Ulja za menjače, saveti i preporuke

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Extender
Postovi: 160
Pridružio se: 19 Dec 2020, 01:41

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Extender » 13 Mar 2021, 10:20


DS9 je napisao:
Extender je napisao:
12 Mar 2021, 20:03
Moze li mi pomoc oko menjackog ulja? Auto je Audi B8 2.0TDI. Sipano je 75w80 a majstor koji ce sada da menja kaze da ide 75w90. A treci mi je savetovao 75 cisto. Moze li pomoc nekog upucenijeg?
Ovde ne sme da se napravi greška, bez obzira što eventualni problem najverovatnije nema veze sa uljem - jer pre ili kasnije transmisiono ulje mora/treba da se promeni.

Greška se lako načini jer proizvođači automobila stavljaju u različitim godištima ili varijantama istog vozila - različite menjače, sa različitim preporukama za podmazivanje. Osim toga, ne objavljuje se često zvanična preporuka ulja za menjač kod određenog vozila, jer se i ne računa sa time da će ga neko menjati, osim eventualno zvaničnog servisa.

Zbog toga mora oprez.

Prvo - da budemo sigurni o kom se vozilu/varijanti, tj. pripadajućem mu menjaču radi.

Dakle to je suštinski Audi A4, ako se ne varam. Koje je godište? Da li se zna bliža/kodna oznaka motora?

Ako su korišćeni oil finderi - tamo uglavnom nema izbora za nešto što se naziva Audi B serija.
Tako je. Audi A4 B8 2008g. 2.0TDI
Broj motora : CAG 027699
Markoni je napisao:Mislim da je VW grupacija malo specifična što se tiče menjačkih ulja. Davno kada sam menjao, za taj menjač je pravila samo fabrika ulje, i možda Fuchs ili tako neka firma, jer je gradacija bila neka specifična.
Ja bih ti savetovao da odeš u ovlašćeni i na osnovu broja šasije uzmeš odgovarajuće ulje. Nije toliko skupo, i malo ga ide ako se ne varam.
U ovlascenom je bas ozbiljno klepanje. U ovlascenom servisu cena ulja po litru je 4700 dinara a staje ~4l. Ozbiljna cifra, bas ozbiljna.
Pitao sam takodje koja je gradacija ulja i ostao sam uskracen za informaciju. Receno mi je da je to fabricko ulje i da te oznake nema.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 13 Mar 2021, 11:15

Audi A4 B8 2008. 2.0 TDI.

Koliko kW? Da li ima DPF (odnosno ako je skinut, da li ga je fabrički imao)? Pretpostavljam da je menjač (manuelni) šestobrzinski?

Hvala
Poslednja izmena od DS9 u 13 Mar 2021, 11:19, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Grujic » 13 Mar 2021, 11:19

A koliko izadje ulje mimo ovlacenog litar?

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока


ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 13 Mar 2021, 11:20

Ja mislim da u priči o ulju za menjač samo tip menjača je bitan, ni motor ni DPF ni ostalo od podataka.

I šta na kraju piše u uputstvu za upotrebu, koje norme treba da ispuni ulje, ja bih se toga kao osnove pridržavao u traženju konkretnog ulja nekog brenda.

Na brzaka mi izbacilo za ručni menjač da je adekvatno ulje 75w80 po GL4+ specifikaciji, recimo Total model Gear8 a za A4 2,0tdi od juna 2008. i novije proizvodnje tog modela. Tu oko 14-15 € cena za litar.
Poslednja izmena od ljubitelj u 13 Mar 2021, 11:28, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 13 Mar 2021, 11:24

Naravno, samo mi je taj podatak zgodan da bih proverio preko selektora da li je u te različite varijante išao različit tip menjača u različitim godištima.

***
Grujic je napisao:
13 Mar 2021, 11:19
A koliko izadje ulje mimo ovlacenog litar?

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Ne može izvan ovlašćenog, jer mu striktno tumačeno odgovara jedino ulje po određenom VW kataloškom broju čiji je format npr. G 052 911.

Može da se zna jedino ukoliko se nađe odgovarajuće ulje izvan ovlašćenog, pod uslovom da se zna šta je odgovarajuće.

Najverovatniji kandidati su ulje u gradaciji 75W ili 75W-80, i možda manje verovatno 75W-90. Takođe treba biti siguran da li mu je odgovarajue ulje po API GL-4 ili API GL-5.

Extender
Postovi: 160
Pridružio se: 19 Dec 2020, 01:41

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Extender » 13 Mar 2021, 11:29

DS9 je napisao:Audi A4 B8 2008. 2.0 TDI.

Koliko kW? Da li ima DPF (odnosno ako je skinut, da li ga je fabrički imao)? Pretpostavljam da je menjač (manuelni) šestobrzinski?

Hvala
105kw, ima dpf (nije skidan, regeneracije pratim stalno i sve je ok sa njim).
Manuelni 6b je menjac.
Ulje koje su mi rekli (putem maila) iz ovlascenog je G 052532A2. Dodatne informacije mi nisu pruzili.
Koliko nalazim po ovoj oznaci samo Liqui Moly kaze 75w90 a Swag, Febi i ostali 75w80 pod istim ovim kodom.
ljubitelj je napisao:Ja mislim da u priči o ulju za menjač samo tip menjača je bitan, ni motor ni DPF ni ostalo od podataka.

I šta na kraju piše u uputstvu za upotrebu, koje norme treba da ispuni ulje, ja bih se toga kao osnove pridržavao u traženju konkretnog ulja nekog brenda.
U uputstvu nema nista oko izbora ulja jer, po njihovom, to ulje je lifetime. Tako mi je doduse i receno u mailu, glupost.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk




ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 13 Mar 2021, 11:41

U servisnom uputstvu nema specifikacije ulja?

Što glupost, lifetime kod manuelnih menjača je još u 80tim godinama bilo preporučeno i pokazalo se kao korektno i opravdano.

Nema nekih posebnih razloga da se menja ulje u klasičnom manuelnom menjaču, barem ne prvih 20-25 godina eksploatacije ako nije mehanički zbog nečeg oštećen. (neka velika greška pri rukovanju ili proizvodna greška tj defekt).

Ovo iz moje prakse i prema iskustvima drugih, doduše nije Audi u pitanju ali ne vidim neku bitnu razliku koji je brend auta u pitanju jer je tehnologija kvalitetne izrade menjača svima dostupna.

edit: Čitam da se preporučuje Redline MTL koje je i po selektoru odgovarajuće za ovaj konkretni 6 brzinski manuelni VAG menjaač.

To je 75w80 gradacije i odavno, još iz 90tih godina se preporučivalo kao izvanredno aftermarket ulje.
Jako dobro se pokazalo u Volvo manuelnim menjačima tokom proteklih decenija a vidim da se još uvek pravi i prodaje.
Poslednja izmena od ljubitelj u 13 Mar 2021, 11:52, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 13 Mar 2021, 11:44

Extender je napisao:
13 Mar 2021, 11:29
DS9 je napisao:Audi A4 B8 2008. 2.0 TDI.

Koliko kW? Da li ima DPF (odnosno ako je skinut, da li ga je fabrički imao)? Pretpostavljam da je menjač (manuelni) šestobrzinski?

Hvala
105kw, ima dpf (nije skidan, regeneracije pratim stalno i sve je ok sa njim).
Manuelni 6b je menjac.
Ulje koje su mi rekli (putem maila) iz ovlascenog je G 052532A2. Dodatne informacije mi nisu pruzili.
Koliko nalazim po ovoj oznaci samo Liqui Moly kaze 75w90 a Swag, Febi i ostali 75w80 pod istim ovim kodom.
ljubitelj je napisao:Ja mislim da u priči o ulju za menjač samo tip menjača je bitan, ni motor ni DPF ni ostalo od podataka.

I šta na kraju piše u uputstvu za upotrebu, koje norme treba da ispuni ulje, ja bih se toga kao osnove pridržavao u traženju konkretnog ulja nekog brenda.
U uputstvu nema nista oko izbora ulja jer, po njihovom, to ulje je lifetime. Tako mi je doduse i receno u mailu, glupost.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Hvala ti za ove informacije. Internet je veliki pa se nadam da će nekoliko nas koji vole da pretraže ovakve stvari naći odgovarajuće (nezavisno) ulje. Ja ću tome moći da se više posvetim kasnije, uveče.

Do gledanja :masem:

Extender
Postovi: 160
Pridružio se: 19 Dec 2020, 01:41

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Extender » 13 Mar 2021, 11:54

ljubitelj je napisao:U servisnom uputstvu nema specifikacije ulja?

Što glupost, lifetime kod manuelnih menjača je još u 80tim godinama bilo preporučeno i pokazalo se kao korektno i opravdano.

Nema nekih posebnih razloga da se menja ulje u klasičnom manuelnom menjaču, barem ne prvih 20-25 godina eksploatacije ako nije mehanički zbog nečeg oštećen. (neka velika greška pri rukovanju ili proizvodna greška tj defekt).

Ovo iz moje prakse i prema iskustvima drugih, doduše nije Audi u pitanju ali ne vidim neku bitnu razliku koji je brend auta u pitanju jer je tehnologija kvalitetne izrade menjača svima dostupna.

edit: Čitam da se preporučuje Redline MTL koje je i po selektoru odgovarajuće za ovaj konkretni 6 brzinski manuelni VAG menjaač.

To je 75w80 gradacije i odavno, još iz 90tih godina se preporučivalo kao izvanredno aftermarket ulje.
Jako dobro se pokazalo u Volvo manuelnim menjačima tokom proteklih decenija a vidim da se još uvek pravi i prodaje.
Ja sam tu zamenu uljao kao obaveznu uveo posle susreta sa starim uljem u prethodnom autu. Stilo je bio 2002. a ulje iz menjaca je bilo crno kao ugalj. Zamenom sam dobio primetno lakse saltanje kada je hladno i dosta lepsi ulazak u rikverc sa tek upaljenim autom.
Zato sam i ovde odmah menjao.
DS9 je napisao:
Extender je napisao:
13 Mar 2021, 11:29
DS9 je napisao:Audi A4 B8 2008. 2.0 TDI.

Koliko kW? Da li ima DPF (odnosno ako je skinut, da li ga je fabrički imao)? Pretpostavljam da je menjač (manuelni) šestobrzinski?

Hvala
105kw, ima dpf (nije skidan, regeneracije pratim stalno i sve je ok sa njim).
Manuelni 6b je menjac.
Ulje koje su mi rekli (putem maila) iz ovlascenog je G 052532A2. Dodatne informacije mi nisu pruzili.
Koliko nalazim po ovoj oznaci samo Liqui Moly kaze 75w90 a Swag, Febi i ostali 75w80 pod istim ovim kodom.
ljubitelj je napisao:Ja mislim da u priči o ulju za menjač samo tip menjača je bitan, ni motor ni DPF ni ostalo od podataka.

I šta na kraju piše u uputstvu za upotrebu, koje norme treba da ispuni ulje, ja bih se toga kao osnove pridržavao u traženju konkretnog ulja nekog brenda.
U uputstvu nema nista oko izbora ulja jer, po njihovom, to ulje je lifetime. Tako mi je doduse i receno u mailu, glupost.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Hvala ti za ove informacije. Internet je veliki pa se nadam da će nekoliko nas koji vole da pretraže ovakve stvari naći odgovarajuće (nezavisno) ulje. Ja ću tome moći da se više posvetim kasnije, uveče.

Do gledanja :masem:
Hvala na angazovanju. :)

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9724
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Markoni » 13 Mar 2021, 12:37

Koliko je teško ovo pratiti kada citirate ceo post koji već u sebi ima više citata.

@Extender Jeste skupo, nije tako bilo ranije. I za moj menjač je bilo dovoljno 2 lit. tako da to dosta menja računicu.

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Uroš S. » 13 Mar 2021, 13:33

A da odeš u Škoda ovlašćeni i kupiš to isto ulje, kapiram da je 40% cene Audija? Sigurno je taj menjač išao u Oktavije i Superbe.

U Auto Čačku sam mnogo puta video na dizalicama Audije i Vagene novijih godišta.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk




ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 13 Mar 2021, 13:35

Jel Stilo u tom menjaču koristio isto lakotekuće ulje predvidjeno kao for life, kao ova situacija o kojoj pišemo?

Ima menjača a i vrsta ulja koje se redovno menjaju.
Ne bih generalizovao, prema svakom modelu menjača i prema tipu ulja treba razmotriti šta je adekvatno, uostalom kao i kod motornog ulja nije isti interval svakog ulja/svakog motora.

Koliko znam recimo Honda je ostala na starom sistemu da se ulje u menjaču svako malo menja, beše 40,000km ili tako nešto sitno.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 13 Mar 2021, 13:42

Zaista je teško tačno odgovoriti - jer su informacije šture i kontradiktorne. Ipak, mislim da nema greške sa uljima po API GL-4+ u gradaciji 75-80, a njih je gomile.

To što VW ima gomile kataloških oznaka, a koja se odnosi na praktično isti sklop je nešto što komplikuj stvari.

Evo zašto mislim da nema greške sa 75W-80. Najpre zbog ovog dole, tj. oznake audi norme i preporuke da je odgovarajuće za razne menjače VW grupe. Catsrol je ipak prisan partner VW-u.

https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... 9ZWH6W.pdf

Drugo, imao bih poverenje u ravenolove preporuke jer njihova baza podataka daje izbor transmisionog ulja po tačno određenoj normi. Ipak, ovu 052532A2 nemaju na spisku (ali imaju vrlo slično koja podrazumeva ulje gradacije 75W), a njihov selektor kaže da
Model A4, S4, RS 4, 8K (2007-2016)
Tip A4 2.0 TDI (105 kW) (2008 - 2012)
može imati motore CAGA ili CMEA, i manuelni menjač 0B1 6/1

pa mu je odgovarajuće ulje ravenol MTF2 75W-80
https://www.ravenol.de/en/application-a ... ae-75w-80/

Fuchs takođe sa preporukom za taj menjač https://www.generaloils.net/PI_TITAN-SI ... W-80_e.pdf

Ova gore tri ulja su odlične (tj. sintetske varijante), dok su pandani koji su preporučeni za npr. većinu menjača PSA grupe polusintetski Transmision Gear 75W-80, koji bi osobinama takođe došli u obzir ali bi trebali da se menjaju na kraćoj kilometraži.

Od alternativa bih razmislio i o npr. motulovoj varijanti Motylgear 75W-80, s tim što je ona na gornjoj granici viskozsnosti gradacije 75W-80, pa eventualno neko to može smtrati za prednost kod menjača koji iza sebe ima puno kilometara.

Ulje po 75W gradaciji je nižeg viskoziteta, slično kao npr. ATF ulja, i ne isključujem da bi takvo moglo da bude 'prvo punjenje - međutim, čak i da je to slučaj, varijante u gradaciji 75W80 će biti odgovarajuće jer nije prevelika razlika u viskozitetu.

Sad, ko želi, mogao bi da npr. zvaničnim mailom priupita ljude u Liqui Moly zašto oni za menjač tog audija, dakle 0B1 6/1 preporučuju bitno viskoznije ulje, tj. u gradaciji 75W-90, kada to neki drugi nemački proizvođači maziva ne čine. Osim toga na tom ulju i nema pomena o bilo kojoj transmisionoj normi VW-a/Audi.

Ne isključujem da mogu da grešim, međutim sa obzirom na godište, tj. činjenicu da su se još tada široko koristila ovakva ulja iz 75W-80 gradacije, koja su generalno tečljivija i po pravilu će zaštiti menjač koju stotinu hiljadu kilometara (iako bi bilo zgodno da se promene na do npr. 100,000 150,000 km) samo ako tog ulja ima dovoljno.
Poslednja izmena od DS9 u 13 Mar 2021, 13:59, izmenjeno 1 put ukupno.

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Morse » 13 Mar 2021, 13:58

Za navedenu specifikaciju mi Autodoc isto izbacuje LM 75W90, Febi/Swag 75W80. Kao što je DS9 napisao, nema greške sa 75W80. Možda ne bi bilo loše da baciš pogled na neki forum specijalizovan za Audi da vidiš šta pišu sami korisnici, ali mislim da nije neophodno. Jedina potencijalno bitna info na koju sam naišao jeste da navodno 75W90 imaju viši procenat sumpora što određenim menjačima u teoriji može štetiti u smislu korozije, ali mislim da je ipak samo teorija, a zavisi i od ulja do ulja.

Ja sam u principu protiv tih preporuka "long life" motornog ulja, "for life" ulja menjača itd. - svakako se ništa neće desiti u garantnom roku, a za period posle toga proizvođača ne zanima mnogo šta se dešava, osim što potencijalno vidi zamenu vozila ili skupu servisnu uslugu. Motori i menjači su skupi, ulje je jeftino. Ja do sada nisam naleteo na vozilo na kojem se nije drastično osetila razlika na (manuelnom) menjaču posle zamene ulja; razlika je naravno uvek bila na bolje, uglavnom lakši hod menjača i samim tim preciznije menjanje stepena prenosa. Najviše se osetila razlika na hladnom vremenu, dok se ne ugreje vozilo.

ljubitelj
Postovi: 10580
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 13 Mar 2021, 14:36

Mercedes i Volvo, konkretno, koriste lakotekuća ulja u menjaču već 40tak godina.
Volvo speicificira ATF ulje. A moguća zamena je Redline MTL, kao i Castrol TQF a može i motorno ulje 10w30 da posluži neko vreme.
Slično je i kod Fordovog menjača MT75 (tako beše oznaka, Scorpio, Sierra) gde je isto lakotekuće ulje, nema zimskog zgušnjavanja ulja i nema potrebe da se menja.

Nema nikakve razlike ulje staro 20godina ili novo sipano ulje u osećaju, iskustveno.
To su menjači takve konstrukcije i takva ulja koja se ne menjaju, nikada nije predvidjena zamena i praksa je pokazala da je to korektno stotine hiljada kilometara, svakako znatno duže od perioda garancije.
Nije retko 500,000+km eksploatacije da se predje bez intervencija na ulju ili menjaču.

Zimi i na hladnoćama su menjači lagano kao kroz puter što se kaže, ulje je lakotekuće i nema potrebe da se nešto kao zagreva kao klasična gusta hipoidna ulja da bi se menjač "otkravio" i postao normalno mekan.

To je bilo na Jugu izraženo, tačnije i drugim Fiatovim menjačima gde je bilo to jasno izraženo zimsko otvrdnjavanje i pogotovu prebacivanje iz druge u prvu sa hladnim menjačem.


Za ovaj Audi nalazim da u menjač ide lakotekuće ulje, tih pomenutih 75w80 što je otprilike 5-10w ekvivalent viskoznosti motornog ulja a takvo ulje se ne zgušnjava mnogo sve do -25C.

I nalazim info da je fabričko punjenje Fuchs ulje koje je ds9 pomenuo, sintetika 75w80.

Da je moj auto i ispravan menjač, ja fabričko ulje ne bih menjao tek tako, konkretno ovaj Audi.

Odgovori