Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
kami
Postovi: 930
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Motorna ulja

Post od kami » 26 Maj 2020, 19:16

Ivan je napisao:@DS9 hteo sam uzeti motul bmw specific LL04 jer je bas nema mnogo 5w40 c3/ll04 ulja ali sam se posle ipak odlucio za ravenol 5w40 vmo. Hteo sam ravenol rup, ali ga nije bilo kod distributera, mozda drugi put.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
U b47 ga sipas? Kakav je u odnosu na bmw ulje?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado » 26 Maj 2020, 23:09

Ja bih rekao da Total ima odlicnu cenu, a i ulja su im odlicna. Bukvalno za svaki auto imaju.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 27 Maj 2020, 13:13

@kami u n47 ga sipam, jer mi po specifikacijama deluje kao najbolje 5w40 za bmwa, pravo da ti kazem presao sam 20.000km za 6 meseci sa f30, prvo sam sipao 5w30 shell, pa bmw ulje (koje je isto valjda shell) i nisam primetio neku razliku, a hteo sam bas da probam 5w40 ulje u odnosu na 5w30.

U b47 sipam mobil 1 5w-30 esp formula, to je bas izuzetno ulje, u samom vrhu, sa flashpointom od 254, retko koje ulje moze da mu "prismrdi" po tom parametru, pa motul 8100 je na 230c, kao i nisotec, cisto da stavimo neke stvari u perspektivu.
To je mislim jedan od razloga zasto ja mislim da je motul precenjen, a takodje i zasto @@DS9 potencira nisotec i druga domaca ulja, jer nisu uopste ispod proseka.

Inace na 30.000km idem u ovlasceni, a u medjuvremenu na 10.000km menjam ulje kod drugara, nije to neki trosak, a mislim da cuva motor/turbinu/lanac, pogotovo ko ostrije vozi.

Ono sto cu probati na b47 jeste ravenol 5w30 REP, flash point 244c, ispod mobil1, ali opet iznad proseka, to je ok, ali sa druge strane tacka tecenja -60c, sto bi znacilo izuzetno kvalitetna PAO osnova, komparacije radi mobil1 je tecljiv do -45, nisotec do -39, a motul 8100 do -36.
A ako ne budu imali 5w30 REP, nisam pitao, ali u 5w40 nisu imali RUP seriju, onda mi je druga alternativa 5w30 VMP isto je -60 tecljivost i hths 3.7, samo je flashpoint nesto nizi 238 u odnosu na 244.

Takodje HTHS (sto je laicki koliko shvatam otpornost uljnog filma na "smicanje" pri temperaturi) je 3.7, a mobil 1 i nisotec su 3.6, a motul 8100 je 3.5.

m47 kod drugara trosi 0.1l na 1000km mobil super 5w40, hteo je da predje na 5w50 mobil, ali ce i on sad probati ravenol, pa cemo videti, pritom gledajuci specifikacije vidim da je super serija skroz obicno ulje, za jasnu klasu ispod mobil 1,
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 28 Maj 2020, 01:37

Da, to je fino rečeno ukratko, s tim što možda ne bih previše generalizovao da je Motul precenjen, neka ulja da ali se motul tako etablirao na tržišzu. Btw, za potrošnju ulja od 0,1 L na 1000 km se ne bih uopšte brinuo (da bih zbog toga prelazio na sledeću gradaciju), čak šta više mislim da je to adekvatno jer se ulje može držati osveženim sitnijim dolivanjima na par hiljada km, ali bih definitivno odustao od mobilove super serije i prešao na nešto drugo. Pomenute ravenolove varijante su vidi se odličnih/egzempalrnih osobina.

Darko je napisao:
26 Maj 2020, 17:32
DS9 je napisao:
25 Maj 2020, 09:42
Da, uvek.

Quartz 7000 10W-40 je takođe preporučen, a mnogi će potvrditi (npr. taksisti) da je stariji 2.0 HDI stotine hiljada prešao sa njim - međutim Q9000 5W-40 je superiornije ulje, koje je takođe preporučeno istom motoru.
Hvala jos jednom.
Definitivno prelazim na quartz 9000. :thumbup:

Posle koliko predjenih kilometara preporucujes da ispustim quartz 7000 koje mi je trenutno u motoru? 8000 ili 10000km?
Zavisi kolika je prosečna brzina. Ako se voza samo po gradu, bolje na 8000 km, tj. na nekih 300-350 sati rada motora.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 28 Maj 2020, 07:13

@DS9 mislio sam da je motul precenjen u sledecem kontekstu (makar u ovim gradacijama/standardima) jer je nesrazmerno skuplji, u nemackoj mobil 1 esp i motul 8100 5w30 kostaju prakticno isto, a kod nas je motul 8100 cca 200din skuplji po litri, neopravdano, pogotovo ako je mobil 1 esp formula bolje ulje, makar i za nijansu.

Takodje mislim i da je mobil super serija precenjena, obicno/prosecno ulje gde doplacujes mobil ime u odnosu na slicno takvo ulje manje renomiranog brenda.
Zato sam i savetovao drugara da predje na neko drugo ulje, placas mobil ime, a ne dobijas mobil kvalitet.

Nije zlato sve sto sija :D
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4117
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Motorna ulja

Post od carov2 » 28 Maj 2020, 09:33

Koristio sam u Audiju Castrol, Motul i Mobil , a najviše Motul, trenutno u autu mi je Motul...mehaničar kaže da je najbolji.
Posle ovog Ivanov pisanja, biće ponovo Mobil.
Jednog dana će auto samo da stane i da mi ispiše fuck you, ne mogu više.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 28 Maj 2020, 16:52

Prema svecu i tropar.

Ono što važi za BMW ne mora nužno da važi i za VW, a ni obratno.

S tim što u slučaju Mobil 1 ESP (prema specifikaciji za finsko tržište)

https://www.mobil.com/en-FI/Passenger-V ... 1-ESP-5W30

to je ulje rođeno za VW koji traže 504/507 (i ranije norme) jer ima njihovo odobrenje - dok je njegova upotreba u BMW diskutabilna sa obzirom da pored gomile odobrenja i preporuka (i to najviše VW) nema pomena neke od BMW specifičnih normi.

Druga je priča to što se sa obzirom da zadovoljava npr. ACEA C3 - može lako pretpostaviti da bi moglo da bude pod određenim uslovima idealno za neki od BMW dizela, pa ono što je Ivan prethodno naveo ima vrlo smisla i on dobro zna zašto je napravio takav izbor (sa čime se vrlo slažem, kao i sa ostalim navedenim)

Međutim, ja ovo naglašavam da to što je neko imao neko odlično iskustvo sa jednim uljem - to ne znači da se ono automatski kvalifikuje da je bolje od neke druge varijante koja se koristila u nekom drugom vozilu/motoru (tj. da će se iskazati bolje).

Najjednostavnije rečeno - prvo (tražimo ulje sas!) odobrenje po određenoj normi koje traži naše vozilo/motor, a alternative tj. odstupanja od toga ukoliko to namerno tako hoćemo da uradimo (i dobro znamo zašto odstupamo od proizvođačke preporuke).

Kao što reče Ivan, nije zlato sve što sija, a može zlato da bude i u blatu.

Ja nisam znao kako će 1,4 hdi motor moje c3ojke da radi kada sam mu u drugoj izmeni (posle petogodišnje nepoznate istorije u francuskoj) nakon totalovog preporučenog ulja sipao famovo. Sada posle 100,000 km i devet godina - to znam. pa zbog toga znam i da mi ne pada na pamet da uzimam drugo ulje dok mi je famovo dostupno, bilo da je to izuzetni Mobil, odlični Motul, sjajni Ravenol... i još pun konac fantastičnih ulja mnogih svetski poznatih proizvođača.

Btw, sasvim lično, da imam VW koji traži 504/507, pravac NIS pumpa ako već ne mogu da nađem famovo namensko po toj normi
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-30
ili Galax varijanta
http://www.rnb.rs/proizvodi/galax-syntec-low-saps/

Tako nešto je kao što rekoh sasvim lično - a ulja koja imaju (važeće) odobronje su primaran izbor.

sarajevo123
Postovi: 238
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Motorna ulja

Post od sarajevo123 » 30 Maj 2020, 01:57

Brzinsko pitanje.

Suzuki sx4 1.6 2012 155k preso - benzin/plin (ugradjen prije 6000 km - na jesen 2019) Kupio ga proslo ljeto, odma uradio mali servis u renomiranom servisu. Stavili mi castrol magnatec 5w30 A5 start stop.Kazu najbolje za taj motor sto su imali.Ja se nisam bunio.Filteri bosch.
Preso nekih 10500 km.Provjerao ulje redovno, svako 500-1000 km.Auto nije kapi izgubilo ulja za tu kilometrazu, ali ni kapi.Voznja samo gradska uz par ruta van grada.

Mjenjo ulje prije mjesec opet.Ovaj put nisam iso u taj servis zbog korone.Narucio isto castrol ulje preko neta, u nekom shopu auto dijelova u manjem gradicu u Bosni.
Poslje 1000 km imam osjecaj da fali milimetar ulja na sipki.Moram to jos utvrditi nakon nekog vremena al fali 99%.

Jel moguce da je od ulja? Tj da ulje nije originalno? Odjednom da pocne trositi mi je malo cudno...

Sent from my SM-A515F using Tapatalk


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Motorna ulja

Post od nidza » 30 Maj 2020, 07:47

Milimetar je teško utvrditi, pogotovo ako je razlika u temperaturi motora postojala kad si merio prošli put. Ulje se skuplja na hladnoći, a širi na toploti.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 848
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 30 Maj 2020, 10:44

Pogotovo kada se na hladno napuni tik preko maksimuma (inače hvala Nidžo).

Motori sa unutrašnjim sagorevanjem troše ulje po dizajnu, osim što je samo ulje i isparljivo. Btw, za kombinaciju benzin/plin verovatno je najzgodnije upotrebiti neka od modernijih ulja posebno koncipiranih za sagorevanje plina kao što je Fuchs serija ulja Titan GT1 (pogledati link),

http://www.rich-oil.com/wp-content/uplo ... 0-2009.pdf

mada se u praksi (što mu dođe skoro na isto) u nedostupnosti ovakvih namenskih ulja koriste ona odgovarajuće gradacije ali sa nižom količinom materija koja ostavljaju nesagoreli ostatak (tj. mid/low SAPS), po pravilu ACEA C3.

Sad, ako je čovek (nisam rekao motor, auto, kamion, avion, lansirno vozilo, space shuttle i sl). zadovoljan kako motor radi sa nekim mazivom/uljem - jednostavan je zaključak da se drži tog maziva.

***

Nisam siguran zašto neki ljudi imaju bojazan kada konstatuju nedostak ulja za koji svaki proizvođač automobilskih (a pogotovo radnih) motora kažu da je to uobičajeno i da nedostatak treba dopuniti/nadomestiti ukoliko se on eventualno približio kritičnoj granici minimuma.

Je li to zato što od kako počnu da koriste vozilo razmišljaju o tome da ga u nekom trenutku prodaju pa imaju moralnu ogradu zato što će da bi bili pošteni morati da kažu da motor troši ulje, a mnogo bi im bilo draže da mogu reći - ne troši ni kap (inače 1 mililitar po pravilu ima 20 kapi) ili je to npr. zato što kada su počeli da konstatuju potrošnju više kapi ulja imaju bojazan da će u nekom trenutku taj motor da stane, raspadne se, eksplodira ili na sličan način samouništi?

Inače, citiraću jednog člana (sklonog vrlo oštroj vožnji) sa nezavisnog srpskog foruma ljubitelja citroena koji je tamo odgovorio na slično pitanje:

"Daj ga meni pa da vidiš kako će brzo da potroši ulje."

Takođe, ima onih koji više vole da konstatuju redovan nedostatak ulja pa da ga sitnim dolivanjima osvežavaju do kraja intervala, jer u suprotnom (kada ne fali ni kap) nisu sigurni da li to ima veze sa razređenjem ulja gorivom što je dugoročno mnogo problematičnije.

Sve u svemu, izgleda da je taj SX4 sasvim fina mašina i da mu odgovara ulje koje se koristi za njega. Gore/dole koji milimetar na meraču/šipki za ulje kao što reče Nidža je variranje koje se ne može povezati isključivo sa nedostatkom ulja u sistemu tj. karteru nego i sa temperaturom tog ulja, razlikom u nagibu (npr. napumpanosti pneumatika), materijalom šipke (plastična ili metalna) i dr.

:starac:

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 30 Maj 2020, 12:37

Citao sam da fuchs pravi kvalitetna ulja, iznad proseka, ali nisam ih video kod nas nesto.

Sto se tice potrosnje ulja, ima jos jedan zanimljiv moment, posto je ulje higroskopno, skuplja vlagu/vodu, pa se moze desiti taman da skupi vlage, koliko potrosi ulja (manje vise), pa recimo neko ko vozi grad i ulje ne stigne do 100c nikad, recimo 2000km ne primeti potrosnju ulja nikakvu, a onda izadje na autoput, vozi 100km po opterecenjem, ispari visak vode/vlage i onda se slogira kada vidi da mu je auto popio 0.5l za 100km, a to je zapravo potrosnja ulja na 2100km :D

A za castrol mogu reci samo da ima bas dosta kopija, te ga izbegavam iz tog razloga, a ima odlicnih zamena za castrol.
Magnatec je manje vise prosecno ulje kojeg moze zameniti sijaset drugih ulja lako dostupnih kod nas.
Edge linija castrola je kvalitetnija, ali i ona je lako zamenjiva sa top uljima drugih proizvodjaca, mobil 1, eneos sustina, motul 8100 itd.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Motorna ulja

Post od nidza » 30 Maj 2020, 12:46

Za zapisnik, zimi je na mom autu oko 300 grama razlika između nivoa na šipki kad je ulje na 90C i jednocofrenom plusu C.

Merite nivo uvek na istoj temperaturi.


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
meidling
Postovi: 1051
Pridružio se: 02 Feb 2017, 19:16
Garaža: Volvo XC90 II D4
Lokacija: Wien_Leskovac

Re: Motorna ulja

Post od meidling » 30 Maj 2020, 15:04

Jedna od kvalitetnijih tema na forumu koju rado čitam i posecujem,
pa rekoh da iskoristim džoker i pitam vas za preporuku za ulje.
U pitanju je Kia Sportage sl 1.7 crdi,85 kw datum proizvodnje je 10/2014.Do sada je za zamenu u ovlasćenom servisu korišten Total Quartz Ineo mc3 5w40.
Pre par meseci sam zamenio ulje izmedju servisa u sopstvenoj režiji jer sam primetio da se povećao nivo ulja.Doslo je do razredivanja ulja.Sticajem nekih okolnosti auto je vozen samo u gradu i na kraćim relacijama.Bukvalno 95 posto gradskog režima vožnje.
Total nisam uspeo da kupim jer su mi 3 porudzbine bile stornirane kod različitih prodavaca a zadnji mi je rekao da postoji neki problem sa viskozitetom tog ulja i da je pitanje da li će ga opet biti u prodaji.
Tako da sam za zadnju zamenu koristio Castrol edge turbo diesel 5w-40.Još da napomenem da je auto čipovan i da ima trenutno predjenih 50.000 km.
Cena ulja nije bitna a poželjna je preporuka stranih proizvodjaca jer ne živim u Srbiji


Gesendet von meinem SM-A750FN mit Tapatalk


Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10346
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Motorna ulja

Post od sebekkg » 30 Maj 2020, 15:14

Pozdrav kolege ajde rekoh i ja da pitam onda. Prvi je a4 b8 caga motor, 2011. Godiste i sa 208000km na satu. Auto je jesenas cipovan na 170ks. Na autu je sve ostalo fabricko. Dpf, egr.

I da pitam za skodu fabiju 2003. Godište, 1.4tdi 75ks. Cipovan pre 3 godine na 90ks. Na satu 160000km.

Hvala unapred na odgovorima.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Slika

sarajevo123
Postovi: 238
Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
Lokacija: BiH

Re: Motorna ulja

Post od sarajevo123 » 30 Maj 2020, 16:05

DS9 je napisao:Pogotovo kada se na hladno napuni tik preko maksimuma (inače hvala Nidžo).

Motori sa unutrašnjim sagorevanjem troše ulje po dizajnu, osim što je samo ulje i isparljivo. Btw, za kombinaciju benzin/plin verovatno je najzgodnije upotrebiti neka od modernijih ulja posebno koncipiranih za sagorevanje plina kao što je Fuchs serija ulja Titan GT1 (pogledati link),

http://www.rich-oil.com/wp-content/uplo ... 0-2009.pdf

mada se u praksi (što mu dođe skoro na isto) u nedostupnosti ovakvih namenskih ulja koriste ona odgovarajuće gradacije ali sa nižom količinom materija koja ostavljaju nesagoreli ostatak (tj. mid/low SAPS), po pravilu ACEA C3.

Sad, ako je čovek (nisam rekao motor, auto, kamion, avion, lansirno vozilo, space shuttle i sl). zadovoljan kako motor radi sa nekim mazivom/uljem - jednostavan je zaključak da se drži tog maziva.

***

Nisam siguran zašto neki ljudi imaju bojazan kada konstatuju nedostak ulja za koji svaki proizvođač automobilskih (a pogotovo radnih) motora kažu da je to uobičajeno i da nedostatak treba dopuniti/nadomestiti ukoliko se on eventualno približio kritičnoj granici minimuma.

Je li to zato što od kako počnu da koriste vozilo razmišljaju o tome da ga u nekom trenutku prodaju pa imaju moralnu ogradu zato što će da bi bili pošteni morati da kažu da motor troši ulje, a mnogo bi im bilo draže da mogu reći - ne troši ni kap (inače 1 mililitar po pravilu ima 20 kapi) ili je to npr. zato što kada su počeli da konstatuju potrošnju više kapi ulja imaju bojazan da će u nekom trenutku taj motor da stane, raspadne se, eksplodira ili na sličan način samouništi?

Inače, citiraću jednog člana (sklonog vrlo oštroj vožnji) sa nezavisnog srpskog foruma ljubitelja citroena koji je tamo odgovorio na slično pitanje:

"Daj ga meni pa da vidiš kako će brzo da potroši ulje."

Takođe, ima onih koji više vole da konstatuju redovan nedostatak ulja pa da ga sitnim dolivanjima osvežavaju do kraja intervala, jer u suprotnom (kada ne fali ni kap) nisu sigurni da li to ima veze sa razređenjem ulja gorivom što je dugoročno mnogo problematičnije.

Sve u svemu, izgleda da je taj SX4 sasvim fina mašina i da mu odgovara ulje koje se koristi za njega. Gore/dole koji milimetar na meraču/šipki za ulje kao što reče Nidža je variranje koje se ne može povezati isključivo sa nedostatkom ulja u sistemu tj. karteru nego i sa temperaturom tog ulja, razlikom u nagibu (npr. napumpanosti pneumatika), materijalom šipke (plastična ili metalna) i dr.

:starac:
Ulje uvijek gledam ujutro (nakon sto auto odmara cca 10-12h u cugu) u istoj garazi,auto isto okrenuto znaci pod istim nagibom.
To sam vam zaboravio dodati :)
Cudno mi jer je odjednom poceo gubiti..prije toga nista.

Nego koje ulje bi vi preporucili za ovaj motor sa plinom?

Sent from my SM-A515F using Tapatalk


Odgovori