passenger je napisao: ↑17 Jun 2019, 19:25
DS9, postaviću sliku sa tog linka zbog lepše preglednosti:
Hvala ti, inače je trebala da ide napomena uz tu sliku, da se radi o tzv. bloter testu odnosno da se to radi na standardizovanom filter papiru.
U vezi boje ulja paket aditiva je određuje jer su bazna ulja praktično bezbojna. U vezi zarnjenja kod dizela ili benzinaca imao sam prilike da vidim kod ljudi koji redovno prilikom svake izmene ulja koriste ispirač da im ulje duže manje tamno ali mislim da je sa današnjim uljima izuzev isključivo mineralnih nepotrebno koristiti često ispirače.
Ko voli da se zeza sa uljima, eventualno može da proveri da li u ulju ima prisustva vode (odnosno rashladne tečnosti) tako što baci kap ulja na dno dobro zagrejane posudu, recimo da se stara džezva gotovo usija na rešou (tzv. test cvrčanja). Ako poprilično zacvrči, a što se dešava usled ključanja vode, onda je njeno koncentracija prevelika (pa treba razmisliti o uzroku).