Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Koshmar
Postovi: 359
Pridružio se: 13 Sep 2017, 10:03

Re: Motorna ulja

Post od Koshmar » 24 Apr 2021, 11:50

Hvala na odgovoru :thumbup:

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 25 Apr 2021, 10:03

Nema na čemu :doubleup:
samo što me ipak nešto svrbeo mozak da ima neka zvrčka oko OMV/Bixxol ulja.

Dakle njihovu blendaru u Austriji je svojevremeno (2013.) kupio Lukoil.
https://www.lukoil.com/PressCenter/Pres ... ?rid=50016
https://seenews.com/news/lukoil-unit-bu ... cee-362728

Gde se sada blendira OMV nisam siguran, a lako bi moglo da to bude u Turskoj od strane Petrol Ofisi. Međutim, 2017. u igru ulazi holandski Vitol.
https://www.reuters.com/article/us-omv- ... SKBN16A2KI

Kako god, bilo bi zanimljivo pročitati deklaracije sa ambalaže Bixxol ulja. Odakle potiče, ko ga uvozi...

Koshmar
Postovi: 359
Pridružio se: 13 Sep 2017, 10:03

Re: Motorna ulja

Post od Koshmar » 08 Maj 2021, 00:10

Da mi nije iskocila reklama danas ne bih ni znao za ova ulja...
https://www.adeco.rs/proizvodi/1/Motorna-ulja/
Jel ima neko iskustva ili zna nesto vise o ovim uljima??

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 09 Maj 2021, 01:11

Novosadski Adeco je odavno prisutan na tržištu Srbije. Sa obzirom da su sada već relativno dugo u poslu (npr. duže od nekih koji su proizvođači nekih uvoznih ulja) - sasvim mogu biti izbor za odgovarajuće proizvode.

Ja nemam iskustvo sa njihovim uljima, a nemam ni informacije o tome od drugih, ali npr. imam pouzdanu informaciju da im je antifriz Frizantin bio sasvim korektan, i da je bio dugogodišnji izbor jednog novosadskog auto servisa. To i nije čudo sa obzirom da ko želi da se bavi proizvodnjom antifriza na ozbiljnom nivou - etilenglikol i odgovarajuće aditive će nabavljati od BASF-a, što i Adeco čini.

Što se ulja tiče, po istaknutim specifikacijama u tehničkim listovima - sasvim su odgovarajuća. Da mi nisu bili dostupni FAM, Nisotec, Modriča, možda bih upotrebljavao Adeco ulja.

Inače, koliko vidim, Adeco je od skoro uradio fantastičnu stvar, i nadam se da će to početi da čine i svi ostali koji nude maziva - odnosno uz tehnički list prilažu i laboratorijsku analizu konkretnog maziva, od strane akreditovane laboratorije, pri čemu je analiza vrlo aktuelnog datuma.

Lepo/savršeno, jer tako može da se zna šta se baš tačno sipa u motor (pošto je tehnička specifikacija okvirna, za razliku od rezultata ispitivanja).

Lazakg
Postovi: 52
Pridružio se: 05 Avg 2019, 13:40

Ulje razlika

Post od Lazakg » 14 Maj 2021, 21:16

Gledam razne teme, o uljima za motor, i čini mi se standardno pitanje koje ulje, koja grada ija, različitih majstora... Da li je auto prešao, 100-200 hiljada, pa odmah drugo ulje, grada ija i sl. Neko da podeli svoja iskustva i mišljenja???

Korisnikov avatar
DasAuto
Postovi: 1675
Pridružio se: 16 Sep 2015, 15:05
Lokacija: swe

Re: Ulje razlika

Post od DasAuto » 14 Maj 2021, 21:57

U vecini slucajeva proizvodjac auta ce ti preporuciti vise gradacija.
Ja sam presa sa 5W-30 na 5W-40 na Audi 2.0 TFSI. Manje trosi ali moram mijenjati na 15 000km. Pre je bio Long Life(Sto ne preporucujem)

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Ulje razlika

Post od DS9 » 15 Maj 2021, 00:45

Da li je bilo potrebno otvoriti novu temu, pored već postojeće koja ima 179 strana - u kojoj se u detalje govori o razlikama među uljima, i o tome kada se koristi jedna, druga ili treća gradacija?

Nadam se da će admnistracija foruma ovu temu spojiti sa postojećom.

U međuvremenu, prema svecu i tropar - odnosno prema određenom motoru je kreirana i njegova servisna dokumentacija pa se stvar kako je postavljena gore ne može na taj način generalizovati, jer je suviše varijabilnih parametara koji utiču na pravi odgovor. Čak i isti tip motora će zahtevati drugačiji pristup u izboru ulja u zavisnosti kako je eksploatisan odnosno u kakvom je stanju - i kakvim će se budućim uslovima eksploatacije taj motor izlagati. Kilometraža ne mora nužno govoriti o tome.

***

-Dobar dan doktore.
-Dobar dan, izvolite.
-Mene zanima standardno pitanje kako da budem zdrav. Da li da dnevno jedem 200 grama ugljenih hidrata, 150 grama proteina i 50 grama masti, ili da jedem 50 grama ugljenih hidrata, 300 grama proteina, i 20 grama masti. Je l` da pređem sa bureka na integralni dvopek? Kakvo je vaše mišljenje i iskustvo, da li je zdraviji tetovac ili gradištanac?
-Prvo ćemo da vam izmerimo visinu i telesnu masu, zatim da izmerimo krvni pritisak, uradimo ekg i spirometriju, a sutra ćemo da vam uzmemo krv i mokraću za par desetina analiza, pa ćemo tada znati odgovor. Možda.
-Hvala doktore.
-Hvala Vama, a danas prestanite sa uzimanjem hrane u 18 sati, jer sutra dajete mokraću i krv. Vodu možete da pijete.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 15 Maj 2021, 22:14

Hvala veoma administraciji što je novoformiranu temu spojila sa postojećom :doubleup:

***
Lazakg je napisao:
14 Maj 2021, 21:16
Gledam razne teme, o uljima za motor, i čini mi se standardno pitanje koje ulje, koja grada ija, različitih majstora... Da li je auto prešao, 100-200 hiljada, pa odmah drugo ulje, grada ija i sl. Neko da podeli svoja iskustva i mišljenja???
Gore sam već naveo da su pitanja suviše generalizovana, i da ono što je propisivao proizvođač za neku seriju motora ne mora važiti za drugu, niti za motor drugog proizvođača.

DasAuto je već naveo da proizvođači motora često navode više gradacija - pa npr. za japanska vozila je sasvim karakteristično da je preporuka ekstremno široka za isti motor, od upotrebe vrlo viskoznih mineralnih ulja gradacije 20W-50 do vrlo sintetičkih ekstremno tečljivih gradacije 5W-30. Tako nešto ima pravdanje kada se uzme u obzir da se neko vozilo može eksploatisati npr. u Australiji i u npr. Sibiru.

Sa druge strane ima proizvođača koji za određenu seriju motora preporučuju isto lakotečljivo ulje bez obzira da li se vozilo eksploatiše u Norveškoj ili u Grčkoj. To je npr. slučaj sa PSA tj. Peugeot/Citroen. Inače, svaki proizvođač motora ima po nešto specifično što se tiče preporuke za upotrebu motornih ulja.

U vezi malo nejasno postavljenog pitanja da li posle neke određene kilometraže (100, 200 hiljada) treba da se promeni tip (a verovatno se misli na gradaciju) t ulja - stvar najjednostavnije rečeno zavisi (kako sam u prethodnom odgovoru gore navodio) od stanja motora. Nekad mora, nekad ne treba.

Što se majstora tiče - dobar majstor ima iskustvo, a za to iskustvo mu trebaju godine ili decenije. O uljima majstori nemaju previše vremena da uče, osim što im iskustvo pokaže da sa nekima nemaju problema, da probleme imaju sa mušterijama koje im dovezu auto kome je interval prebačen, i da su im odlične one mušterije koji su čistunci pa menjaju ulje i ranije nego što treba jer smatraju da je to sigurnije. Takođe ih iskustvo nauči da određeni motori imaju probleme ili slabe tačke na nekom mašinskom sklopu, a drugi motori na nekom drugom.

Činjenica je da se motor upotrebom haba, i da se zazori/tolerancije povećavaju - a po neko iz toga napravi nepisani zakon tipa "Do 100,000 km 5W-30, posle toga 5W-40".

Samo, ako to može dosta da važi za određeni tip motora određenog proizvođača, eventualno bi moglo da bude sasvim pogrešno za neki drugi tip motora. Dakle, zavisi o kom konkretno motoru razgovaramo, tj. o tome kakva je njegova fabrička preporuka za upotrebu motornog ulja.

Da se podele Iskustva? Evo ti moje iskustvo:

Citroen C3 1.4 HDI 2006. godište (dostavni), ubrizgavanje Siemens SiD 806.

Ja sam ga kupio polovnog 2011. godine, inače je prethodno vožen u Francuskoj. U servisnoj knjižici koja je ima pečate od iste firme/servisa čije je ime utisnuto na metalnom privesku jednog od ključa - bilo je upisano da je za prvih 90,000 km imao tri izmene ulja, a čiji tip nije bio naveden, dakle mogla je da bude i polusintetika 10W-40 jer mu je i takva preporučena.
Nakon 130,000 km nema ništa upisano, inače mu je uvoznik očigledno spustio kilometražu jer je kod mene došao sa 116.500 koliko je prikazivo displej. Najjednostavnije rečeno - petogodišnja istorija mu je praktično nepoznata i malo je verovatno da ga je samo nedeljom vozila opatica sa ćopavom desnom nogom. Eventualno je tada vozila do Vatikana, na ispovest.

Tom motoru je u godini kada je izašao iz fabrike preporučeno da se upotrebe sledeće varijante ulje - ACEA A3/B4 10W-40 , ACEA A3/B4 5W-40, ACEA A5/B5 5W-30 i ACEA C2 5W-30 - ali nije navedeno šta je od toga najzgodnije, osim što po klimatskoj tabeli stoji da ne treba upotrebljavati 5W-30 ulja ukoliko je ambijentalna temperatura veća od 45 C.

Taj auto se voziu uglavnom po Beogradu, a u različitim intervalima prosek brzine mu varira 23-26 km/h. Par puta godišnje se ide na izlete, i jednom godišnje do Crne Gore ili Grčke. Izmene ulja mu se na nekih 450-500 sati rada motora.

U prvoj izmeni nakon kupovine odlučio sam da mu sipam preporučeno totalovo ulje Quartz 9000 5W-40 po ACEA A3/B4, a zatim sam sledećih oko 10000 km pratio potrošnju ulja, pa se uspostailo da je potrošeno nekih oko 1,5 L (+/- 0,2 L).

U drugoj izmeni sam odlučio da mu sipam FAM Fenix Premium 5W-40 koje zadovoljava i ACEA C3 normu. Takođe sam pratio potrošnju ulja, pa je ispalo da je ona na sličnom nivou, dakle isto oko 1,5 L ulja.

U trećoj izmeni sam odlučio da mu sipam po sastavu najkvalitetniju varijantu koja je bitno tečljivija i koja predstavlja pandan totalovom ulju Quartz Ineo ECS 5W-30 - odnosno kruševački FAM PSA Energy 5W-30. Takođe sam pažljivo pratio potrošnju ulja koju sam beležio (tj. slikao merač) svakih 1000 km, pa se uspostavilo da je ona čak možda i eventualno manja (oko 1,2 L), ali se tako nešto ne može dovesti samo u vezu sa uljem jer su uslovi eksploatacije varijabilni i jer je greška merenja tj. ovakve šacometrije suviše velika.

Nakon toga sam shvatio da mi drugačije ulje ne treba i da mi je takvo najzgodnije, a ono se i sada nalazi u motoru, već devetu izmenu - odnosno auto je sa njim do sada već prešao nešto oko 90,000 km.

***

Inače, hvala na pitanju Lazakg. Ukoliko te zanima odgovor na neko konkretnije pitanje meni će biti zadovoljstvo da na to odgovaram, naravno ukoliko budem umeo i znao.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9054
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Motorna ulja

Post od Darko » 26 Maj 2021, 23:42

Darko je napisao:
16 Mar 2021, 17:41
Uzeo x cess 5w40 za jtd (ravenol trenutno nema nista u toj gradaciji trenutno na stanju).
Otisao u ogranak mass companyja u ns. Oni su generalni srb uvoznik za motul.

Za ove pare (znacajnije skuplje od ravenola) ocekivao sam da je bar prednja nalepnica zalepljena pravilno. Ovo kao da dete lepilo. 2cm otislo u stranu. Inace pise made in france.
Ali necu da se tripujem da je kopija. :)

Ravenol pakovanje izgleda kao da ga je kompjuter pravio. Savrsenstvo.


Slika

Slika

Slika
Edit posle 2 i nesto meseca.

Posle par hiljada km voznje sam ispustio ovo "premium" ulje.

Ukratko, nakon sto sam sipao motul ubrzo se pojavio problem. Na leru je motor poceo da čekica. Ok, svaki jtd radi kao raba ali pojavio se dodatan zvuk, kao da neko udara cekicem o metalnu plocu. Bas sam se bio smorio, iako vozim star auto vrednosti malo boljeg mobilnog telefona, treba da me sluzi jos neko vreme. Mislio sam da ce zvuk nestati ali nije. Ono sto mi je bilo cudno je da se taj zvuk pojavljivao samo kad je motor zagrejan i pogotovo kad je toplo napolju. Mozgao sam i dosao do pausalnog zakljucka da je mozda ulje lose ili neadekvatno i cim se zagreje ne vrsi funkciju i da ga toplota razbije. I odem na shell benzinsku stanicu i uzmem kanticu shell helix ultra 5w40 i promenim i kao da se prvih par dana i dalje pomalo pojavljivao zvuk cekicanja medjutim ubrzo je nestalo i motor radi normalno kao sto je radio pre sipanja motula.

Da li je motul koji sam uzeo falš (koje mi je od starta bilo sumnjivo zbog ocajno stavljene nalepnice) ili nije adekvatno ovom motoru ili je slucajnost da mi se pojavilo i nestalo to cekicanje, ne znam, ali vise taj brend definitivno necu sipati.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 27 Maj 2021, 00:04

Hvala ti za ove informacije :doubleup:

Ako sam dobro shvatio, to je uzeto preko Mass koji su zastupnici/uvoznici motula. Lično bi ih obavestio o ovome, mailom ili neposredno.

Kako stoje stvari - izgleda da viskozitet na radnoj temperaturi nije bio odgovarajući. Ovako nešto se može očekivati od izrabljenog ulja, ali ne i od svežeg. Najpre po opisanom deluje kao falsifikat, a sa obzirom da po drugim forumima i nema baš informacija o tako lošem iskustvu sa tim uljem, ovako nešto me baš čudi.
Čekićanje može da se konstatuje eventualno i pri hladnom startu, dok se ulje ne zagreje, ali ako se ono konstatuje u sasvim zagrejanom stanju po pravilu je viskozitet neodgovarajući.

Šta reći...

Shell-ova ulja su odličan izbor od kako su otvorene pumpe u Srbiji, odnosno od kako ih Orbico d.o.o uvozi/distribuira, pogotovo varaijante na bazi GTL.

Sad, sasvim lično, da je moj taj jtd, od 5W-40ica bih mu sipao nisotecov Autoline Sint i završio priču. Ne verujem da bi opisano konstatovao sa bilo kojom 40icom koja je korektna a nije izrabljena. U tom smislu (pošto si iz Novog Sada) verujem da bi i obe Adeco 5W-40ice dobro pasovale tom jtd-u.
Poslednja izmena od DS9 u 27 Maj 2021, 00:31, izmenjeno 2 puta ukupno.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9054
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Motorna ulja

Post od Darko » 27 Maj 2021, 00:23

DS9 je napisao:
27 Maj 2021, 00:04
Hvala ti za ove informacije :doubleup:

Ako sam dobro shvatio, to je uzeto preko Mass koji su zastupnici/uvoznici motula. Lično bi ih obavestio o ovome, mailom ili neposredno.

Kako stoje stvari - izgleda da viskozitet na radnoj temperaturi nije bio odgovarajući. Ovako nešto se može očekivati od izrabljenog ulja, ali ne i od svežeg. Najpre po opisanom deluje kao falsifikat, a sa obzirom da po drugim forumima i nema baš informacija o tako lošem iskustvu sa tim uljem, ovako nešto me baš čudi.
Čekićanje može da se konstatuje eventualno i pri hladnom startu, dok se ulje ne zagreje, ali ako se ono konstatuje u sasvim zagrejanom stanju po pravilu je viskozitet neodgovarajući.

Uzeo sam ulje u prodavnici mass-ns. To je koliko sam shvatio posebna firma ali distribuira massov asortiman u ns.

Da. Ujutru hladan motor je radio saavim normalno. Dodjem do odredjene lokacije, motor zagrejan i cuje se to "lupanje".

Nisam jos uvek nikog obavestio. Ostavio sam "rezervu" da vozim auto jos malo da budem 100% siguran da se problem vise nece pojaviti.

Da, uzeo sam "gasno" shell ulje.
Zanimljivo da iako zvanicno treba 4.7L ulja za ovaj motor, posle sipanja 4L na meracu bude izmedju pola i max i ne.a potrebe za uzimanjem pete litre.

Korisnikov avatar
DS9
Postovi: 850
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 » 27 Maj 2021, 01:07

Hm, ne znam šta bih rekao.

Čuo sam za (sporadične i diskutabilne) slučajeve da su neke prodavnice, čini mi se kitkomerca, po Srbiji, imale više varijanti istog Total/Elf ulja, iako ona jedino trebaju da budu nabavljena od Total Srbija koji je uvoznik. Možda centrala ne zna šta se lokalno radi, a možda i zna tj. šara, samo mislim da je mala verovatnoća za ovim drugim. Bilo bi dobro da ih obavestiš o svemu, još bolje ako još uvek čuvaš ambalažu i ako je u njoj ostalo nešto ulja.

Za taj JTD, ne računajući to što FIAT favorizuje petronasovu Selenia (pa samo ona ima approvall/odobrenja) - šelovo Helix Ultra 5W-40
https://prodepc.blob.core.windows.net/e ... n)_TDS.pdf
je jedno od najzgodnije izabranih ulja jer ima preporuku i za pojedine Fiat norme, a i generalno se ta 40ica može razmatrati kao jedan od najboljih izbora ulja za motore kojima odgovara taj viskozitet (jer ima pojedina odobrenja, a i široke preporuke za upotrebu) sa obzirom da je urađena na bazi GTL tj. po pelovom nazivu PurePlus. Mislim, sa njim definitivno nema greške za tvo motor.

U vezi zapremine kartera - uobičajeno je da prilikom ispuštanja zaostane količina od nekih 5-10 % pa se lako desi da se vrlo blizu maksimuma postigne i sa 4 L.

Meni se npr. desilo da je na mom autu morao da radi drugi majstor umesto onog koji mi desetak godina održava auto. Dam mu kanister od 4 L ulja, obaška što je bio sasvim začuđen kada je video ambalažu FAM Fenix PSA Energy 5W-30, pa zblanut pitao "Šta je ovo???". Reko`, neću da vas gušim, samo sipajte, to ide već deset godina u ovaj moj 1,4 HDi motor.

Dođem po auto, čovek mi vraća kanister od 4 L u kome se nalazi ceo litar ulja, a na meraču maksimum. Da je duže čekao da se ocedi, maksimum bi postigao tek sa 3,5 L (propisano je da se sipa 3,8 L), a ne sa 3 L koliko je sipao.

Dobro, ok, al` znam da mu se žurilo. Pri tome je jean od onih koji vrlo pošteno odrađuju posao, i koji je sasvim za preporuku.

Korisnikov avatar
djomla
Postovi: 447
Pridružio se: 17 Mar 2017, 07:17

Re: Motorna ulja

Post od djomla » 27 Maj 2021, 09:03

Što se zapremine tiče, možda je filter manje zapremine, dešavalo se već, konkretno kod Stila.
Ja sam godinama unazad sipao Shell Helix ultra 5W-40 u 1.9 JTD 85kw, uvek uzimao kod Auto Mike.

Sent from my 3310 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9054
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Motorna ulja

Post od Darko » 27 Maj 2021, 09:51

DS9 je napisao:
27 Maj 2021, 01:07

Za taj JTD, ne računajući to što FIAT favorizuje petronasovu Selenia (pa samo ona ima approvall/odobrenja) - šelovo Helix Ultra 5W-40
https://prodepc.blob.core.windows.net/e ... n)_TDS.pdf
je jedno od najzgodnije izabranih ulja jer ima preporuku i za pojedine Fiat norme, a i generalno se ta 40ica može razmatrati kao jedan od najboljih izbora ulja za motore kojima odgovara taj viskozitet (jer ima pojedina odobrenja, a i široke preporuke za upotrebu) sa obzirom da je urađena na bazi GTL tj. po pelovom nazivu PurePlus. Mislim, sa njim definitivno nema greške za tvo motor.
Ako je (najverovatnije) helix ultra pomogao da resim navedeni problem nema potrebe da vise bilo sta eksperimentisem. Mogu da uzimam na shell pumpama gde je sigurno original. Svake srede imaju neki popust pa me ulje izadje oko 3k dinara.

Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9720
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Motorna ulja

Post od Markoni » 27 Maj 2021, 09:58

Razbilo se ulje. Ja sam imao sličan slučaj davno sa Motulom, posle 5-6.000 je počinjao naglo motor da ga troši. Od tada ga više ne uzimam.

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk


Odgovori