Motorna ulja
Re: Motorna ulja
Na sajtu i za moj auto stoje razna ulja, sem 0w-20 koja su mi sipali na poslednja dva servisa, a vidim po stranim forumima da je masa dilera počela to da sipa u TSI.
Meni to malo suludo zvuči za našu relativno toplu klimu, ali ajde. To im je sad vrh ponude, valjda znaju šta rade.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Meni to malo suludo zvuči za našu relativno toplu klimu, ali ajde. To im je sad vrh ponude, valjda znaju šta rade.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Re: Motorna ulja
edge 5w30 je 504.00 sto je iznad 502.00
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Motorna ulja
I knjizica:
Re: Motorna ulja
Za forda je fabricki bilo 0w30, a na servisima sipaju 5w30 zbog klime.
Niza gradacija je bolja za nove manje motore, manje trenja.
I mislim da je gradacina jedno, a standard tipa 502.00 drugo. U okviru standarda valjda imas vise gradacija.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Niza gradacija je bolja za nove manje motore, manje trenja.
I mislim da je gradacina jedno, a standard tipa 502.00 drugo. U okviru standarda valjda imas vise gradacija.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Re: Motorna ulja
Suština je da je odgovarajuće i jedno, i drugo, i treće... Šta je zgodnije za konkretnog vlasnika je pitanje na koje bi sasvim tačan odgovor dala samo merenja koja se i neće izvršiti. Sa obzirom kako je VW tj. Seat napisao stvari u zvaničnoj dokumentaciji tj. knjižici nema jasnijeg odgovora od zvaničnika. Sasvim treća priča je to što preporučeni Castrol (od strane VW) preporučuje jedno/neko od raznih preporučenih ulja.
Ako sam dobro shvatio - u ovl. servisu su prvo ponudili ulje iz 5W-40 gradacije koje zadovoljava 502, što je vlasniku i najjekonomičnije. Sa obzirom šta piše u knjižici, i to ulje je sasvim odgovarajuće.
Ukratko - odluči sam, jer šta god izabereš među pomenutim uljima nije greška, i sva je verovatnoća da će biti sasvim odgovarajuće.
Kad izađe iz garancije, izbori su mnogo širi.
***
https://www.anciravolkswagen.com/blogs/ ... l-List.pdf
Ako sam dobro shvatio - u ovl. servisu su prvo ponudili ulje iz 5W-40 gradacije koje zadovoljava 502, što je vlasniku i najjekonomičnije. Sa obzirom šta piše u knjižici, i to ulje je sasvim odgovarajuće.
Ukratko - odluči sam, jer šta god izabereš među pomenutim uljima nije greška, i sva je verovatnoća da će biti sasvim odgovarajuće.
Kad izađe iz garancije, izbori su mnogo širi.
***
Tačno, s tim što određene/pojedine norme u suštini podrazumevaju samo jednu gradaciju (na vruće, tipa 5W-30 ili 0W-30). To je slučaj sa npr. normom VW 504/507 (koja je isključivo u xW-30 gradaciji), ali nije slučaj sa VW 502 koju može zadovoljiti odgovarajuće ulje i iz 5W-40 kao i iz 5W-30 gradacije. Zato su dileme i eventualne zabune veće.
https://www.anciravolkswagen.com/blogs/ ... l-List.pdf
Re: Motorna ulja
Propustio sam u prethodnom komentaru da dodam/komentarišem ovo gore iz citata.
Ako u tom nekom ovl. servsu forda smatraju da zbog toplije klime treba sipati 5W-30 zato što je ono viskoznije/deblje ("gušće") nego 0W-30 - to može značiti nekoliko stvari:
1. Da imaju/nude neko ulje iz 5W-30 gradacije koje je na vruće (kinematička viskoznost na 100 C) deblje od nekog drugog ulja koje nude, a koje je iz 0W-30 gradacije.
2. Da diskutabilno tumače "zbog klime", pa pošto recimo naša klima ne podrazumeva najniže tempereture niže od npr. -30 C, da je ondo 5W-xx dovoljno, pa ne treba upotrebljavati tanje ulje na hladno kakvo je 0W-xx.
3. Da nisu upoznati sa činjenicom (pa sasvim pogrešno generalizuju stvar) da neko ulje iz 0W-30 gradacije može biti na vruće deblje nego neko ulje iz 5W-30 gradacije. To naravno nije pravilo, kao što nije ni pravilo da su na vruće sva ulja 5W-30 gradacije deblja od svih ulja 0W-30 gradacije (sa naglaskom na_vruće).
Za ovo poslednje sledi recimo ovaj dole primer dva šelova ulja, jedno je gradacije 0W-30, drugo 5W-30.
Prvo, dakle 0W-30, ima kinematičku viskoznost od 11.9 cSt na 100 C, dok 5W-30ica ima 10,2 cSt. Niža vrednost centistoksa (u specifikacijama se takođe koristi i mm2/s) ukazuje na tečljivje tj. manje viskozno, odnosno tanje ("ređe") ulje. Jednostavno rečeno, ova dole 0W-30ica je na vruće deblja od 5W-30ice (obaška što je na hladno tanja).
0W-30 http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _0W-30.pdf
5W-30 http://tdc.ge/wp-content/uploads/2014/0 ... _5W-30.pdf
Izvor/razlog cele stvari je to kako je SAE definisao gradacije - a definisao ih je u okviru određenih granica. Pa lepo možemo videti iz donje tabele da gradacija 30 ima na 100 C raspon od 9.3 do 12 4 mm2/s tj. cSt. Zbog toga ono ulje koje ima veću tu vrednost (kinematičke viskoznosti) je deblje na vruće, u odnosu na drugo koje ima manju tu vrednost, iako oba ulja pripadaju gradaciji xW-30
https://wiki.anton-paar.com/en/sae-viscosity-grades/
Sve ovo napominjem kako se ne bi nešto generalizovalo pogrešno, a što je čest slučaj sa motornim uljima, i uopšte mazivima.
Najjednostavnije rečeno - (određena) gradacija ne zamenjuje specifičnu proizvođačku normu (ako ona postoji u recimo toj gradaciji), nego se traži tačno određena norma, pa se tek onda bira gradacija ukoliko ta norma podrazumeva više gradacija.
Poslednja izmena od DS9 u 11 Nov 2019, 11:35, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
0W-xx bolje stiti motor na hladno, zasto ne sipati po defaultu? Ili da kazem tecljivije je na hladno.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Možda nisam bio jasan - naravno uvek treba sipati po defaultu (tj. po propisanoj normi), i da, tečljivje je zgodnije na hladno.
Međutim, neki proizvođači motora svojim normama nisu predvideli (u nekim godištima) upotrebu ulja iz npr. 0W-xx gradacije, ili su propisali norme koje su veoma široke.
Na primer ovo potonje - renoovu normu RN0700 poseduje preporučeno elfovo ulje SXR iz 5W-30 gradacije koje je među najtanjim iz 5W-30 gradacije sa svojih 9.9 mm2/s, ali renoovo odobrenje po istoj normi poseduje i SXR koje među debljima u 5W-40 gradaciji sa svojih 14.7 mm2/s.
SXR 5W-30http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... _1/486.pdf
SXR 5W-40http://www4.total.fr/asia-oceania/austr ... 015_EN.pdf
Čovek se u ovakvom slučaju veoma sa razlogom češe po glavi, posebno što Renault u svojoj dokumentaciji ne daje izbor gradacije za letnje temperature, nego samo za zimske (obaška što renault navodima u servisnoj knjižici praktično izjednačava RN 0700 i RN 0710 sa ACEA normama). Inače su temperaturne tabele na osnovu kojih se bira gradacija koju bi smo trebali da upotrebimo tek posebna priča...s tim što kod novijih motora, sa sve nižim zazorima one uglavnom gube na značaju.
Međutim, neki proizvođači motora svojim normama nisu predvideli (u nekim godištima) upotrebu ulja iz npr. 0W-xx gradacije, ili su propisali norme koje su veoma široke.
Na primer ovo potonje - renoovu normu RN0700 poseduje preporučeno elfovo ulje SXR iz 5W-30 gradacije koje je među najtanjim iz 5W-30 gradacije sa svojih 9.9 mm2/s, ali renoovo odobrenje po istoj normi poseduje i SXR koje među debljima u 5W-40 gradaciji sa svojih 14.7 mm2/s.
SXR 5W-30http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... _1/486.pdf
SXR 5W-40http://www4.total.fr/asia-oceania/austr ... 015_EN.pdf
Čovek se u ovakvom slučaju veoma sa razlogom češe po glavi, posebno što Renault u svojoj dokumentaciji ne daje izbor gradacije za letnje temperature, nego samo za zimske (obaška što renault navodima u servisnoj knjižici praktično izjednačava RN 0700 i RN 0710 sa ACEA normama). Inače su temperaturne tabele na osnovu kojih se bira gradacija koju bi smo trebali da upotrebimo tek posebna priča...s tim što kod novijih motora, sa sve nižim zazorima one uglavnom gube na značaju.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Motorna ulja
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Motorna ulja
Znaci ide 20 iljada milja pod more, pardon po putu, bez problema.
Re: Motorna ulja
Nikakvo čudo, može i duže, a može i kraće - u zavisnosti od uslova eksploatacije.
Re: Motorna ulja
0w-30 je u autu, moze li da se sipa 5w-30? Jel stetno?
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Meni na Cmaxu bilo 0w30, pa na prvom servisu sipali 5w30.
Za paljenje na - 10 ili - 15 je malo losije, ali za sve ostalo je ok.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Za paljenje na - 10 ili - 15 je malo losije, ali za sve ostalo je ok.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Re: Motorna ulja
U smislu, ako ne ispustim ovo u njemu vec samo dodam 5w-30
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Ako je iste specifikacije, tipa A5/B5 ili kako vec ide, nema problema. Onda ce mesawina da bude 0.5w30 ili sl.
Isto pitanje sam postavio ovlascenom za Toyotu i to su mi rekli.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk
Isto pitanje sam postavio ovlascenom za Toyotu i to su mi rekli.
Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk