Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Moma
Banned
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: Motorna ulja

Post od Moma » 23 Dec 2020, 19:43

@@DS9
Pitanje je bilo jednostavno. Ono glasi: "Postoji li servis da znaš koji ima u ponudi NIS ulja?" A sva ova druga đšto si naveo sem FAM-a i INA, su prisutna u mnogim servisima. Nekad je imao NIS ulje u onim komunističkim servisima.
Odgovor ti je dugačak, ali ne pokriva to pitanje.
To što su neki nazovi "stručnjaci" pobegli u NIS iz propalog FAM-a, za mene ne znači ništa. Da su čemu vredeli ne bi FAM propao. I to što ti iz rukava ovde bacaš neku teoriju o fiktivnim proizvodima, za koje ne znaš šta ima unutra, meni ne znači ništa, Vidim da i ti ideš kod tih "propalih" majstora da ti menjaju ulje. I verovatno se čude šta si doneo.

@dispy
Kako ti znaš da DS9 zna o čemu priča? Sam si rekao da si laik.
Stvar si pogrešno postavio. DS9 besedi iz tople sobe, onako neobavezno, o "teoriji" koju gradi još od Sloba Miloševića i Juga. Garanciju ne nudi.
Ti bi trebalo da probereš majstora koji je OK, tačan, pošten, koji zna posao. A DS9 neka besedi do sutra.
Mnogo ste se primili na njegove priče, koje se baziraju na nekoj fiktivnoj teoriji.
Opet taj majstor ako kaže da to kako kažeš "niš ne valja" ima neki razlog, iskustvo, znanje stečeno u radu, ili menjaj majstora. Ja da sam majstor verovatno ti ne bi usuo to ulje NIS, ili bi tražio da ti pisano prihvatiš odgovornost.



@Ikac kako sad ti znaš da je dipy u pravu?

@svi
meni treba garancija radionice koja mi ugrađuje deo ili menja mazivo. Priče ovakvih kao DS9 na koje se pale i stvaraju teorije po netu su čista fikcija. Radionice osrednje potroše mesečno po 1000 litara ulja, i ljudi znaju kako se koje ulje ponaša u pojedinim vozilima. Ovde DS9 drži pridike, a u njevom "citroenu" zamenio par puta ulje kod nekog majstora u garaži- i to je teorija.
Pri tome ne znam šta je NIS ulje i ne zanima me. Samo znam da ga ne drži ni jedna znana radionica, servis, ili autocentar. A znam šta je Srbija i kako ide atestiranje i standardizacija ovde. Na kraju taj NIS ne ume još da napravi gorivo da valja. Možda su došli u fazu da može da prođe jer drugo nemamo.
Samo kažem nemoj da dajete ljudima fiktivna iskustva i preporuke, koje nemaju veze sa mozgom.
Prepustite to vašem majstoru, a ako niste zadovoljni, menjajte servis ili majstora.
Bilo bi korisnije da se povede diskusija o tome koji servis nudi koje ulje, za koji tip vozila i sl.
Ovo u temi o ulju, da se uporno ljudi upućuju da kupe FAM, a ako ne nađu da kupe NIS ne vodi nigde. A mnogi su se primili na to koliko vidim.
Uzgred, da li znate da GAZPROM nudi neko njihovo ulje koje potiče iz Italije, jer i oni izgleda vide da od NIS a nema preporuke i trgovine.

Uostalom, jednostavno pitanje. Da li zaista mislite da NIS ima motorno ulje koje je bolje od Shella, Mobila, Castrola, Selenije, Totala, ELF-a, Raveola, Repsola.... za BMW, Mercedes, Audi, VW, Reno, Pežo, Fiat, Japance itd?
Deluje li to logično, ili SNS-ovski. Ili je neko ovde možda i plaćen da lobira za neki proizvod Š kategorije? Ajde malo da razmislimo i o ovome!?

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. » 23 Dec 2020, 20:01

Nezavisno od poslednjih postova, meni je ovde dobar uzorak u smislu da je. ko god je probao taj Nisotec ili FAM, zadovoljan.(uklj. mene sa tri različita agregata, bmw dizel, VW GDI turbo benzinac, 4t skuter) Odnosno nema primetne razlike u odnosu na ulja drugih zvučnih brendova.

Da tako treba biti, proističe i iz dokumentacije tj odobrenja proizvođača.

Prema tome, meni je sve suprotno što je rečeno (a da pritom za to nema nikakvih dokaze već samo bapske priče iz vremena prodaje benzina iz skuvanih flaša), neosnovano.

Lično i aktuelno, u svoj novi TSI sada ne bih sipao Nisotec jer nemaju važeće odobrenje koje je objavljeno.

Dodatno je auto pod garancijom, pa neka sipaju šta oni misle da treba. Da postoji odobrenje, najverovatnije bih ga koristio (da nisam u garanciji).

Iako mislim da je uredu, ukoliko bi se bilo šta desilo sa samim motorom, verujem da bi ovlašćeni servis jedva dočekao da okrivi Nisotec za bilo kakav kvar, a ne želim da se izlažem bilo kakvom dokazivanju.

Inače zanimljiva trivia, da su u par ovlašćenih Škoda servisa u Srbiji ljudima sipali u garanciji u TSI motore Magnatec 10-40 polusintetiku, iako uopšte ne ispunjava zahteve proizvođača za taj motor. Toliko o stručnom znanju čak i ovlašćenih servisa sa redovnim obukama i protokolima koje propisuje proizvođač.


Sent from my SM-N970F using Tapatalk


dispy
Postovi: 556
Pridružio se: 13 Okt 2019, 18:01
Garaža: Astra K 1.6CDTi 2019

Re: Motorna ulja

Post od dispy » 23 Dec 2020, 21:00

@Moma

Pa evo imam nekog ograničenog iskustva, sa par automobila koje sam do sad imao. Prvo sam Fiestu 2003 održavao u Pinosavi, gde su sipali Ford formula 5w30 iz bureta, i nije ga nešto trošio auto, uzet je sa 227.000km. Posle dva servisa tu, nešto ja sebi utuvim u glavu da hoću ja nešto kvalitetnije da održavam auto pošto je tako mator, a i nije neki trošak na godišnjem nivou. Kupim Castrol magnatec 5w30 I zamenim kod majstora koji mom ocu održava auto, i opet nije trošio ulje, normalno se ponašao, kako je i ranije bilo.

Onda sam taj auto prodao sa 278.000 i uzeo opet fiestu, 2002. Godište, isti motor, sa oko 300.000km, u njega je sipano 10w40, ja pređem na 5w40, I sipam nisotec. Do sad je taj auto kod mene prešao oko 15.000km, nije trošio ništa ulja, opet normalno radi, ne tandrče...

Na kraju, uzeo sam astru K 1.6d novu, uradio do sada jedan servis u ovlašćenom i niti su me pitali niti sam ja pitao šta sipaju. Svakako sipaju nešto što odgovara zahtevima koje propisuje fabrika.

Kako sam tehničke struke, shvatam i značaj i težinu standarda, i ko god misli da se oni tako lako zaobilaze i krše, grdno se vara. Ispunjavanje bilo kog standarda (u firmi smo dobili iso 9001, 14001 I 27001) je ozbiljno maltretiranje, košta I vremena i novca, i niko ne želi da ih izgubi. I na sve to, jedini argument koji ti prilažeš je zapravo pitanje, koji servis koristi nisotec ili fam? Niti znamo čime se baviš, niti stručnu spremu niti zašto sebi daješ za pravo da ulaziš u ovakvu diskusiju sa takvim stavom i uverenjem da si u pravu. Na tvoje pitanje moj laički odgovor bi bio, servisi sklapaju ugovore sa zvučnijim brendovima na kojima mogu više da zarade, dobijaju ozbiljnije rabate i "deluju ozbiljnije" mušterijama. Kaže majstor Pera, ja samo Castrol mećem, znači da je top majstor.

Dok nisam pročitao šta je @DS9 pisao ovde mislio sam da su sva 10w40 ulja istog proizvođača ista, nisam znao da postoje (ozbiljne) razlike među njima. Hvala što je podelio puno zanimljivih i korisnih informacija sa nama. Takođe, ne želim da umanjim ni doprinose drugih članova, @Ivan i ostali :)

Sent from my SM-G985F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Ikac
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Motorna ulja

Post od Ikac » 23 Dec 2020, 21:15

Moma je napisao:
23 Dec 2020, 19:43

@Ikac kako sad ti znaš da je dipy u pravu?

Pa u pravu je. Sa jedne strane imamo doktora nauka koji je vlasnik Stalker bloga o uljima i koji ima neki autoritet, imamo DS9 koji očigledno zna o čemu piše i koji iznosi argumente za sve što napiše i imamo tebe sa druge strane, koji ni jedan argumet nisi izneo, osim Nis je krš, samo budale sipaju nis ulje. Prvo si pričao da su Nisovi sertifikati lažni, da su oni to ko zna kako nabavili, da bi sada, kada su ljudi pokazali da to nije istina, da ne upotrebim neki grublji izraz, to prestao da iznosiš i uhvatio se nekih servisa, kao da je to neki argument. A pun je internet iskustava ljudi da su im u ovlašćenim servisima sipali ulje iz bureta, nekima čak i ulje koje ne ispunjava tehničke specifikacije za navedeni model i sl. i to ponavljam u ovlašćenim servisima.

Druga stvar, ko je i kada napisao da su Nisotec ulja najbolja, pošto to uporno provlačiš kroz svoje poruke?

A pominjao si i propali FAM. FAM je za tvoju informaciju pre privatizacije bio jedna od najuspešnijih firmi u Kruševcu, a i u Srbiji, sa u to vreme platama daleko iznad proseka, ogromnim izvozom, većina prihoda je dolazila upravo od izvoza, bez dugova. Firma koja je konstantno ulagala u razvoj, nove tehnologije i sl. Problem je nastao kada je u procesu privatizacije FAM kupio Milo Đurašković, koji je bukvalno uništio firmu raznim malverzacijama, za šta je i osuđen kasnije, izguglaj ako ti nije poznato. Inače taj Fam je i to preživeo, podigao se ponovo i počeo da vraća dugove i da posluje pozitivno, da bi ga sad na kraju preuzeo Valvoline. Sećam se da nisu mogli da postignu da proizvedu količine kolika je bila tražnja kada su ponovo počeli da rade posle restrukturiranja i to nešto govori o kvalitetu.

Marjan984
Postovi: 15
Pridružio se: 03 Dec 2019, 23:42

Re: Motorna ulja

Post od Marjan984 » 23 Dec 2020, 21:30


dispy je napisao:


Dok nisam pročitao šta je @DS9 pisao ovde mislio sam da su sva 10w40 ulja istog proizvođača ista, nisam znao da postoje (ozbiljne) razlike među njima. Hvala što je podelio puno zanimljivih i korisnih informacija sa nama. Takođe, ne želim da umanjim ni doprinose drugih članova, @Ivan i ostali :)
Na koje razlike misliš, o specifikacije, odobrenja?



Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 23 Dec 2020, 23:05

Moma je napisao:
23 Dec 2020, 19:43
Deluje li to logično, ili SNS-ovski. Ili je neko ovde možda i plaćen da lobira za neki proizvod Š kategorije? Ajde malo da razmislimo i o ovome!?[/b]
To što ti navodiš je generalizovanje radi podržavanja nečega što demantuju činjenice.

Obrati se stručnjacima iz VW i MB koji su dali odobrenje nisotecovim uljima pa im objašnjavaj zašto to nisu trebali da učine.

Postavljaš pitanja kao da je neko/iko tvrdio da su generalizovano ulja od npr. NIS ili FAM bolja od pomenutih mejdžorsa - iako to niko nije ni pomenuo. Samo ti se ne sviđa to što neko tvrdi da je imao adekvatno iskustvo sa nekim uljem i to što na osnovu tehničke dokumentacije proizvođača motora i proizvođača lubrikanata neko kaže da je nekakav lubrikant odgovarajući.

Koliko ja znam ili ne znam šta je u proizvodima koje nazivaš fiktivnim...tebi neće značiti išta. To znaju oni koji su ih analizirali (i oni koji znaju da tumače rezultate analiza):

https://www.oil-club.ru/forum/topic/873 ... 0-svezhee/

https://www.oil-club.ru/forum/topic/873 ... 0-svezhee/

https://www.oil-club.ru/forum/topic/873 ... 0-svezhee/

Doduše, znam šta mi se nalazilo u ulju iz mog motora nakon 8000 km i nakon 15000 km, ali pošto su slike rezultata analiza izgubljene, drugi to mogu da saznaju iz expendable tj. stalkerovog (tj. dr Dimitrijevića, koga je kasnije angažovao Total) komentara tih analiza sa CBC foruma, link dole.

https://cbc.rs/threads/16204-Koliki-vam ... post636908


Inače, već nekoliko puta pominješ političke teme , pa ako ti je do rasprave postoje namenski forumi.

Eventualno bi neko mogao da zaključi da si ti neki miloševićevski, snsovski, dačićevski, đilasovski, miškovićevski, lutovčevski, lečićevski, jeremićevski, obradovićevski, spcovski, staljinski, enverovski, bušovski, klintonovski, maovski, rimokatolički, protestantski, jevrejski, sunitski, šiitski
i/ili slični provokator - kome se ne sviđa što sam više puta isticao da FAM nije trebao da bude prodat, jer suštinski nije bio propao, nego je (na kraju) njegovom prodajom zabašureno nešto što je pojedinima od pomenutih odgovaralo, na štetu države Srbije, odnosno njenih građana.

***

Za insinuaciju o plaćenom lobiranju ne znam šta bih rekao - jedino mi se nameće zaključak da onaj koji ima iskustvo u varanju naglašeno optužuje druge za takvu rabotu.

***

Ukratko, NIS proizvodi odgovarajuća maziva za određene namene. Kome se ne sviđa što je to nečiji personalni izbor, može lako da čini po svom ličnom izboru.

Što se mog ličnog izbora tiče to su najvećom većinom famova maziva, dokle god se budu proizvodila u Kruševcu i dokle god budu imala meni poznati sastav.

Nestado
Postovi: 749
Pridružio se: 20 Avg 2015, 13:00

Re: Motorna ulja

Post od Nestado » 24 Dec 2020, 11:40

Slazem se i moja podrska za @@DS9 , covek zna sta prica. Meni je mnogo puta pomogao oko izboru ulja i dao konkretne savete. Hvala ti druze :pivo:
Nisotec je dobro ulje, nista bolje ili gore od ostalih. Po specifikaciji i gradiciji je odgovaracuje i tacno. Da li sad neki servis ili majstor koristi, stvarno ne znam. Ovlasceni serviser za Opel vozila u Nisu meni nije hteo da uradi mali servis kada sam im spomenuo Nisotec, zasto? Cisto zbog neopravdanog poverenja. Za mnoga vozila Nisotec je dobar i povoljan izbor.

Marjan984
Postovi: 15
Pridružio se: 03 Dec 2019, 23:42

Re: Motorna ulja

Post od Marjan984 » 24 Dec 2020, 12:09

@DS9 je stručnjak odma nakon prof.Steva, tako da uvek piše činjenica i nikada nije bio subjektivan.To što koristi FAM ulje u svoj auto pokazuje da domaći marke ulja po ničeg ne zaostaju od ostalih sa istih spec ili odobrenja.Kraj krajeva su nam lako dostupni, cene su im prihvatljive a i originalnost se podrazumeva.

Ja vozim Honda Civic i do sada sam sipao različitih ulja, Valvoline, Total, Ina, Lubex (Makedonsko ulje od najvećeg lanaca pumpe, Makpetrol). Sledeća zamena biće FAM BM EXTRA 10W-40, ili FAM PREMIUM 5W-40.
Sada ću objasniti zašto Slika
Pa hoću da rade ljude u domaćoj ekonomiji, a i cena mi je prihvatljiva (10 eur/4l), bolje da dva puta smenim FAM koji znam da je original, nego jedan put neki mejđors pa kakav i da je. Tačka.

Kad pričamo o mejđorsima, vrlo često su to ulja sa istih spec i odobrenja kao i domaćih osim cena šta im je malo veća zbog samog brenda i uvozni troškova, takođe podležu i na krivotvorenje.

Kome treba neko ulje a da nema u ponudi domaćih proizvođača, onda ima velika ponuda stranih.....MOTUL, RAVENOL, YACCO....

Nije najbolje sve što je skuplje.

Moma
Banned
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: Motorna ulja

Post od Moma » 24 Dec 2020, 16:14

@DS9
Doduše, znam šta mi se nalazilo u ulju iz mog motora nakon 8000 km i nakon 15000 km, ali pošto su slike rezultata analiza izgubljene, drugi to mogu da saznaju iz expendable tj. stalkerovog (tj. dr Dimitrijevića, koga je kasnije angažovao Total) komentara tih analiza sa CBC foruma, link dole.
Ovo što si naveo, nema žive veze sa realnosti. Opet uvodiš u igru još jednog teoretičara u igru (koji bi doista mogao da radi u nekoj laboratoriji što je očigledno). I tamo vi navodite, kao je ulje skrou "iscrpelo resurse", pa kako se pojavili sulfati, čađ, a bazni broj se izjednačio sa kiselošću. Itd.... A šta recimo da sam ubacio malo sode bikarbone tsj vaš TBN bi bio OK ??
Moj "jaki" stručnjače za ulja, nije svrha videti u globalu koliko je bazno ulje, (što vi prevodite koliko ima aditiva) već šta sačinjava te aditive i kolika je moć podmazivanja, to jeste koliki je koef trenja na uređaju koji to ispituje (da ne navodim koji). Pa onda odsobine ispiranja motora, pa osobine stvaranja crnog taloga po motoru itd... A to je za vas špansko selo, pa i za stručnjaka Dimitrijevića. Postoje aditivi koji 1L košta 100 000€, a postoje koji po litru koštaju 20€. Uzgred, ulje se ispituje ne samo u hemiskoj laboratoriji nego i u mehaničkoj, koja sprovofdi čitav niz testova (o kojima vi koliko vidim niste u toku). I šta si sad ti meni dokazao? Treba ja na slepo da verujem nečijim filozofijama. Uzgred, NiS je izgubo VW licencu koliko znam, a to nije do para, nego do nečega drugog- Nešto nije štimalo.
Promenite ulje par puta i vi imate "osećaj" da jhe to dobro!? Pa zar ne smatrate da jedan mehaničar ili servis ili inžinjer u servisu ima bolji "osećaj" od vas, ako danas na 20 vozila promeni ulje!?

E sad ću ja vama gosn DS9 da navedem moja iskustva, pošto sam ja malo stariji čika, to jeste već deda. Prva vozla koja sam posedovao bile su škoda 100L i Fića 750, pa zatim lada specijal, Z101, pa onda Lada Riva. Kasnije sam prešao na dizele počev od Golfa 2, 3,.... Između toga, imao a službenih vozila (sva nova) R4 GTL, pa Jugo Tempo 1,1. I obično motori nisu mogli da satave ni 100 000km do generale, sa raznim problemima. Škode nisu mogle preko 80000, Kec 120 000, Fića star je na 60 000 generalka, lada pre 100 000. I onda počev od lade Rive počen da koristim Valvoline Turbo V u limenim kantama (čini se tako bi ime) i ona dobaci preko 200 000, tako sam je prodao. U isto vreme, Jugo na Modtičino ulje je produvao na 100 000 jer je bio službeni a Stojadin sa istim motorom i Valvolinom dođe na 200 000 da motor ne troši gram ulja i da ne duva i tako proidat. ITD. Tada sam vežbao sa INA Galax Modriča pa se onda pojavilo neko ulje novosadske rafinerije Texako Havoline kao fol američko) koje mi je odnelo motor za 2 zamene...... Divio se našim proizvodima, posebno INI od koje su mi 2 škode propupale jer je bio slab pritisak ulja.

Sad ja pitam, da li u vreme jako savremenih i ostljivih motora treba da vežbam sa propalim NIS uljima? I što ih tako napadno preporučujete. Sami kažete da nisu najbolja, a ja dodajem nisu ni najjeftinija.
Pobogu ljudi, danas se ne prčka po garažama, prodavnice delova nestaju. Što vi lupate glavu o ulju ako ne lupate glavu o drugim delovima i radivima.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 24 Dec 2020, 19:01

Hvala na komentaru, on je prliično dovoljan da bude jasno o čemu je ovde reč.

Kada bi rasprava bila zasnovana na činjenicama - onda bi svakako mogla da se postave pitanja koja bi podrazumevala zavisnost španskog sela tj. koeficijent trenja (što je tek posebna priča) od upotrebe aditiva od 20 evra i 100.000 evra po litru, a sve to u korelaciji intenziteta slepog verovanja filozofijama ili npr. serviseru koji dnevno promeni ulje u dvadeset motora.

***


Pošto si postavio par jasnih pitanja, a može se tumačiti da si i meni upućeno, dobićeš odgovor.
Moma je napisao:
24 Dec 2020, 16:14


Sad ja pitam, da li u vreme jako savremenih i ostljivih motora treba da vežbam sa propalim NIS uljima? I što ih tako napadno preporučujete. Sami kažete da nisu najbolja, a ja dodajem nisu ni najjeftinija.


1. Tvrdnja da su ulja koja NIS proizvodi (u novosadskoj blendari) propala/loša je bez ikakvog osnova.

2. Kvalifikacija da neko napadno preporučuje neka ulja je takođe sasvim arbitrarna, a očigledno je iz komentara više članova ovog foruma da oni znaju zašto ih preporučuju. Ja lično ih preporučujem na osnovu iskustva više ljudi kojima verujem, i jer na osnovu istaknutih speifikacija mislim da su ona adekvatna za odgovarajuće namene.

3. Ti vežbaj sa onim što što te čini srećnim i sa onim u šta imaš poverenja, jer na osnovu iznešenog iskustva i svojih uverenja znaš kome treba da se obratiš, a takođe znaš i kakve "stručnjake" i filozofiranje treba da izbegneš.

4. Lupanje glave o delovima automobila se nalaze u drugim delovima ovog foruma, koje ćeš lako naći - a za lupanje o ulju sa težnjom da se naglasi kako NIS ulja nisu adekvatna, dole je link do sajta čiji je kreator direktno odgovoran za formulisanje NIS ulja.

Molim te da ovde na forumu prikažeš svoju korespodenciju sa njim i šta je odgovorio na tvoju kritiku da neki nazovi stručnjaci (i teoretičari) filozofiraju - preporučujući upotrebu ulja iz novosadske blendare.

http://www.maziva.org/o-autoru/

Hvala

Moma
Banned
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: Motorna ulja

Post od Moma » 24 Dec 2020, 19:15

Dokaz da je NIS ulje odgovarajuće ne daješ, nego postavljaš linkove i flozofije kao za masu placebo lekova koji se plasiraju po medijima, i gde uvek stoji iza neko Dr ime....

Ja verujem servisu u kome održavam vozila. Verujem i ovlašćenom servisu za moje novo vozilo. Poštujem njihove preporuke, koje su u skladu sa preporuukama proizvođača.

To nije dolokaz što otežeš teorije. Uostalom tvoj Dr Stalker se povukao posle 10 godina beseđenja (gde je imalo i što šta pametno da se pročita). Evo šta on kaže u svom oproštajnom postu:
Dakle, „aktivan rad“ znači redovni tekstovi (toga nema već 2-3 god. da se ne lažemo). Odgovaraću na pitanja, a pitanja postavljajte u novijim tekstovima (od 2010. pa na dalje), najbolje nekom od poslednje objavljenih. Većina pitanja je bila (ali sada postaje 99%) koje ulje u moj auto, pa u tom smislu pomozite, pročitajte uputstvo i koristite oil-asistente na sajtovima proizvođača, te usmerite pitanja na Vaše dileme
Ja sam ti u prvom postu tražio da navedeš, bilo koji servis u Srbiji ili svetu, koji koristi NIS ulja. Ili nađi bilo koji oil-asistente na sajtovima proizvođača ili uputstvo proizvođača, koji navodi da ja u Škodu Oktaviju 1,6 TDI 115 ks sipam NIS ulje.

Znači, ajde molim te bez daljih filozofija, navedi mi bili koji servis za putnička vozila koji drži NIS ulja. Ime servisa, grad adresa.
Tačka

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj » 24 Dec 2020, 19:27

E moj Momo...
pa baš ti motori koje si pobrojao su daleko osetljiviji nego ovi današnji.

Kao da si prespavao koju deceniju razvoja materijala i naročito mašinske obrade, i povelike razlike motora nekada i sada.

Ta ulja koja si pominjao po markama su bila obična mineralna, i koja se u se menjala po uputstvu na 3,000 u težim ili 5,000km u idealnim uslovima.
Da li si tako redovno održavao te motore, priseti se. A i sami motori su bili krš, nije njima ulje smetalo već (nedostupna) savremena proizvodna tehnologija.

Sa druge strane, TBN nije nikakva misterija. Pokazuje kolika je sposobnost ulja da apsorbuje kisele ostatke sagorevanja pre svega sumporastu i sumpornu kiselinu koje su nus proizvod sagorevanja tečnih fosilnih goriva, i benzina i dizela.

Samo pokazuje koliko dugo ulje ostaje u stanju da nije "kiselo", ili jednostavnij koliko kilometara/ radnih sati može da podnese sa tim gorivom koje se koristi u tom motoru.

NIS danas kao deo multi nacionalke nema dodirnih tačaka sa pobrojanim stanjem fabrika u nekadašnjoj SFRJ. Danas je slobodan uvoz i možeš da biraš, tada je bilo zabranjeno bilo šta strano i izbor nije postojao praktično.
Malo je odskakala nekada rafinerija Modriča kada je uvela hidrokrekovanje, i kada je počela da proizvodi za Burmah tj prodajni brend Castrol. A i to je bilo (nešto poboljšano) mineralno ulje.

Naravno da NIS ova ulja nisu najbolja, to niti je neko napisao.
Ona su taman onoliko dobra koliko piše u specifikaciji, ni bolja ni lošija. Lepo je ˇ@ivan uporedio.

Štos je u tome što je taj nivo koji ima NIS ( i ostale naftne kompanije koje se bave distribucijom goriva) dovoljan i potreban za procenio bih 95+% vozila koja se koriste kod nas i u Evropi generalno.
Od 30,000km do 500,000km su sasvim dobra i bezbedna za motore.
(ulja za prvo punjenje motora u fabrici su nešto drugačije formulisana od ovih za kasniju upotrebu, nisu isti tip uprošćeno).
Ko želi i planira nešto više kilometraže do prvog servisiranja klipnog sklopa motora uvek ima opciju ekstra kvalitetnih ulja.

Bolje ulje od tog nivoa može se ali nije potrebno koristiti, dovoljno je redovno menjati ulje shodno načiinu korišćenja vozila.
Ključni pojam je prema načinu korišćenja odrediti interval zamene, ne prema brendu ulja.

Pa na 300,000km dobri motori su još sa svežim i jasnim tragovima honovanja, habanja praktično nema i to sa takvim uljima koje ti generalno smatraš "krš" kategorijom.

Odavno nema loših ulja ni kod jednog proizvodjača. Nema time ni rizika, kome god šta odgovara bilo po ceni, dostupnosti, imidžu, estetici ambalaže,,,, uzme to što misli da je za njega ok i svi zadovoljni.
E da, bitno je da nije falš ulje i da nije predugo lagerovano.

E zato je NIS (OMV, PETROL, EKO, LUKOIL...) ulje kod nas ok nabaviti a moja preporuka je NIS jer je domaći radnik zaradio time platu. Što bi finansirao Grke, Rumune, Bugare, Madjare, Austrijance i pri tome još plaćao skuplje za istu robu. Meni nema logike.
Razumem strah da je domaće lošije od uvoznog, i bilo je tako 90tih i početkom 2000-tih godina uz zastarelu tehnologiju, nedostatak kapitala, nedostatak tržišta, nedostatak opšteg stanja haosa u zemlji.
ALi sada je 2021. za koji dan...i domaća ulja i domaća goriva su danas standardizovana po istim EN normama, i prave se po istoj tehnologiji kao i bilo koja druga.

ps. sećam se tih ulja u limenkama nekada. Recimo FoMoCo tj Ford ulje se moglo i 5 godina čuvati pre korišćenja, limenka spolja i zardja a unutra ulje novo ostane.
INA isto ulja u limenkama, posebno letnje ulje a posebno zimsko. Interval zamene tih ulja je tada bio do 6 mesecim, toliko im je bio radni vek.

ps2, nagradno pitanje za @momo
Šta misliš koje ulje se sipa u flotne automobile NISa, koje ulje se sipa u kamione cisterne NISa, koliko miliona kilometara su zbirno prešla samo ta NISova vozila, a gde su ostale flote poput gradskih autobuskih prevoznika :)
Idu u ovlašćeni servis proizvodjača na zamenu ulja, ne bih rekao :D

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 24 Dec 2020, 22:31

Moma je ili opasan trol ili neko ko nema svoje misljenje pa ga zasniva na pricama lokalnih priucenih majstora ili je autosovinista koji mrzi nis ulja jer su domaca i smeta mu svako pominjanje istih (a ona se nikako ne velicaju ovde).
Mozda neka kombinacija ovih faktora, blend 20% prvo, 50% drugo, 30% trece npr. :)

Da ne navodim sad gomilu konkretnih primera jer bih mogao pisati stranicama, ali dovoljno sam se nagledao u zivotu propusta i neznanja majstora i servisa kod okom vidljivih i fizicki opipljivih problema, a ne da im slepo verujem u njihov sud o karakteristikama materijala/fluida, podmazivanja itd.

Takodje je za majstore/servise karakteristicno da je sve ono sto oni ne ugradjuju i ne rade "sranje", cak i kad imaju vrlo ograniceno znanje o onome cime se bave i sta ugradjuju.

Evo npr. u 5w30 gradaciji castrol ima:
-CASTROL EDGE 5W-30 C3
-CASTROL EDGE 5W-30 LL
-CASTROL EDGE 5W-30 M
-CASTROL MAGNATEC 5W-30 DX
-CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A3/B4
-CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5
-CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 C2
-CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 C3
-CASTROL MAGNATEC STOP-START 5W-30 S1
-CASTROL GTX 5W-30 A5/B5
-CASTROL GTX 5W-30 C2
-CASTROL GTX 5W-30 C3
-CASTROL GTX 5W-30 C4
-CASTROL GTX 5W-30 MP

Tipican majstor ce sipati neki castrol i napisati da je sipan 5w30 castrol, a ti vidi koliko ih ima, a da lepo pitas te majstore/servise u cemu je razlika izmedju tih ulja skoro sigurno ne bi znali da objasne, makar ne velika vecina, sto ih ne sprecava da imaju ostrascen i zabetoniran stav o uljima, iako ne razumeju skoro nista.
Rezonovanje bi bilo na nivou trogodisnjeg deteta koje bi pretpostavilo da je skuplje-bolje (sto ovde i jeste tacno donekle), ali ne bi znali zasto je to ulje bolje, sta ga cini boljim i u cemu se razlikuje osim u ceni.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 24 Dec 2020, 22:53

ljubitelj je napisao:
24 Dec 2020, 19:27

Šta misliš koje ulje se sipa u flotne automobile NISa, koje ulje se sipa u kamione cisterne NISa, koliko miliona kilometara su zbirno prešla samo ta NISova vozila, a gde su ostale flote poput gradskih autobuskih prevoznika :)
Idu u ovlašćeni servis proizvodjača na zamenu ulja, ne bih rekao :D
Sličan je slučaj (bio) sa dvaesetak hondi jazz koje je kruševački FAM svojevremeno kupio za svoje potrebe/komercijaliste. Održavani su prvih godina u ovlašćenom servisu a nakon isteka garancije su famovi serviseri u te honde prilikom godišnje izmene sipali famovu jedinu 5W-40icu (inače po ACEA C3). Ona honda u kojoj sam bio prisutan je na tabli imala nešto više od 200,000 km, a prema rečima onog koji ju je dužio " bez vanrednih servisnih radova".

***
Moma je napisao:
24 Dec 2020, 19:15

Znači, ajde molim te bez daljih filozofija, navedi mi bili koji servis za putnička vozila koji drži NIS ulja. Ime servisa, grad adresa.
Tačka
Hvala na pitanju.
Nije mi poznato, radi preciznijeg odgovora molim da se obratiš NIS-u. To što izvoze hiljade tona maziva verovatno rade samo da bi zaradili na srpsku i rusku prevaru.

***
Moma je napisao:
24 Dec 2020, 19:15
Dokaz da je NIS ulje odgovarajuće ne daješ, nego postavljaš linkove i flozofije kao za masu placebo lekova koji se plasiraju po medijima, i gde uvek stoji iza neko Dr ime....


Ja sam ti u prvom postu tražio da navedeš, bilo koji servis u Srbiji ili svetu, koji koristi NIS ulja. Ili nađi bilo koji oil-asistente na sajtovima proizvođača ili uputstvo proizvođača, koji navodi da ja u Škodu Oktaviju 1,6 TDI 115 ks sipam NIS ulje.
Dokaze si mogao da pročitaš, a to kako ćeš ih tumačiti je na tebi.

U Škodu oktaviu 1,6 TDI 85 kW (nije navedeno godište, motori DDYA DGTE) je odgovarajuće ulje po normi VW 504/507.

Sa obzirom da VW grupa (osim neisključivo u svojim listama odobrenih ulja po određenoj normi) preporučuje upotrebu Castrol ulja - odnosno konkretno Castrol EDGE Professional Longlife III 0W-30 (namenjeno za upotrebu od strane servisa) ili Castrol EDGE 5W-30 LL (za upotrebu od strane korisnika vozila),
na teritoriji Evrope - biću zahvalan da priložiš dokaz ili račun u kome se vidi koje ulje sipano u tu škodu, odnosno da li je sipano neko od ta dva Castrol-ova ulja, i u kom je servisu to učinjeno.

EDGE Professional Longlife III 0W-30 https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... BGU54W.pdf
EDGE 5W-30 LL https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... BK36LM.pdf

Takođe, sa obzirom da poseduješ novije vozilo, molim da priložiš slike stranica servisne knjižice koji opisuju preporuke/zahteve za upotrebu motornog ulja (i ostalih maziva) u navedenoj Škodi.

Hvala

Morse
Postovi: 178
Pridružio se: 28 Jul 2020, 10:06
Garaža: Lancer 2009. 1.5

Re: Motorna ulja

Post od Morse » 25 Dec 2020, 02:35

Moma je napisao:
24 Dec 2020, 19:15
Verujem i ovlašćenom servisu za moje novo vozilo. Poštujem njihove preporuke, koje su u skladu sa preporuukama proizvođača.
Moj iskreni savet, nevezano za brend/vrstu ulja oko koje se vodi rasprava je da dobro obratiš pažnju kad imaš posla sa ovlašćenim servisima. Moja iskustva, a i iskustva ljudi iz mog okruženja nisu najsvetlija, pogotovu u slučajevima kada se na redovne servise ide "na vreme" ili čak i ranije - da bi znao sa kakvim majstorima imaš posla, dovoljno je da proveriš silu zatezanja čepa kartera ili samog filtera, pogotovu ako je reč o zameni kompletnog filtera (sa sve metalnim kućištem), a ne samo kartonskog uloška (ne znam kako je na Oktaviji). Ja bih takođe proverio i da li su filter i ulje uopšte i promenjeni jer se dešava da preskoče, pogotovu kada ljudi dolaze ranije na zamenu, mada je ovo češće pojava sa filterom kabine ili vazduha. Jedan od najbanalnijih parametara je i da proveriš da li je zamenjena podloška čepa kartera - po pravilu se uvek stavlja nova, a siguran sam da se po servisima ne uznemiravaju preterano da zamene istu iako košta možda 50 dinara ili tako nešto. Nebitna stvar realno, ali pokazuje koliko su profesionalni. Kada bi klijenti sve ovo proveravali, mislim da bi se poprilično iznenadili.

Nažalost, moram da se složim sa tvrdnjama ovde da dobar deo majstora po ovlašćenim servisima slabo poznaju problematiku, ulje sipaju ono koje im stigne i apsolutno ih ne zanima da li odgovara motoru, da li mu skraćuju radni vek sa 400k na 250k km itd. Ono što većina "običnih" korisnika ne shvata u vezi sa ovlašćenim servisima je to da su oni odvojena pravna lica i sem nekakvog ugovora nemaju nikakvih veza sa proizvođačem. Njihovo je da pokušaju da što više smanje svoje troškove i ostvare veću zaradu, a mislim da je svima jasno koji su sve načini za to. Ako nešto crkne u garantnom roku, delovi i troškovi zamene su uglavnom pokriveni od strane proizvođača, mada ovo ne mogu da tvrdim da je kod svih isto, ali svakako ovlašćeni servisi na kraju nisu na gubitku. Van garantnog roka je tek veselo, jer tu direktno ostvaruju veću dobit i na prodaji delova i na radu na vozilu. Pritom, tržište u Srbiji je minijaturno i nebitno po svim parametrima, tako da se ni proizvođači ne uznemiravaju ukoliko ima nekih problema, više ih košta vreme da istražuju i da se preganjaju nego da izgube nekoliko mušterija.

Neovlašćeni servisi su druga priča, nezavisno da li im veruješ ili ne; uzorak na kome rade je statistički nebitan, pogotovu što se svaki auto drugačije koristi i nije uniformno održavanje tako da su neki čvrsti zaključci u vezi sa uljem više stvar ubeđenja nego nauke. Na sve to se generacije motora i ulja relativno brzo menjaju tako da je vrlo teško izvući statistički čvrstu korelaciju između marke/tipa ulja i kvaliteta. Svakako mogu reći da li je motor, menjač itd. boljeg ili goreg kvaliteta, ali za ulje mislim je vrlo teško.

Moj savet bi generalno bio manje brige oko marke ulja, a više brige oko pouzdanosti trgovca (da nije falš ulje) i samog tipa/specifikacije ulja. Da ne spominjem interval zamene ulja, kao i proces same zamene. Da li će neko koristiti Nisotec, Motul ili nešto treće mislim da nije presudno ukoliko odgovara vrsti motora i načinu upotrebe.
ljubitelj je napisao:
23 Dec 2020, 19:06
Inače, u EU je zabranjeno takvo ograničenje i može bilo koji servis da vrši zamenu ulja u garantnom roku i uopšte se ne mora posetiti ovllašćeni servis uz puno zadržavanje garancije.
Zato i ne piše u uputstvima da je neko ulje obavezno već da je preporučeno.

Kod nas nažalost još se kasni u pravnom smislu pa je još uvek u garantnom roku obavezno da se održava u ovlašćenom.

Ako hoćeš ulja najvišeg kvaliteta onda ne ideš u ovlašćene već mudruješ i sam nabavljaš Red Line, Mobil1, Motul, LM, Q8 itd ulja premijum osobina koje će baš odgovarati načinu tvog korišćenja vozila.

Ako nećeš da razmišljaš i ne znaš ništa o uljima onda samo pogledaš u knjižicu od auta šta piše ACEA xxx norma i kupiš takvo ulje.
Ovo za EU i ovlašćene servise je vrlo zanimljivo - kod marki koje mene zanimaju nisam naišao na tako nešto, naprotiv, na EU sajtovima proizvođača (D, B, F) sam nailazio da se za priznavanje garancije auto mora održavati kod ovlašćenih servisa, konkretno reč je o Tojoti i Hondi. Ne kažem da nije tako, ali sam ja do sada nailazio samo na klasične ucene održavanja vozila kod ovlašćenih servisa.

I jedno pitanje u vezi sa ACEA specifikacijama na koje sam do sada nalazio različite odgovore - da li se u (benzinski) motor Euro 4 generacije može sipati ACEA C3 ulje i ostvariti adekvatan stepen zaštite? U uputstvu mi piše da je gradacija ulja u rasponu od 0W do 50 (0W30 do 20W50 i sve između, zavisno od vremenskih uslova) i da su adekvatne specifikacije A3/B3, A3/B4 i A5/B5 (API SM). Ne spominje se C3 specifikacija jer tada naravno nije ni postojala. Neki tvrde da zbog ekoloških normi, regulative i sastava C3 ne pruža adekvatnu zaštitu starijim motorima, dok neki tvrde da je C3 ulje sasvim ok, možda čak i bolje od starijih specifikacija. Moje mišljenje je da nema problema da se koristi C3, ali mi ipak neki selektori ulja po sajtovima izbacuju A/B kao prvi izbor a ne C3.

Odgovori