Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45773
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Motorna ulja

Post od Geza » 25 Feb 2021, 17:56

Može jedna reklama za Garažu na CFS? :)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 25 Feb 2021, 17:59

Može koliko hoćeš :pivo: Samo, CFS ima puno garaža, a najveća je velika garaža tj. Garage Grande ;)

http://www.citroenforumsrbije.com/index.php?board=53.0

Naravno, svaka serija Citroena ima svoju posebnu garažu, a u okviru nje opštu, servisnu, kao i onu gde forumaši predstavljaju svoja vozila tj. sreće i nesreće sa njima.

Uglavnom, forumaške teme predstavlaju dnevnike vozila, i zgodne su da forumaši zapamte kad trebaju da rade servise. U međuvremenu, tu opisuju gde su išli na izlete, s kim i kako su se eventualno slupali, gde su roštiljali ili pecali... da li su stoperke bile standardno ili ekstremno zadovoljne i sl. :kokice:

:) :) :)

CFS je kao delo nekog umetnika - prevazišao je inicijalne težnje svojih osnivača, i postao značajniji nego što je to neko mogao da pretpostavi. Sada on predstavlja ogromnu bazu vrlo korisnih praktičnih podataka, i mesto gde su skoncentrisani uglavnom sredovečni i poprilično stariji ljudi koju su velike drugarčine spremne da priteknu u pomoć kad god to mogu. Naravno, ko ima sreće gaji i podmladak, koji će bar što se kulture tiče spasiti ovdašnje prostore od totalnog zatupljenja... :siriruke:

Ko voli uživo da se druži - nema boljeg od CFS-a

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 25 Feb 2021, 18:23

@@DS9 rec je o 9 hiljada i 500 hpa, evo vidim drugima i u psi izbacuje slicne vrednosti.

Slika
Slika
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 25 Feb 2021, 23:38

Ok, onda je sasvim jasno da se radi o pritisku od nekih 9,5 Bar. Samo što to teško da je pritisak na onom mestu na kome majstori manometrom treba da ispitaju pritisak ulja, po servisnoj dokumentaciji za većinu motora.

Ne znam, možda je to sračunata vrednost na osnovu brzine okretanja uljne pumpe. Koliko vidim prkazuje se vrednost senzora nivoa ulja i to u milimetrima, a što je realno verovatno u procentima razlike između minimuma i maksimuma. U realnosti je ona manja kada se auto upali tj. uljna pumpa počne da cirkuliše ulje,

Ovi podaci su korisni jedino da se upoređuju ukoliko se znaju referentne vrednosti za taj motor

***

Mislim da donji link može da objasni stvari, a tu vidim da se radi i o odstupanjima koja uzimaju u obzir i npr. atmosferski pritisak.. U svakom slučaju, mislim da neko ko je specijalista za BMW će znati šta su referentne vrednosti.

https://bimmerprofs.com/oil-pressure-n-series-engines/

Koji je tačno motor u pitanju, godište?

Robby
Postovi: 40
Pridružio se: 19 Dec 2020, 19:52

Re: Motorna ulja

Post od Robby » 28 Feb 2021, 12:16

'Ajde malo da osvežimo temu, dugo nismo pisali...
I šta bi na kraju niko ne nađe servis gde se koriste domaća ulja, brenda N !? :)
Malo sam prelistao ranije postove pa sam video da je @Moma baš dobro "razdrmao" ekipu.
Pozdrav za Momu !

@DS9
Najpre o agro ulju koje je ranije pominjano u postovima oko dec/januar...
Ne moraš da mi citiraš Stalkera, dovoljno smo ok, ja sam inženjer - on je inženjer, razumemo se.
Na poljo.info je pokušao da opasulji naš zatucan narod - da ne sipaju točeno ulje iz balona sa pijace SAE 30 i 40 u mašine, da je bolje 15W40
i to Super Long bilo koje domaće, dao čovek njegove predloge i ok je to. Ja sam znam šta sipamo u naše traktore,
maziva su mi bila usputna struka, a primena itekako: koristimo isključivo SHPD ulja 15w40 sa ispunjenjima MAN-3275,
VOLVO VDS-3,MB 228,3. I to je to, moraju biti kvalitetna, a ispod Mannola, Mogula, Mabanola nikad nismo išli,mi
smo u Vojvodini rođeni sa mehanizacijom i traktorima, nama je to kao Brazilcima fudbal. Šta pretekne, ide u Fergu 539.
60 lit godišnje, a bude i više. UTTO/STOU ne komentarišem ovde, nije im mesto.

Drugo,izneo si jednu neistinu-ne znam šta koriste u flotnim vozilima u FAM-u, sad su Fiati 500L, a kažeš da koriste FAM, može biti da da ali i ne,
ali gde sam ja radio (a to je 14g kod kuće i 3,4g inostranstvo) , e to nije tako kao što si napisao.
Dakle, pojam flote:
U "Domaćoj Naftnoj Kompaniji" gde smo radili, koristili smo domaće ulje u Skalama 55, davne 2005./6. i to je bio Galax Glx5 ili Nisotec. Kasnije, službeni Ford Focusi su
održavani isključivo u "Zvaničnom servisu XZY " u garantnom i vangarantnom roku ISKLJUČIVO sa servisnim SVIM tečnostima zahtevanim od Forda. Dakle, ne možeš
lično da odeš na pumpu od svoje firme - jer to je ipak bila druga firma izvan Proizvodnje/Remonta/Bušenja i da kažeš: "Majstore, ej daj mi 4 lit ulja za motor i 6 lit antifriza, odoh na servis".
Idemo dalje, kasnije razne Octavie/Fabie, su već braća rusi (kapitalizam je surov) rentirali kao FLOTNI KLIJENT! od izabrane firme,
e to znači da se plaća lova na dnevnom nivou, ti voziš i praviš kilometre, neko te, na osnovu putnih naloga, obavesti da taj i taj dan ostavljaš auto licu
koje je za to zaduženo, dobiješ zamenski,... i voziš, a tvoj auto ide u ZVANIČNI SERVIS što je regulisano ugovorom i tamo
oni SIPAJU šta misle/treba/žele jer je flota vozila njihova i zaduženi su za servis i kasko. Dakle, nisi bio u pravu i da ne dovodimo čitaoce u zabludu kako funkcioniše flota.

Ovo sam baš zato i napisao radi publike koja ti aplaudira, da i njima bude jasnije.

Dakle, Moma, ja i ostali - koji ne delimo vaša mišljenja, ponoviću:
Ako je došlo vreme da se štedi, bolje ne na uljima, ali ako mora, ima mnogo dobrih ulja van Shella, Castrola , a u ok ceni za manje pare,
i ja bih uvek kupio i sipao neki provereni-provereniji brend npr. Wolf, INA, MOL - pogotovo za Long Life intervale 2god / 30.000km (Dynamic Longlife 0w30, 5w30),
pa i taj Mogul Extreme LFIII 5w30 koji jeste first fill u Škodilaku, ili npr. Mannol Energy Combi LL 5w30, jeftin a ok.
A ne bih sipao Total/Elf iz Total Romania Brasova, niti ove naše od brenda N, jer nije samo bitno od čega se pravi ulje
već i ko ga pravi i gde ga pravi. A ako se pravi tamo negde gde je nenormalna fluktuacija ljudi i gde se inženjerima za šefove
postavljaju ljudi sa srednjom školom/podobni i gde kvalitet vrlo moguće varira iz ture u turu, e tu ga ne bih kupio.
i to je patriotizam koji navode svi, kad čuvaš svoj auto, svoju porodicu, svoj novčanik...a ne tamo nekog levog, baš me briga u kojoj firmi.
Ja sam moje rekao / bio sam ostao nedorečen.

Svima želim prijatan dan i pozdrav!

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Motorna ulja

Post od nikaragva » 28 Feb 2021, 14:28

Pa naravno da ne možeš otići u ovlašteni servis i doneti bilo kakvo ulje, čak i njihovo, te tražiti da ti to sipaju. Dok je vozilo u garanciji važe njihova pravila, posle garancije sipaj šta hoćeš.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 28 Feb 2021, 15:57

Hvala na komentaru Robby.

Da bi bilo jasnije, radi se o sledećem viewtopic.php?f=31&t=1186&start=2325#p975178

Prvo tvrdiš da sam izneo neistinu, onda kažeš možda da, a možda i ne - pa navodiš kako se činilo tamo gde si ti radio.

Hvala za te informacije, a što se "neistine" tiče - bio sam sasvim jasan da su svojevremeno (pre desetak godina) famova vozila bila održavana u ovlašćenom (ili kako ti nazivaš ZVANIČNOM) servisu, a da je nakon isteka garancije u njih sipano motorno ulje Fam Fenix Premium 5W-40. To se vidi iz donjeg navoda..
DS9 je napisao:
24 Dec 2020, 22:53
Sličan je slučaj (bio) sa dvaesetak hondi jazz koje je kruševački FAM svojevremeno kupio za svoje potrebe/komercijaliste. Održavani su prvih godina u ovlašćenom servisu a nakon isteka garancije su famovi serviseri u te honde prilikom godišnje izmene sipali famovu jedinu 5W-40icu (inače po ACEA C3). Ona honda u kojoj sam bio prisutan je na tabli imala nešto više od 200,000 km, a prema rečima onog koji ju je dužio " bez vanrednih servisnih radova".


Što se ostalih tvojih navoda tiče, to govori samo po sebi, pa veoma pozdravi i Momu, kao i pomenute "ostale".

Ja se nadam da će vlasnici Total-a imati u vidu izuzetnu mudrost jednog inženjera iz Srbije pa promeniti lokaciju svoje rumunske blendare ili promeniti njen kadar.

Molim te da svoje stavove izneseš i na Renault Forumu Srbije jer se tamo razni ljudi navozaše sa totalovim Elf-om iz rumunske blendare, ali je nejasno kako im je to uspelo sa obzirom na tvoje tvrdnje. Slično važi i srpski nezavisni forum ljubitelja citroena tj. CFS jer su mnogi koristili (a i dalje to čine) ulje Ineo ECS 5W-30 kojeg Total Srbija uvozi iz Rumunije.

Hvala

Robby
Postovi: 40
Pridružio se: 19 Dec 2020, 19:52

Re: Motorna ulja

Post od Robby » 28 Feb 2021, 17:36

@@DS9
...Ja ti objasnio kako se radi sa flotnim vozilima. Posto si i za Nis "objasnjavao" nama,ali nemam nameru da trazim gde i sta pa da citiram. A ako za FAM imas tu flotnu informaciju,lepo. Taj FAM,eto,postade egzotika kao i Pakelo,severno od NS tesko da ga i nadjes negde na policama u radnjama....
Verujem da su mnogi koristili rumunski Elf-Total,em skoro dzabana,pa jos ta nalepnica na zadnjem staklu od Reno Klia cini cuda,to im doda psiholosku sigurnost da to sipaju 😄. Lep francuski stos da prodaju 2.klasu za Istok,a sta ces?! No nisu losa,ok je to kao minimum,imaju odobrenja,za nas ovde dobro, jos i pise "Made in EU",ono jeste,ali Rumunija! (ljudi se iznenade kad saznaju). Ima jos dosta tih parova,Fiat-Selenia,VW-Castrol,na nase Seate isto pise Repsol...pa ga ne sipam i bas smo se navozali,by the way-oba nova kupljena...
Tako da,kad si inzenjer,onda i znas,imas informacije,iskustvo...pa zato i ne koristim nesto sto smatram da nije kvalitet ili i jeste ok,ali "zweitte klasse" za Istok i ono npr. ne svidja mi se.
Toliko ima lepih ulja,kao i guma-ne mora da se vozi bas na Tigar i Starfire.

Kompresor
Postovi: 66
Pridružio se: 28 Feb 2021, 17:04

Re: Motorna ulja

Post od Kompresor » 28 Feb 2021, 18:55

Pozdrav svima. Videh u prethodnim postovima da se pise o Famovim uljima. Jedna informacija mozda znate mozda ne, od prosle godine FAM je kupio Valvoline pa se mozda ulja prodaja pod tim nazivom. Ono sto mene interesuje to je izbor motornog ulja. Uskoro radim mali servis, sto se tice filtera u planu su Man, Knecht, Bosch..., e sad za ulje ne mogu da se odlucim. U pitanju je Golf 5 1.9 tdi - 77kw 2004g presao 130000km. Sto se tice specifikacija znam da treba da podrzava 505 01 i 5w40. Dvoumim se izmedju Ravenol VMO 5w40 ili RUP, Mannol, Liqui Moly... jos neka preporuka osim Castrola. Hvala puno.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj » 28 Feb 2021, 20:50

Koliko paušalnih pretpostavki u jednom postu, baš se treba potruditi a tako malo poznavati materiju.
Pa Rumunija je oduvek bila premium evropska liga u naftnoj industriji, Ploešti kompleks je decenijama poznat po kvalitetu.
A danas je geografija pakovanja (što i jeste blendara) bitna koliko i mesečeve mene. Ko razume kako funkcioniše industija maziva sa svega nekoliko dobavljača shvatiče to lako.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan » 28 Feb 2021, 22:23

@@DS9 prvo sam gledao na 2014 sa n47, a posle na 2016 sa b47 i na njemu izgleda ocitava kako spada.

Dakle na leru je 1.3 bara, a pri punom gasu na 4500rpm ode do 3 bara, pri normalnoj voznji je oko 2 bara (dok se odrzava brzina bez ubrzavanja nezavisno od rpm), a cim pustim gas padne na 1.3 bara nezavisno od obrtaja.


Kako ti se cine ove cifre, samo ne znam jel ovo apsolutni ili relativni pritisak.



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 28 Feb 2021, 22:58

Kompresor je napisao:
28 Feb 2021, 18:55
Pozdrav svima. Videh u prethodnim postovima da se pise o Famovim uljima. Jedna informacija mozda znate mozda ne, od prosle godine FAM je kupio Valvoline pa se mozda ulja prodaja pod tim nazivom. Ono sto mene interesuje to je izbor motornog ulja. Uskoro radim mali servis, sto se tice filtera u planu su Man, Knecht, Bosch..., e sad za ulje ne mogu da se odlucim. U pitanju je Golf 5 1.9 tdi - 77kw 2004g presao 130000km. Sto se tice specifikacija znam da treba da podrzava 505 01 i 5w40. Dvoumim se izmedju Ravenol VMO 5w40 ili RUP, Mannol, Liqui Moly... jos neka preporuka osim Castrola. Hvala puno.

Najveći deo kruševačke FAM je kupljen od strane Valvoline-a potpisivanjem ugovora u februaru 2019. a ugovor je praktično postao operativan od avgusta iste godine. U januaru 2020. su još uvek mogla da se nabave maziva proizvedena u Kruševcu, a za sadašnji trenutak ne znam (ali ću uskoro saznati). Valvolajnova ulja se za tržište Evrope većinom blendiraju u Holandiji (odakle se i uvoze u Srbiju, koliko sam video).


U vezi ravenolovih ulja VMO i RUP - bilo je reči na prethodnim stranicama.

viewtopic.php?f=31&t=1186&p=976845#p976845

Suština je da je VMO by the book za sve one motore kojima treba ulje sa odobrenjem po normi VW 505.01.

Iako RUP nema zvanično to odobrenje nego ravenolovu preporuku za upotrebu po toj normi sigurno se može smatrati da je vrlo odgovarajuće, osim toga je izuzetno koncipirano i predstavlja vrh ravenolove ponude. Dakle sa obe varijante nema greške.

Praktično svi evropski proizvođači nude ulje sa odobrenjima i/ili preporukama po VW 505.01 i teško da se može napraviti loš izbor. Ko voli može da ode i na NIS pumpu i uzme nisotecovo Autoline Sint 5W-40. To bih inače uradio da je taj Golf moj (bez obzira što nema odobrenje). Takođe, razmislio bih i o modričinim uljima Optima Eco i Optima 505.01 (mada, možda bih o njima najpre razmislio).

Dole je VW-ova svojevremena lista (iz 2012. godine) zvanično odobrenih ulja po normi 505.01.

https://www.seapowermarine.com/seapower ... l-List.pdf

Suština je da je prvobitno norma 505.01 bazirana na ACEA normi A3/B4 (kao i zahteve specifičnih VW in-house testova), Vremenom su tu normu mogla da zadovolje i ulja koncipirana oko ACEA C3 norme, odnosno sa sniženom količinom materija koje ostavljaju nesagoreli ostatak (što je slučaj sa pomenutim ravenolovim VMO, RUP i nisotecovim Autoline Sint ili Optima ECO). Takav je slučaj i sa Mannol Energy Formula PD 7913.
Slično je i npr. sa Liqui Moly varijantom Top Tec 4100, koja inače ima zvanično odobrenje po 505.01 (kao i ostala njihova ulja sa pomenute liste), a takođe Texaco-ov Havoline Ultra S SAE 5W-40 koji takođe ima zvanično odobrenje tj. Approval po VW 505.01.

Ulja kao što je ravenolov RUP, dakle kancipirana oko PAO (i/ili estara) odnosno onog što se najčešće podrazumeva pod pravim sintetikama - nema previše na tržištu. Ipak, ima proizvođača koji ih nude. U tom smislu (a sasvim nedokumentovano), kao eventualni funkcionalni pandani koji bi bili zgodni za taj TDI bi moglo da se razmisli o npr. Yacco Galaxie RS 0W-40 (koncipirano po ACEA A3/B4, na bazi PAO) ili o Galaxie A 0W-40 po ACEA C3 na bazi kombinacije PAO i estara.

Najjednostavnije rečeno ima se dosta izbora, a sa obzirom na godište mislim da nije ultimativno insistirati na zvaničnom odobrenju. Može se obrazlagati svaki od pomenutih izbora u odnosu na druge - ali je izbor ipak tvoj. Bitno je da ni sa jednim od njih nema greške.

Srećno, i dobrodošao na Garaža Forum :sesir:

***
Ivan je napisao:
28 Feb 2021, 22:23
@@DS9 prvo sam gledao na 2014 sa n47, a posle na 2016 sa b47 i na njemu izgleda ocitava kako spada.

Dakle na leru je 1.3 bara, a pri punom gasu na 4500rpm ode do 3 bara, pri normalnoj voznji je oko 2 bara (dok se odrzava brzina bez ubrzavanja nezavisno od rpm), a cim pustim gas padne na 1.3 bara nezavisno od obrtaja.


Kako ti se cine ove cifre, samo ne znam jel ovo apsolutni ili relativni pritisak.
Nisam siguran (odnosno ne znam za BMW motore), ako je ulje zagrejano oko 90 C čini mi se korektnim/dobrim. Ipak, moralo bi da se potraže fabrički/tehnički podaci.

ljubitelj
Postovi: 10569
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj » 28 Feb 2021, 23:41

1,5 /ler 700-800rpm/do 4.0 /2500rpm/ bara je uobičajeno na zagrejanom ulju, tako da bih rekao da je ovde unutar korektnog opsega pritiska u tom BMWu.

Sve dok ne pada na leru ispod 1 bara ne bih dalje razmišljao, ok je.

Kompresor
Postovi: 66
Pridružio se: 28 Feb 2021, 17:04

Re: Motorna ulja

Post od Kompresor » 01 Mar 2021, 10:47

DS9 hvala na informacijama. Citao sam post vezano za Ravenol i generalno za ulja...., imam nedoumicu samo da li dati vise novca tipa za Ravenol ili Liqui Moly... u odnosu npr za Manol Energy Formula PD koji je duplo jeftiniji i npr za Nisotecovo (ne znam tacno cenu) ili Modricina ulja..... Hvala na prijemu :sreckovic:

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 01 Mar 2021, 15:11

Pa, zavisi šta čovek želi.

Ako se gleda cena zadovoljiće i najjeftinija ulja koja imaju preporuku za datu normu. Ako se želi best money can buy na našem tržištu ravenolova RUP ili npr. Yacco pomenute varijante.

Ko uobičajeno koristi auto možda neće imati poseban benefit od skupljeg/kvalitetnijeg ulja, dok će onom koji opterećenost motora dovodi do granica, takva ulja biti ultimativna.

Računaj da sa uljima na bazi PAO i/ili estara uglavnom može da se prođe više kilometraže samo je opet pitanje kakva je konkretna eksploatacija. Neko voli da u svoj auto star 15ak godina sipa ulje od 12, 15, 20... evra po litru, dok neko smatra da je to nepotrebno.

Svako od nas ima poprilično različite prioritete u životu. Neko sa radošću stavi kečap i majonez u pljeskavicu, nekom drugom pomisao na to izaziva gađenje...

Ja znam šta bih sebi uradio da je ta mašina moja, pa sam ti gore naveo par ulja koja bih ja koristio za svoj groš i merak,. Ako bih smatrao da mi za tu mašinu treba izuzetno kvalitetno ulje išao bih na Ravenol RUP ili Yacco Galaxie, dok za ostale manje/više uobičajene rezone Optima ili Nisotec.

Doduše, lično bih verovatno u tu mašinu najpre sipao neku 5W-30icu, ukoliko se taj auto najviše voza po gradu, bar jednu izmenu a budućnost bi mi rekla da li tako da ostane ili da se vraća na viskozniju gradaciju. Ali je to sasvim lični stav zasnovan na tome da se mašina ne opterećuje previše.

Ako od cele priče odnosno previše inforamacija i nisi siguran šta da činiš - računaj da je najbolje izabrati ulje koje ima važeće odobrenje. U tom smislu, mislim da bi ti VMO varijanta bila najzgodniji izbor, kao i bilo koja druga (Liqui Moly...Motul...Shelll...) sa važećim odobrenjem.

Odgovori