Ulja za menjače, saveti i preporuke

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 25 Maj 2021, 12:13

VW menjačima su propisana različita ulja u različitim godištima.
Ako je prethodno uzeto SWAG-ovo ulje, neko je smatrao da ono po kataloškoj oznaci, tj. VW transmisionoj normi odgovara tom menjaču, međutim pitanje da li je tako. Biće lakše da eventualno uđemo u trag propisanoj normi/ulju za taj menjač ako znamo kubikažu, godište i kW. Dakle detaljniji podaci o vozilu.

Hvala

Inače. stvar je prilično diskutabilna - jer je razlika u viskozitu između 75W-80 i 75W-90 poprilično velika, a tek bi bio poseban slučaj ukoliko je eventualno propisano ulje po čisto 75W koje je među te tri gradacije najtanje (mada za potonji slučaj nije prevelika greška upotrebiti 75W-80).

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od sebekkg » 25 Maj 2021, 13:44

A4 b8 2011, 2.0tdi (caga) 105kw, 6 brzina (0B1)
Slika

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 25 Maj 2021, 23:42

Mislim da ćeš morati da mi veruješ na reč.

Oni koji su stopostotno sigurni koje ulje ide za taj menjač - verovatno nisu sigurni koje je gradacija, jer to ulje nabavljaju po kataloškoj oznaci koju je predvideo audi.

Dakle tom menjaču pasuje ulje po oznaci G052532A2
tj. ovo https://cdn11.bigcommerce.com/s-pn4c35c ... 330001.jpg

Međutim, oni koji bi da izbegnu (ili u nedostuptnosti) ovakvog Audi ulja se pitaju koje je odgovarajuće od proizvođača maziva, pa po pravilu konsultuju mazivne selektore - a onda mogu shvatiti da se njihove preporuke ne slažu, tj. da se razlikuju.

Nemački Liqui Moly daje preporuku 75W-90, Motul isto (i to LS varijantu), dok takođe nemački Fuchs bitno tečljiviju varijantu gradacije 75W-80, kao i Ravenol.

Ja mislim da je najefektnije poručiti 4 L ravenolove varijante MTF-2 75W-80 i da si time završio priču. Ostale varijante gradacije 75W-80 vrlo verovatno da bi odradile posao ali njima se ne dokumentuje pomenute oznaka G052532, pa je ravenol najzgodniji kad već može da se poruči.
https://www.ravenol.de/en/product-range ... ae-75w-80/

U prilog celoj priči je i tvoje verovatno negativno iskustvo sa gradacijom 75W-90 na nižim temperaturama.

Dakle u pravu si sa izborom MTF-2 :thumbup:

Do tog zakljućka sam inače došao na osnovu podataka u jednom servisnom uputstvu za Q5 iz 20008 koji ima identičan menjač 0B1 6/1 (inače je revizija uputstvo iz 2010.)

***

Btw, verovatno bi bilo zgodno da opišeš svoje iskustvo sa tim SWAG 75W-90 uljem, jer je tako nešto tipično kada se menjaču predviđenom za 75W-80 sipa ulje 75W-90. Ko zna koliko audija koji se kreću ima ili sasvim izrabljeno ulje koje je odavno za promenu, ili pogrešne gradacije.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od sebekkg » 26 Maj 2021, 02:01

Hvala na preporuci. Onda cu uzeti ravenol. Sreca moze da se poruci od uvoznika iz Subotice pa nije problem. :D

Elem, ne znam zasto preporucuju 75w-90 kada je zaista na nizim temperaturama lose ulje za ovaj menjac. Naime, zimi dok se auto tj. menjac ne zagreje za nekih par minuta ubaciti iz prve u drugu brzinu je pretesko. Nekad se desi i da se cuje sinhron kada ubacujes u trecu po hladnom vremenu dok se ne zagreje menjac. Da ne govorim o tome kada se skoro zaustavljas na lezecem npr i zelis da pri brzini od 2-4 km/h prebacis u prvu brzinu. To je nemoguce dok se auto ne zaustavi. Kada je toplije vreme, onda ubacivanja u brzinu su bolja, ali opet ne idealna, a i dalje postoji taj problem na lezecem kada bi da ubacis u prvu dok bukvalno milis autom.

Tako da jedva cekam da promenim ulje uskoro pa javljam utiske. :pivo:
Slika

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7255
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od dag81 » 26 Maj 2021, 07:47

Ti imas problem neki sa menjacem a ne sa uljem, rekao bih.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19248
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Heinz » 26 Maj 2021, 08:31

SWAG je mineralno vrv. Tako da zameni ulje sintetikom.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23797
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od dragvorl » 26 Maj 2021, 08:54

Proveri kad budes ispustao da li ima dovoljno ulja.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 26 Maj 2021, 10:57

Sa obzirom da je pre dve godine sipano ulje, malo je verovatno da fali značajno ulja, pogotovo što je zapremina 4 L. Ako bi bilo tako konstatovali bi se tragovi.

To što eventualno postoji problem sa sinhronima ili nekim brzinama ne isključuje i to da je sipana neodgovarajuća gradacija, a to je najverovatnije jer identičan menjač 0B1 6/1 u audiju Q5 još ranijeg godišta zahteva pomenuto ulje gradacije 75W-80. Takođe, poprilično je tipično da se u takvom slučaju opisuje problem - "dok se ne zagreje menjač".

Da, ima se problem - sa neodgovarajućim uljem sigurno, a zbog toga i sa menjačem. Ostaje pitanje prethodne istorije koja je nepoznata, dok za deo poznate znamo da je protekla sa neodgovarajućim uljem.

SWAG je dobra varijanta kada je fluid odgovarajuće odabran tj. po određenoj kataloškoj oznaci - i poprilična je pomoć serviserima kada trebaju da upotrebe nešto od čega se proizvođači maziva ograđuju jer proizvođač mašinskog sklopa zahteva ulje ne po nekom opštem standardu (u ovom slučaju SAE gradacije i GL normi) nego po svojoj normi - kao što je to ovde slučaj.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od sebekkg » 18 Jun 2021, 12:12

Zamenio ulje u menjaču. Sa ravenolom je situacija odmah bila bolja. Menjač radi baš kako treba. Menjanje brzina ide glatko, čak i kada idem polako preko ležećeg mogu sad ubaciti u prvu brzinu.

Hvala @DS9 na preporuci.

P. S. I motor lepo radi sa vmp 5w30. Tako da svaka preporuka za ravenol. Plus što sa ravenolom nema mesta falsifikatima jer imaju onaj kod za proveru na poledjini boce.
Slika

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 18 Jun 2021, 16:01

Sada je već toplo vreme, jel beše problem bio pri hladnom izražen?

Odlično ake je sve rešeno zamenom ulja.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od sebekkg » 18 Jun 2021, 21:06

I na toplom ali znatno manje. Ali simptomi koji su bili i na toplom vremenu su nestali.
Slika

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 19 Jun 2021, 20:17

To je to. :doubleup:

sarajevo123
Postovi: 241
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od sarajevo123 » 02 Dec 2021, 13:12

Ds9 zamijenio bih ulje u mjenjacu, reduktoru i zadnjem difu na a3 quattro 2011 2.0 tdi manuelac.

Ubjedjuju me da ne radim to vec samo ulje u haldexu sto je redovno odrzavanje svakako.

Sta ti mislis i koje ulje?

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 02 Dec 2021, 23:48

2,0 TDI, 103 kW, mejnač 02Q?

Inače, recimo da ne poznajem baš najbolje VW varijante, i sve što kažem se bazira na informacijama sa interneta i raznih selektora maziva.

Izvan toga - stav da se ne menja neko mazivo, pogotovo transmisiono, u nekom sklopu (menjaču, diferencijalu, haldexu)
koji je vremenski ili kilometražno uglavnom prošao svoj projektovani (polu)vek, ima dva razloga.

Prvi je da to nije naznačeno servisnom procedurom, što je donekle opravdano, a odnekle diskutabilno. Drugi je da onaj koji bi to mazivo menjao nije siguran da je novo mazivo sasvim odgovarajuće kao ono koje je prvo sipano. što je sasvim diskutablno. Mnogi sklopovi su uništeni naknadnom intervencijom jer se nije pazilo da mazivo bude identičnih normi i/ili osobina kao prvobitno.

Čisto lično, mene ne bi interesovalo to da i nije predviđeno da se neko mazivo transmisije menja - ako sam nabavio auto star 10 godina i imam nameru da ga ja koristim npr. još pet godina. Maziva nisu večna, njihova fizičko-hemijska svojstva se menjaju upotrebom, a sasvim je druga priča to što neki dobro projektovan i konstruisan sklop može izdržati da bude funkcionalan dugo vremena/kilometara i sa uljima poprilično izmenjenim u odnosu kada su bila sveža.

Koliko vidim, izvan ulja koja VW predviđa po nekom određenom kataloškom broju, https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... 71-a2.html
postoje alternative koje su vrlo verovatno sasvim odgovarajuće.

Najpre bih imao dilemu oko ulja u samom menjaču , mada mi se čini da bih u tom slučaju poslušao castrolov selektor. Suština je da u reduktor i dif. ide varijanta 75W-90, dok je za sam menjač diskutabilno, ali najverovatnije nema greške sa 75W-80 (sa obzirom na godište).

Informacije oko prvog ulja u menjaču su interesantne jer postoji šansa da VW za neka tržišta pominje drugačije koncipirana ulja - odnosno izgleda da je prvo ulje vrlo tanke i specifične gradacije 70W-75W (to je za nijansu tanje i od 75W-80, i mnogo tanje od 75W-90).

Na donjem linku je laboratorijska anlaiza prvog ulja po kataloškoj oznaci VW G052512A2 i tu se vidi dokaz za ono gore što sam pomenuo. Osim toga, čovek koji je priložio analizu reče da je umesto tog ulja sipao mobilovo 75W-90 pa je imao problema sa menjačem na hladno (što je i logično, i dešava se svakom menjaču u kome je omašena gradacija pa sipano bitno deblje ulje).

https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... es.126894/

Sve u svemu, uz specifično ulje za haldex, gotovo sigurno u reduktor i dif. ide 75W-90, dok u menjač 70W-75W ili 75W ili eventualno 75W-80 (skoro pa sve jedno, mada su alternative 75W-80 jeftinije, jer su češće).

Naravno ovo važi za varijantu od 103 kW.

U svakom slučaju, mora se biti siguran u varijantu, tj. oznaku menjača, mora se višestruko proveriti da bude greške.

***

Od konkretnih ulja, svašta može da se probere (zavisi od dostupnosti na tržištu).

Za menjač bi verovatno bilo zgodno nešto od ovog:

https://products.liqui-moly.com/top-tec ... 75w-3.html
ili
https://www.ravenol.de/en/product/getri ... -3-sae-75w
ili
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... c6uk5p.pdf


Za diferencijal i reduktor, praktično bilo koja varijanta 75W-90.

Za haldex npr. https://www.ravenol.de/en/search?q=1211140
ili
https://products.liqui-moly.com/multi-d ... oil-1.html

sarajevo123
Postovi: 241
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od sarajevo123 » 03 Dec 2021, 01:09

DS9 je napisao:
02 Dec 2021, 23:48
2,0 TDI, 103 kW, mejnač 02Q?

Inače, recimo da ne poznajem baš najbolje VW varijante, i sve što kažem se bazira na informacijama sa interneta i raznih selektora maziva.

Izvan toga - stav da se ne menja neko mazivo, pogotovo transmisiono, u nekom sklopu (menjaču, diferencijalu, haldexu)
koji je vremenski ili kilometražno uglavnom prošao svoj projektovani (polu)vek, ima dva razloga.

Prvi je da to nije naznačeno servisnom procedurom, što je donekle opravdano, a odnekle diskutabilno. Drugi je da onaj koji bi to mazivo menjao nije siguran da je novo mazivo sasvim odgovarajuće kao ono koje je prvo sipano. što je sasvim diskutablno. Mnogi sklopovi su uništeni naknadnom intervencijom jer se nije pazilo da mazivo bude identičnih normi i/ili osobina kao prvobitno.

Čisto lično, mene ne bi interesovalo to da i nije predviđeno da se neko mazivo transmisije menja - ako sam nabavio auto star 10 godina i imam nameru da ga ja koristim npr. još pet godina. Maziva nisu večna, njihova fizičko-hemijska svojstva se menjaju upotrebom, a sasvim je druga priča to što neki dobro projektovan i konstruisan sklop može izdržati da bude funkcionalan dugo vremena/kilometara i sa uljima poprilično izmenjenim u odnosu kada su bila sveža.

Koliko vidim, izvan ulja koja VW predviđa po nekom određenom kataloškom broju, https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... 71-a2.html
postoje alternative koje su vrlo verovatno sasvim odgovarajuće.

Najpre bih imao dilemu oko ulja u samom menjaču , mada mi se čini da bih u tom slučaju poslušao castrolov selektor. Suština je da u reduktor i dif. ide varijanta 75W-90, dok je za sam menjač diskutabilno, ali najverovatnije nema greške sa 75W-80 (sa obzirom na godište).

Informacije oko prvog ulja u menjaču su interesantne jer postoji šansa da VW za neka tržišta pominje drugačije koncipirana ulja - odnosno izgleda da je prvo ulje vrlo tanke i specifične gradacije 70W-75W (to je za nijansu tanje i od 75W-80, i mnogo tanje od 75W-90).

Na donjem linku je laboratorijska anlaiza prvog ulja po kataloškoj oznaci VW G052512A2 i tu se vidi dokaz za ono gore što sam pomenuo. Osim toga, čovek koji je priložio analizu reče da je umesto tog ulja sipao mobilovo 75W-90 pa je imao problema sa menjačem na hladno (što je i logično, i dešava se svakom menjaču u kome je omašena gradacija pa sipano bitno deblje ulje).

https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... es.126894/

Sve u svemu, uz specifično ulje za haldex, gotovo sigurno u reduktor i dif. ide 75W-90, dok u menjač 70W-75W ili 75W ili eventualno 75W-80 (skoro pa sve jedno, mada su alternative 75W-80 jeftinije, jer su češće).

Naravno ovo važi za varijantu od 103 kW.

U svakom slučaju, mora se biti siguran u varijantu, tj. oznaku menjača, mora se višestruko proveriti da bude greške.

***

Od konkretnih ulja, svašta može da se probere (zavisi od dostupnosti na tržištu).

Za menjač bi verovatno bilo zgodno nešto od ovog:

https://products.liqui-moly.com/top-tec ... 75w-3.html
ili
https://www.ravenol.de/en/product/getri ... -3-sae-75w
ili
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... c6uk5p.pdf


Za diferencijal i reduktor, praktično bilo koja varijanta 75W-90.

Za haldex npr. https://www.ravenol.de/en/search?q=1211140
ili
https://products.liqui-moly.com/multi-d ... oil-1.html
Znaci nije problem mjenjati vec je do toga da se utrefi pravo ulje. :D

Auto je 2011 sa 125kw, jaca verzija sa vecim turbom,tako kazu.
Kod motora cfgb

Odgovori