Kvalitet goriva u Srbiji?
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Kakvo je knez petrol, jel i to da NISa?
Kod nas otvorena pumpa, pa su cene malo niže.
Kod nas otvorena pumpa, pa su cene malo niže.
- Ivan
- Postovi: 9882
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Vicevi su u drugoj temi, al dobro makar si stavio smajli.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
isto ko paradajz!
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Zašto vicevi, predrasude vidim i dalje su jake.
Kako je to madjarsko gorivo bolje a proizvodi se u zastarelim rafinerijama u odnosu na naše?
Kako je bolje da daleko manji MOL ulaže u razvoj tehnologije i kadrove od velikog globalnog igrača kakav je Gazprom?
Koji uz to osim prerade poseduje i proizvodnju nafte i poveliki finansijski kapacitet.
Nekada dok je NIS bio domaća firma vrlo ograničenih resursa i mogućnosti u odniosu na INAu i MOL, a to je bilo pre 15tak godina bili su neki drugi odnosi, danas NIS-u mogu konkurecnija da budu samo rumunske rafinerije po dostignutom nivou, svi ostali su liga ispod igrači.
A šta to fali našem paradajzu, domaćem. Šta kao ne valja zemlja, voda a Sunce ne greje
Kako je to madjarsko gorivo bolje a proizvodi se u zastarelim rafinerijama u odnosu na naše?
Kako je bolje da daleko manji MOL ulaže u razvoj tehnologije i kadrove od velikog globalnog igrača kakav je Gazprom?
Koji uz to osim prerade poseduje i proizvodnju nafte i poveliki finansijski kapacitet.
Nekada dok je NIS bio domaća firma vrlo ograničenih resursa i mogućnosti u odniosu na INAu i MOL, a to je bilo pre 15tak godina bili su neki drugi odnosi, danas NIS-u mogu konkurecnija da budu samo rumunske rafinerije po dostignutom nivou, svi ostali su liga ispod igrači.
A šta to fali našem paradajzu, domaćem. Šta kao ne valja zemlja, voda a Sunce ne greje
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Često se ne slažem s ljubiteljem ali za ovo mislim da je u pravu.
Od tih priča kako bosansko, crnogorsko i makedonsko gorivo kida a naše je sranje bukvalno dobijam osip.
Vozim na knez petrol gorivo i kamione i privatna kola i za 10 godina koliko točim imali smo 0 problema s vozilima a potrošnje su u normalnim okvirima za ta vozila.
Jeste Srbija boranija i ima brdo problema ali gorivo sigurno nije jedan od njih i sigurno nismo najgori u regionu.
Od tih priča kako bosansko, crnogorsko i makedonsko gorivo kida a naše je sranje bukvalno dobijam osip.
Vozim na knez petrol gorivo i kamione i privatna kola i za 10 godina koliko točim imali smo 0 problema s vozilima a potrošnje su u normalnim okvirima za ta vozila.
Jeste Srbija boranija i ima brdo problema ali gorivo sigurno nije jedan od njih i sigurno nismo najgori u regionu.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Al se digla buka... konkretno u mom slucaju sam rekao da motor radi lepse, nema toliko grub zvuk kao sa NIS-ovim gorivom. Postoje dve pumpe u BG-u na kojim sipam, i retko se desi na neku trecu. Prodao sam juce auto, a hteo sam da probam Shell u JG
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Kvalitet goriva u Srbiji?
Pisao sam par puta iskustvo sa Srb benzinom na Fordu 1.0 Ecoboost motoru.
Sa G100 i obicnim, u Srb motor lepo radi, sa vibracijama, ali kada se istrosi isto tamo negde do AT i posle jos 1000 km do cilja u DE, auto u i u leru i po gradu samo zuji maltene bez vibracija, sto mi se u Srb sa Fordom nije desilo, bas sam vise puta obratio paznju.
Mozda je do toga sto je motor mali i relativno nabijen snagom pa je osetljiv, jer u kulturi rada ne vidim razliku sa 1.5 TSI zavisno cije gorivo sipam.
Jaci motori verovatno bolje peglaju to, pa se razlika i oseti.
Inace potrosnja kroz Srb mi je uvek bila veca nego kada izadjem ka HU i severnije, ali mozda je do lakse voznje sa manje cimanja.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sa G100 i obicnim, u Srb motor lepo radi, sa vibracijama, ali kada se istrosi isto tamo negde do AT i posle jos 1000 km do cilja u DE, auto u i u leru i po gradu samo zuji maltene bez vibracija, sto mi se u Srb sa Fordom nije desilo, bas sam vise puta obratio paznju.
Mozda je do toga sto je motor mali i relativno nabijen snagom pa je osetljiv, jer u kulturi rada ne vidim razliku sa 1.5 TSI zavisno cije gorivo sipam.
Jaci motori verovatno bolje peglaju to, pa se razlika i oseti.
Inace potrosnja kroz Srb mi je uvek bila veca nego kada izadjem ka HU i severnije, ali mozda je do lakse voznje sa manje cimanja.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Od mene samo pohvale za G100. Sipao sam na mnogo pumpi po Italiji, Španiji, Francuskoj, Sloveniji, Austriji, možda još negde...
Uopšte ne sipam drugo gorivo u Srbiji otkad imam auto.
Uopšte ne sipam drugo gorivo u Srbiji otkad imam auto.
- kUdtiHaEX
- Postovi: 136
- Pridružio se: 18 Nov 2014, 13:53
- Garaža: Mazda CX-5, MINI Cooper S F56
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Sreća pa se u nekim državama (čitaj EU) sprovode testiranja kvaliteta gortiva i da li je ono u skladu sa regulativom. Koga zanima, evo ziveštaja o kvalitetu goriva EEA:
https://www.eea.europa.eu/publications/ ... -in-the-eu (2016)
https://www.eea.europa.eu/publications/ ... oring-2015 (2015)
I sad, bez obizra na to koliko je Gazprom potrošio para na rafineriju u Pančevu, ja bih voleo da vidim ovakav dokument koji nedvosmisleno pokazuje rezultate kvaliteta goriva koje dolazi iz te rafinerije, kao i kvaliteta sa pumpi ostalih prodavaca goriva. Tek kad imamo rezultate analize možemo da diskutujemo o kvalitetu, sve ostalo je rekla kazala.
https://www.eea.europa.eu/publications/ ... -in-the-eu (2016)
https://www.eea.europa.eu/publications/ ... oring-2015 (2015)
I sad, bez obizra na to koliko je Gazprom potrošio para na rafineriju u Pančevu, ja bih voleo da vidim ovakav dokument koji nedvosmisleno pokazuje rezultate kvaliteta goriva koje dolazi iz te rafinerije, kao i kvaliteta sa pumpi ostalih prodavaca goriva. Tek kad imamo rezultate analize možemo da diskutujemo o kvalitetu, sve ostalo je rekla kazala.
Business Class Hosting Service Provider | Mint Hosting
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Bas sam u Segedinu sipao na samousluznoj pumpi, tamo redovno ispisu podatke analiza, zadnji put sam gledao cini mi se da je oktanski broj izmereni bio 97 ili 98 oktana za 95icu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Analize goriva iz naše 2 rafinerije javno su prezentovane više puta i nema nikakve tajne u vezi toga.
Sve analize radjene zadnjih 10 godina su dokumentovale da je gorivo unutar EN adekvatnih normi, već prema vrsti derivata.
Analize kod nas rade i domaće i strane laboratorije tj firme.
Što se oktanskog broja tiče po mom shvatanju potreba savremenih motora on je postao sporedan po važnosti u zadnjih 20tak godina kako se koriste benzinci sa direktnim ubrizgavanjem, koji dakle usisavaju čist vazduh (koji ne može da detonira, nije moguće sagorevanje vazduha koji se sabija) u većem delu radnog opsega tih motora.
Tek u nekim relativno rektim situacijama, kada ti motori sa direktnog ubrizgavanja predje na indirektno ubrizgavanje moglo bi da ima uticaja i efekta na rad motora kada je gorivo izrazito niske oktanske (ne)otpornosti na detonacije.
I to više naravno izraženo što je manji zapreminski motor, tj više oslonjen na rad turbine (na viši pritisak sabijanja), a i tada sistem regulisanog paljenja prilagodi mapu paljenja za takvo gorivo pa po motor nema štetnih pojava.
To sve važi za benzince koji imaju senzor detonacije, tzv. knock senzor, koji je uveden sredinom 80tih godina tako da je prilično teško naći auto koji nema to automatsko regulisanje paljenja / i gorive smese u paketu/ prema trenutnom OB goriva koje se koriste.
Sve analize radjene zadnjih 10 godina su dokumentovale da je gorivo unutar EN adekvatnih normi, već prema vrsti derivata.
Analize kod nas rade i domaće i strane laboratorije tj firme.
Što se oktanskog broja tiče po mom shvatanju potreba savremenih motora on je postao sporedan po važnosti u zadnjih 20tak godina kako se koriste benzinci sa direktnim ubrizgavanjem, koji dakle usisavaju čist vazduh (koji ne može da detonira, nije moguće sagorevanje vazduha koji se sabija) u većem delu radnog opsega tih motora.
Tek u nekim relativno rektim situacijama, kada ti motori sa direktnog ubrizgavanja predje na indirektno ubrizgavanje moglo bi da ima uticaja i efekta na rad motora kada je gorivo izrazito niske oktanske (ne)otpornosti na detonacije.
I to više naravno izraženo što je manji zapreminski motor, tj više oslonjen na rad turbine (na viši pritisak sabijanja), a i tada sistem regulisanog paljenja prilagodi mapu paljenja za takvo gorivo pa po motor nema štetnih pojava.
To sve važi za benzince koji imaju senzor detonacije, tzv. knock senzor, koji je uveden sredinom 80tih godina tako da je prilično teško naći auto koji nema to automatsko regulisanje paljenja / i gorive smese u paketu/ prema trenutnom OB goriva koje se koriste.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
I u EU je gorivo po EU normama, pa u onim PDFovima imaš rezultate na koliko uzoraka odstupa (po zemljama). Kod nas takav podatak ne možeš nigde pronaći.
Re: Kvalitet goriva u Srbiji?
Kako je gorivo po EU normama ako rezultati pokazuju da odstupa?