Gazu je napisao: ↑21 Jul 2022, 15:45
Kod ovog videa mi je jedino sporno to kako su se uhvatili samo za OMW, kao da samo oni to tako rade...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Pa da, ovaj video se bavi OMV ali isto je za sve manje više, cela ta naftna industrija je po istom šablonu ustrojena.
Naravno da svi tako rade, i ovde i po svetu...to je opšte pravilo pumpadžija da kroz marketing pokušavaju da naplate extra.
A ovde su verovatno imali crno na belo dokumente (kopije) iz OMVa neke od pumpi. Inače OMV nema svoje pumpe, nema ni svoje gorivo, to je samo brend...a pumpa je svaka za sebe od nekog vlasnika.
Sistem franšizinga.
MOL; GAZPROM/NIS; EKO, Lukoil imaju svoje rafinerije, svoja goriva, svoje razvojne laboratorije
Ali nevezano, naftni derivati su jako skupi za transport i po pravilu se uzimaju iz lokalne rafinerije (koja god da je) na nekom tržištu.
Kako god da se gorivo nazove sva se umešavaju sa aditivima po zakonski odredjenoj normi (recepturi mixa karakteristika), za dizel konkretno EN590.
Razlike naravno postoje izmedju različitih EN590 iz različitih rafinerija ali razlike postoje i izmedju EN590 izi iste rafinerije ali druge proizvodne šarže.
Bitno je znati da su te razlike toliko male da se i u laboratoriji to na testiranju izmeri da bude u okviru tolerancije ili same greške merenja pa u praksi to znači da su sva goriva istog tipa zapravo ista za motor.
I obični dizel i obični benzin su aditivirani, obični /tzv euro/ dizel mora (treba) da bude aditiviran sa bar 4 aditiva da bi mogao da se legalno prodaje. Benzin barem 2 aditiva mora da ima, a obično se stavlja i 3 u obliku dodatog alkohola (5% kao E5 oznake odnosno 10% kao E10 oznake).
Skoro sve što je potrebno znati o nekom gorivu se može pročitati na javno dostupnim tehničkim listovima/ sajtovima što pumpadžija što samih rafinerija.
Ko hoće, može i smatra da mu treba "premium" gorivo ima moju podršku sve dok ne ubedjuje ostale da ono drugo obično gorivo je bljak, loše, neispravno ili šta već za točenje i upotrebu.
Ja nikoga ne ubedjujem da je samo obično gorivo ono pravo, dajem argumente da nema dokazive bitne razlike kakva se u reklamama sugeriše.
ps. za neke aute i neke motore jeste obavezno korišćenje nekih goriva po posebnim normama i tada je to deklarisao proizvodjač auta te se tada treba toga i pridržavati. Kao i za neke intervencije tipa chip tuninga koje ima za preduslov drugačije gorivo od standardnog da bi uopšte motor radio po novoj nefabričkoj mapi.