Ulja za menjače, saveti i preporuke

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Extender
Postovi: 160
Pridružio se: 19 Dec 2020, 01:41

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Extender » 13 Mar 2021, 18:17

To da odem i kazem popravi mi je najneprivlacnija opcija. To se retko kad pokaze kao prava stvar (popravi jedno, ukanali drugo). Kao sto kazes, i finansijski ce biti klepanje. Jer iz razgovora sa nekoliko majstora, svi bi oni da skidaju menjac i kvacilo odmah pa da se vidi. Niko da kaze da se pogledaju sajle, rucica i sta tu jos moze da bude. A kad udjemo u problematiku onda ne znaju sta da mi kazu. Ocigledno da uzimaju pare na laksi nacin pa im se ne zeza sa ovim jer moze biti i neka glupost.
P. S. Ovaj majstor kod koga sam bio juce je prvo tvrdio da je menjac 100% problem pa je onda pozvao i nekog sto servisira menjace. E taj tvrdi da je kvacilo problem. Sve u krug.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 13 Mar 2021, 18:32

DS9 je napisao:
13 Mar 2021, 16:45
Mislim da sam više puta istakao da neki menjači, zbog svoje konstrukcije, odnosno delova/ležaja koji su im izabrani prilikom proizvodnje - lako mogu da izdrže Fill for life, makar on prešao i preko 500,000 km, dok drugima teško to ume da se desi i na duplo manjoj kilometraži.
U tom smislu sam i napisao, neke konstrukcije su for life a neke zahtevaju periodično dodatno održavanje.
Taj MB190d je jedan od takvih for life, i MB i Volvo koristili su u to vreme ATF ulja u manuelcima, i menjači su savršeni po hladnom. Promena ulja ništa ne menja u funkcionisanju.

Teoretski se slažem da postoji oksidacija i trošenje extra pressure aditiva ali praksa je pokazala da unutar 30 godina ili 500,000km nema potrebe da se uopšte razmišlja o radovima na menjaču osim ako iz nekog razloga ne iscuri ulje.
A ulje iz prvog punjenja je kvalitetnije tj bogatije aditivima od aftermarket ponudjenog, barem je tako kod Volvoa pa je preporuka zapravo da se ulje ne menja osim ako baš nije neka frka.
Pogotovu ako menjač ima dodatno i overdrive planetarni prenos.

Prosto, kvalitetna konstrukcija, materijali i izradau startu pa je menjač bez održavanja dok traje auto..

Da, PSA MA5 menjač je poznat kao problematičan dok BE4 nema problema ( u njemu je for life punjenje). E sad, zašto u okviru iste kuće tako različite konstrukcije i kvalitet je tema za duboko istraživanje i razmatranje.

Za ovaj VAG menjač ja ne bih menjao ulje osim ako je poznato da je menjač problematičan po tom pitanju.
A za u radu ako postoji probao bih da se postavi dijagnoza i onda shodno tome krene u konkretno rešavanje.
Poslednja izmena od ljubitelj u 13 Mar 2021, 18:35, izmenjeno 1 put ukupno.

Extender
Postovi: 160
Pridružio se: 19 Dec 2020, 01:41

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Extender » 13 Mar 2021, 18:35

Da preciziramo, ne bi opet sada menjao ulje (posto sam vec menjao) ili ne bi menjao fabricko?

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 13 Mar 2021, 18:41

Ne bi menjao fabričko, a sada bi ispustio decilitar ulja radi kontrole i pregleda da li ima u suspenziji mehaničkih opiljaka ili izražene promene boje.
I kao što je neko več predložio uzeo VAG ulje kroz distributersku mrežu recimo Škode, možda je cena adekvatnija tj sa manje margine.

Ako se može naći svakako bi potražio Redline MTL, to je dokazano skoro savršeno ulje za manuelce a vidim da može u taj menjač. To bi bio moj favorit bilo čega osim origina VAG ulja.

ps. ne znam baš o kom se autu radi, koliko je prešao sa tim menjačem. AKo je 400,000+km ne bih isključio da je možda krenulo i mehaničko habanje ako je sa menjačem grublje rukovano dugo vremena.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 13 Mar 2021, 18:52

Extender je napisao:
13 Mar 2021, 17:19
Cim prenoci i sutra bude temperatura npr. 5C eto ga problem. Ceo menjac je nekako stegnut, cak i u leru kad mrdas levo - desno je teze nego kad je toplo. Nadam se da razumes, ne znam kako preciznije da objasnim.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Šta mrdaš u menjaču u leru levo desno?
Misliš na ručicu u kabini ili baš na menjač direktno?
Otkači se sajla /poluga i ručno na samom menjaču pomeraju viljuške, ako je to lako problem je van menjača.

Ako je ručica u pitanju, ulje nema nikakvog uticaja na leru kada je i inače menjač van funckije i samo se vrti ulazno vratilo sa ležajem. I to bez prenosa obrtnog momenta, dakle opterećenje nula praktično.

Ovo što si opisao nekako upućuje da se ispita prenosni servo mehanizam sajli, vodjica, poluga.

Recimo kod Forda Focusa Mk1 je poznat problem korozije tih elemenata i stoga povećanje otpora upotrebe ručice menjača u kabini. Komplet produkcija Forda sa tim menjačem po svim modelima je dugi niz godina problematična, jednostavno loš kvalitet materijala i kratak radni vek.
Tamo se rešava remontom prenosnog mehanizma, zamenom komplet novim delovima.

Za taj Audi ne znam, možda je isto loš kvalitet izrade ili je nešto pokrivljeno od nekog udarca, treba proveriti uporedjivanjem sa drugim istog godišta i tipa menjača.

Sve ovo je gledanje u kristalnu kuglu, to mora uživo majstor gde si išao da uradi dijagnozu i utvrdi da li je ulje, sajla, vodjice ili nešto peto problem koji se rešava dalje.

Ja volim da napišem, dijagnoza je 90% rešenog kvara nečega.

edit. vidim da je i ds9 došao do zaključka da je mala šansa da je samo ulje uzrok problema, i saglasan sam u tome.

Extender
Postovi: 160
Pridružio se: 19 Dec 2020, 01:41

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Extender » 13 Mar 2021, 19:13

Auto je presao 153k.
Da, mislim na rucicu. Dok je u leru mrdnem levo - desno i sve je kruce u odnosu u odnosu na stanje kad je zagrejan.
Sa druge strane, kad je auto ugasen lako upada u prvu. Da su sajle pravio bi problem i ugasen?
Znam da je sve nagadjanje ali zaista ne znam gde otici da se neko pozabavi i resi kako valja. Ako ima neko preporuku za pouzdanog i dobrog majstora rado cu otici.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Ivan » 13 Mar 2021, 19:38

https://remontmenjaca.rs/

https://g.co/kgs/gJ91XM

Ova dvojica su najjaci sto se tice remonta manuelca.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 13 Mar 2021, 22:33

Extender je napisao:
13 Mar 2021, 19:13
Dok je u leru mrdnem levo - desno i sve je kruce u odnosu u odnosu na stanje kad je zagrejan.

Sa druge strane, kad je auto ugasen lako upada u prvu. Da su sajle pravio bi problem i ugasen?
Ručica treba da bude bez gotovo ikakvog otpora na to levo desno i da se sama vraća u početni položaj.
Malim prstom da se lako pomera. Toplo ili hladno svejedno.
Ulje unutar menjača nema veze sa ponašanjem ručice, čak menjač nije u leru ni povezan sa ručicom.
To pomeranje ručice je slobodan hod kada se ništa ne dešava sa menjačem.

Otkuda sada pitanje o upadanju u prvu kada je auto ugašen. Da li inače ne upada u prvu kada motor radi?

U stvari. šta su sve problemi sa menjačem da ne ispadne još koje pitanje u nastavku.

Sajle možda ne prave problem ali bužiri mogu da prave problem, a mogu i zglobovi, mogu i poluge, mogu i biksne, može i sama kugla ručice sa njenom oprugom....ovako je pogadjanje sa tako šturim opisom problema. Korozija i podmazivanje su 2 bitna faktora i inače za pokretne elemente tog tipa.

A što sam ne pogledaš o čemu se radi, pretpostavljam da nije potrebno dizati auto na dizalicu da bi se nešto videlo i/ili opipalo na polugama kakav je otpor kretanju.

153,000km je mizerna kilometraža da bi se bilo kakav problem sa habanjem menjača pojavio.

Izmeri sam opružnom vagom (koriste pecaroši, pitaj nekoga, pozajmi, ili na kraju i kupi jeftine su) kolika je tzv gramaža potrebna za pomeranje te ručice levo kada je hladno i kada je toplo. To ti može pomoći u dijagnostici.

Ili kao što je predloženo odnesi auto majstoru i ostavi da traži reprodukciju kvara mada sada je već toplo vreme i tokom noći pa je možda prekasno.

Extender
Postovi: 160
Pridružio se: 19 Dec 2020, 01:41

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Extender » 14 Mar 2021, 09:45

Cisto pomenuh da je dosta laksi ulazak u prvu kad je auto ugasen u odnosu na stanje kad je ukljucen (a hladan). Upada u prvu, ali dok je hladan moze da se nabije na silu (verovatno, nisam probao) ili da se proseta kroz brzine (treca, cetvrta) i onda sklizne u prvu.
Desava se problem i sada, iako su porasle temperature. Ali je manje izrazen i brze se povuce (jer se brze zagreje sada). Nezgodno je jako objasniti ovako precizno, nadam se da si razumeo sta me ustvari muci.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 14 Mar 2021, 10:16

A to, nisu dobro podešeni radni zazori u prenosnom mehanizmu.
Neko nešto radio, skidao ili pomerao konzolu /niosač i nije dobro vratio na mere prema uputstvu.

Mislim na deo u kabini, osnova sa pločom iznad koje je ručica.

Takodje, proveriti mere i naštelovati po potrebi kraj sajle na biraču brzina na samom menjaču. Obično je dve sajle a nekada i tri sajle primenjeno.
I dobro podmazati biksne radi dalje zaštite, odnosno promeniti ako je pohabano.

Eto makar nekog sužavanja i usmeravanja šta proveravati a zamenu ulja ostaviti za kraj procesa servisiranja jer je najmanje verovatno poreklo problema.

viewtopic.php?f=9&t=6535 ovde je nešto slično bilo sa Alfom kao problem i jednostavno je rešeno.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 14 Mar 2021, 10:45

https://www.youtube.com/watch?v=bQc38KEwkC4

Ovako nešto se dešava?

Izgleda da je kod Audija bug or feature pitanje, koliko vidim problemi sa menjačem vrlo rašireni po svetu, u garanciji se vrši zamena menjača ali ni na novom autu sa 0km nije isključeno da postoji problem od starta.

Probaj da podmažeš i podesiš prenosni mehanizam a ako nema napretka izgleda da je tako konstruisano sa tim problemom.

Nije tvoj menjač ali je možda slično https://www.youtube.com/watch?v=PXeGz9oIdEk

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od DS9 » 14 Mar 2021, 11:52

Kod citroenovih c3ojki, uglavnom prve i druge generacije, ručica ima toliko labav slobodan hod (tj. landara) da deluje neispravno (eventualno su više delovali razdrndano ručice službenih kečeva ili jugića).

To je sasvim izraženo kod onih koje su prošle dosta, međutim to im je bila mana i kod novih iz salona, naravno manje izraženo. Pri vožnji nema problema sa ubacivanjem u brzine. Sad, rikverc, ume i da se ne pogodi. Naravno, može da se sredi/utegne, ako nekog posebno nervira, ali se treba potruditi. .

Ovo opisano je zatečeno na mojoj c3ojki 2006. godište iz Francuske, kada je kupljena 2011. sa nepoznatom kilometražom. Prođe tako 10 godina i oko 110,000 km, maltretirajući se uglavnom po Beogradu, a tera i dalje preživevši svašta.

Extender
Postovi: 160
Pridružio se: 19 Dec 2020, 01:41

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od Extender » 14 Mar 2021, 18:56

ljubitelj je napisao:https://www.youtube.com/watch?v=bQc38KEwkC4

Ovako nešto se dešava?

Izgleda da je kod Audija bug or feature pitanje, koliko vidim problemi sa menjačem vrlo rašireni po svetu, u garanciji se vrši zamena menjača ali ni na novom autu sa 0km nije isključeno da postoji problem od starta.

Probaj da podmažeš i podesiš prenosni mehanizam a ako nema napretka izgleda da je tako konstruisano sa tim problemom.

Nije tvoj menjač ali je možda slično https://www.youtube.com/watch?v=PXeGz9oIdEk
Otprilike ovako se desava kao da udari u zid. Bukvalno zapne na istom mestu.
Probao sam danas da gurnem malo jace i hoce da zatrease malo auto i kao da blago cimne.
Kad isaltam vece pa nize onda sklizne fine i sve tako okolo dok se ne ugreje.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od ljubitelj » 14 Mar 2021, 19:45

Pišu da je rešen problem na snimku sa zamenom sklopa ručice sa postoljem,
nešto kao ovo https://www.audiusaparts.com/oem-parts/ ... 8k0711055l

ali treba pronaći tačan part no, za tvoj model, godište, oznaku menjača, broj šasije.
Ja ne poznajem Audije ali verujem da će se naći neko ko detaljnije zna o čemu se radi, možda ovlašćeni servis da pomogne da zaviriš u katalog delova (elektronski) gde je verovatno upareno prema VIN automatski.

Izgleda da je feleričan menjač, previše je slučajnosti da se dešava u praksi ljudima.

E sad, ja ne bih odmah kupovao zamenski ceo sklop, probao bih da optičkim pregledom vidim gde zapravno zapinje. Morao bi neki trag da ostaje na tom mestu.
I debelo podmazao sve što je pokretno jer očito promena temperatura bitno utiče.
Pa šta bude.

Uglavnom problem po svemu sudeći nema veze sa temom odabira ulja.

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Ulja za menjače, saveti i preporuke

Post od sebekkg » 25 Maj 2021, 00:29

Hteo bih zameniniti ulje u svom menjaču u a4 b8, u pitanju je manuelac, 0B1.
Dvoumim se između ravenolovog mtf-2 75w80 i liqui moly high performance 75w-90.
Kada sam uzeo auto pre 2 godine odradio sam veliki servis i ubacio swag 75w-90 ali je bilo pregusto na nižim temperaturama. Sad bih da ga zamenim kad budem radio mali servis.
I još jedna stvar, da li u ovaj menjač ide 4.0L ili 4.2L pošto viđam i jedne i druge podatke?
Slika

Odgovori