Mami crko Renault Megane 1.5dci 2014 godiste. Novo uzela i mjenjala ulje svake godine u ovlastenom, godisnje je prelazila oko 10 000-12 000km. 2021 je crko motor. Poceo da lupa dok je vozila na autoputu. Ne sjecam se tacno sta je bilo ali je otisao totale...milekmilek je napisao: ↑01 Dec 2023, 13:18Nije tu samo pitanje potencijalnih kvarova, stvar je u zadržavanju fabričkih performansi motora i ostalih komponenti što duže vreme. A to se postiže upotrebom kvalitetnih ulja.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Pre oko desetak godina prijateljica kupila neki mali džip iz salona u Beogradu, koliko se sećam Daihatsu. Održavan u ovlašćenom, nakon dve ili tri godine auto joj stao u Nemačkoj.
Prvo je bila iznaneđena da joj je servis bio relativno jeftin kako bi nastavila put, nešto oko 100 evra, a drugo da, prema rečima nemačkog servisera, filteri nisu bili prethodno promenjeni, najverovatnije od kako je kupljen..
Prvo je bila iznaneđena da joj je servis bio relativno jeftin kako bi nastavila put, nešto oko 100 evra, a drugo da, prema rečima nemačkog servisera, filteri nisu bili prethodno promenjeni, najverovatnije od kako je kupljen..
Re: Motorna ulja
nije cudno da ovl. servisi naplate nesto a ne zamene, ima xx slucajeva
Re: Motorna ulja
Inostranstvo isto. Tolerancije novih mašina su sumanute i to zdušno zloupotrebljavaju.
Re: Motorna ulja
Ja ako bih radio mali servis u ovlašćenom onda bi to bio samo uljni, ostale filtere ću zameniti sam.
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Jedino bez garancije. Ti si vezan za servis da bi bio pokriven garancijom, i nisi u opciji da nešto menjaš ili ne menjaš. Radi se o tome da se uredno piše da se radi, a ne radi se.
Ne verujem da je neka sistemska zavera, već zaposleni kradu delove.
Ne verujem da je neka sistemska zavera, već zaposleni kradu delove.
Re: Motorna ulja
Pa sada većina ovl. i ozbiljnih neovlašćenih servisa je detaljno pokrilo kamerama servisne prostorije.
Baš zbog ozbiljnog problema krađe delova.
Za neke znam da imaju supervizore koji proveravaju da li su delovi stvarno zamenjeni na kraju (mada su svi oni u dilu)
Baš zbog ozbiljnog problema krađe delova.
Za neke znam da imaju supervizore koji proveravaju da li su delovi stvarno zamenjeni na kraju (mada su svi oni u dilu)
Re: Motorna ulja
A kako to uraditi kada je filter ulja samo jedan urolani papir? Kućište u koje se stavlja filter se naravno nikada ne menja, ono je trajno
I to je ono što se menja kod savremenih motora ...već par decenija je tako, ne računam oldtajmere sa klasičnim filterom (metalnim).
A zaista svodi se na kraju na poverenje u servis(era) da uradi po ček listi ono što je proizvodjač napisao u uputstvu za dati auto.
I to je ono što se menja kod savremenih motora ...već par decenija je tako, ne računam oldtajmere sa klasičnim filterom (metalnim).
A zaista svodi se na kraju na poverenje u servis(era) da uradi po ček listi ono što je proizvodjač napisao u uputstvu za dati auto.
Re: Motorna ulja
Vidi se masnoća (tragovi rada) na samom kućištu uljnog filtera kada je on zamenjen. Ako kućište filtera ima prašinu na sebi znači da nije menjan.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Motorna ulja
Šta ih sprečava da samo pipnu kućište filtera masnim rukama bez da ga zamene. Videćeš kao što Sale kaže, ako je ogrebotina na istoj poziciji.
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23814
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Ko je vec toliko zapeo moze da slika ulozak filtera pre nego sto otera u servis, uvek ima oznake proizvodjaca ili datum, kataloski broj, razne oznake. Mala je sansa da ce se sve oznake poklapati sa novim uloskom.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 13053
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Motorna ulja
Ljubitelj je u pravu za ove novije motore, baš sam sad odgledao zamenu ulja i filtera za 1.3 TCe. Da bi uopšte došao do filtera moraš skinuti šusplehove dole i sve je ispod samog motora, odnosno filter je vertikalno uz sam karter i zatvoren (zašrafljen) unutar kućišta (ubacuje se samo uložak unutra). Dakle fina (i praktično neizvodiva) rabota da sve to skidaš samo da dođeš do njega da ga vidiš. Jedino da se možda po tragovima dole na šusplehovima proceni da li su ih skidali ili nisu. Samo ulje je opet čisto i retko i pre zamene i teško je po njemu reći da li je zamenjeno, a i nivo mu se ne pomera. Dakle, moraćemo im ipak i malo verovati.
Re: Motorna ulja
Pa servis(er) treba baš da bude neki namćor ili prevarant ili šta već ako naplačuje ono što nije radjeno....a sama zamena ulja je prilično jednostavan posao ako se ima za to namenski alat.
Iznenadio sam se koliko različitih alatki sadrži jedan (komplet) set za zamenu filtera odnosno za čep kartera.
I kakvi se sve izmišljaju šrafovi za karter, te nekakvi sa kvadratnom glavom a ima i onih sa trouglom glavom.
Evo npr, Opel Vivaro 2,0dizel, sa standardnim alatima koje ima svaka radionica praktično je prilično teško i sporo uraditi posao a sa specijalnim alatom 15 minuta posla. Isto papirni uložak a čep je nekakav četvorougaoni,
Iznenadio sam se koliko različitih alatki sadrži jedan (komplet) set za zamenu filtera odnosno za čep kartera.
I kakvi se sve izmišljaju šrafovi za karter, te nekakvi sa kvadratnom glavom a ima i onih sa trouglom glavom.
Evo npr, Opel Vivaro 2,0dizel, sa standardnim alatima koje ima svaka radionica praktično je prilično teško i sporo uraditi posao a sa specijalnim alatom 15 minuta posla. Isto papirni uložak a čep je nekakav četvorougaoni,
- Saša
- Postovi: 13053
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Motorna ulja
Za pomenuti 1.3 TCe za čep kartera takođe treba kvadratni ključ/“gedora” od 8 mm (za filter ide obična 27 mm) a stezanje čepa je preporučeno da se radi moment ključem (38 Nm), isto i poklopca kućišta filtera (25 Nm). Napraviše nauku od zamene ulja i filtera, tj. sve rade samo da nas oteraju u ovlašćeni.
Btw, šuspleh ispod ima čak 15 šrafova i tipli, pa ti skidaj ako ti se skida samo da zaviriš.
Btw, šuspleh ispod ima čak 15 šrafova i tipli, pa ti skidaj ako ti se skida samo da zaviriš.