Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Gradacija ti je bitna. Ako ide 5w40 to sipaj. Tu imas izbor ohoho.
Re: Motorna ulja
Ako je PD motor ( a mislim da jeste s obziroma na godiste) , zahteva za njega posebno ulje. Uz naravno odgvarajucu gradaciju.
Re: Motorna ulja
5w40 i 505.01 obavezno.
Re: Motorna ulja
Recimo da je tako najsigurnije i da sa takvim izborom nema greške (bez obzira koji je TDi motor u pitanju, tj. da li je ili nije PD).
Takođe, mislim da su na donjem linku vrlo korisna razjašnjenja
https://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=158788
Dole sledi moj detaljniji komentar
***
Dakle Golf V 1.9 TDi, 2004 (kW nisu navedeni)?
Ako nije PD motor, a na osnovu sledeće šeme koju smo više puta pominjali u ovoj temi kada je reč o preporučenim uljima za VW motore u poslednjih (osim najnovijih) dvadesetak godina https://www.oilspecifications.org/img/v ... -chart.png
onda bi prodavac koji savetuje teksakovo Havoline Extra 10W-40 mogao da bude u pravu jer su mu onda odgovarajuća (između ostalih) i ulja po (starijoj) normi 505.00 - za koju ovo ulje ima VW odobrenje.
http://texacopolska.pl/wp-content/uploa ... 40-PDS.pdf
Dodatna začkoljica je što ulja sa 505.00 VW odobrenjem mogu biti i u 10W-40 gradaciji, što mu dakle takođe (eventualno, u zavisnosti od temperaturne tabele) dođe odgovarajuće.
Navedeno Havoline Extra 101W-40 je relativno retki egzemplar vrlo kvalitetnog ulja u 10W-40 gradaciji, za razliku od većine ostalih široko korišćenih (i relativno jeftinijih) ulja 10W-40 gradacije.
Poznato je da je Castrol kao brend preporučen za upotrebu u VW vozilima/motorima - a takođe je i činjenica da preporuka brenda ima daleko manji (tj. nikakav, a čak šta više može da bude dobra podloga za uvaljivanje neodgovarajućeg ulja samo zato što ono nosi ime preporučenog brenda) značaj jer je najbitnije da ulje za određeni motor ima odobrenje od proizvođača motora (u ovom slučaju od VW-a) za određenu normu koja se zahteva za taj motor.
Treća bitna činjenica u ovoj priči je da su po pravilu određene novije VW norme odgovarajuće i za određene starije VW motore kojima su kada su proizvedeni bile propisane tada aktuelne (a sada starije) VW norme (primer toga bi bio da tom 1,9 TDi motoru može da bude odgovarajuće ulje po najnovijoj normi VW 504/507, osim što mu je odgovarajuće i po starijoj 505.01).
To što je naveo prodavac o davanju i ne davanju sertifikata može da bude delimično tačno - zavisi na kog se izvoznika/uvoznika odnosi.
Evo ja ću prodavcu da kažem da se u Srbiji ne radi kontrola (lab. analiza) uvozne isporuke, pa ću pre da izaberem ulje sa VW odobrenjem od bar tri domaće rafinerije, nego da gatam u pasulj da li je sertifikat o uvozu falsifikovan, da li je proizvođač u Litvaniji koji radi za amerečki Chevron/Texaco modifikovao sastav za istočnoevropsko tržište i sl.).
Ovakvo gornje moje tumačenje bi moglo da bude preoštro - posebno jer isto (i još gore) može da se odnosi i na Castrol, kome ni dobri poznavaoci više ne mogu da uđu trag da li se konkretno ulje proizvelo u npr. Rumuniji, Italiji, Belgiji, Nemačkoj ili npr. Holandiji. Naravno, sve što sam naveo može da se odnosi na bilo kog proizvođača.
***
Ftj je dakle stvar ukratko sasvim pravilno konkretizovao, uz ljubiteljevu tačnu napomenu - pa je suština priče da se traže ulja po normi (tj. koja imaju odobrenje, a uslovno i kojima stoji da zadovoljavaju specifikaciju mada je donekle sigurnije da imaju odobrenje) VW 505.01., jer ta norma praktično pokriva (razne varijante) TDi od pre petnaestak godina.
Ako pogledamo onu jednostavnu šemu vidimo da nećemo pogrešiti ni ako motoru sipamo ulje po normi VW 504/507. Međutim, takva ulja su po pravilu u 5W-30 gradaciji - a onda može da se postavi pitanji da li su ona odgovarajuća npr. u slučajevima visokih ambijentalnih temperatura (npr. iznad +40 C) u kombinaciji sa težim uslovima eksploatacije (što ume vrlo da bude slučaj leti na ovdašnjim prostorima).
Ja ću dodatno da začinim ovu čorbu oko pogodnog ulja za motore najvećeg evropskog proizvođača automobila - pa ću, kada god se ovome raspravlja, napomenuti da trenutno na tržištu ima gomile odgovarajućih ulja posebno za VW, od gomile sasvim renomiranih proizvođača.
British Petrol-ov Castrol je dakle dugogodišnji VW partner i shodno tome se primarno preporučuje za upotrebu u VW vozilima. Jedino ne znam da li će tako ostati i kada se npr. zbog bregzita promene odnosi Nemačke i Engleske (i ujedinjenog kraljevstva).
VW međutim daje odobrenja i drugim proizvođačima. Ako pominjemo veliki američki Chevron i njegov lubrikantski brend Texaco ili npr. Castrol, onda bi smo mogli da pomenemo i npr. nemački Ravenol i Addinol kao i Fuchs (ovaj potonji je ređi na našem tržištu), takođe nemački a sveprisutni Liqui Moly, pa takođe sveprisutni Total ili npr. Motul, alterego Total-a Yacco, holandski Kroon, belgijski Wolf i dr. Huh, zaboravih na posle Chevrona drugog najvećeg američkog proizvođača - ExxonMobil.
Svi dakle oni imaju ulja sa odobrenjem (i koje zadovoljava specifikacije) VW 505.01, pa bi spisak odgovarajućih ulja bio poprilično dug.
***
Na kraju, sasvim lično, da je taj Golf 5 1,9 TDi moj - ja bih mu u prvoj izmeni sipao bilo koje od sledećih ulja:
FAM Fenix Premium 5W-40
Optima 505.01 5W-40
https://modricaoil.com/data/dokumenti/T ... _5W-40.pdf
Nisotec Autoline Sint 5W-40
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-40
a verovatno bih razmislio i o Galax TDI 505.01
http://www.rnb.rs/wp-content/uploads/20 ... 1-5W40.pdf
Ukoliko bi potrošnja ulja za interval do 15000 km (do maksimalnih 450 sati rada motora) bila manja od 1 L ulja - u sledećoj izmeni bih mu sipao ulja istih proizvođača, a po normi 504/507.
Takođe, mislim da su na donjem linku vrlo korisna razjašnjenja
https://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=158788
Dole sledi moj detaljniji komentar
***
Dakle Golf V 1.9 TDi, 2004 (kW nisu navedeni)?
Ako nije PD motor, a na osnovu sledeće šeme koju smo više puta pominjali u ovoj temi kada je reč o preporučenim uljima za VW motore u poslednjih (osim najnovijih) dvadesetak godina https://www.oilspecifications.org/img/v ... -chart.png
onda bi prodavac koji savetuje teksakovo Havoline Extra 10W-40 mogao da bude u pravu jer su mu onda odgovarajuća (između ostalih) i ulja po (starijoj) normi 505.00 - za koju ovo ulje ima VW odobrenje.
http://texacopolska.pl/wp-content/uploa ... 40-PDS.pdf
Dodatna začkoljica je što ulja sa 505.00 VW odobrenjem mogu biti i u 10W-40 gradaciji, što mu dakle takođe (eventualno, u zavisnosti od temperaturne tabele) dođe odgovarajuće.
Navedeno Havoline Extra 101W-40 je relativno retki egzemplar vrlo kvalitetnog ulja u 10W-40 gradaciji, za razliku od većine ostalih široko korišćenih (i relativno jeftinijih) ulja 10W-40 gradacije.
Poznato je da je Castrol kao brend preporučen za upotrebu u VW vozilima/motorima - a takođe je i činjenica da preporuka brenda ima daleko manji (tj. nikakav, a čak šta više može da bude dobra podloga za uvaljivanje neodgovarajućeg ulja samo zato što ono nosi ime preporučenog brenda) značaj jer je najbitnije da ulje za određeni motor ima odobrenje od proizvođača motora (u ovom slučaju od VW-a) za određenu normu koja se zahteva za taj motor.
Treća bitna činjenica u ovoj priči je da su po pravilu određene novije VW norme odgovarajuće i za određene starije VW motore kojima su kada su proizvedeni bile propisane tada aktuelne (a sada starije) VW norme (primer toga bi bio da tom 1,9 TDi motoru može da bude odgovarajuće ulje po najnovijoj normi VW 504/507, osim što mu je odgovarajuće i po starijoj 505.01).
To što je naveo prodavac o davanju i ne davanju sertifikata može da bude delimično tačno - zavisi na kog se izvoznika/uvoznika odnosi.
Evo ja ću prodavcu da kažem da se u Srbiji ne radi kontrola (lab. analiza) uvozne isporuke, pa ću pre da izaberem ulje sa VW odobrenjem od bar tri domaće rafinerije, nego da gatam u pasulj da li je sertifikat o uvozu falsifikovan, da li je proizvođač u Litvaniji koji radi za amerečki Chevron/Texaco modifikovao sastav za istočnoevropsko tržište i sl.).
Ovakvo gornje moje tumačenje bi moglo da bude preoštro - posebno jer isto (i još gore) može da se odnosi i na Castrol, kome ni dobri poznavaoci više ne mogu da uđu trag da li se konkretno ulje proizvelo u npr. Rumuniji, Italiji, Belgiji, Nemačkoj ili npr. Holandiji. Naravno, sve što sam naveo može da se odnosi na bilo kog proizvođača.
***
Ftj je dakle stvar ukratko sasvim pravilno konkretizovao, uz ljubiteljevu tačnu napomenu - pa je suština priče da se traže ulja po normi (tj. koja imaju odobrenje, a uslovno i kojima stoji da zadovoljavaju specifikaciju mada je donekle sigurnije da imaju odobrenje) VW 505.01., jer ta norma praktično pokriva (razne varijante) TDi od pre petnaestak godina.
Ako pogledamo onu jednostavnu šemu vidimo da nećemo pogrešiti ni ako motoru sipamo ulje po normi VW 504/507. Međutim, takva ulja su po pravilu u 5W-30 gradaciji - a onda može da se postavi pitanji da li su ona odgovarajuća npr. u slučajevima visokih ambijentalnih temperatura (npr. iznad +40 C) u kombinaciji sa težim uslovima eksploatacije (što ume vrlo da bude slučaj leti na ovdašnjim prostorima).
Ja ću dodatno da začinim ovu čorbu oko pogodnog ulja za motore najvećeg evropskog proizvođača automobila - pa ću, kada god se ovome raspravlja, napomenuti da trenutno na tržištu ima gomile odgovarajućih ulja posebno za VW, od gomile sasvim renomiranih proizvođača.
British Petrol-ov Castrol je dakle dugogodišnji VW partner i shodno tome se primarno preporučuje za upotrebu u VW vozilima. Jedino ne znam da li će tako ostati i kada se npr. zbog bregzita promene odnosi Nemačke i Engleske (i ujedinjenog kraljevstva).
VW međutim daje odobrenja i drugim proizvođačima. Ako pominjemo veliki američki Chevron i njegov lubrikantski brend Texaco ili npr. Castrol, onda bi smo mogli da pomenemo i npr. nemački Ravenol i Addinol kao i Fuchs (ovaj potonji je ređi na našem tržištu), takođe nemački a sveprisutni Liqui Moly, pa takođe sveprisutni Total ili npr. Motul, alterego Total-a Yacco, holandski Kroon, belgijski Wolf i dr. Huh, zaboravih na posle Chevrona drugog najvećeg američkog proizvođača - ExxonMobil.
Svi dakle oni imaju ulja sa odobrenjem (i koje zadovoljava specifikacije) VW 505.01, pa bi spisak odgovarajućih ulja bio poprilično dug.
***
Na kraju, sasvim lično, da je taj Golf 5 1,9 TDi moj - ja bih mu u prvoj izmeni sipao bilo koje od sledećih ulja:
FAM Fenix Premium 5W-40
Optima 505.01 5W-40
https://modricaoil.com/data/dokumenti/T ... _5W-40.pdf
Nisotec Autoline Sint 5W-40
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-40
a verovatno bih razmislio i o Galax TDI 505.01
http://www.rnb.rs/wp-content/uploads/20 ... 1-5W40.pdf
Ukoliko bi potrošnja ulja za interval do 15000 km (do maksimalnih 450 sati rada motora) bila manja od 1 L ulja - u sledećoj izmeni bih mu sipao ulja istih proizvođača, a po normi 504/507.
Re: Motorna ulja
EDIT
Gore sam, na početku, u komentaru oko Havoline Extra 10W-40 - dao pogrešnu tehničku specifikaciju, a koja se odnosi na Texaco-va ulje bez odobrenje, i koje ne nosi naziv brenda Havoline.
Međutim, i na tom primeru se može videti kako stvari mogu da funkcionišu, posebno kod najmoćnijih naftaša. Isto ulje, istih osobina - nosi dve specifikacije, sa dva različita komentara.
Dakle ovo opisuje pomenuti Havoline Extra 10W-40 http://texacopolska.pl/wp-content/uploa ... 40-PDS.pdf
ovo je Texaco 10W-40 (čiji sam link dao u prvobitnom komentaru) http://texacopolska.pl/wp-content/uploa ... 40-PDS.pdf.
Ipak, za tog Golfa 5 TDi najverovatnije (pošto je najverovatnije PD motor) i nije odgovarajuće, posebno kada već tržište nudi masu drugih izbora.
Naravno, radila bi ta 5ica i sa tim uljem, posebno u uslovima kada je povećani viskozitet (koje to texacovo ulje uglavnom ima u odnosu na druge) zgodniji, ali bi to bila pretpostavka na nižem nivou od one kada isto mislimo za ulje koje ima odgovarajuće odobrenje.
Šta je tačno u ambalaži - zna proizvođač i oni koji mu rade laboratorijske analize. Ostali mogu da pretpostavljaju i/ili da veruju tehničkoj specifikaciji.
Gore sam, na početku, u komentaru oko Havoline Extra 10W-40 - dao pogrešnu tehničku specifikaciju, a koja se odnosi na Texaco-va ulje bez odobrenje, i koje ne nosi naziv brenda Havoline.
Međutim, i na tom primeru se može videti kako stvari mogu da funkcionišu, posebno kod najmoćnijih naftaša. Isto ulje, istih osobina - nosi dve specifikacije, sa dva različita komentara.
Dakle ovo opisuje pomenuti Havoline Extra 10W-40 http://texacopolska.pl/wp-content/uploa ... 40-PDS.pdf
ovo je Texaco 10W-40 (čiji sam link dao u prvobitnom komentaru) http://texacopolska.pl/wp-content/uploa ... 40-PDS.pdf.
Ipak, za tog Golfa 5 TDi najverovatnije (pošto je najverovatnije PD motor) i nije odgovarajuće, posebno kada već tržište nudi masu drugih izbora.
Naravno, radila bi ta 5ica i sa tim uljem, posebno u uslovima kada je povećani viskozitet (koje to texacovo ulje uglavnom ima u odnosu na druge) zgodniji, ali bi to bila pretpostavka na nižem nivou od one kada isto mislimo za ulje koje ima odgovarajuće odobrenje.
Šta je tačno u ambalaži - zna proizvođač i oni koji mu rade laboratorijske analize. Ostali mogu da pretpostavljaju i/ili da veruju tehničkoj specifikaciji.
- cozmo
- Postovi: 5031
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Samo kvalitetno
Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk
Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Motorna ulja
Kastastrofa, mada ima i gorih. Je l` može da se zna od kada i odakle potiče ta ambalaža. Šteta što se ne vidi šta je na prvobitnoj nalepnici.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Nekih 800km vožnje sa FAM-om 5-40 u skuteru. Iako je majstor rekao da je pretanko I da će trošiti verovatno za sada ništa. Uglavnom se vozi pun gas. Zanimljivo da je potpuno bistro i žuto kao kada je sipano.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Nikad boju ulja nisam tretirao kao bitnom osobinom
Mnoga ulja vrlo brzo potamne, ali nikad to nisam uzimao kao bitan parametar
Mnoga ulja vrlo brzo potamne, ali nikad to nisam uzimao kao bitan parametar
Re: Motorna ulja
Kada ulje ubrzo potamni, najčešće je uzrok zaostalo staro ulje. Drugi uzrok bi mogao da bude nenamensko (neautomativno) ulje u motoru, ali je to redak slučaj
Kada ne potamni, uzrok je poprilično čist motor zbog, najčešće, relativno ranijeg (nego što je potrebno) menjanja ulja.
Skoro mi jedan čovek opisuje da svom 1,9 JTD motoru radi na 10,000 km izmenu 10W-40 IGAT ulja https://igat.de/en/oil-guide/
pa kaže mnogo dobro ulje, ne troši se.
Kada sam ga pitao da li mu možda taj stilo pokazuje prosečnu brzinu, reče 65 km/h (čovek vozi duže rute po auto-putu). To ulje se dakle bućka nešto jedva malo više od 150 sati. Bez problema bi mogao da prelazi i duplo veću kilometražu pre izmene, odnosno bez veze baca nedovoljno iskorišćeno ulje.
Kada ne potamni, uzrok je poprilično čist motor zbog, najčešće, relativno ranijeg (nego što je potrebno) menjanja ulja.
Skoro mi jedan čovek opisuje da svom 1,9 JTD motoru radi na 10,000 km izmenu 10W-40 IGAT ulja https://igat.de/en/oil-guide/
pa kaže mnogo dobro ulje, ne troši se.
Kada sam ga pitao da li mu možda taj stilo pokazuje prosečnu brzinu, reče 65 km/h (čovek vozi duže rute po auto-putu). To ulje se dakle bućka nešto jedva malo više od 150 sati. Bez problema bi mogao da prelazi i duplo veću kilometražu pre izmene, odnosno bez veze baca nedovoljno iskorišćeno ulje.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Da se ja pitam uveo BiH br radnih sati na odometru.
Mnogo bolji pokazatelj i stanja auta i plana održavanja.
Zato neki auto sa 100k izgleda kao drugi sa 300k jer imaju isti broj radnih sati, motor je radio isto vremena itd.
Zamisli menjas ulje na 30kkm gradske vožnje, pa kao da si vozio 90k otvoreno bez zamene ulja.
Nije čudo što crkavaju Neki motori
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Mnogo bolji pokazatelj i stanja auta i plana održavanja.
Zato neki auto sa 100k izgleda kao drugi sa 300k jer imaju isti broj radnih sati, motor je radio isto vremena itd.
Zamisli menjas ulje na 30kkm gradske vožnje, pa kao da si vozio 90k otvoreno bez zamene ulja.
Nije čudo što crkavaju Neki motori
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
Evo dok čekam rodjaka, uslikao sam ti na brzominu stanje ulja posle 11000 km i to stalno po gasu:
Motor je 1.8T 150ks passat. Na corsi i Kii potamni brzo
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Motorna ulja
DS9, postaviću sliku sa tog linka zbog lepše preglednosti:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''