Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Pa, možda bi neko rekao ne samo za nijansu bolji - nego za klasu. Samo, zavisi šta kome treba, obe će u većini standardnih slučajeva završiti posao.
RUP varijanta je na bazi PAO dok je VMO relativno standardna varijanta, pa Ravenol svojim nazivom CleanSynto® (u VMO) suštinski kaže da se radi o III baznoj grupi uz dodatak odgovarajućih aditiva.
Ne bi se blamirali i plaćali Šumahera da stavlja svoj potpis na preporuku RUP varijante, da ona nije izuzetno koncipirana. Sigurno je i paket aditiva nešto drugačiji od široko korišćenih varijanti (za određene zadovoljene norme).
RUP varijanta je na bazi PAO dok je VMO relativno standardna varijanta, pa Ravenol svojim nazivom CleanSynto® (u VMO) suštinski kaže da se radi o III baznoj grupi uz dodatak odgovarajućih aditiva.
Ne bi se blamirali i plaćali Šumahera da stavlja svoj potpis na preporuku RUP varijante, da ona nije izuzetno koncipirana. Sigurno je i paket aditiva nešto drugačiji od široko korišćenih varijanti (za određene zadovoljene norme).
Poslednja izmena od DS9 u 03 Jan 2021, 21:53, izmenjeno 1 put ukupno.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
To sam video da je znacajna razlika RUP i VMO, pa sam uzeo bio VMO jer nisam hteo da cekam RUP, pa sam u sledecoj zameni uzeo VMP jer opet nisam hteo da cekam mesec dana, a sad razmisljam da porucim ulje unapred i da uzmem mozda REP, mada bih mozda mogao uzeti u obzir i RUP.
Ovo za nijanse sam vise mislio na razliku VMP/REP, tako sam i tebe shvatio iz prethodnog posta.
Inace sva 4 ulja su bmw LL04
Ovo za nijanse sam vise mislio na razliku VMP/REP, tako sam i tebe shvatio iz prethodnog posta.
Inace sva 4 ulja su bmw LL04
Re: Motorna ulja
Kod tebe je (sa obzirom da sva ulja zadovoljavaju BMW LL-04) jedino priča da li ti je zgodnija 5W-30 ili 5W-40 gradacija.
Ako to znaš, a hoćeš vrh vrhova - biraš između REP 5W-30 i RUP 5W-40.
Standard bi bio izbor između VMP 5W-30 i VMO 5W-40.
Sad, ko vozi većinom u visokim obrtajima verovatno će pre odabrati 5W-40 gradaciju, a ko vozi umerenije njemu će 5W-30ica doneti možda veće benefite.
To su (manje ili više zasnovane) pretpostavke - a tačnu istinu kažu preciznija merenja (koja retki mogu da izvrše).
Ako to znaš, a hoćeš vrh vrhova - biraš između REP 5W-30 i RUP 5W-40.
Standard bi bio izbor između VMP 5W-30 i VMO 5W-40.
Sad, ko vozi većinom u visokim obrtajima verovatno će pre odabrati 5W-40 gradaciju, a ko vozi umerenije njemu će 5W-30ica doneti možda veće benefite.
To su (manje ili više zasnovane) pretpostavke - a tačnu istinu kažu preciznija merenja (koja retki mogu da izvrše).
-
- Postovi: 241
- Pridružio se: 20 Maj 2019, 11:00
- Garaža: Audi A3 2.0 TDI 125kw CR 2011g quattro
- Lokacija: BiH
Re: Motorna ulja
Vozim sx4 benzin 1.6 16v 2012 godiste sa LPGom.
Kako sam ga kupio koristim castrol ulje 5w30 A5, slike ispod.
Stavili su mi ga u servisu, nije ovlsteni ali je renomirani servis i mislim da znaju sta rade a i ovlasteni su uvoznik castrola tako da sam siguran da je ulje dobro
Koje je najbolje ulje sto bi vi stavili u ovo auto? Nevezano za cijenu, sve da je litar 20 eura.Po mogucnosti castrol ali moze bilo sta.
Cijena nebitna, radim servis jednom godisnje i svejedno je hocel me kostati 70 ili 100 eura iskreno.
Ja sam razmisljao na promjenu gradacije tj na 0W40 cisto da jos bolje zastitim auto.
Kod nas ljeti zna biti po 30+, vozis preko planine, grijes auto a zimi itekako zna pasti na -10 ili cak -15.
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
Kako sam ga kupio koristim castrol ulje 5w30 A5, slike ispod.
Stavili su mi ga u servisu, nije ovlsteni ali je renomirani servis i mislim da znaju sta rade a i ovlasteni su uvoznik castrola tako da sam siguran da je ulje dobro
Koje je najbolje ulje sto bi vi stavili u ovo auto? Nevezano za cijenu, sve da je litar 20 eura.Po mogucnosti castrol ali moze bilo sta.
Cijena nebitna, radim servis jednom godisnje i svejedno je hocel me kostati 70 ili 100 eura iskreno.
Ja sam razmisljao na promjenu gradacije tj na 0W40 cisto da jos bolje zastitim auto.
Kod nas ljeti zna biti po 30+, vozis preko planine, grijes auto a zimi itekako zna pasti na -10 ili cak -15.
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Motor M16A VVT?
Po pravilu, a prema tehničkim uputstvima tj. servisnim/korisničkim knjižicama japanski proizvođači motora imaju vrlo široke preporuke za upotrebu motornih ulja koje se mogu opisati kao od vrlo tankih/tečljivih sintetičkih ulja do vrlo viskoznih/"gustih" mineralnih ulja, tj. npr. od 0W-20 do 15W-50, i to sve za isti motor a korisniku/servisu ostaje da tumačenje temperaturne tabele slobodno interpertira.
Striktno tumačenje (zahteva za motornim uljem nekog motora) zahteva uvid u npr. servisnu ili korisničku knjižicu - pa u tom smislu jedino što sam na brzinu mogao da vidim je ovo dole iz 2008. godine, a po onome što (šturo) piše na starni 200. vidi se da je namenjeno američkom tržištu (tj. nema pomena o ACEA normama).
http://manuals.zedt.eu/suzuki%20sx4/3.S ... Manual.pdf
Iz cele priče, osim u slučaju posedovanja suzukijeve tehničke dokumentacije za konkretan motor - teško se nekakav izbor ulja (od strane servisa,) može sasvim osporiti ili sasvim favorizovati.
Ako se npr. (pošto je već pomenuto koje se ulje trenutno koristi) iskoristi Castrolov selektor maziva https://applications.castrol.com/oilselector/
tek će tu čovek upasti u galimatijas - jer ako npr. izabere državu Nemačku ili Mađarsku biće mu ponuđeno da li da bira između serija za korisnike ili servise, dok ako izabere Grčku dobiće samo jedan izbor.
U prva dva slučaja će za obe države takođe dobiti različit izbor (manje/više)sintetičkih ulja (različitih gradacija) dok će za Grčku dobiti kao izbor polusintetičku varijantu.
Ako čovek onda razmišlja da npr. na teritoriji naših/ovdašnjih država (Srbija, BiH/Srpska, Hrvatska....) treba da izabere ulje po viskozitetu koji bi po zimskim temperaturama obuhvatao ono što (povremeno) važi za npr. Nemačku, a u letnjim mesecima ono što ume da važi i za Grčku - shvatiće da mora da napravi kompromis.
Međutim, svaki izbor ulja je kompromis suprotstavljenih zahteva, pri čemu je idealan kompromis u kome dobijamo više ono što nam je više potrebno a gubimo ono što nam je manje potrebno (ili što nas neće previše oštetiti).
Uprošćeno/laički - deblje ulje više štiti motor na većoj radnoj temperaturi motora, a tanje tj. tečljivije ulje pri hladnom startu pri čemu je hladni start nešto što se smatra da bitno haba motor. Sa debljim uljem je veća margina u zaštiti motora (koju možda u našim uslovima eksploatacije i ne dostižemo) ali je i veća potrošnja goriva - pa pod određenim uslovima može da ispadne da nam je motor možda zaštićeniji sa tanjim/"ređim" nego sa viskoznijim/"gušćim" uljem.
Možda može da nam bude tako. al i ne mora da znači, uvek.
Da bi stvar bila jasna sasvim neupućenima, navešću da ulja gradacije npr. xW-20 na radnoj temperaturi imaju (kinematički) viskozitet oko 8.5 cSt (centistoksa ili milimetara na kvadrat po sekundi tj. mm2/s), ulja gradacije xW-30 po normi ACEA A5 (kao što je castrolovo na slici) oko 9-10 cst, ulja gradacije xW-30 po normi A3/B4 ili C3 oko 11-12 cSt, ulja gradacije xW-40 oko 14 cSt, ulja gradacije xW-50 oko 18 cSt, a gradacije xW-60 oko 22 cSt
Ukratka suština je da u najvećem broju slučajeva biramo ulje koje ima viskozitet između 10 do 14 - a to su ulja 0W-30, 5W-30, 5W-40 i 10W-40 gradacije. Prve tri varijante imaju manje ili više sintetičkih komponenti (u zavisnosti kako su tj. po kojim normama koncipirana) dok su 10W-40ice sa manje pomenutog tj tzv. polusintetike.
Najjednostavnije (a to nam pokazuju norme koje konkretno ulje zadovoljava čak i ako ne gledamo njegovu detaljnu specifikaciju) 5W-30ice po ACEA A5 su oko 10 cSt, 5W-30ice po ACEA A3/B4 ili ACEA C3 su oko 12 cSt, a 5W-40ice i 10W-40ice su oko 14 cSt.
Da je neki (benzinski) evropski motor u pitanju, proizvodnje npr. 2000-2010. godine - moglo bi da se pretpostavi da bi za njega po pravilu bila zgodna neka 5W-40ica ili 0W-40ica (skoro pa svejedno od ta dva, mada definitivno na temperaturama ispod npr. -5 C je zgodnije imati 0W-XX gradaciju od 5W-XX gradacije tj 0W-40icu od 5W-40ice) - ali znamo da se japanski motori uglavnom proizvode sa nižim toleracijama zbog čega su im pogodnija/korisnija tanja ulja, dakle 5W-30ice ili 0W-30ice (a u nekim slučajevima, tj. kod najnovih i npr. 0W-20ice).
I šta sad da izaberem za moj Suzuki SX4 iz 2012. sa 1,6 VVT motorom ???
Pa, recimo da mogu da se za ovu stvar raščlane dva pristupa:
Prvo,
Drugo:
Neko sa interneta (npr. ja) smatra sledeće:
Castrolova Magnatec serija nije vrh onoga što Castrol proizvodi nego je to Edge serija. Ako se želi Castrol, a ima se u vidu da se sagoreva lpg/tng, što će reći da bi bilo uputno koristiti npr. ulja po nekoj od ACEA C normi - vrlo verovatno bi se zgodnim pokazala upotreba npr. neke 5W-30 varijante Castrol Edge po ACEA C3 kao što je ovo https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... B2WPH3.pdf
To ulje je po kinematičkom visozitetu na sredini između onog što se sada koristi u tom suzukiju (dakle prilično tanka 5W-30 varijanta magnatec serije) i neke bitno deblje 5W-40 (odnosno, pomenuta 5W-30ica Edge serije je po viskozitetu među najdebljim 30icama).
Kako da odlučimo koja nam gradacija više odgovora?
Pa, u nedostatku vrlo preciznih merenja prlikom eksploatacije konkretnog motora - potrošnja ulja nam je relativno zgodan reper.
Ako taj motor ne potroši više od npr. 0.5 L sadašnjeg ulja koje mu je u motoru, na nekih npr. oko 10,000 km (u svim godišnjim dobima), vrlo verovatno i ne treba ići na deblju gradaciju. Jer, potrošnja ulja donekle može govoriti i o dinamici vožnje/eksploatacije (visoki obrtaji favorizuju potrošnju ulja, kao i vrlo opterećen auto). Ako je potrošnja ulja veća - verovatno bi bilo zgodno probati neku recimo 5W-40icu.
Ko želi vrh vrhova među uljima za civilne automobile, koristiće ona koja su koncipirana tako da imaju najveći udeo tzv prave sitetike, tj. 4. i/ili 5 grupe baznih, a sa obzirom da se sagoreva tng/lpg - biraju se varijante koje sadrže materije koje ostavljaju manje nesagorelog ostatka (dakle ACEA C norme, prvenstveno ACEA C3, ali nije isključeno da bi bila pogodna i ona koja zadovoljavaju ACEA C2 ili npr. ona koja zadovoljavaju ACEA C4).
Za takvu želju, recimo da mislim da bi nešto od sledećeg bilo najzgodniji izbor (i praktično najkvalitetniji, u smislu hemijskog sastava) za taj konkretni Suzuki:
Ravenol REP 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-30/
Mobil ESP 5W-30 https://www.mobil.com/en/lubricants/for ... esp-5w-30/
Motul X-clean 5W-40 https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1603722860 (motulova preporuka za upotrebu u suzukijevim motorima)
Ravenol RUP 5W-40 https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/
Yacco Galaxie 0W-40 https://www.yacco.com/en/our-products/a ... e-0w40-323
Šta od svega ovog izabrati je pitanje, inače svako od njih se može uspostaviti kao veoma pogodno za određene, konkretne, uslove eksploatacije
***
Da je taj Suzuki moj - ja bih u njega (da živim u BiH), sipao sledeće i time završio priču:
Optima Eco Plus https://modricaoil.com/Product/Read/opt ... ducttype-7
ili
Optima Eco 5W-40 https://modricaoil.com/Product/Read/opt ... ducttype-7
Eventualno, ako su u BiH dostupna ulja iz novosadske blendare tj. Nisotec, izabrao bih
Autoline Sint 5W-30 https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-30
Autoline Sint 5W-40 https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-40
Pa, biraj ago što ti srcu drago.
Po pravilu, a prema tehničkim uputstvima tj. servisnim/korisničkim knjižicama japanski proizvođači motora imaju vrlo široke preporuke za upotrebu motornih ulja koje se mogu opisati kao od vrlo tankih/tečljivih sintetičkih ulja do vrlo viskoznih/"gustih" mineralnih ulja, tj. npr. od 0W-20 do 15W-50, i to sve za isti motor a korisniku/servisu ostaje da tumačenje temperaturne tabele slobodno interpertira.
Striktno tumačenje (zahteva za motornim uljem nekog motora) zahteva uvid u npr. servisnu ili korisničku knjižicu - pa u tom smislu jedino što sam na brzinu mogao da vidim je ovo dole iz 2008. godine, a po onome što (šturo) piše na starni 200. vidi se da je namenjeno američkom tržištu (tj. nema pomena o ACEA normama).
http://manuals.zedt.eu/suzuki%20sx4/3.S ... Manual.pdf
Iz cele priče, osim u slučaju posedovanja suzukijeve tehničke dokumentacije za konkretan motor - teško se nekakav izbor ulja (od strane servisa,) može sasvim osporiti ili sasvim favorizovati.
Ako se npr. (pošto je već pomenuto koje se ulje trenutno koristi) iskoristi Castrolov selektor maziva https://applications.castrol.com/oilselector/
tek će tu čovek upasti u galimatijas - jer ako npr. izabere državu Nemačku ili Mađarsku biće mu ponuđeno da li da bira između serija za korisnike ili servise, dok ako izabere Grčku dobiće samo jedan izbor.
U prva dva slučaja će za obe države takođe dobiti različit izbor (manje/više)sintetičkih ulja (različitih gradacija) dok će za Grčku dobiti kao izbor polusintetičku varijantu.
Ako čovek onda razmišlja da npr. na teritoriji naših/ovdašnjih država (Srbija, BiH/Srpska, Hrvatska....) treba da izabere ulje po viskozitetu koji bi po zimskim temperaturama obuhvatao ono što (povremeno) važi za npr. Nemačku, a u letnjim mesecima ono što ume da važi i za Grčku - shvatiće da mora da napravi kompromis.
Međutim, svaki izbor ulja je kompromis suprotstavljenih zahteva, pri čemu je idealan kompromis u kome dobijamo više ono što nam je više potrebno a gubimo ono što nam je manje potrebno (ili što nas neće previše oštetiti).
Uprošćeno/laički - deblje ulje više štiti motor na većoj radnoj temperaturi motora, a tanje tj. tečljivije ulje pri hladnom startu pri čemu je hladni start nešto što se smatra da bitno haba motor. Sa debljim uljem je veća margina u zaštiti motora (koju možda u našim uslovima eksploatacije i ne dostižemo) ali je i veća potrošnja goriva - pa pod određenim uslovima može da ispadne da nam je motor možda zaštićeniji sa tanjim/"ređim" nego sa viskoznijim/"gušćim" uljem.
Možda može da nam bude tako. al i ne mora da znači, uvek.
Da bi stvar bila jasna sasvim neupućenima, navešću da ulja gradacije npr. xW-20 na radnoj temperaturi imaju (kinematički) viskozitet oko 8.5 cSt (centistoksa ili milimetara na kvadrat po sekundi tj. mm2/s), ulja gradacije xW-30 po normi ACEA A5 (kao što je castrolovo na slici) oko 9-10 cst, ulja gradacije xW-30 po normi A3/B4 ili C3 oko 11-12 cSt, ulja gradacije xW-40 oko 14 cSt, ulja gradacije xW-50 oko 18 cSt, a gradacije xW-60 oko 22 cSt
Ukratka suština je da u najvećem broju slučajeva biramo ulje koje ima viskozitet između 10 do 14 - a to su ulja 0W-30, 5W-30, 5W-40 i 10W-40 gradacije. Prve tri varijante imaju manje ili više sintetičkih komponenti (u zavisnosti kako su tj. po kojim normama koncipirana) dok su 10W-40ice sa manje pomenutog tj tzv. polusintetike.
Najjednostavnije (a to nam pokazuju norme koje konkretno ulje zadovoljava čak i ako ne gledamo njegovu detaljnu specifikaciju) 5W-30ice po ACEA A5 su oko 10 cSt, 5W-30ice po ACEA A3/B4 ili ACEA C3 su oko 12 cSt, a 5W-40ice i 10W-40ice su oko 14 cSt.
Da je neki (benzinski) evropski motor u pitanju, proizvodnje npr. 2000-2010. godine - moglo bi da se pretpostavi da bi za njega po pravilu bila zgodna neka 5W-40ica ili 0W-40ica (skoro pa svejedno od ta dva, mada definitivno na temperaturama ispod npr. -5 C je zgodnije imati 0W-XX gradaciju od 5W-XX gradacije tj 0W-40icu od 5W-40ice) - ali znamo da se japanski motori uglavnom proizvode sa nižim toleracijama zbog čega su im pogodnija/korisnija tanja ulja, dakle 5W-30ice ili 0W-30ice (a u nekim slučajevima, tj. kod najnovih i npr. 0W-20ice).
I šta sad da izaberem za moj Suzuki SX4 iz 2012. sa 1,6 VVT motorom ???
Pa, recimo da mogu da se za ovu stvar raščlane dva pristupa:
Prvo,
imaš poverenje u servis, odnosno u to što rade i koriste - zaboravi gornju priču (za svoju praksu) jer praksa pokazuje da verovatno ništa bitno ni ne treba da se menja.sarajevo123 je napisao: ↑06 Jan 2021, 10:21Vozim sx4 benzin 1.6 16v 2012 godiste sa LPGom.
Kako sam ga kupio koristim castrol ulje 5w30 A5, slike ispod.
Stavili su mi ga u servisu, nije ovlsteni ali je renomirani servis i mislim da znaju sta rade a i ovlasteni su uvoznik castrola tako da sam siguran da je ulje dobro
Drugo:
Neko sa interneta (npr. ja) smatra sledeće:
Castrolova Magnatec serija nije vrh onoga što Castrol proizvodi nego je to Edge serija. Ako se želi Castrol, a ima se u vidu da se sagoreva lpg/tng, što će reći da bi bilo uputno koristiti npr. ulja po nekoj od ACEA C normi - vrlo verovatno bi se zgodnim pokazala upotreba npr. neke 5W-30 varijante Castrol Edge po ACEA C3 kao što je ovo https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... B2WPH3.pdf
To ulje je po kinematičkom visozitetu na sredini između onog što se sada koristi u tom suzukiju (dakle prilično tanka 5W-30 varijanta magnatec serije) i neke bitno deblje 5W-40 (odnosno, pomenuta 5W-30ica Edge serije je po viskozitetu među najdebljim 30icama).
Kako da odlučimo koja nam gradacija više odgovora?
Pa, u nedostatku vrlo preciznih merenja prlikom eksploatacije konkretnog motora - potrošnja ulja nam je relativno zgodan reper.
Ako taj motor ne potroši više od npr. 0.5 L sadašnjeg ulja koje mu je u motoru, na nekih npr. oko 10,000 km (u svim godišnjim dobima), vrlo verovatno i ne treba ići na deblju gradaciju. Jer, potrošnja ulja donekle može govoriti i o dinamici vožnje/eksploatacije (visoki obrtaji favorizuju potrošnju ulja, kao i vrlo opterećen auto). Ako je potrošnja ulja veća - verovatno bi bilo zgodno probati neku recimo 5W-40icu.
Ko želi vrh vrhova među uljima za civilne automobile, koristiće ona koja su koncipirana tako da imaju najveći udeo tzv prave sitetike, tj. 4. i/ili 5 grupe baznih, a sa obzirom da se sagoreva tng/lpg - biraju se varijante koje sadrže materije koje ostavljaju manje nesagorelog ostatka (dakle ACEA C norme, prvenstveno ACEA C3, ali nije isključeno da bi bila pogodna i ona koja zadovoljavaju ACEA C2 ili npr. ona koja zadovoljavaju ACEA C4).
Za takvu želju, recimo da mislim da bi nešto od sledećeg bilo najzgodniji izbor (i praktično najkvalitetniji, u smislu hemijskog sastava) za taj konkretni Suzuki:
Ravenol REP 5W-30 https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-30/
Mobil ESP 5W-30 https://www.mobil.com/en/lubricants/for ... esp-5w-30/
Motul X-clean 5W-40 https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1603722860 (motulova preporuka za upotrebu u suzukijevim motorima)
Ravenol RUP 5W-40 https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/
Yacco Galaxie 0W-40 https://www.yacco.com/en/our-products/a ... e-0w40-323
Šta od svega ovog izabrati je pitanje, inače svako od njih se može uspostaviti kao veoma pogodno za određene, konkretne, uslove eksploatacije
***
Da je taj Suzuki moj - ja bih u njega (da živim u BiH), sipao sledeće i time završio priču:
Optima Eco Plus https://modricaoil.com/Product/Read/opt ... ducttype-7
ili
Optima Eco 5W-40 https://modricaoil.com/Product/Read/opt ... ducttype-7
Eventualno, ako su u BiH dostupna ulja iz novosadske blendare tj. Nisotec, izabrao bih
Autoline Sint 5W-30 https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-30
Autoline Sint 5W-40 https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-40
Pa, biraj ago što ti srcu drago.
Poslednja izmena od DS9 u 06 Jan 2021, 22:32, izmenjeno 4 puta ukupno.
Re: Motorna ulja
BMW x3 2005 2.0d drugar kaze da mu trosi nenormalno mnogo ulja, tipa 300-400 ml na 1000km.
Obzirom da je auto uzeo skoro i jos uvek nije radio servis moj predlog mu je da prvo proba sa kvalitetnijim uljem i da vidi da li ce se nesto desiti sa potrosnjom.
Sta uzeti od ulja za ovaj auto?
Obzirom da je auto uzeo skoro i jos uvek nije radio servis moj predlog mu je da prvo proba sa kvalitetnijim uljem i da vidi da li ce se nesto desiti sa potrosnjom.
Sta uzeti od ulja za ovaj auto?
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Ti stariji motori bas vole da lapaju ulje, a i retko koji ima ispod 400-500.000km danas.
Drugar je resio potrosnju ulja tako sto je presao na 5w50 mobil1, verovatno bi bilo koje 5w50 ulje odradilo posao, ali znam da je bas slaba ponuda u toj gradaciji.
Svakako nema dpf pa ga to nije tangiralo, a poenta je bila sipati ulje koje se ne razredjuje tj. ostaje gusto pri visokim temperaturama, a opet da ostane dovoljno tecno pri hladnom startu.
Bas me zanima sta @@DS9 misli o tom odskakanju od propisane gradacije.
Drugar je resio potrosnju ulja tako sto je presao na 5w50 mobil1, verovatno bi bilo koje 5w50 ulje odradilo posao, ali znam da je bas slaba ponuda u toj gradaciji.
Svakako nema dpf pa ga to nije tangiralo, a poenta je bila sipati ulje koje se ne razredjuje tj. ostaje gusto pri visokim temperaturama, a opet da ostane dovoljno tecno pri hladnom startu.
Bas me zanima sta @@DS9 misli o tom odskakanju od propisane gradacije.
Re: Motorna ulja
Vaistinu se rodi.
Inače, hvala na pitanju.
Šta reći?
Pa, recimo to da kada je čovek nekako bolestan onda se odstupa od unošenja uobičajene hrane, i unosi se ona koja više odgovara konkretnom stanju.
Da, BMW dizelaši nisu primeri niske potrošnje ulja, čak ša više (suprotno). I da Ivane, mobilova varijanta 5W-50 je verovatno jedan od boljih izbora za slučaj ovog bmw-a. Sad neko se sračuna da izabere jeftiniju 5W-40icu i trpi potrošnju dokle može (da je trpi).
Koliko neko ulje može da koriguje to što je dizajn motora takav da pogoduje (većoj) potrošnji ulja je pitanje za čiji odgovor se treba namaltretirati sa probavajem raznih varijanti.
Mislim - verovatno je najzgodnije prilikom se rvisa ubaciti neku xW-50icu pa videti kako se ponaša sa tim. U tom smislu, uz pomenuti mobil, recimo da bi zgodna varijanta bila Addinol Super Racing 5W-50 (videti sa distributerom/uvoznikom)https://addinol.oilfinder.net/addinol_s ... l_664.html .
Prilično vrhunska varijanta bi bila Competion serija Yacco, dakle Galaxie GT 5W-50 https://www.yacco.com/upload/media/defa ... accf0c.pdf
Sad, mislim da uopšte ne bi bilo loše (tj. to bih najpre uradio da je moj taj bmw) ni da se za prvi servis upotrebi klasika po BMW LL-04 i da se prati potrošnja ulja, pa da se tek kada se tačno ustanovi dinamika potrošnje ulja odlučuje o ovim viskoznijim (sportskim) varijantama. U tom smislu Nisotec Autoline Sint 5W-40 koga će naći na svakoj NIS pumpi je (zbog preporuke tj. sastava, i po BMW LL-04) praktično by the book. https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-40
Inače, hvala na pitanju.
Šta reći?
Pa, recimo to da kada je čovek nekako bolestan onda se odstupa od unošenja uobičajene hrane, i unosi se ona koja više odgovara konkretnom stanju.
Da, BMW dizelaši nisu primeri niske potrošnje ulja, čak ša više (suprotno). I da Ivane, mobilova varijanta 5W-50 je verovatno jedan od boljih izbora za slučaj ovog bmw-a. Sad neko se sračuna da izabere jeftiniju 5W-40icu i trpi potrošnju dokle može (da je trpi).
Koliko neko ulje može da koriguje to što je dizajn motora takav da pogoduje (većoj) potrošnji ulja je pitanje za čiji odgovor se treba namaltretirati sa probavajem raznih varijanti.
Mislim - verovatno je najzgodnije prilikom se rvisa ubaciti neku xW-50icu pa videti kako se ponaša sa tim. U tom smislu, uz pomenuti mobil, recimo da bi zgodna varijanta bila Addinol Super Racing 5W-50 (videti sa distributerom/uvoznikom)https://addinol.oilfinder.net/addinol_s ... l_664.html .
Prilično vrhunska varijanta bi bila Competion serija Yacco, dakle Galaxie GT 5W-50 https://www.yacco.com/upload/media/defa ... accf0c.pdf
Sad, mislim da uopšte ne bi bilo loše (tj. to bih najpre uradio da je moj taj bmw) ni da se za prvi servis upotrebi klasika po BMW LL-04 i da se prati potrošnja ulja, pa da se tek kada se tačno ustanovi dinamika potrošnje ulja odlučuje o ovim viskoznijim (sportskim) varijantama. U tom smislu Nisotec Autoline Sint 5W-40 koga će naći na svakoj NIS pumpi je (zbog preporuke tj. sastava, i po BMW LL-04) praktično by the book. https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-a ... -sae-5w-40
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Motorna ulja
Mislim da moze i da daleko prevazilazi specifikacije za taj motor i zadovoljava potrebne karakteristike .
Okacio je @@DS9 specifikacije par postova unazad za ovo ulje, a mislim i da ce bolje reci moze ili ne iako nema zvanicno odobrenje.
Okacio je @@DS9 specifikacije par postova unazad za ovo ulje, a mislim i da ce bolje reci moze ili ne iako nema zvanicno odobrenje.
- Uroš S.
- Postovi: 10886
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
- Lokacija: Blokovi
Re: Motorna ulja
Šta su ti ove bočice?
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3810
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Motorna ulja
Aditivi za gorivo neki verovatno, cim dolaze sa ovim levcima.
Re: Motorna ulja
Za sta aditivi?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk