da se zameni (desava se) odem natankam 10kg bocu kod nekog lokalca sto drzi benz pumpu (benzin dizel gas) i koji uz pumpu ima i ponionicu i koji definitivno boce puni sa istim gasom kao i automobile, u tom slucaju posle njegovog punjenja ne mozemo da oribamo posudje, plamen zut i nikakav i ume da ima neki smrad specifican na neku plastiku/smolu/slatkast . Toliko...

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23804
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od dragvorl » 05 Okt 2017, 20:47

A to tek sa plinom u bocama sto su iskomplikovali u NISu. Ja otisao da kupim u punionicu kod rafinerije neki dan, kad ono zatvoreno :thumbdown: . Pise narucivanje telefonom. Onda se moji pokupili i uzeli na pumpi kod Pavicevica u Kamenici koja je sad NIS partner. Inace na pumpama u gradu nema da se uzmu boce koliko sam upoznat, sve se narucuje :uf: .
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
maxer
Postovi: 6672
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
Lokacija: Zaječar

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od maxer » 06 Okt 2017, 11:43

trojanac je napisao:
05 Okt 2017, 07:25
Ja pređoh nekih 85k na plin sa Civicom. ... Slažem se da kvalitet auto gasa varira ... Sipam 90% na Europterolu, vrlo retko na OMV-u. NIS zaobilazim, ali ne vredi.
Trojke,

Probaj plin sa Lukoila. U Zaječaru SVI taksisti sipaju TNG samo na Lukoilu. Vrhunski plin.
http://lukoil.rs/sr/ForMotorists/PetrolStations za Beograd
Google maps LINKOVI za Beograd

Primer: potrošnja sa njime na relaciji Zaječar-Beograd je od 7.5 do 8.5 (3-4 putnika i stvari).
Kad se vraćam tj. Beograd - Zaječar sa plinom natočenim na MOL pumpi u Južnom bulevaru 87 (Vračar), i u automobilu je dvoje ljudi ili samo ja, potrošnja je neverovatnih 11-13 lit. :losevidim: :glavomuzid:.

NA MOL PUMPI - NIKAD VIŠE neću natočiti ništa. Ovo sam iskusio u zadnjih 4-5 odlaska za BG i to je to, neće me više MOL videti.

ljubitelj
Postovi: 10585
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kvalitet goriva u Srbiji?

Post od ljubitelj » 06 Okt 2017, 15:23

Saša je napisao:
05 Okt 2017, 10:22

Lično sam imao probleme sa novim Lovato diznama posle svega 4.000 pređenih kilometara, bile su pune te štroke, Trojanac takođe i brojni drugi članovi foruma.
Ti si imao licno probleme sa gasnim uredjajem od samog pocetka, sam si pisao o tome u svojoj temi. Prve zime TNG nije radio ispravno kada je bilo hladnije.
Posle si ti pisao ovo citirano dok si se odusevljavao fabrickom ugradnjom sa nosacima creva i kako je sve pedantno slozeno na pojavu i izgled :)
(viewtopic.php?f=2&t=677&start=225)
Jedina mana fabričke ugradnje: ovaj uređaj koristi valjda najskuplje gasne dizne na kugli zemaljskoj. Teoretski bi trebalo da se sa njima nesmetano pređe najmanje 120.000 do 150.000 km, međutim bilo je slučajeva da ljudima crknu na manje od 25.000 km (pu, pu, valja se neće i meni dogoditi, obzirom da sam već prešao skoro 50.000 km :ccc: )
Lepo smo ti pricali da nije u svemu pravilno ugradjena instalacija u tim Punticima i da dizne stoje naopako, svima crkavaju. Ti si po obicaju sve odbacivao jer ti jos tada nisi licno iskusio....pa onda to iskustvo za tebe ne postoji.

Oni koji su ugradili naknadno TNG u Punto kod nezavisnih majstora nemaju taj masovni problem dizni.

Na isti nacin sada u ovoj temi ignorises dobra iskustva vecine sa TNG i to svoje iskustvo sa jednim autom predstavljas kao neki opsti problem svih.

Zaista dokle cemo da vrtimo istu pricu kada vecina auta nema problem sa TNG i diznama.
Da, sigurno ima neka losa tura nekog loseg gasa ( dizela, benzina) na nekoj pumpi, pokusaja da se muva i uvali neko gorivo sumnjivog porekla. Toga je bilo i bice kao pojedinacnih slucajeva.
Napisi gde si i kada sipao taj prljavi TNG, to je korisna informacija a ovako pausalno da je TNG na pumpama prljav je za mene prica bez pokrica. Ja sipam 90% na NISu i nisam naisao do sada na prljavi TNG.
Ne verujem da u NS je neki posebni i drugaciji TNG nego u BG.
Ili imam bas mnogo srece ili ti bas mnogo nesrece da pronadjes pumpe sa prljavim tankovima :)

Kazes Lovato i 4.000km.
A ko pa nije imao probleme sa Lovato diznama?
Lovato dizne su bile poznate po forumima kao problematicne sirom Evrope. Po EU su se zalili na njih pa su pisali serviseri da su cak i vracali u garanciji uz refundaciju novca.


Ne znam da li Trojanac ima u autu Lovato dizne, ni koji su to brojni drugi sa problemima dizni. Na forumu imas brojne clanove koji voze godinama na TNG i nemaju takodje godinama probleme pa se ni ne javljaju posebno. Postoje 2 teme od @dragan sa 2 auta koji je presao mnogo km na TNG sve ove godine.
Ti i jos poneko sa problemom dizni za TNG ste kap u moru vecine koja nema te probleme. Da se zapusavaju dizne usled necistoca u TNG kako ti predstavljas (recimo na 4.000km) majstori za TNG ne bi dizali glave od posla a ispred servisa bi bili redovi vozila :)
Znam da negde oko 300.000 vozila koristi TNG. Od toga mnogo taksija koji su svaki dan u voznji i stoga mnogo litara potrose pa je veca verovatnoca da kod njih nastane problem.
Taksisti bi digli revoluciju :kezo:
Kompanija Renault-Nissan Srbija je čak povukla iz prodaje sve njihove Dacia i druge modele sa 0.9 TCe motorom i pogonom na gas koji su imali silne probleme sa diznama zbog tih istih nečistoća, a ti automobili opet nemaju apsolutno nikakvih problema u Hrvatskoj i drugim okolnim zemljama. I dokle ćemo opet da vrtimo ovu istu priču? Mi u klin ti u ploču... :glavomuzid:
Razlog da je povucen 0.9 TCE motor "zbog silnih problema sa diznama zbog tih istih necistoca a da ih prodaje sa pogonom na gas u Hrvatskoj i okolnim zemljama" je tvoje tumacenje ili zvanicno saopstenje Reno Nisan Srbija?
Taj motor ima problema i sa radom na benzin, ako se ne varam u temi @darko je detaljno opisao iskustvo.
Reno ima i druge motore od 1.2-1.4-1.6-1.8-2.0 koji koriste isti taj TNG bez problema sa diznama ili bilo cime.

Prljav TNG ako je uzrok povlacenja tog motora 0.9TCE kako ti predstavljas je takodje prljav i za ostale motore Renoa i sve druge motore svih brendova.
Svi bi bili povuceni da je problem u samom TNG. A nisu, naravno jer TNG nije problem.

Siguran sam da ne bi ovako sada pisao o TNG da je ostalo kao na pocetku druzenja sa Puntom kada si euforicno pisao o TNG sve dok nije nastala faza postojanja troskova za popravke. Gorivo je uvek popularan dezurni krivac za probleme, :sesir:

Mogu da ti predlozim da sledeci put stavis Valtek dizne. Ulozak (to se menja) je 5 evra pa i ako bude eventualno potrebe nece te boleti trosak dizni kao sada.

A moglo se predvideti od pocetka da ce doci do problema sa diznama i na tvom primerku auta kao kod ostalih KG Punta na TNG. Nije pitanje da li vec samo kada.

Odgovori