Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Da li taj servis ili neko u servisu ima veću, istu ili nižu zaradu sa mobilom u odnosu na totalova ulja po istom PSA odobrenju?
Sa obzirom da je zapušivanje DPF-a prilično dugoročno kod novog vozila, kao i zapušivanje sita uljne pumpe kod 1,6 Hdi (ili se misli na sito koje odvodi ulje to turbine, koje nije isto kao sito uljne pumpe) - sa aspekta servisa zgodnije im je da koriste ulje koje je striktno po specifikaciji a koje npr. dugoročno servisu ostvaruje veću zaradu, naravno osim ako vlasnik servisa nije izuzetni altruista.
Sa obzirom da je tako iskusan, priznat i poznat servis sve to naveo kao prednosti ("mnogo bolje"""; ""više benefita"") bez odgovarajućih dokaza to su reči koje nešto znače, i pri čemu značaj tih reči različiti ljudi različito shvataju.
Meni je npr. 1 mikrogram nečega mnogo više nego dva mikrograma, a npr. 43 % Vol nije uopšte bolje od 45 % Vol. Za nekog drugog to može da bude i drugačije, osim što mogu i da grešim ako za nešto tvrdim da je tačno izmereno mase ili procentualne koncentracije - ukoliko za to nisam prliožio odgovarajuće dokaze, odnosno merenja izvršio adekvatno.
***
Btw, izvod iz aktuelnog teksta novinara Danasa Dragana Bisenića
https://www.danas.rs/svet/tajna-rusko-e ... oka-1-i-2/
Pet najvećih kompanija je ostvarilo profit od ukupno više od 190 milijardi dolara. Zahvaljujući izuzetno povećanim cenama gasa i nafte, zapadne naftne kompanije zarađuju više nego ikada. Stručnjaci polaze od toga da su najveće zapadne naftne kompanije, Exxon, Chevron, BP, Shell i Total, prošle godine ostvarile ukupan profit od više od 190 milijardi dolara. To potvrđuju i dosad objavljeni izveštaji samih kompanija.
Zahvaljujući procvatu poslovanja s gasom, britanska energetska kompanija Shel udvostručila je 2022. profit u poređenju s prethodnom godinom, na skoro 40 milijardi dolara. Time je ostvarila najbolji poslovni rezultat u svojoj istoriji. A takođe britanska naftna kompanija Britiš petrol više je nego udvostručila svoj profit, na oko 28 milijardi američkih dolara.
Najveća američka naftna kompanija Exxon ostvarila je neto profit od skoro 56 milijardi dolara u 2022. godini – oko 140 odsto više nego u prethodnoj godini, što je najveći rezultat u više od 140-godišnjoj istoriji kompanije. Chevron je takođe ostvario profit od 35,5 milijardi američkih dolara, više nego dvostruko više nego u prethodnoj godini.
***
Da, ExxonMobil ulje koje ima odobrenje po PSA B71 2290 tj. jedna od varijanti Mobil 1 ESP je zgodnija od totalovog pandana Ineo ECS 5W-30 za PSA vozila sa HDI+dpf kojima se sticajem okolnosti mogu češće aktivirati aktivne regeneracije dpf - jer je pomenuto mobilovo ulje viskoznije, odnsno kao rezultat će dati manje kritično razređenje ulja gorivom, nego što bi bio slučaj sa Ineo ECS koji je za gotovo 2 centistiksa tanje/tečljivije na 100 C.
Za takav slučaj, sasvim lično, sebi bih izabrao ulje Total Ineo Efficiency 5W-30. Nemam pojma da li je bolje ili lošije od mobil1 ESP 5W-30, ali ću sebi pre uzeti slično koncipirano ulje od totala nego od ExxonMobila.
Inače, dugogodišnji zatupnik, uvoznik i distributer Mobil lubrikanata u Srbiji Plattner, odnosno njihovi stručnjaci, odlično znaju kako treba voditi posao, pa to i adekvatno čine , predstavljajući na sličan način tako uspešnu kompaniju kao što je ExxonMobil.
Meni lično, fala Bogu, njihovi lubrikanti ne trebaju jer ono što mi treba mogu da nabavimi od novosadskog Nisotec-a i modričine Optima., a nadam se da ću još uvek moći i od kruševačkog FAM-a, tj. Ellis Int., odnosno evropskeg Valvoline-a.
Što se mobilovih ulja tiče, taman bih pre koristio Valvoline, obaška Ravenol, Addinol, Liqui Moly, Motul ili npr. Kroon. Bolje bih se osećao da su mi njihovi lubrikanti u vozilu od mobilovih, kao što sam se najbolje osećao kada su bili od kruševačkog fama. Sva sreća, imam još malo, za koji servis milog mi auta.
Sa obzirom da je zapušivanje DPF-a prilično dugoročno kod novog vozila, kao i zapušivanje sita uljne pumpe kod 1,6 Hdi (ili se misli na sito koje odvodi ulje to turbine, koje nije isto kao sito uljne pumpe) - sa aspekta servisa zgodnije im je da koriste ulje koje je striktno po specifikaciji a koje npr. dugoročno servisu ostvaruje veću zaradu, naravno osim ako vlasnik servisa nije izuzetni altruista.
Sa obzirom da je tako iskusan, priznat i poznat servis sve to naveo kao prednosti ("mnogo bolje"""; ""više benefita"") bez odgovarajućih dokaza to su reči koje nešto znače, i pri čemu značaj tih reči različiti ljudi različito shvataju.
Meni je npr. 1 mikrogram nečega mnogo više nego dva mikrograma, a npr. 43 % Vol nije uopšte bolje od 45 % Vol. Za nekog drugog to može da bude i drugačije, osim što mogu i da grešim ako za nešto tvrdim da je tačno izmereno mase ili procentualne koncentracije - ukoliko za to nisam prliožio odgovarajuće dokaze, odnosno merenja izvršio adekvatno.
***
Btw, izvod iz aktuelnog teksta novinara Danasa Dragana Bisenića
https://www.danas.rs/svet/tajna-rusko-e ... oka-1-i-2/
Pet najvećih kompanija je ostvarilo profit od ukupno više od 190 milijardi dolara. Zahvaljujući izuzetno povećanim cenama gasa i nafte, zapadne naftne kompanije zarađuju više nego ikada. Stručnjaci polaze od toga da su najveće zapadne naftne kompanije, Exxon, Chevron, BP, Shell i Total, prošle godine ostvarile ukupan profit od više od 190 milijardi dolara. To potvrđuju i dosad objavljeni izveštaji samih kompanija.
Zahvaljujući procvatu poslovanja s gasom, britanska energetska kompanija Shel udvostručila je 2022. profit u poređenju s prethodnom godinom, na skoro 40 milijardi dolara. Time je ostvarila najbolji poslovni rezultat u svojoj istoriji. A takođe britanska naftna kompanija Britiš petrol više je nego udvostručila svoj profit, na oko 28 milijardi američkih dolara.
Najveća američka naftna kompanija Exxon ostvarila je neto profit od skoro 56 milijardi dolara u 2022. godini – oko 140 odsto više nego u prethodnoj godini, što je najveći rezultat u više od 140-godišnjoj istoriji kompanije. Chevron je takođe ostvario profit od 35,5 milijardi američkih dolara, više nego dvostruko više nego u prethodnoj godini.
***
Da, ExxonMobil ulje koje ima odobrenje po PSA B71 2290 tj. jedna od varijanti Mobil 1 ESP je zgodnija od totalovog pandana Ineo ECS 5W-30 za PSA vozila sa HDI+dpf kojima se sticajem okolnosti mogu češće aktivirati aktivne regeneracije dpf - jer je pomenuto mobilovo ulje viskoznije, odnsno kao rezultat će dati manje kritično razređenje ulja gorivom, nego što bi bio slučaj sa Ineo ECS koji je za gotovo 2 centistiksa tanje/tečljivije na 100 C.
Za takav slučaj, sasvim lično, sebi bih izabrao ulje Total Ineo Efficiency 5W-30. Nemam pojma da li je bolje ili lošije od mobil1 ESP 5W-30, ali ću sebi pre uzeti slično koncipirano ulje od totala nego od ExxonMobila.
Inače, dugogodišnji zatupnik, uvoznik i distributer Mobil lubrikanata u Srbiji Plattner, odnosno njihovi stručnjaci, odlično znaju kako treba voditi posao, pa to i adekvatno čine , predstavljajući na sličan način tako uspešnu kompaniju kao što je ExxonMobil.
Meni lično, fala Bogu, njihovi lubrikanti ne trebaju jer ono što mi treba mogu da nabavimi od novosadskog Nisotec-a i modričine Optima., a nadam se da ću još uvek moći i od kruševačkog FAM-a, tj. Ellis Int., odnosno evropskeg Valvoline-a.
Što se mobilovih ulja tiče, taman bih pre koristio Valvoline, obaška Ravenol, Addinol, Liqui Moly, Motul ili npr. Kroon. Bolje bih se osećao da su mi njihovi lubrikanti u vozilu od mobilovih, kao što sam se najbolje osećao kada su bili od kruševačkog fama. Sva sreća, imam još malo, za koji servis milog mi auta.
Re: Motorna ulja
I ja ne kapiram kako je neki servis uspeo da vidi razlike između Mobil i Total ulja???
Jel su uzeli dva identična nova vozila i vršili testiranje u istim uslovima?
Na stranu to da li je neko ulje kvalitetnije od drugog, ja ne vidim načina da neki servis "testira" kvalitet istog. Osim ako se ne pojavi neka serija falsifikata pa napravi dar-mar.
Ali to nema nikakve veze sa uljima renomiranih proizvođača
Jel su uzeli dva identična nova vozila i vršili testiranje u istim uslovima?
Na stranu to da li je neko ulje kvalitetnije od drugog, ja ne vidim načina da neki servis "testira" kvalitet istog. Osim ako se ne pojavi neka serija falsifikata pa napravi dar-mar.
Ali to nema nikakve veze sa uljima renomiranih proizvođača
- carov2
- Postovi: 4126
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Bez problema su videli, u čak 4 kategorije.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Sent from my LE2121 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23744
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Pa zar vi ne verujete da auto i posle 10 godina mirise na novo?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- carov2
- Postovi: 4126
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Varao je...
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Sent from my LE2121 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23744
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Ne, mozda zato sto se sipa Mobil.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Ne znači ništa. Moje vidjenje stavku po stavku.Naravno i oni su gurali Total, kao preporuku proizvodjaca, dok nisu ustanovili da Mobil ima vise benefita u odnosu na Total za ceo PSA program:
1. Bolji rad DPF filtera
2. Manja potrosnja goriva
3. Produzen interval zamene
4. Ne prlja sito uljne pumpe kod 1.6 HDI.
Mislim, to sigurno nesto znaci, a ne samo da je svejedno sta sipas dok je po specifikaciji.
Prvo ne može niko na na ovoj planeti da nešto utvrdi tako da koristi u samo jednom motoru (ili brendu proizvodjača vozila) neko (jedno) ulje i onda da ekstrapolacijom to generalizuje kao opšte pravilo.
U startu pogrešna ideja, potpuno suprotna pravilima testiranja bilo čega.
A konkretno.
Interval zamene ne zavisi od brenda ulja već uslova eksploatacije.
A oni su vrlo promejnljivi.
Sito uljne pumpe se ne prlja na 1,6HDI, kao ni na jednom tako slabašno opterećenom motoru. Prosto nije moguće da se ulje "razbije" što je preduslova stvaranja taloga u karteru pa se to zapušavanje naravno niti ne dogadja.
Manja potrošnja goriva- sama potrošnja je toliko promenljiva veličina i na jednom te sitom vozilu a kamoli u floti vozila, a pogotovu još u pogledu toga da je ulje ovog ili onog brenda iste viskoznosti neki faktor uticaja koji je uopšte merljiv.
Dalke, nemerljivo a time i nije moguć nikakav validni zaključak.
Bolji rad DPF filtera- možda da a možda i ne. Sistem koji reguliše rad filtera uopšte ne zavisi od ulja niti ima senzore koji prate da li je sipan brend A ili brend B ulja.
Sam sistem je sa povratnom spregom regulacije tako da je osnovna ideja konstruktora bila da uopšte ne zavisi niti od goriva niti od ulja koa predefinisanih parametara već da se stalno prilagodjava trenutnim uslovima eksploatacije.
Sve u svemu, ako je taj servis utvrdio to navedeno u te 4 tačke, rekao bih ili da su vešti prodavci magle ili totalne neznalice ali bih pre rekao da uopšte servis se nije bavio takvim testiranjima (koja zahtevaju milione što radnih sati što novca što opreme) jer je imao pametnija posla- da servisira vozila.
I da dodam, Mobil i Mobil 1 su različiti brendovi i sama ulja su poprilično različito koncipirana kao i marketinški predstavljena.
Brend Mobil je niži kvalitativni nivo u toj njihovoj ukupnoj ponudi kao naftne kompanije. A Mobil 1 viši kvalitativni nivo.
A da, filter ulja u turbini se zapušava u 1,6HDI godištima 2004-2006., sam PSA je uvideo konstruktivnu grešku i izmenio na kasnijim godištima. PSA je napravio problem, PSA i rešio problem. Ulje sa time nema nikakve veze, dešavalo se svim uljima u tim godištima i to ponajviše sa Totalovim uljima jer je sam PSA koristio Total kao preferenciju.
A na tom mestu se generalno filter ulja i ne stavlja, drugi proizvodjači nisu pravili takav eksperiment i nisu stavljali filter.
Re: Motorna ulja
Vidim da je odgovoreno vec...da ne bude da nemam nista pametno da napisem..
Guraju Mobil jer im jeftinije od Totala u nabavci i naplacuju ga isto ili skuplje...
Zato je MOBIL "bolji" od TOTAL-a u 4 kategorije koje su serviseri prodali uz ulje...
Guraju Mobil jer im jeftinije od Totala u nabavci i naplacuju ga isto ili skuplje...
Zato je MOBIL "bolji" od TOTAL-a u 4 kategorije koje su serviseri prodali uz ulje...
Re: Motorna ulja
Hvala za informacije.
Sasvim lično, ne bih očekivao da Mobilova ulja slične kategorije budu jeftinije u nabavci od Totalovih u Evropi tj. ovde, al` eto. Inače, u ekonomiju ne razumem, ič.
Sad, tržišta se osvajaju na razne načine, cenom, oružjem...
Sasvim lično, ne bih očekivao da Mobilova ulja slične kategorije budu jeftinije u nabavci od Totalovih u Evropi tj. ovde, al` eto. Inače, u ekonomiju ne razumem, ič.
Sad, tržišta se osvajaju na razne načine, cenom, oružjem...
Re: Motorna ulja
Mobil je bilo jedno od jeftinijih ulja, reda 2-3 dolara za pintu (nešto manje od 1 litra). Prodaje se po supermarketima, decenijama...
Mibil 1 je sasvim druga priča, cenovno.
Ni ja ne pratim cenovne trendove ali u VP nabavci svašta je moguće dobiti po pitanju rabata i inače. Ne samo kod priče sa uljima. Gumari mi odmah padnu na pamet, i te cenovne bravure.
Mibil 1 je sasvim druga priča, cenovno.
Ni ja ne pratim cenovne trendove ali u VP nabavci svašta je moguće dobiti po pitanju rabata i inače. Ne samo kod priče sa uljima. Gumari mi odmah padnu na pamet, i te cenovne bravure.
- cozmo
- Postovi: 5028
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
U pitanju je Mobil 1 ESP za moj motor, kao i Mobil 1 u drugim gradacijama i za novije HDI motore.
Servis nema zaradu od ulja, jer ga naplati onoliko koliko plati u radnji - njihova zarada je na njihovom radnom satu (naplata usluge).
Dakle nije Mobil, vec Mobil 1.
Ko zeli nek ode do servisa pa nek prica s njima o njihovim iskustvima.
Dakle sipaju u sve PSA motore a ne samo u ovaj konkretan HDI.
Sad ako neko hoce, nek vrsi laboratorijske analize bla bla i slicno pa nek predstavi rezultate.
Svaki 1.6 HDI koji je punjen totalom i intervalom zamene 20.000-30.000km ima problem sa sitom uljne pumpe, a zasto evo i objasnjenja (Mobil 1 se verovatno mnogo bolje pokazalo kod ovog taloga - ostatka starog ulja i ne stvara ovakav problem na dugom intervalu):
edit: velike su razlike i u filteru ulja nakon totala i mobila 1, to su mi vise puta pokazali u servisu, u smislu ovog taloga ostataka koji zapusava sito.
Servis nema zaradu od ulja, jer ga naplati onoliko koliko plati u radnji - njihova zarada je na njihovom radnom satu (naplata usluge).
Dakle nije Mobil, vec Mobil 1.
Ko zeli nek ode do servisa pa nek prica s njima o njihovim iskustvima.
Dakle sipaju u sve PSA motore a ne samo u ovaj konkretan HDI.
Sad ako neko hoce, nek vrsi laboratorijske analize bla bla i slicno pa nek predstavi rezultate.
Svaki 1.6 HDI koji je punjen totalom i intervalom zamene 20.000-30.000km ima problem sa sitom uljne pumpe, a zasto evo i objasnjenja (Mobil 1 se verovatno mnogo bolje pokazalo kod ovog taloga - ostatka starog ulja i ne stvara ovakav problem na dugom intervalu):
edit: velike su razlike i u filteru ulja nakon totala i mobila 1, to su mi vise puta pokazali u servisu, u smislu ovog taloga ostataka koji zapusava sito.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
- Uroš S.
- Postovi: 10885
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Naplati ulje onoliko koliko tebe košta u radnji. A njih košta 30% manje, minimum.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23744
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Gadljivi su na lovu pa kupuju na malo u radnji bez rabata.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Svaki 1,6HDI punjen mobil1 ili BILO KOJIM uljem i intervalom zamene 20,000-30,000km ima problem.Svaki 1.6 HDI koji je punjen totalom i intervalom zamene 20.000-30.000km ima problem sa sitom uljne pumpe, a zasto evo i objasnjenja
Ali problem nema sa sitom uljne pumpe.
Problem sa raspadom ulja na tim intervalima je usled sasvim drugog uzroka a ne kartera.
Na osnovu čega si zaključio
kada na klipu uopšte ne spominju sito uljne pumpe kao problem. Jesi li preslušao šta govori tačno u delu kada pominje usisavanje uljne pumpe sa dna kartera i turbo u istoj rečenici ?? (od 8minuta i 14 sekundi na klipu pa nadalje.)zasto evo i objasnjenja
Ja nisam čuo to što si naveo u kvotiranom.
ps. ovakav tip kartera imaju i neki drugi motori, i nemaju nikakav problem sa talogom, ni sa jednim uljem.
Razlog zašto, nije u obliku kartera niti čepu već je na sasvim drugom mestu.
Re: Motorna ulja
Upravo tako.
Sad, kako se od sasvim istinitih činjenica - da je PSA u prošloj deceniji za svoje HDI motore za normalne uslove eksploatacije propisivao interval od 30,000 km ili 24 meseca (šta pre istekne) kao i toga da je preporučivao upotrebu odgovarajućih totalovih ulja (po pravilu na bazi ACEA C2, odnosno normi PSA B71 2290, kasnije PSA B71 2312) - stigne do priče tj. shvatanja da "Svaki 1.6 HDI koji je punjen totalom i intervalom zamene 20.000-30.000km ima problem sa sitom uljne pumpe" verovatn može da se objasni jedino nedovoljnom obaveštenošću.
Blažo Đukić sa CFS-a (Citroen Forum Srbije https://www.citroenforumsrbije.com/index.php) je na svoj facebook profil postavio video u kome se vidi odgovarajuće problematično sito kod 1,6 HDI, a to nije sito uljne pumpe.
Inače, ono je takvo, koliko mi je poznato, konstrukcijski donekle revidirano kod 1,6 hdi varijanti nakon 2008/2009 godišta.
I kao što reče ljubitelj - sa bilo kojim uljem je taj motor imao problem ukoliko je interval biio previše dug za konkretne uslove eksploatacije, i kada je tako dug interval korišćen do npr. 240,000 (ili 10 godina) kada ističe interval za zamene delova tzv velikog serisa, nakon čega su se takva vozila masovno prodavala u inostranstvu odnosno ovde kupovala.
Mobil 1 ESP 5W-30 jeste svojevremeno izuzetno koncipirano ulje (da istovremeno zadovoljava neke zahteve i ACEA C2, kao i ACEA C3, uz approval/odobrenje po normi PA B71 2290) - međutim implicitno isticati da je ono funkcionalno značajno bolje od odgovarajuće propisane totalove varijante (Ineo ECS 5W30 i kasnije Ineo First 0W-30) je nešto što bi moglo da se podvede pod pogrešno zaključivanje ili tzv. zamenu teza.
Posebna je priča što je za te ranije verzije 1,6 HDI osim ulja na bazi ACEA C2 bilo propisivano tj. preporučena upotreba (totalovih) ulja i na bazi ACEA A3/B4 za koja se može reći da usled prebacivanja intervala mogu ostavljati više taloga - međutim identčno bi moglo da se kaže i ako bi se upotrebljavalo Mobil ulje odgovarajućih normi.
Suština problema kod 1,6 HDI jeste nekakva konstrukcija nekih delova motora u kombinaciji sa predugim intervalom (i/ili i nedovoljnom zapremnom kartera za tako koncipiran motor, 3,8 L) zbog čega se (nakon viešestrukih dužih intervala) kranje konstatuje problematični talog ulja - ali taj problem ne rešava isključivo upotreba Mobil ili Mobil 1 ulja.
Da budem konkretniji.
Ako se tom motoru u više produženih intervala koristi ulje Mobil Super™ 2000 Formula P koje ima odobrenje po normi PSA B71 2300, što znači da je na bazi ACEA A3/B4, motor će biti veoma u$r@n.
A biće takav ne zato što je korišćena baš ta mobilova polusintetika gradacije 10W-40, jer bi isto bilo i sa drugim uljem koje je tako koncipirano - nego zato što je PSA nešto nekako konstruisala i za ranije varijante tog motora preporučila ulja različitih gradacija i normi.
Za taj motor je neuporedivo bolje koristiti Quartz Ineo ECS nego Mobil Super 2000 - ne zato što je jedno ulje totatlovo a drugo mobilovo, nego zato što jedno od njih ima karakteristike koje drugo nema (bitno niža radna kinematička viskoznost i niža koncentracija materija koje ostavljaju nesagoreli ostatak - što je povoljnije za konkretan motor).
One karakteristike koje ima Mobil 1 ESP - nisu takve da bi neko mogao na osnovu njih da ga bitno favorizuje za upotrebu u 1,6 HDI motoru u odnosu na ulje Quartz Ineo ECS 5W-30.
Nema greške sa tim mobilovim uljem u 1,6 hdi kome je autorizavonaa upotreba ulja po normi PSA B71 2290, al nema ni sa QUrtz Ineo ECS 5W-30 - kada interval nije predug.
Kao što nema greške ni sa bilo kojom varijantom po ACEA C2, kao i onima po ACEA C3, uglavnom.
Sad, kako se od sasvim istinitih činjenica - da je PSA u prošloj deceniji za svoje HDI motore za normalne uslove eksploatacije propisivao interval od 30,000 km ili 24 meseca (šta pre istekne) kao i toga da je preporučivao upotrebu odgovarajućih totalovih ulja (po pravilu na bazi ACEA C2, odnosno normi PSA B71 2290, kasnije PSA B71 2312) - stigne do priče tj. shvatanja da "Svaki 1.6 HDI koji je punjen totalom i intervalom zamene 20.000-30.000km ima problem sa sitom uljne pumpe" verovatn može da se objasni jedino nedovoljnom obaveštenošću.
Blažo Đukić sa CFS-a (Citroen Forum Srbije https://www.citroenforumsrbije.com/index.php) je na svoj facebook profil postavio video u kome se vidi odgovarajuće problematično sito kod 1,6 HDI, a to nije sito uljne pumpe.
Inače, ono je takvo, koliko mi je poznato, konstrukcijski donekle revidirano kod 1,6 hdi varijanti nakon 2008/2009 godišta.
I kao što reče ljubitelj - sa bilo kojim uljem je taj motor imao problem ukoliko je interval biio previše dug za konkretne uslove eksploatacije, i kada je tako dug interval korišćen do npr. 240,000 (ili 10 godina) kada ističe interval za zamene delova tzv velikog serisa, nakon čega su se takva vozila masovno prodavala u inostranstvu odnosno ovde kupovala.
Mobil 1 ESP 5W-30 jeste svojevremeno izuzetno koncipirano ulje (da istovremeno zadovoljava neke zahteve i ACEA C2, kao i ACEA C3, uz approval/odobrenje po normi PA B71 2290) - međutim implicitno isticati da je ono funkcionalno značajno bolje od odgovarajuće propisane totalove varijante (Ineo ECS 5W30 i kasnije Ineo First 0W-30) je nešto što bi moglo da se podvede pod pogrešno zaključivanje ili tzv. zamenu teza.
Posebna je priča što je za te ranije verzije 1,6 HDI osim ulja na bazi ACEA C2 bilo propisivano tj. preporučena upotreba (totalovih) ulja i na bazi ACEA A3/B4 za koja se može reći da usled prebacivanja intervala mogu ostavljati više taloga - međutim identčno bi moglo da se kaže i ako bi se upotrebljavalo Mobil ulje odgovarajućih normi.
Suština problema kod 1,6 HDI jeste nekakva konstrukcija nekih delova motora u kombinaciji sa predugim intervalom (i/ili i nedovoljnom zapremnom kartera za tako koncipiran motor, 3,8 L) zbog čega se (nakon viešestrukih dužih intervala) kranje konstatuje problematični talog ulja - ali taj problem ne rešava isključivo upotreba Mobil ili Mobil 1 ulja.
Da budem konkretniji.
Ako se tom motoru u više produženih intervala koristi ulje Mobil Super™ 2000 Formula P koje ima odobrenje po normi PSA B71 2300, što znači da je na bazi ACEA A3/B4, motor će biti veoma u$r@n.
A biće takav ne zato što je korišćena baš ta mobilova polusintetika gradacije 10W-40, jer bi isto bilo i sa drugim uljem koje je tako koncipirano - nego zato što je PSA nešto nekako konstruisala i za ranije varijante tog motora preporučila ulja različitih gradacija i normi.
Za taj motor je neuporedivo bolje koristiti Quartz Ineo ECS nego Mobil Super 2000 - ne zato što je jedno ulje totatlovo a drugo mobilovo, nego zato što jedno od njih ima karakteristike koje drugo nema (bitno niža radna kinematička viskoznost i niža koncentracija materija koje ostavljaju nesagoreli ostatak - što je povoljnije za konkretan motor).
One karakteristike koje ima Mobil 1 ESP - nisu takve da bi neko mogao na osnovu njih da ga bitno favorizuje za upotrebu u 1,6 HDI motoru u odnosu na ulje Quartz Ineo ECS 5W-30.
Nema greške sa tim mobilovim uljem u 1,6 hdi kome je autorizavonaa upotreba ulja po normi PSA B71 2290, al nema ni sa QUrtz Ineo ECS 5W-30 - kada interval nije predug.
Kao što nema greške ni sa bilo kojom varijantom po ACEA C2, kao i onima po ACEA C3, uglavnom.